L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 22:30

Hoi allemaal!

Het is al weer even geleden dat ik hier iets heb geplaatst maar het leek me wel weer een keer leuk :)
In januari rijd ik Whatever alweer twee jaar, waarvan hij ruim een half jaar stilgestaan heeft ivm een blessure aan zijn heup en bilknobbel. Hierna hebben we het rijden weer rustig opgepakt en in september ben ik begonnen met wedstrijden!
De B hebben we na 4 wedstrijden met 11 winstpunten afgesloten en de teller in de L1 staat na 1 wedstrijd alweer op 4.
Ik had zelf nooit gedacht dat het zo snel zou gaan, maar ben super trots op m!!

hier de filmpjes van vorige week: eerste proef 199, tweede proef 208 punten.

https://www.facebook.com/photo.php?v=60 ... 7439258973

https://www.facebook.com/photo.php?v=60 ... 0227990493

Tips en commentaar uiteraard welkom! Zelf zou ik hem graag nog een tikje actiever zien en meer bergop (hij heeft snel de neiging om lang te worden en in mn hand te hangen) daarnaast moet er in het halsstrekken en middengalop nog meer verschil getoond worden.


ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 23:14

De filmpjes doen het wel hoop ik?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:23

Ja hoor ze doen het! Leuk paard, loopt lekker swingend haha :D

Wat me wel opvalt, vooral in het eerste filmpje, is dat hij af en toe wat onregelmatig lijkt te gaan? Kan ook gewoon kleine taktverstoring zijn omdat hij wisselt in tempo o.i.d., hoeft natuurlijk niet meteen iets niet goed te zitten.

Verder goed opletten dat je hem actief houdt, hij lijkt nu bij bv. het wijken érg terug te vallen in tempo. Ook bij de gewone stukken arbeidsdraf zorgen dat hij actief blijft. Ook mag hij de achterhand nog iet smeer onder plaatsen. Hij loopt correct, maar mist de impuls nog wat. Wel een mooie middendraf trouwens :j

Netjes gereden en hij heeft een fijne, ontspannen uitstraling!

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 23:33

Oh gelukkig haha dankje!

Is mij nog niet zo opgevallen eerlijk gezegd maar zal er eens op letten! Hij had voor z'n blessure wel last van een "sleepvoetje" maar vond zelf eigenlijk dat dat daarna vrijwel weg was.

Actief houden klopt, hij is erg luuuuuuiiiiiii hahaha en valt vooral met oefeningen zoals wijken terug in tempo idd.
Dankjewel voor je reactie, leuk om te lezen!


44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:04

Ik heb het tweede filmpje bekeken. Het ziet er erg netjes uit, mooi gereden! Terugvallen in tempo met het wijken zie ik in dat fimpje niet.
Let wel op de middengalop, ik zie eigenlijk helemaal geen verschil, zou niet kunnen zeggen waar je de middengalop bent begonnen en waar je hebt teruggereden, dus die overgangen mogen nog wel een stuk duidelijker. Ook zit je na de galop een heel stuk op het verkeerde been, das zonde, let daarop ;).

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 20:08

Bedankt voor je reactie!
Tweede proef ging beter dan de eerste idd, middengalop heb je ook gelijk in, op de lange zijde kan ie het beter en ik ben nog te voorzichtig omdat hij in het terugrijden erg op de voorhand neigt te hangen en/of over de buitenschouder valt dus idd verbeterpuntje!
Haha ja stom he!! Was een beetje in de war door dat doorzitten lichtrijden steeds :p

Tisicirenti
Berichten: 79
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Koedijk

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:12

Kan de filmpjes niet zien :(

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:13

Ik kan de filmpjes ook niet zien :?

Aline, Hiantoes, Lalissimo en Passion
Instagram: https://www.instagram.com/boerderievanfie/

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 18:56

Ooh.. Voor zover ik weet moet je er op klikken en je dan aanmeldden op Facebook, als t goed is moet je ze dan kunnen zien..!? Heb geprobeerd ze te uploaden via YouTube maar dat lukte niet..

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:21

Leuk paard!
Wat me opvalt is dat hij niet altijd in regelmaat loopt?
Mijn partner heeft ook zo'n paard. Vaak als hij hem iets lager laat lopen, stopt dit. (misschien een ienieminie tipje) :D

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:25

k vond hem ook direct onregelmatig! -O-

Koekkoek

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 07:14

femo schreef:
k vond hem ook direct onregelmatig! -O-


steflyn schreef:
Leuk paard!
Wat me opvalt is dat hij niet altijd in regelmaat loopt?
Mijn partner heeft ook zo'n paard. Vaak als hij hem iets lager laat lopen, stopt dit. (misschien een ienieminie tipje) :D


Bedankt voor de reacties!
Welke stukjes bij welk filmpje valt jullie dit op? En welk(e) be(e)n(en) ?
Het is een vrij groot en grof paard waardoor hij ietwat moeite heeft met snelle krappe korte wendingen maar ik denk persoonlijk meer dat dat in z'n lijf zit dan in z'n benen vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie dan precies zien.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:30

Erg leuk dansend paard! Je hebt hem ook goed voor elkaar!
Wel oogt het voor mij dat je in het lichtrijden een beetje achter de beweging aan komt. Maar dat is echt millimeter werk. Ik heb/had het zelf ook, wat voor mij een hele goede is geweest is: rij vanuit je hart want je vind paardrijden leuk. Hiermee voor dus grof gezegd mee bedoeld borsten vooruit!
Maargoed dat is echt een beetje mierenneukerij haha. Je rijdt netjes!

Ik keek net het eerste filmpje en ik dacht wat hoor ik een bekende stem in de verte, was het dus mijn voorlezer en rijdt ik in die achterste baan haha

♥♥♥♥♥

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:09

ruth91 schreef:
femo schreef:
k vond hem ook direct onregelmatig! -O-


steflyn schreef:
Leuk paard!
Wat me opvalt is dat hij niet altijd in regelmaat loopt?
Mijn partner heeft ook zo'n paard. Vaak als hij hem iets lager laat lopen, stopt dit. (misschien een ienieminie tipje) :D


Bedankt voor de reacties!
Welke stukjes bij welk filmpje valt jullie dit op? En welk(e) be(e)n(en) ?
Het is een vrij groot en grof paard waardoor hij ietwat moeite heeft met snelle krappe korte wendingen maar ik denk persoonlijk meer dat dat in z'n lijf zit dan in z'n benen vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie dan precies zien.



Was meteen bij het begin van het eerste filmpje.
Bij mijn partner is het ook een heel groot paard. :-) Misschien dat iets minder hoog laten lopen werkt.

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 20:33

steflyn schreef:
Was meteen bij het begin van het eerste filmpje.
Bij mijn partner is het ook een heel groot paard. :-) Misschien dat iets minder hoog laten lopen werkt.


Klopt, als ik nu kijk zie ik dat ook, ik denk dat het komt omdat hij graag terugvalt in tempo en dat ik m een beetje probeer 'op te peppen' waardoor ie een beetje een hupsje maakt zegmaar. Hij hangt het liefst lekker in m'n handen dus als ik m langer geef knalt ie meteen op de voorhand, ben er nu juist mee bezig dat ie achter sterker wordt zodat ik m meer op kan richten en ie z'n eigen hoofd gaat dragen, maar zal het proberen, bedankt! :)

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 20:37

_KellyAV schreef:
Erg leuk dansend paard! Je hebt hem ook goed voor elkaar!
Wel oogt het voor mij dat je in het lichtrijden een beetje achter de beweging aan komt. Maar dat is echt millimeter werk. Ik heb/had het zelf ook, wat voor mij een hele goede is geweest is: rij vanuit je hart want je vind paardrijden leuk. Hiermee voor dus grof gezegd mee bedoeld borsten vooruit!
Maargoed dat is echt een beetje mierenneukerij haha. Je rijdt netjes!

Ik keek net het eerste filmpje en ik dacht wat hoor ik een bekende stem in de verte, was het dus mijn voorlezer en rijdt ik in die achterste baan haha


Oh wat grappig dat je ook mee reed! :)
Ja kan wel kloppen wat je zegt, ik wil m soms ook teveel met m'n zit naar voren rijden maar zit m daarentegen met middendraf soms in de weg doordat ik dan teveel terugzit ! Wordt hard aan gewerkt Hihi, thanks!

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:43

Mooi paard, kan ook mooi swingend lopen :j

Maar wat mij opvalt is dat je benen erg bewegen, zo nu en dan lijkt het zelf alsof je steeds zit te prikken. Ook trek je bij het aansporen je hak op, oefen erop dat je dit met je kuit doet; word je beenligging ook stiller van!
Maar verder ziet het er vriendelijk en netjes uit :j

:¨·.·¨:
`·.
Friso&Andor

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 21:57

Dankjewel, ga er op letten!! :j

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:35

ruth91 schreef:
steflyn schreef:
Was meteen bij het begin van het eerste filmpje.
Bij mijn partner is het ook een heel groot paard. :-) Misschien dat iets minder hoog laten lopen werkt.


Klopt, als ik nu kijk zie ik dat ook, ik denk dat het komt omdat hij graag terugvalt in tempo en dat ik m een beetje probeer 'op te peppen' waardoor ie een beetje een hupsje maakt zegmaar. Hij hangt het liefst lekker in m'n handen dus als ik m langer geef knalt ie meteen op de voorhand, ben er nu juist mee bezig dat ie achter sterker wordt zodat ik m meer op kan richten en ie z'n eigen hoofd gaat dragen, maar zal het proberen, bedankt! :)


Zal het beste zijn. Je zal hem moeten leren over de rug te lopen maar toch de actieviteit vanachter te bewaren.
Komt zeker goed! Verder zijn jullie fijn duo! *\o/*

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 20:59

Thanks! :D

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:13

Het lijkt wel of je je rug vast zet, heb je geen stijve rug als je van je paard af komt. Je helt ook iets teveel achterover en soms lijkt het of je steun zoekt in je teugels.

we verwachten Welsh Corgi pups medio juni 2019

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 10:00

Ik heb een dubbele scoliose in m'n ruggenwervel (S vormig) dus daar heb ik idd wel eens last van, meestal bij m'n schouders is het wat stijf. Ik ga hiervoor elke week naar mensendieck en wordt hier naast het oefeningen doen ook gemasseerd en gekraakt :)

Farno

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: Garderen

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:32

Ziet er erg netjes en relaxt uit. Knap dat je met je scoliose toch nog lekker kunt rijden. Veel succes!

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 11:53

Dankjewel! :)

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:30

Ben nieuwsgierig geworden maar ik kan hem ook niet zien ;(

Trotse eigenaar van Farallon 2 (PRE)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers