Konijntje overleden wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 15:10

Hallo allemaal,

Als je konijn is overleden is natuurlijk nooit leuk.. Ook ik heb vandaag mijn konijn dood aangetroffen in haar hokje.. Haar maatje is nu best wel in paniek en springt haar hele hok door..


Kunnen jullie mij advies geven?

Groetjes,

Michelle

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses


WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:59

ZSM een konijn er bij halen voor je overgebleven konijn. Een konijn is een groepsdier en heeft dus echt een soortgenoot nodig. Konijnen rouwen niet zoals mensen, dat ze het eerst moeten verwerken. Een konijn heeft een konijn nodig :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 16:01

WinSel schreef:
ZSM een konijn er bij halen voor je overgebleven konijn. Een konijn is een groepsdier en heeft dus echt een soortgenoot nodig. Konijnen rouwen niet zoals mensen, dat ze het eerst moeten verwerken. Een konijn heeft een konijn nodig :)


Harstikke bedankt voor je reactie, Op dit moment zit ze natuurlijk nog alleen.. en heb ik haar extra aandacht gegeven en extra voer.. Een nieuw konijntje is natuurlijk niet 1,2,3 gehaald.. Het liefst zou ik dan weer gaan 'speeddaten' zo heb ik dit konijn ook uitgezocht die nu nog overgebleven is.

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:04

Ik heb bij mijn konijn even afgewacht tot ze zich weer gekalmeerd had want ik weet zeker dat ze in eerste instantie geen nieuwe zou accepteren.
Pas na enkele weken werd ze weer zichzelf en pas toen heb ik een nieuwe gezocht.
Ze zitten nog wel apart want ze is nog woest op het feit dat een vreemd konijn zijn geur aan het verspreiden is in HAAR huis, maar over een weekje is dat waarschijnlijk wel over en kan ik ze koppelen.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 16:07

Sizzle schreef:
Ik heb bij mijn konijn even afgewacht tot ze zich weer gekalmeerd had want ik weet zeker dat ze in eerste instantie geen nieuwe zou accepteren.
Pas na enkele weken werd ze weer zichzelf en pas toen heb ik een nieuwe gezocht.
Ze zitten nog wel apart want ze is nog woest op het feit dat een vreemd konijn zijn geur aan het verspreiden is in HAAR huis, maar over een weekje is dat waarschijnlijk wel over en kan ik ze koppelen.


Ik zou dan naar een dierenasiel gaan waar ze konijnen koppelen en op basis van het koppelen kiezen ze elkaar uit! en kies ik niet het konijn uit zeg maar.. het konijn kiest haar eigen maatje uit :)

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Anoniem

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:23

Idd! Wat jongs erbij zetten hoeft helemaal niet goed te gaan

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:51

Beste inderdaad zo snel mogelijk een nieuw maatje gaan zoeken. Want konijnen zitten niet graag alleen, haar maatje is nu weg... In het wild zouden ze dan weer opzoek gaan naar een nieuwe groep om zich bij te voegen.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:57

Neem je konijn mee naar de opvang zodat je konijn het nieuwe maatje kan uitzoeken. Toen onze Nicky overleden was hebben we Paris meegenomen naar de opvang. Wij hadden zelf een konijntje op het oog, maar nee hoor, meneer wilde perse, het meest lelijkste konijn van de hele opvang als nieuw vriendinnetje!

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:57

Idd naar een opvang gaan :) En als het kan zo snel mogelijk, dit is het beste om jouw konijn weer rustig te laten worden :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:59

Ginootje, Ik ken het karakter van mijn konijn en heb daar iets bijgezocht waarvan ik nu al kan vertellen dat dit gewoon goed gaat komen. Ik heb al 30 jaar konijnen en nog nooit is bij mij het koppelen mislukt.
Mijn overgebleven konijn meenemen naar vreemd terrein gaat niet werken weet ik uit ervaring, die blijft dan rustig een week inelkaar gekropen in een hoekje zitten.
Ik heb er nu dus een zelfverzekerd, niet al te jong konijntje bij.

Voor mijn vorige oude opa heb ik juist 2 babies bij geplaatst, die adopteerde ze binnen 5 minuten.
Dat zou echter bij deze niet werken, die heeft een maatje nodig dat 'voorop' loopt.

Of te wel, denk goed na wat logisch is en kies niet zomaar een schattig kleurtje.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:00

Daarom wordt er ook geadviseerd om naar een opvang te gaan :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:03

WinSel schreef:
Daarom wordt er ook geadviseerd om naar een opvang te gaan :)


Of ze op proef mee te vragen :j


Dagmar80

Berichten: 1848
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:18

Ben benieuwd hoe het straks gaat met koppelen en wil natuurlijk graag een foto zien van het nieuwe stel :p

Ook nog sterkte vanwege het verlies van je andere konijn! Niet leuk zoiets. :(

@ Lucifertje: LOL

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 14:59

Het is een beetje een late reactie, maar we hebben gemerkt dat het een heel ander konijn is geworden zonder maatje! Ze is veel vrolijker en levendiger dan ervoor!

Heb ook een ander hok gekocht voor der en ze vind het helemaal leuk! :)
Het hok ga ik van de zomer een andere kleur verven :)

Afbeelding

Afbeelding

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Anoniem

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:23

Tja, heel eerlijk geloof ik dat niet. Konijnen zijn groepsdieren, punt.

jillhorses
Berichten: 669
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:28

Leuk,geef je m wel genoeg aandacht?
Fijn dat het goed is afgelopen:-)

Ik hoef geen prins op het witte paard...
Geef mij maar het paard :)

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:29

mensen ook en toch zijn er mensen die liever alleen leven

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Juuuuul_Xx

Berichten: 242
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:36

Ik heb laatst ook mijn konijntje verloren, zn maatje was aangedaan en natuurlijk worden ze vanzelf weer levendig maar ik heb direct een nieuwe erbij gehaald, voor mij was dat lastig om zo snel een ander te halen maar het is het beste voor het overgebleven konijn. Je kan hem alleen lateb maar een konijn dat alleen moet leven is veel ongelukkiger dan een konijn die een vriendje heeft.

Ik zou dan ook echt een maatje erbij halen, konijntjes horen niet alleen, ook al gaat get wel goed met ze.

Zorro together since jan-2012 <3
L1+16 L2+28 M1+14

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 07:12

waarschijnlijk is het konijntje (of oogt het konijntje) nu zo, omdat het geen maatje meer heeft en zich veel meer op jou gaat richten. Dat laat zien dat het 'eenzaam' is. Een maatje erbij is echt een basis-eis voor een fijn konijnenleven.

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 08:30

is ze alleen vrolijker en levendiger als jij bij haar bent of hoor je ze de hele dag heen en weer sjezen e.d. in het hok? Overigens een konijn dat druk aanwezig is hoeft niet gelukkig te zijn (was het maar zo dat elk mens en dier dat druk is gelukkig is). Juist gestresste dieren zijn zeer aanwezig is mijn ervaring in het dierenasiel (vandaar dat daar zoveel geblaft wordt door de honden en zoveel gemauwt wordt door de katten dat is echt niet omdat ze het daar zo relaxt hebben).

Hoe zie jij dat jou konijn vrolijk is? Wat doet ze dan?

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 12:32

Hoe ik zie dat mijn konijn vrolijk is? Toen ze haar maatje nog had zat ze vaak weggedrukt in een hoekje en deed ze niet veel! Nu rent ze door het hok en springt & vliegt! Ze zit niet meer stil! Ze wilt weer opgepakt worden & dat was met haar maatje erbij niet!

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:36

het komt niet in je op dat ze nerveus en onrustig is en dat ze blij is dat er iets (in dit geval iemand) langs komt om haar een soort van comfort te geven?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:42

Zit ze trouwens altijd in het hok of laat je wel eens loslopen of in een ren?

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:00

Misschien pastte ze niet bij elkaar. Ik denk trouwens dat je konijn gelukkiger is met een maatje erbij.
Misschien een goede match zoeken die wel bij haar past.
Want jij kan een ander konijn niet vervangen. Of lik jij ook haar oogjes schoon?

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 13:38

Sarah_Elise schreef:
Zit ze trouwens altijd in het hok of laat je wel eens loslopen of in een ren?


Ze loopt ook los in de tuin, en dan staat het hok open en mag ze zelf kiezen of ze er weer in wilt :)

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, batje, ComscoreBot, dollyspikkel, marleen_88, mmajar, Muiz, purny en 164 bezoekers