[FOTO] het bos...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunaeekie
Berichten: 1604
Geregistreerd: 21-11-10

[FOTO] het bos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:34

Gisteren ging ik naar het bos. Ik had al veel eerder willen gaan om die prachtige herfstkleuren op de foto te zetten, maar ik had helaas geen tijd :(
Toen ik in het bos kwam ging ik opzoek naar paddenstoelen, helaas waren er heel veel vertrapt :n
Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding

Hebben jullie misschien nog commentaar/tips?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 12-11-13 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: het bos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:01

Eerlijk gezegd vind ik je intentie van herfstkleuren niet helemaal tot uiting komen. De foto's zijn wat flets, waardoor ze niet zo boeiend zijn om naar te kijken. Ook de composities vind ik niet erg interessant.
Van de twee vind ik de eerste het best, omdat daar nog het meeste kleur in zit.

Dit klinkt allemaal erg negatief, maar het is opbouwend bedoeld! Blijf gewoon oefenen, dan kom je er wel :)

Lunaeekie
Berichten: 1604
Geregistreerd: 21-11-10

Re: het bos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:54

Ik ben juist blij met je "commentaar" daar kan ik tenminste wat mee. Dankjewel.
Blijven oefenen doe ik zeker! Haha

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:33

Nightingale schreef:
Eerlijk gezegd vind ik je intentie van herfstkleuren niet helemaal tot uiting komen. De foto's zijn wat flets, waardoor ze niet zo boeiend zijn om naar te kijken. Ook de composities vind ik niet erg interessant.
Van de twee vind ik de eerste het best, omdat daar nog het meeste kleur in zit.

Dit klinkt allemaal erg negatief, maar het is opbouwend bedoeld! Blijf gewoon oefenen, dan kom je er wel :)


Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Wellicht kun je er met fotobewerking nog wat meer qua kleuren eruit halen? Bijvoorbeeld meer contrast?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: het bos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:45

Met eerder genoemde punten ben ik het mee eens.
De kleur kan je denk ik met bewerking eruit krijgen, door het geheel wat op te lichten. Wat nu donker is, is bijna gelijk zwart. Maar de kleuren zitten er wel degelijk in!
Qua compositie. Het kan mij eigen voorkeur zijn, maar pak een wat lager standpunt. En kom wat dichter bij je onderwerp. BIj de eerste foto zorg je er dan voor dat je onder de hoedjes kan kijken en dat je wat meer achtergrond ziet en wat minder stam. Bij de tweede foto benadruk je dan meer de dode boom en vallen de kleuren meer als vlakken in de achtergrond op.

Succes met oefenen!

Lunaeekie
Berichten: 1604
Geregistreerd: 21-11-10

Re: het bos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:55

Bedankt voor jullie reactie's! De kleuren had ik juist al bewerkt maar het was niet mijn bedoeling dat het allemaal heel licht en met veel kleur moest zijn hoor. Maar het zou ook kunnen dat de kleur instellingen van mijn laptop niet helemaal goed zijn, want vaak zien veel anderen de kleuren heel anders als hoe ik ze zie.
Ik wou de foto's ook vanuit een lager punt nemen, alleen ik had geen zin om op mijn buik in de modder te gaan liggen dit keer :')
Maar ik ben blij dat jullie het commentaar onderbouwen, dat kan ik de volgende keer dan weer gebruiken :j