Wisselen van school.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:24

Hallo ..
Ik vraag me af of ik nu nog kan wisselen van school.
Ik zit in 3Mavo maar wil graag naar een andere school..

Is dit mogenlijk , en hoelang duurt het meestal voordat je overgeplaatst kan worden ?


Alvast Bedankt ,
Groetjes Nadia

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:26

Zonder goede reden (verhuizing bijvoorbeeld) zullen scholen niet zomaar ergens in een jaar nieuwe leerlingen aannemen.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:29

warom wil je wisselen. waak is het zo dat dat niet echt handing is. volgend jaar examen dan heb je je lerearen echt nodig. vaak help het als je ze dan al kent. ik zou het nu niet meer doen. denk maar zo nog heel even en je bent er al weer van af

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:30

Maar ik heb denk ik wel een goede reden.. Ga ik overgens hier niet op bokt zetten haha (wil eventueel wel pb sturen)

Anoniem

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:32

Heei ik weet dat jij ook in Zoetermeer woont... Naar welke school zou je dan willen gaan?

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:34

Hoii! Naar Wellant in Den Haag.. Dan ga ik met de randstad. Maar ik vind de lessen ook slecht waar ik nu zit. Niets wordt uitgelegt en me cijfers gaan er van omlaag.. Dat vind ik gewoon zonde

Charlot_te
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:34

Ik zie niet in waarom niet. Ben ook in het derde jaar overgestapt van school. Ik was echt niet blij op/met mijn oude school. Het is alweer 10 jaar geleden maar kan me niet herinneren dat het een punt was. Het is voor mij een hele goede keuze geweest.

Anoniem

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:35

Op welke school zit je nnu dan? Sws niet bij mij... ONC? Volgens zat jij ook op mijn basisschool trouwens :D De Baanbreker toch?

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:36

Charlot_te schreef:
Ik zie niet in waarom niet. Ben ook in het derde jaar overgestapt van school. Ik was echt niet blij op/met mijn oude school. Het is alweer 10 jaar geleden maar kan me niet herinneren dat het een punt was. Het is voor mij een hele goede keuze geweest.

Ja precies... Ik zit nu er gewoon mee dat ik het goed wil halen en niet met net een 5.5 ..
Deden ze bij jou niet moeilijk ?

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:37

NesxNas schreef:
Op welke school zit je nnu dan? Sws niet bij mij... ONC? Volgens zat jij ook op mijn basisschool trouwens :D De Baanbreker toch?

Haha ja ook baanbreker! Hoe heet je dan ?
Ik ga de school niet noemen.. Wil liever geen problemen verder.
Ik stuur een pb

Anoniem

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:38

Okee prima :D

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:15

Wat dacht je ervan om dat te gaan vragen aan je mentor/teamleider/enzovoort in plaats van aan bokt :+?

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:17

ik heb na de 1e ook naar een andere school gegaan, maar heb daar echt ongeloofelijk veel spijt van, dacht ook dat de lessen op mijn eerste school slecht waren, maar deze school is 100 x zo erg.. helaas kan ik niet teug maar ow wat zou ik graag willen ! . (ps. ik ben voor de zomervakantie geswitcht, en mocht gewoon na de vakantie weer starten op de nieuwe school)

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:25

Voor mij was overstappen de allerbeste keuze die ik gemaakt heb. Ik ging van een grote school van zo'n 2500 leerlingen naar een hele kleine school met zo'n 250 leerlingen. De leraren kende je goed en de directeur gaf zelf nog les :)
Ik ben ook na de zomervakantie begonnen in het 2de jaar.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:11

Waarschijnlijk is het wel mogelijk, zeker als je een aantal goede redenen hebt. Het scheelt dan wel dat je van regulier naar groen onderwijs wil. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het lastig is dat je midden in het jaar van school wil veranderen, zeker omdat je 3 mavo doet, dan heb je al verschillende PTA toetsen gemist op de nieuwe school en waarschijnlijk een behoorlijke achterstand op de groene vakken.

Je kan het best even met je mentor overleggen wat mogelijk is en/of je ouders cobtact op laten nemen met je oude en nieuwe school.

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 10:16

x_Rebecca schreef:
Waarschijnlijk is het wel mogelijk, zeker als je een aantal goede redenen hebt. Het scheelt dan wel dat je van regulier naar groen onderwijs wil. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het lastig is dat je midden in het jaar van school wil veranderen, zeker omdat je 3 mavo doet, dan heb je al verschillende PTA toetsen gemist op de nieuwe school en waarschijnlijk een behoorlijke achterstand op de groene vakken.

Je kan het best even met je mentor overleggen wat mogelijk is en/of je ouders cobtact op laten nemen met je oude en nieuwe school.


Ja dat is waar...
Nou kan ik dat opzich wel inhalen hoop ik
Ik wil trouwens daar gewoon tl doen dus weet niet of daar ook groene vakken bij zitten?

Dankjewel allemaal

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:25

Mijn dochter is ook in 3 VWO overgestapt naar een andere school.

Die keuze hebben wij zelf gemaakt. We zijn niet verhuist ofzo.

Gewoon aanmelden op de school waar je naar toe wilt, en horen hoe het in zijn werking gaat.
Hou er wel rekening mee dat ze op "de nieuwe"school op een andere manier les (kunnen)geven....

Mijn dochter heeft het derde jaar op haar "nieuwe"school overgedaan, omdat ze niet goed voorbereid was op het examen jaar ivm de andere manier van les geven.

Succes!

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:25

Enkele jaren geleden ben ik ook van school verwisseld, maar dit was ergens half oktober. Binnen de week kon ik al naar de andere school. Ik moest daar enkele vragenlijsten gaan invullen, zodat zij een goed beeld kregen of het wel een goed idee was om te verhuizen en wat mijn bedoeling met de richting was. Daarna had ik nog een gesprek met de leerlingenbegeleiding. Ik had mij week (donderdag en vrijdag) nog wat liggen duimen draaien in de les (ik kon er niks meer gaan doen, maar ik MOEST op school zijn. En 's Maandags kon ik al naar de andere school.
Terug alles meepikken en nieuwe vakken bijschrijven was voor mij wel lastig. 3 weken later kregen we al een rapport en ik was van alle specifieke richtingsvakken gebuisd. Was toen ff niet leuk, maar het is toch gelukt :)

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 12:21

x_Quinta_x schreef:
Enkele jaren geleden ben ik ook van school verwisseld, maar dit was ergens half oktober. Binnen de week kon ik al naar de andere school. Ik moest daar enkele vragenlijsten gaan invullen, zodat zij een goed beeld kregen of het wel een goed idee was om te verhuizen en wat mijn bedoeling met de richting was. Daarna had ik nog een gesprek met de leerlingenbegeleiding. Ik had mij week (donderdag en vrijdag) nog wat liggen duimen draaien in de les (ik kon er niks meer gaan doen, maar ik MOEST op school zijn. En 's Maandags kon ik al naar de andere school.
Terug alles meepikken en nieuwe vakken bijschrijven was voor mij wel lastig. 3 weken later kregen we al een rapport en ik was van alle specifieke richtingsvakken gebuisd. Was toen ff niet leuk, maar het is toch gelukt :)

Dat us wel super ! Ik wil echt graag wisselen.
Wat had jij verteld als reden ?

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:11

Ik deed een heel algemene richting en ik zag echt niet waar ik in mijn latere leven chemie, labo, fysica nodig zou hebben. Ik was helemaal niet geïnteresseerd in de metafase en de bestanddelen van eiwitten en koolhydraten en god wat was het toch allemaal in de biologie. Elke dag dacht ik wel: "wat doe ik hier toch?"
Ik wou meer dingen doen. Ik heb vervolgens dus een richting gekozen die ook stage had.
Wij gingen altijd vrijdagsmiddags na 12 uur naar onze vriendinnen in de school waar ik heen wou, want de helft was daar gebleven en de helft was naar een andere school gegaan. En onder dat middaguur mocht ik eens kijken in een cursus van een vriendin en dat wekte dadelijk veel meer interesse bij mij op.
Toen ik dus met de leerlingenbegeleiding ging praten wist ik al half wat het inhield en kon ik ook heel goed aanhalen wat ik helemaal niet leuk vond. Ik wist dus wel waarover ik het had en liet zien dat ik er wel mee bezig was geweest.
Van school veranderen was bij mij dus heel vlot gegaan. En tot nu toe vind ik dat dat nog altijd een van de beste keuzes die ik al ooit voor mezelf gemaakt heb!
But then again, half november is wel heel laat om nog te veranderen. Ben je niet bang om je jaar over te doen? Of dat je dan op het einde van het schooljaar moet zakken?

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:15

Als je een goede rede heb. Doen!
Ik heb het destijds niet mogen doen van mijn moeder. Achteraf had ze daar spijt van (en ik ook)

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:48

Je kan jegewoon aanmeldpapieren aanvragen bij de nieuwe school deze invullen en dan kan je uitschrijf papieren halen bij je oude school en dan word alles verder geregeld.
Misschien is het slim om eerst een meeloopdag te doen bij je nieuwe school. Dat raden wij leerlingen die naar een andere school willen ook aan. Zodat ze ook zeker weten dat hun beeld van de school klopt.

Een school mag je echter weigeren als ze bijvoorbeeld geen plek voor je hebben of als je cijfers zo slecht zijn dat ze geen perspectief zien op de mavo.

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 18:51

ja me cijfers nu zijn wel drama maar als ze kijken naar de cijfers uit de eerste en tweede.
Echter zijn me cijfers nu ook zo doordat ik 2 weken naar afrika ben geweest dus dan krijg je 1en..

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:45

oh wat leuk dat je naar africa bent geweest. maar als ik jouw was zou ik het een keertje bij je mentoor aankaarten. en zeggen dat je de lessen niet goed vind enz.
die kan je dan vedder helpen

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wisselen van school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:48

Waarom was je twee weken in Afrika?
Ik neem aan dat je gewoon verlof hebt gekregen daarvoor, dus waarom zou je in die 2 weken tijd ineens allemaal 1-en hebben gekregen?