Leed wat stal zoeken heet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marti19
Berichten: 93
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: Tilburg

Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 09:27

Ik heb sinds een half jaar een kruising fjord. Ik heb haar samen met mijn zus gekocht. Het punt is ze staat nu op een stal waar geen binnen en buitenbak is, alleen een stukje wei waar je kan rijden.
Omdat het nu zoveel geregend heeft kan het nu niet meer.
Mijn zus en ik hebben toch besloten om te kijken naar een ander stal, waar een binnen en buitenbak aanwezig is. Wij zijn er achter dat het toch zo makkelijk is om in de buurt een stal te vinden.
Meestal zijn er lange wachtlijsten of het is te ver weg, en eigelijk kunnen wij zo lang niet wachten.

Hoe hebben jullie dat aan gepakt met zoeken naar een stal, hebben jullie er gelijk een gevonden of moesten jullie ook lang wachten voordat er plaats was.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Marti19
Berichten: 93
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 09:28

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar stalling.

Mila11
Berichten: 1003
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:36

Marti19 schreef:
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar stalling.


Vind je het gek, na 1 minuut :')

Misschien is het iets om al je eisen te noemen, en ik welke omgeving. Misschien zijn er Bokkers die een stal kennen. :)

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:38

Ik ben nooit opzoek geweest naar een binnenbak dat scheelt een hele hoop.
Goed kijken naar hoelang komen ze buiten ect, wel een goede buitenbak. Succes met de zoektocht, goede stallen blijven moeilijk te vinden.

Marti19
Berichten: 93
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 09:43

Ja dat klopt en ik kijk ook zeker of de paarden overdag genoeg naar buiten kunnen.

Kala

Berichten: 749
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:46

Toen ik aan mijn zoektocht naar een paard was begonnen (afgelopen augustus), ben ik ook meteen met de stalling begonnen. Google and Marktplaats were my friends... ;) VEEL zitten mailen of er plek was en of ze aan mijn eisen voldeden en vanuit daar pas gaan kijken en vooral gaan voelen of het mijn plek was.

Bij sommige stallen ben ik met een vriendin ook gewoon langsgereden, het terrein opgelopen en gevraagd of ze heel even tijd voor me hadden. Veel van deze mensen doen niet aan Internet en websites ;).

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:56

Ga meerdere keren en op diverse tijden kijken bij een stal, ga kijken als alle paarden op stal staan, hoe zijn de paarden, zijn ze ontspannen, hebben ze hooi te knabbelen.
Maak goede afspraken als je besluit ergens te gaan staan, vraag goed door, voorkomt een hoop gedoe naderhand. Heb je al op Marktplaats gekeken?

Marti19
Berichten: 93
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:04

Ja ik hou marktplaats zeker in de gaten maar de meesten stallen zijn toch te ver ik heb geen auto snap je ik moet alles op de fiets doen dus vandaar dat ik stalling in de buurt zoek

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:12

Ik heb ook geen auto, daarom heb ik eerst een stalling gezocht en daarna een paard gekocht.

Enige binnenbak op fietsafstand ben ik niet wezen kijken omdat ik weet dat ze geen wei hebben.

Verder gewoon gaan bellen en bij vol oid altijd vragen om telefoonnummers van andere opties. Want heel veel kleinere stallen vind je niet op Google. Bij ons heeft de grote professionele pensionstal een lange wachtlijst maar sta ik nu bij een melkveehouder met 10 pensionpaarden aan dezelfde weg. Je moet ze maar weten.
Oh, Ik had ik de lokale rijvereniging gevraagd, die kennen er natuurlijk ook veel.

Isabelle_H
Berichten: 77
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:38

Ook ik heb sinds kort eindelijk een stal gevonden in de buurt waar mijn paard paard mag zijn en waar een goede buitenrijbak is. Was wel voor een 4 jarige hengst dus veel pensionhouders haakte hierdoor af, of hij mocht niet naar buiten (geen optie dus) of ik vond het zelf niet verantwoord.

Het blijft een kwestie van marktplaats, boktmarkt en google afspeuren. Maar wat het beste werkt is bellen/langsgaan en als ze geen stal meer vrijhebben/of geen goede rijbak/of teweinig of niet buiten/of iets anders wat je zelf als eis hebt, dit gewoon vertellen en direct vragen of ze iets weten waarbij dit wel is.

Mensen weten dan ook meteen waar ze aan toe zijn en zeker als je het netjes en beleeft vertelt zullen ze dit alleen maar waarderen is mijn ervaring. En mensen die zelf een pensionstal hebben, kennen hun concullegas (collegas/concurenten) natuurlijk allemaal, waardoor ze ook weten of iemand anders wel aan jouw eisen/verwachtingen kan voldoen.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel binnenrijbakken er bij jouw op fietsafstand zijn? Dit kunnen er nooit heel veel zijn, dus als je als eis een binnenrijbak hebt dan hoef je niet bij boeren enz. te zoeken en ben je denk ik binnen een dag klaar. Dan kun je ze allemaal hebben gesproken en daaruit dan je keuze maken.... of toch die eis laten vallen en verder zoeken.

Bedenk wel dat meer faciliteiten ook een hoger kostenplaatje met zich meebrengt (en terecht).

Succes met het vinden van een plekje

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70522
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Leed wat stal zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:14

Aangezien TS hier al eerder een topic over heeft geopend plaats ik hier een slot; [VSW] Stalling