Stal Roelofs komt te koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 14:01

http://www.bokt.nl


Na veertig jaar komt de bekende springpaardenfokkerij Stal Roelofs te koop te staan. Voor het paardengedeelte kon geen opvolger gevonden worden en dus restte er niks anders dan een bord in de tuin. Stal Roelofs fokte voornamelijk springpaarden en heeft diverse hengsten goedgekeurd zien worden, vrijwel allemaal bekend aan de R achter de naam. Roelofs foktten voornamelijk met merries uit de Melusiena, de Monia, de Dermie, de Rubertha - stam en de Holsteinse moederlijnen 242 en 104a. Roelofs heeft veel gebruik gemaakt van de hengsten Abgar xx en Joost op Groningse merriestammen. Door bewuste lijnenteelt toe te passen komt het bloed van deze hengsten in een aantal goedgekeurde hengsten meerdere keer voor.

Herman Roelofs heeft het volgende geschreven op de website: "Een leven lang heb ik gebouwd aan het familiebedrijf Roelofs. Nu is het moment gekomen om wat gebouwd is aan anderen over te laten. Een nieuwe generatie heeft in ons bedrijf haar intrede al gedaan. Bij het huidige management zijn onze activiteiten op gebied van ingenieursdiensten en realisatie van infrastructurele werken ten behoeve van (her)inrichting van de openbare ruimte en zandwinning in goede handen. Een heel specifiek onderdeel van het bedrijf, Stal Roelofs, ga ik bij gebrek aan opvolging nu ook loslaten.

Met trots kijk ik terug op een leven lang investeren in kwaliteit en selecteren op succes. Vanaf het begin vestigden onze fokproducten een sterk imago voor ons bedrijf. De door ons gefokte hengsten Ommen en VIP maakten 25 jaar geleden al furore in Amerika. In alle daaropvolgende generaties boekten we vooruitgang en nieuw succes. Door de goedkeuring van talloze hengsten uit de R-dynastie droeg Stal Roelofs bij aan de leidende positie die de Nederlandse springpaarden-fokkerij momenteel inneemt. De groei die Stal Roelofs doormaakte verliep parallel aan de ontwikkeling van de totale onderneming. Met een kwaliteitszorg die sterk op de bedrijfsprocessen gericht is. In de fokkerij van topspringpaarden betekent dit: investeren en selecteren.

Steeds weer analyseerden we onze jongste generatie en behielden alleen het beste om de volgende generatie op de wereld te zetten. Dit deden wij zowel in de vaderlijke als de moederlijke lijn. Deze dubbele progressie leverde Stal Roelofs een toppositie binnen het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek (KWPN) op. In 2010 werd onze fokkerij onderscheiden met de titel ‘KWPN Fokker van het Jaar’, de hoogste eer op dit gebied.

Wat ik nu los ga laten is de vrucht van 40 jaar selectie. En de exclusieve accommodatie waarin deze topfokkerij is gehuisvest. Het is het beste wat een prestatiefokker in een mensenleven voort kan brengen."

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:02

ow haha ik wil wel opvolger worden :P

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:04

Ja haha ik meld me daarvoor ook aan. :)
Zonde zeg voor die man

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:05

Goh dat is wel heftig zeg.
Dus de overname is inclusief alles? Paarden en accommodatie?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:08

Volgens mij het hele concept als ik het goed begrepen heb. Je kunt natuurlijk de verkoopbrochure downloaden als je geïnteresseerd bent :D .
Wel jammer voor Herman Roelofs dat er geen opvolger is. Lijkt me best moeilijk je levenswerk uit handen te geven.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:12

jammer, mooi bedrijf met enorm veel kennis en ervaring

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:32

Nou ben baanloos en 21 jaar ervaring in de paarden. Wil best wel de overname doen hoor hahaha

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:40

Mioux schreef:
Nou ben baanloos en 21 jaar ervaring in de paarden. Wil best wel de overname doen hoor hahaha


Dat kan hoor. :j
Hoeveel geld breng je mee?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:40

Wow, prachtige stal en hele mooie brochure. Daar kan menig makelaar nog wel wat van leren.

Het is jammer dat ik niet zo vermogend ben. Had het graag willen doen.

Hopelijk vinden ze de juiste persoon voor dit prachtige bedrijf.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:42

Suzanne F. schreef:
Mioux schreef:
Nou ben baanloos en 21 jaar ervaring in de paarden. Wil best wel de overname doen hoor hahaha


Dat kan hoor. :j
Hoeveel geld breng je mee?


is het geen bieden ! Ik bied 1 euro! hahaha :) Nee maar serieus, ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen, dat is een fulltime job, 24/7. En als alleenstaande moeder met een heerlijk kind met top leeftijd van 2 (nu begin t nee en ik kan zelf etc) is dat zowiezo geen optie :) hoop wel voor ze dat ze een goede opvolger vinden die het allemaal goed gaat laten verlopen!

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:03

t is een prachtige locatie daar in den ham(ov), maarre... hoeveel geld ik ga bieden? tientje, meer heb ik niet

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:14

Ok, nu even snel de staatsloterij winnen en dan hoppa :)

Hoop dat ze een opvolger vinden die dezelfde werkwijze doorzet en het in stand houdt.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:14

Rena100 schreef:
Ok, nu even snel de staatsloterij winnen en dan hoppa :)

Hoop dat ze een opvolger vinden die dezelfde werkwijze doorzet en het in stand houdt.



nou als ik de staatsloterij win start ik zelf een zaak hoor dan is alles nieuw etc dan zou ik zelf niks overnemen...

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:30

Jeetje, dat is ook wat!
Dit is zo'n prachtig bedrijf, ik hoop oprecht dat het kan worden voortgezet! :)

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:40

pfff wat erg en jammer...

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:17

Zonde dat er geen opvolging is!

agerrits
Berichten: 967
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:59

Het bedrijf in Stergeren, is al enige tijden geleden van de hand gedaan. Dat heeft een beste tijd te koop gestaan. Het is en zal lastig zijn hier iemand voor te gaan vinden.

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:42

wauw, een veel mooier bedrijf kun je niet hebben geloof ik. Ik zit even op de site te kijken en alleen al die foto van het bedrijf die bovenaan staat: wauw. Ontzettend zonde dat ze hun levenswerk moeten verkopen, maar ik hoop dat er iemand is die net zo veel verstand en liefde in het bedrijf stopt wat voorheen is gedaan. :)

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:42

het is toch zo te hopen dat het wordt overgenomen door iemand die op de visie wil doorborduren en dat de schat aan kennis die er is, niet zomaar verloren gaat

straalina

Berichten: 107
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: een klein boerendorpje in de Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:00

hahahhah, ik noem ook 'Roelofs' :')

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:33

Het zou geweldig zijn als er iemand komt die de 'dynastie' wil voortzetten. Het blijft een uniek en succesvol concept - maar het vraagt geld, tijd, liefde, verstand van zaken om het te kunnen doen.
Vind maar eens zo iemand...

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:56

Wat jammer dat er geen opvolger is.

Ik ben als jong meisje nog eens op ponykamp geweest bij hun. Allemaal achter Herman aan hobbelend over de zandvlakte.
.... Waar blijft de tijd...

AppleDumplin

Berichten: 177
Geregistreerd: 18-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:26

Ja!Ik bied 20 euries :o
;)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 02:05

Zonde dat er geen opvolging is! Het bedrijf inclusief paarden verkopen biedt nog geen garantie dat iemand ook de kennis en wil in huis heeft om de huidige filosofie door te zetten.

Jammer hoor! Ook Stoeterij het Maalwater heeft recent al moeten besluiten alle paarden te verkopen ivm gebrek aan opvolging.

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Stal Roelofs komt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:07

Heftig voor die man zeg..zonde dat er geen opvolger voor gevonden kan worden.
Hopelijk komt het hele spul aan de juiste persoon terecht :)