marstall force goed voor shetlanders ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mistery30
Berichten: 291
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: lommel (belgie)

marstall force goed voor shetlanders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 13:30

De titel zegt het al ,kan ik dit een beetje bijgeven zonder dat ze te vet worden? , ik will ze graag wat vit/min bijgeven

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: marstall force goed voor shetlanders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:44

TS in je vorige topic raden we je met meerderen aan om de marstall force te gaan voeren als het je alleen om de vitaminen en mineralen te doen is. Juist omdat het de volledige dagelijkse behoefte dekt met een 30g/dag.

In de veronderstelling dat een shet 100kg weegt zou zijn dagrantsoen +/- 2kg droog hooi betekenen. Dan denk ik niet dat ze van 30g vet gaan worden...
Je kan ook naar pavo vital kijken. Maar van zodra je naar een regulier krachtvoeder gaat kijken zal je in verhouding meer moeten voeren en dus meer extra energie aanbieden dan ze werkelijk nodig hebben (tenzij je ermee werkt natuurlijk)
ter vergelijking: mijn paard heeft vd marstall force 150g/dag nodig tegenover 2.4kg krachtvoer om aan dezelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen te komen. Ik moet je denk ik niet vertellen dat ze van die 2.4kg veel meer energie krijgt dan van die 150g

mistery30
Berichten: 291
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: lommel (belgie)

Re: marstall force goed voor shetlanders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:43

Ik heb force gekocht , dus ga dit voeren , bedankt

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: marstall force goed voor shetlanders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:40

Wij geven dit alle 3 de paardjes, waaronder ook de shet. Wel met een beetje vito en compact gras, want hij werkt en dat voeren we de pony waar hij bij staat ook. Ik vind de force klein, dus doe het altijd een beetje ergens doorheen, maar met kleine hoeveelheden.