Mijn paard trainen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kellyxbrenda
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-11-13

Mijn paard trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 18:26

Ik heb een vier jarige fries,
Mijn paard probeer ik al een hele tijd in te rijden maar het lukt maar niet.
Ik rij mijn paard in een weiland maar ze heeft een trouwma want ze is mishandeld want iemand ging op haar rijden terwijl ze dat niet kon en toen is ze op hol geslagen en is ze over het hek om het weiland gesprongen en nu is ze altijd helemaal bang als ik met haar het weiland in rij, zou ik mijn paard door iemand kunnen laten trainen? Zo ja weet u iemand? (ik ben nog maar 12)

Groetjes Kelly :)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Mijn paard trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:28

Ik zou zeker begeleiding zoeken ja, en niet zelf dingen gaan proberen!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Mijn paard trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:30

Het lijkt me verstandig om iemand te zoeken die je hier mee kan helpen en die zelf genoeg ervaring en kennis heeft!
Een paard rijdt je niet zomaar even in, daar komt veel bij kijken.
Succes ;)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:33

Heb je eigenlijk een ervaren iemand die je helpt bij de dagelijkse verzorging van het paard? Het lijkt me je aan ervaring te ontbreken. Ik zou dit paard inderdaad gewoon laten inrijden door een ervaren of zelfs professioneel iemand, zeker omdat ze in het verleden al een nare ervaring heeft gehad.

Kellyxbrenda
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:17

wie weet iemand die me kan helpen of kan je zelf helpen laat het me dan weten!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:48

Dat gaat heel moeilijk als men niet weet waar je woont.. ;) Er zijn vast en zeker veel mensen op bokt die goede stallen weten waar je je paard op een fijne manier kan laten in- en doorrijden.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mijn paard trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:02

Groen en groen geeft bont en blauw.. Met andere woorden een jonge ruiter met een jong paard gaat bijna nooit goed. Helemaal niet als het niet een super brave is.

Dus in alle eerlijkheid ik zou hem verkopen en een ouder goed doorgereden superbraaf paard terugkopen.

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Mijn paard trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:04

een ervaren iemadn zoeken, niets zelf gan doen, dan kan je je paard verklooien

karenwrmdm

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-04-13
Woonplaats: fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:08

troi schreef:
Groen en groen geeft bont en blauw.. Met andere woorden een jonge ruiter met een jong paard gaat bijna nooit goed. Helemaal niet als het niet een super brave is.

Dus in alle eerlijkheid ik zou hem verkopen en een ouder goed doorgereden superbraaf paard terugkopen.


wat zijn dit allemaal voor rare berichten? bij het ene topic zeurt Bokt iedereen gek, dat ze begeleiding zoeken. Doet een jong meisje dat (ze geeft notabene zelfs toe dat ze onervaren is!), en dan zet iedereen berichten neer dat ze hulp moet zoeken? Dt is volgens mij ook precies waar ze naar vraagt in haar openingspost ...

TS, misschien is het een slimme keuze om samen met één van je ouders een advertentie te maken voor de Boktmarkt, waarin je vraagt om instructrice. Op de boktmarkt staan ook een aantal advertenties van bokkers die dit aanbieden om daarbij te helpen! Heel veel succes ermee!
of misschien is het slim om je openingspost te veranderen, en de locatie er in te zetten waar je woont! zo kunnen bokkers andere mensen in je eigen regio aanraden! want stel dat jij in Brabant woont, en ik ken iemand uit Friesland, zal je vast veel geld er voor moeten betalen (als je uberhaupt iemand kan vinden die daar tot aan toe bereid is :+ )