Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 22:51

Sorry als het niet goed staat.. wilt iemand het dan verplaatsen?

Mijn beste vriendin is een Engelse, is in Nederland komen wonen toen ze 10/11 was.. nu ong. 3 jaar geleden is ze terug verhuisd naar Engeland.

Het heeft me veel pijn en verdriet gedaan, zij was en is mijn steun in alles :).
Niet meer even op bezoek, even stappen, even gezellig doen...

Oud en Nieuw 2011 is zij in nederland geweest, en carnaval :). heb een meeeega tijd met haar beleefd! Gelachen en gehuild.
We hebben nog veel contact, maar dit is vooral via whatsapp en computer.
Ze vertelde me pas dat ze zwanger is, Ik was gelukkig voor haar.. maar mijn hart brak.. waarom kan ik niet bij haar zijn? geluk samen delen...!

Nou ja lang verhaal dus, maar ik zou heel graag naar haar toe willen. Heb alleen werkelijk geen idee hoe ik in Engeland, en dan wel Hastings kom. London is nog heel ver van haar vandaan en dat is eigenlijk het enige wat ik hierover kan vinden..
Iemand ervaring met deze reis? Info over deze reis? alle info is welkom, van opstapplaatsen, vervoersmogelijkheden tot prijzen..

Alvast heel erg bedankt!!

Dream it..
Wish it....
Do it.......


mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:03

Als zij naar Nederland is geweest en nu notabene woont in de stad waar jij wilt komen, kan zij je toch het beste adviseren :+?

In het trotse bezit van een Wilhelmina-pepermunt etende Wilhelmina-kat
Living is easy with eyes closed.

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 10:19

Jaa dat zeker maar zij is met de auto naar Nederland geweest en ik heb geen auto haha...

Dream it..
Wish it....
Do it.......

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:33

HK -> BEU

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:48

Heel simpel even googlen op hastings en je krijgt dit:
By Rail (including Eurostar - Channel Tunnel)

From Europe travel to London or Ashford from Paris, Brussels, or Lille by train.  Paris to Ashford is just two hours.  Frequent direct trains run from Ashford to Rye, Hastings and Bexhill.  1066 Country is also well served by trains from London's Charing Cross and Victoria stations.  The coastway service runs the length of the south coast.

Meer mogelijkheden maar dit is wanneer je geen enkel gen vervangen er hebt de makkelijkste;-)

Mocht je willen weten je in engeland komt, wil je vliegen of met de boot?

Is this the real life,

is this just Fantasy?

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 21:52

Thanks..
Hmm heb nog nooit gevlogen..
Boot is Frankrijk opstappen dus denk trein :)

Dream it..
Wish it....
Do it.......

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:56

Je mag altijd met me meerijden. Ik rijd regelmatig naar Engeland (Salisbury) met mijn eigen auto... Via Harwich kan je ook. Dan kan je met de trein verder naar Londen of waar je ook heen wil.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:04

Ik zou lekker gaan vliegen als ik jou was, dat ten eerste. Vliegtijd is echt peanuts, je zit haast net zo lang op de boot van Calais naar Dover als dat je in 't vliegtuig zit van Ams naar London (Gatwick even vanuit gaan). Hoe kom je er bij dat Hastings zo heel ver bij London vandaan is? Dat is vanaf Gatwick Airport ongeveer 34miles. Dat is toch niks?

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 22:06

Weet niet dacht dat ze zei dat dat met de auto wel een aantal uurtjes rijden was..
Maar ik surf echt niet te vliegen haha!

Thanks idefix, wat ga je zo vaak in Engeland doen dan?

Dream it..
Wish it....
Do it.......

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:13

Ik kom praktisch langs Londen (Gatwick) en je staat er over het algemeen lang genoeg stil om uit te stappen... :+ En tja, de boot was met die storm idd geen pretje. Voordeel is wel dat je niet hoeft na te denken wat je allemaal mee neemt. Ik doe er zelf een opleiding en ik neem mijn messen mee voor de zadelmakerij. Die wil ik niet in mijn bagage hebben, want ze gooien behoorlijk met je koffer. En in de handbagage mag het om onbegrijpelijke redenen niet... :D
Met de auto is het voor mij vanaf Den Bosch 3 uur naar de boot, 2 uur op de boot en tot Londen zal een uur of anderhalf zijn.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 08:03

Een makkelijke manier om in Hastings te komen is te vliegen met Easyjet van Amsterdam naar London Gatwick. De voordeligste optie die ik heb gevonden is zo'n 70 euro, inclusief toeslagen exclusief bagage. Maar als je in het weekend wilt vliegen kom je al gauw op het dubbele uit.
Daarna neem je vanaf het vliegveld de trein naar Hastings. Er zijn rechtstreekse treinen en treinen met een keer overstappen, reisduur ongeveer 1,5 uur. Kosten 5 pond per enkele reis ruim vooraf geboekt, 15 pond enkele reis als je je treinkaartje ter plaatse koopt. Vergeet ook de kosten van en naar Schiphol niet mee te tellen. Zo'n 20 euro enkele reis met de trein zonder korting. Kosten zijn dan al gauw 150 euro voor je hele reis.

Als je met de auto gaat kun je naar Duinkerke of Calais om met de boot naar Dover te gaan. Qua kilometers ben je zo'n 350km onderweg, dat is al snel 80 euro aan benzine (retour). Goedkoopste overtocht (DFDS Seaways) is 58 euro. Kom je dus ook al op 140 euro uit.

De trein is ook een optie, maar de prijs kan ik niet online berekenen. De reistijd is dan zo'n 7-8 uur en je moet 3 of 4 keer overstappen. Plannen kan hier: http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner

Je kunt ook met Eurolines, vanaf Breda naar Dover met de bus. Goedkoopste tarief 40 euro retour. Een treinkaartje Dover-Hastings is 24 pond retour. (Plannen via http://www.nationalrail.co.uk/)



risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:28

XxLiindsaYxX schreef:
Boot is Frankrijk opstappen dus denk trein :)


Die redenatie snap ik niet helemaal, Boot is namelijk ook Hoek van Holland opstappen.

Ik ga altijd met de trein naar Hoek van Holland en dan via Hoek van Holland naar Harwich met de boot. Boot duurt zo'n 7 of 8 uur. Als je de terminal uitloopt stap je zo perron op waar de trein naar London Victoria station vertrekt. Je vaart met Stena en kunt daar een treinkaartje erbij kopen. Je krijgt dan zowel kaartje van elk station in Nederland, naar elk greater Anglia station. Hastings hoort daar niet bij (andere regio) dus moet je een treinkaartje London - Hastings bijkopen.

Wanneer je toch wil vliegen is eventueel Ryanair vanaf Eindhoven ook een goedkope optie.

Zoek hoe je ook reist ook goed uit wat de kosten zijn op een station te komen. Koop je Engelse treinkaartje vooraf, meer dan eens meegemaakt dat ter plekke aan de balie kopen duur is!
Je kan langs een reisbureau gaan en vragen of die met de reis kunnen helpen. Je kunt een offerte vragen, kost je niks. Lijkt het je wat kun je wellicht via hen boeken;-)

Oh en als je wil weten hoe Easyjet Amsterdam - Gatwick is moet je even tot volgende week wachten, dan kan ik het je vertellen. Vlieg vrijdagavond weer naar London;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 12:39

Ik ga straks even op de computer alles lezen en antwoorden gaat niet zo makkelijk op me telefoon
Bedankt in ieder geval!

Dream it..
Wish it....
Do it.......

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Iemand ervaring met reis naar Engeland en terug (hastings)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 18:47

@ risje, graag je ervaring haha!
zij stappen altijd in frankrijk op, en dat zegt ze ook atlijd tegen mij dus vandaar dat ik daar eigenlijk vanuit ging..

zie dat de prijzen in ieder geval wel redelijk meevallen :) zal eens aan haar vragen hoe en wat..
maar ik moet de reis in mijn eentje gaan maken, en als ik dan van boot naar trein naar trein moet in engeland met mijn gebrekkig engeland lijkt me helemaal spannend!

Dream it..
Wish it....
Do it.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, aman2002, Anouk94, evita2, fohadie, Joy_Mennings, L_Flo, YvonneV en 66 bezoekers