Peesontsteking schouder..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:12

In augustus heb ik een kopstoot op mijn achterhoofd gehad van mijn verzorgpaard. Ik heb hier een flinke hersenschudding aan overgehouden en pijn in mijn nek, waar ik verder niet naar heb laten kijken omdat ik op vakantie ging en hier eigenlijk niet zo'n tijd voor had. Na de vakantie ben ik naar de huisarts geweest en bleek dat het totaal niet goed zat in mijn nek, als ik hiermee door bleef lopen zou het fout gaat en ik moest zo snel mogelijk naar de fysio.

Nu loop ik ruim drie maanden bij de fysio,en zijn er allemaal complicaties opgetreden. Omdat ik ontzettend hypermobiel ben, ben ik heel moeilijk te behandelen en heb ik constant ergens pijn. Nu heb ik sinds een tijdje heel erg last van mijn schouder, echt aan de binnenkant. Ik ben naar de dokter geweest en nu blijkt het dus een peesontsteking te zijn, met uitstraling naar de binnenkant van mijn arm en hand, waarbij de hand heel erg gaat zweten. Dit blijkt dus allemaal nog uit mijn rug te komen..

Ik heb het heel erg druk, moet een dag in de week naar school en loop vier dagen stage, waarbij ik de hele ochtend achter de pc zit en 's middags op een behandelgroep sta. Verder rijd ik nog paard en heb ik een weekendbaantje bij de New Yorker. Paardrijden en baantje moesten per direct stoppen, maar ik moet natuurlijk wel naar school, stage en huiswerk maken. Hierdoor blijf ik de schouder constant overbelasten waardoor ik de hele dag met pijn loop. Het lukt me dus maar niet om rustig aan te doen, eigenlijk is het de bedoeling dat ik alleen mijn onderarm beweeg. Dit verhaal typen is eigenlijk al verboden. :Y)

Zijn er bokkers die hetzelfde hebben (gehad) als ik en misschien tips hebben voor een zo snel mogelijk herstel?

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:20

Vervelend wat er gebeurd is!

Ik ben zelf ook hypermobiel en loop al 5jaar met schouderklachten (ben 23), mijn bicepspees is altijd geirriteerd doordat mijn schouderkop en schouderblad instabiel zijn. Ik heb al een keer een operatie ondergaan aan die schouder, gezien er een extra halsrib iets beknelde. Helaas bleven de klachten. Nu loop ik weer bij een fysio en krijg 1x in de maand dry needling, omdat mijn spieren zo hard worden van het corrigeren. En moet ik elke week bij de fysio sporten om mijn schouderblad en kop te stabiliseren. Mocht dit allemaal njet gaan lukken ben ik bang dat ik naar de pijnpoli moet.

Ben je weleens naar een kraker geweest? Ik zelfvond het erg fijn als mijn wervels weer op zijn plek zaten. Ook helpt dry needling bij mij!

Ik ben bang dat jij ook alleen baat hebt bij alles te stabiliseren, aangezien je banden te lang zijn moeten je spieren het kunnen opvangen.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:22

Mijn fysio is ook manueel therapeut en kraakt dus ook af en toe. :) maar hij durft er nu niet zo goed aan te zitten omdat die schouder zo'n zeer doet..

Anoniem

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:10

ja hoi! Wees er voorzichtig mee. Want het herstel is langdurig. Ik heb inmiddels al meer dan 10 jaar klachten. Soms gaat het goed in periodes, maar de ontsteking komt bij overbelasting altijd terug... Hoewel dit inmiddels al een aantal jaar niet gebeurd is :) Met boodschappen doen ed. voel ik toch nog steeds wel dat het niet zit zoals het hoort. Inmiddels doe ik ook weer fysio idd :j

Zelf kreeg ik altijd diclofenac als het ontstoken was. Weet niet of je dat al slikt (wsl wel.) Dat hielp wel om het scherpe randje er vanaf te halen...

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 14:17

Ik slik inderdaad dicofenac. Ik vroeg me af, helpt het om het halve dagen in een mitella te hangen of deden jullie dat niet?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:20

Het beste advies.... ook school en stage ernstig terugschroeven. Ziek is ziek. Natuurlijk geef je het niet bij het eerste de beste pijntje op, maar dit kan heel goed chronisch worden als je niet uitkijkt. De hele ochtend achter de computer zitten klinkt als iets dat echt funest is.

Overleg met je fysio wat op dat gebied wel en niet haalbaar en maak dan je keuze, je lijf of je studie. Ik weet wel wat mijn keuze zou zijn, al is het geen leuke keuze.

Mitella zou ik overleggen met de fysio, maar ik denk eigenlijk dat het niet slim is.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 14:51

Lalidan: hier schrik ik wel een beetje van.. zou echt super zonde zijn als ik hierdoor blijf zitten..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:08

Je laten schrikken is niet mijn bedoeling, al kan ik het me wel goed voorstellen. Maar weet je, misschien is het niet nodig. Maar overleg met je fysio wat wel en niet haalbaar is. Misschien is het met wat aanpassingen op te lossen. Misschien kan je qua uren wat knippen. Misschien..... Kijk er naar, hoe zwaar is die belasting, hoe ernstig is je probleem en maken school en stage daarin wat uit? Zo ja, wat kan er aan gedaan worden?

Simpelweg zeggen 'natuurlijk moet ik naar school en stage' kan echt voor heel veel problemen zorgen. En ik heb in mijn eerste bericht wel het méést zwartgallige scenario neergezet, ook een beetje om je ogen te open. Kijk er naar en overweeg het.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 17:26

Ja ik snap wat je bedoelt hoor.. Ik besef het zelf ook wel een beetje, ben er ook echt een beetje ondersteboven van dat ik er eigenlijk 'niks' mee mag. Bijvoorbeeld 's ochtends douchen en aankleden geeft achteraf al pijn, en dan moet de dag nog beginnen..

Ik ga het morgen allemaal nog een keer met mijn fysio bespreken. :)

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:54

Ik heb een peesontsteking in mijn schouder, niet door een hersenschudding maar toch. Ik zou je helaas ook adviseren om het echt rust te geven; ik heb er nog steeds last van, en dat is nu zo'n 6 jaar na dato, als ik een verkeerde beweging/kracht uitoefen. Het is zonde als het niet meer over zou gaan, maar pezen helen langzaam (als paardenmensen zullen we dat allemaal wel weten...) dus het heeft echt tijd nodig. :(:)

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Peesontsteking schouder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:27

Ik heb zelf ook regelmatig last van peesontstekingen in mijn schouder...
uiteindelijk heb ik inmiddels 1,5 jaar geleden een cortisonen spuit gekregen erin... het is toen een jaar weggebleven en een half jaar geleden kwam weer uit het niets een peesontsteking tevoorschijn.
Ook ik zit hetzelfde, stage, school, paarden, wedstrijden... probeerde het met rust op te lossen maar uiteindelijk toch weer cortisonen en zelfs 2 weken later moeten herhalen en toen was het pas weer weg...

Misschien als het dus niet overgaat toch eens cortisonen overwegen? Het was echt heel pijnlijk want ze gaan zitten prikken in het ontstoken gedeelte maar voor mij echt de moeite en blijkbaar bij mij de enige manier om het tijdelijk weer op te lossen...