Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 16:56

http://www.hbvl.be ingezonden door Bokker Habore & Tieneke


Pas op, bevat schokkende foto!

De Belgische politie GAOZ (Genk, As, Opglabbeek, Zutendaal) is een onderzoek gestart naar een mogelijk geval van paardenmishandeling in Zutendaal. Vrijdagochtend vonden de uitbaters van een manege een driejarige hengst dood in de stal. Zijn hoofd was ingeslagen. “Met een zware hamer of met een houweel”, zegt uitbaatster Lisette Klaasse.

De driejarige hengst Fernando werd pas om 10 uur aangetroffen, maar was toen al uren dood. Het dier had een vreemde wond aan het hoofd. De dierenarts kon niet duiden wat de precieze oorzaak is. Daarom wordt zaterdag een autopsie uitgevoerd op het paard. Het gerechtelijk laboratorium van Tongeren is ook ter plaatse geweest.

Volgens een eerste onderzoek is het paard wellicht omstreeks 4 uur 's ochtends de kop ingeslagen. Het wapen is niet teruggevonden. Wel is duidelijk dat de slagen met grote kracht zijn toegediend. Muren en plafond van de stal zaten onder de bloedspatten.

Uitbaatster Lisette Klaasse is door de gebeurtenissen zeer zwaar aangedaan. In augustus haalde de vrouw nog het nieuws met de paardenwacht die ze in Zutendaal had opgetrokken. Ze deed dat toen uit voorzorg omdat een paardenbeul in Beringen en Sint-Truiden verschillende paarden vreselijk had toegetakeld.

In september werden in Nederlands Limburg en in de omgeving van Luik nog een aantal paarden met messen bewerkt. Maar in Belgisch Limburg dook de paardenbeul niet meer op. Er lopen nog verschillende onderzoeken naar de identiteit van de dader, maar tot nog toe werd geen enkele duidelijk spoor gevonden.


JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:59

Echt vreselijk is dit! En weer zo'n afgrijselijke foto in de krant... En weer zo dichtbij thuis en zelfs nog dichter bij mijn paarden. Onbegrijpelijk |(

Arm paard, wat moet dat dier hebben afgezien |(

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:01

Vreselijk!

Welke gestoorde gek doet nu zoiets. die mist echt een heleboel hersencellen!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:04

Dit is echt niet normaal :oo
het zou je paard maar zijn pffff...

GoldenHorsex

Berichten: 14
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:08

niet normaal! arm dier :( ik hoop dat ze de dader vinden, *knip*
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-11-13 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensing verwijderd. Deze zijn niet toegestaan op Bokt.

keep your head high, keep your chin up, and most importantly, keep smiling, because life's a beautiful thing and there's so much to smile about.”

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:08

Dit is een kwartiertje van onze paarden af...
Vond het diep bedroevend nieuws dat zoiets zo dichtbij gebeurt. Hopelijk wordt de dader snel gevonden en heel veel sterkte voor de eigenaren.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:10

8)7 gestoordd...die foto, iieew.

dit kan je toch niet leuk vinden ;(

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:13

Zielig paard :( Ik hoop dat ze heel snel de dader vinden!!

Diaana

Berichten: 179
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:14

ik verbaas me er iedere keer weer over dat er dit soort mensen op de wereld rondlopen.. :n

Op zoek naar een leuk bijrijd- of leasepaard in de omgeving van Nijmegen!

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:21

Ik woon totaal ergens anders dan in België/limburg, maar pff zou er niet aan willen denken wat die paarden en eigenaren moeten meemaken :\
Snap niet hoe mensen aan die ideeën komen en waarom ze het zo 'leuk' vinden, ga dan slager worden en doe het dan goed :\

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:30

dikke idioten hoe kom je hier toch bij?! dan ben je toch niet 100 procent neem ik aan! *knip*
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-11-13 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensing verwijderd. Deze zijn niet toegestaan op Bokt.

Opzoek naar een allround fotograaf of grafische vormgever met kwaliteit?
Stuur vrijblijvend een privé bericht!

http://www.amdvisualcreations.nl
http://www.facebook.nl/amdvisualcreations

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:33

Dit is waarschijnlijk toch iemand die naar aanleiding van de actie van de eigenaresse heel doelbewust een paard van haar om het leven heeft gebracht. Zo van, zie je wel, je kunt me lekker niet pakken. Ik hoop zo dat ze deze klootzak vinden, misschien dat er nu nog intensiever naar deze persoon word gezocht.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:36

Is bij mij in de buurt, is gewoonweg vreselijk. Binnenkort durven we onze paarden niet meer alleen te laten :(

Na 18 jaar...eindelijk een eigen paard! *\o/*
Fotoshoots voor dieren en mensen Ieva Fotografie

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:37

Wat ongelooflijk triest ;( en die man komt er maar steeds mooi mee weg. Wordt hoog tijd dat hij eens in de kraag wordt gevat. Wat moet er in je hoofd omgaan om zoiets te kunnen doen? Je ruïneert er niet alleen een paard mee, maar ook de eigenaren/kinderen. Enorm triest. Waar is het hem om te doen? Kickt hij soms op de berichtgeving en de reacties die erop komen?
Sterkte aan de eigenaar....


Citaat:
In augustus haalde de vrouw nog het nieuws met de paardenwacht die ze in Zutendaal had opgetrokken.


Kan iemand mij deze zin uitleggen?
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 09-11-13 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:38

vreselijk....''een mogelijk geval van mishandeling''...laat dat mogelijk maar weg zou ik zeggen :(

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:39

Ik vraag me af of ze echt al eens grondig gezocht hebben naar die persoon, enkele maanden geleden werd ook een onschuldig veulen het slachtoffer, drie jaar (?) geleden liep er ook een paardenbeul rond in Limburg, ze zouden die persoon eens opnieuw kunnen ondervragen, de kans dat zo een rotzak terug valt is groot namelijk...

Citaat:
In augustus haalde de vrouw nog het nieuws met de paardenwacht die ze in Zutendaal had opgetrokken.

In augustus was er een veulen verminkt, toen heeft die vrouw de stallen 'bewaakt' zodat er niks met haar paarden kon gebeuren.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 09-11-13 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:39

Ingrid_92 schreef:
Citaat:
In augustus haalde de vrouw nog het nieuws met de paardenwacht die ze in Zutendaal had opgetrokken.


Kan iemand mij deze zin uitleggen?


Toen de echte paardenbeul bezig was (die wat om de 2 jaar merries verminkt .. ) zijn ze daar op stal 's nachts gaan waken en dit heeft in de krant gestaan, heel artikel erover .. Vandaar die zin.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:40

Hoog tijd dat die idioot gepakt wordt.. Als je zo'n enorme kronkel in je hoofd hebt dan is de stap van paarden naar mensen/kinderen ook niet groot meer. Net zoals de beul van Twente destijds.. Wil de politie echt wachten totdat er menselijke slachtoffers vallen?? Tijd voor een klopjacht op die kerel als je het mij vraagt.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:42

kippenvel en geen woorden kan ik hier voor vinden |(

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:43

Wat verschrikkelijk! Dit is toch te erg voor woorde?
Dat paard heeft hem toch niks aangedaan (in ieder geval niet expres).

Verschrikkelijk gewoon. Ik hoop dat ze de dader snel vinden voordat er nog meer dieren moeten sterven.

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:48

Je zou bijna denken dat het een wraak actie is aangezien zij wél in de krant wou staan voor de opgerichte wacht. Arm peerd. :(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:50

Hier is het ook angstaanjagend dichtbij, ben met een klein hartje samen met m'n moeder naar de weide gereden toen ik een sms kreeg van een vriendin.. Gelukkig was alles rustig... Bah.. .

Men spreekt steeds van "die idioot" maar gezien de verspreiding van de voorvallen vrees ik eerder dat het om meerdere idioten gaat.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:09

gadverdamme wat een zieke mensen leven er toch in deze wereld...
arm arm paard....heb er gewoon geen woorden voor ik hoop dat de dader/s gepakt gaan worden

kan me ook echt geloven dat er gewoon angst is ontstaan daar in belgie voor je eigen paard

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:11

Vreselijk ;( Arm beestje, en de eigenaren ook natuurlijk.. Hoe haalt iemand dit toch in z'n hoofd :n

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:27

Bah ja, ik zag het vanmorgen ook in de krant.

Het gekke is dat men net die stal heeft uitgekozen.
Vermits de mevrouw in kwestie zich heeft ingezet voor de paardenwacht.
Ze heeft toen in de krant ook haar mening gezegd over wat ze zou doen, moest ze de paardenbeul betrappen. Nl : ze zou hem vastbinden aan een paal in de weide en dan een berichtje op facebook plaatsen, zodat iedereen hem nog eens kon komen "opzoeken".

Vermoedelijk is dat de dader/daders in het verkeerde keelgat geschoten en hebben ze haar bewust opgespoord om dit te lappen.
Hopelijk vatten ze die persoon/personen heel snel, want het komt dichter en dichterbij.

De gevaarlijkste plaats ter wereld is tussen een moeder en haar kind (eren).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Jurre23, Renkle, Swift en 97 bezoekers