ideale zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

ideale zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:12

hey bokkers,

Ik vroeg me eens af,

hoe ziet jullie ideale zadel er uit? Is dat standaard zwart of bruin... of zou je zeggen een wit/bruin zadel lijkt me wel wat... of zwart,... met roze en een print er op.

Laat het weten.

Ik vind donker bruin met cognact bijvoorbeeld heel gaaf. En wat zouden jullie er voor over hebben... zit er een merk aan verbonden.

Ben heel benieuwd.

Liefde voor jou... is liefde voor mij, voor jou, waar ik verliefd op werd! BonteKoePaardje


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:21

Ik zou het wel gaaf vinden om een zwart dressuurzadel te hebben met een blauw randje.
Zoals deze:

http://i39.tinypic.com/m8jvhv.jpg

Subtiel maar toch aanwezig.
Wat ik er voorover zou hebben. Is maar net hoeveel ik te besteden heb maar dat zal ergens tussen de 1500/2000 zitten voor een nieuw zadel.
Ben wel beetje fan van Kieffer heerlijke zadel maar er zijn vast andere die ook heerlijk zitten dus ben niet erg merk gebonden als het maar past.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:25

Je hebt een stuk minder keus als je wil dat je zadel goed past, je kijkt wat goed ligt op je paard en dat hoeft niet persé te zijn wat je het mooiste vindt.
Ik heb daar trouwens veel geluk mee gehad, het zadel wat ik mooi vond pastte ook het best!
En het zit heerlijk.
Ik hou van eenvoudig zwart, staat overal op.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:27

MirandaFuego schreef:
Je hebt een stuk minder keus als je wil dat je zadel goed past, je kijkt wat goed ligt op je paard en dat hoeft niet persé te zijn wat je het mooiste vindt.
Ik heb daar trouwens veel geluk mee gehad, het zadel wat ik mooi vond pastte ook het best!
En het zit heerlijk.
Ik hou van eenvoudig zwart, staat overal op.



Daar ben ik het niet geheel mee eens, Een zadel dat goed past, kan je altijd qua leur naar eigen smaak brengen. Zelfs ouden zadels kan je tegenwoordig voor paar honderd euro mooi ''pimpen'' door het een andere kleur te geven.

Liefde voor jou... is liefde voor mij, voor jou, waar ik verliefd op werd! BonteKoePaardje

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:28

zwart , met best wat vrong , springzadel
en een conac ( of eigenlijk nog iets lichter )
randje ( zoals hierboven in het blauw )
en dan ook nog een beetje betaalbaar :D

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:36

xGwennn_94 schreef:
MirandaFuego schreef:
Je hebt een stuk minder keus als je wil dat je zadel goed past, je kijkt wat goed ligt op je paard en dat hoeft niet persé te zijn wat je het mooiste vindt.
Ik heb daar trouwens veel geluk mee gehad, het zadel wat ik mooi vond pastte ook het best!
En het zit heerlijk.
Ik hou van eenvoudig zwart, staat overal op.



Daar ben ik het niet geheel mee eens, Een zadel dat goed past, kan je altijd qua leur naar eigen smaak brengen. Zelfs ouden zadels kan je tegenwoordig voor paar honderd euro mooi ''pimpen'' door het een andere kleur te geven.

Mijn zadel was enorm duur, die ga je dan toch niet nog een x oppimpen voor een paar 100 euro? :')
Zou ik zonde vinden. :j

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 15:42

Daar ben ik het niet geheel mee eens, Een zadel dat goed past, kan je altijd qua leur naar eigen smaak brengen. Zelfs ouden zadels kan je tegenwoordig voor paar honderd euro mooi ''pimpen'' door het een andere kleur te geven.[/quote]
Mijn zadel was enorm duur, die ga je dan toch niet nog een x oppimpen voor een paar 100 euro? :')
Zou ik zonde vinden. :j[/quote]

Vind jij, maar er zijn mensen die het wel doen.

Liefde voor jou... is liefde voor mij, voor jou, waar ik verliefd op werd! BonteKoePaardje

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:45

xGwennn_94 schreef:
Vind jij, maar er zijn mensen die het wel doen.

Ja, idd, en ik zeg wat ik vind, niet wat een ander vind, das toch de bedoeling? :D
Ik vind het ideale zadel een zadel wat goed past op mijn paard, als het dan ook nog goed zit ben ik helemaal blij.
Ik heb dus het ideale zadel! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:47

Behalve goed passend op mijn paard en prettig zittend voor mezelf? Qua uiterlijk vind ik bruin prachtig, veel mooier dan zwart. Laat ik nu net een zwart zadel gekocht hebben toch. Reden? Zie eerste regel; ik kon binnen mijn budget geen bruine vinden die aan eis 1 en 2 voldeed...
Behalve de kleur ben ik wel blij nu, want dit dressuurzadel zit plezierig en heeft halve wrongen, waardoor ik net wat steun heb aan mijn dij, maar wel mijn knie aan kan leggen en bewegingsvrijheid heb. Top! Welke ik dan heb? Een Tietse's Choice Equilibria Final.
Die kun je nieuw trouwens in iedere kleur krijgen. Roze enzo, wat je wil. Lakleer achterop. Maar goed, dat liet het budget niet toe nu.
Donker warm bruin icm cognac had me schitterend geleken.

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

carien13

Berichten: 1566
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:29

Ik zag wat unieke zadels voorbij komen. Ik kwam toevallig deze tegen :+

http://www.gucci.com/int/styles/312541AA6HK1000#
Afbeelding

Maar buiten dat moet het zadel voor mij een zachte zit hebben en de zweetbladen niet te lang zijn. Liefste een monoflap voor ''close contact'' gevoel. Uiteraard ook goed op mijn paard passen, dat is het belangrijkste.

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 18:04

Maar stel, je hebt een goed passend zadel, als wat ouder. Niet echt geld voor een nieuwe of moeilijk afstand doen van je zadel, zouden jullie dan overwegen hem te laten beschilderen?

Liefde voor jou... is liefde voor mij, voor jou, waar ik verliefd op werd! BonteKoePaardje

Anoniem

Re: ideale zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:05

Ik zou heel graag een costum zadel willen. Alleen ik wacht daar mee totdat Rogan wat meer spieren en vetjes heeft gekweekt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:06

Mijn ideale zadel is een boomzadel, maar die zich ten alle tijde aanpast aan je paard en altijd perfect ligt :D En daarnaast ook voor de ruiter perfect zit. En super mooi is, én betaalbaar (dus onder 1000E)
Maar dit lijkt mij onmogelijk :')

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:18

xGwennn_94 schreef:
Maar stel, je hebt een goed passend zadel, als wat ouder. Niet echt geld voor een nieuwe of moeilijk afstand doen van je zadel, zouden jullie dan overwegen hem te laten beschilderen?


Niet laten doen maar ik zou wel overwegen om er zelf misschien wat aan te knutselen. Bij een ouder zadel dan een nieuwe zou ik dat zo gauw nog niet durven.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Re: ideale zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 13:54


Liefde voor jou... is liefde voor mij, voor jou, waar ik verliefd op werd! BonteKoePaardje


Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:00

xGwennn_94 schreef:
Ik heb een zadel van een vriend geschilderd. Hij is alleen nog niet helemaal af. 1 blad moet nog gedaan worden. Kleine afwerkingen. beugelriemen moeten nog gedaan worden (even nog kopen ook) en de beugels moeten nog gespoten worden, en dan kunnen we aan het hoofdstel beginnen.

Zo was :
http://i39.tinypic.com/2z9mjk7.jpg
http://i40.tinypic.com/34s10sp.jpg

zo is hij nu:
http://i44.tinypic.com/2uxwb6c.jpg
http://i40.tinypic.com/6tpp1j.jpg



Eerlijk gezegd vind ik het geen verbetering :=

Ik vind zelf bruine zadels mooi, en ik heb een zwak voor boomloos :)
Maar het ideale zadel nog niet gevonden hoor!

life does not have to be flawless to be good

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 14:03

Safiera schreef:
xGwennn_94 schreef:
Ik heb een zadel van een vriend geschilderd. Hij is alleen nog niet helemaal af. 1 blad moet nog gedaan worden. Kleine afwerkingen. beugelriemen moeten nog gedaan worden (even nog kopen ook) en de beugels moeten nog gespoten worden, en dan kunnen we aan het hoofdstel beginnen.

Zo was :
http://i39.tinypic.com/2z9mjk7.jpg
http://i40.tinypic.com/34s10sp.jpg

zo is hij nu:
http://i44.tinypic.com/2uxwb6c.jpg
http://i40.tinypic.com/6tpp1j.jpg




Eerlijk gezegd vind ik het geen verbetering :=

Ik vind zelf bruine zadels mooi, en ik heb een zwak voor boomloos :)
Maar het ideale zadel nog niet gevonden hoor!



Mijn smaak ook niet, maar wel van die persoon.

Liefde voor jou... is liefde voor mij, voor jou, waar ik verliefd op werd! BonteKoePaardje

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: ideale zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:04

Als de eigenaar er maar blij mee is inderdaad :)

life does not have to be flawless to be good

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: ideale zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:19

Mijn ideale zadel? De Passier Corona! (niet de II). Heb hem zowel in zwart als havana. Aparte kleur vind ik ook leuk, maar dan wel echt voor erbij en niet meer dan één kleur. Het perfecte springzadel ben ik nog niet tegen gekomen en ben er ook nog niet helemaal aan uit hoe hij eruit moet zien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucy_121, SentiBot en 71 bezoekers