Mooi hok voor 2 konijntjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Myraxhorsey
Berichten: 502
Geregistreerd: 04-05-12

Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:15

Hallo ik heb een vraagje wat is een goed/niet al te duur en groot genoeg hok voor 2 middelmaat konijntjes ik zoek namelijk een nieuw hok

Bowie Beertje


WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:22

2 middelmaat konijnen moet je gauw denken aan 4m2, een hok van die grote zul je niet vinden waarschijnlijk. Je kan een dubbel hok aanschaffen en er een mooie ren aan maken :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Myraxhorsey
Berichten: 502
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:23

Oke en bij kleine konijnen wat moet dan de grote zijn?

Bowie Beertje

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:24

2 dwerg konijnen is de afmeting minimaal ( !! ) 2m2, maar begrijp van jou dat je middelgrote konijnen hebt ?
Dan is 4m2 toch wel waar je aan moet denken

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:26

WinSel schreef:
2 dwerg konijnen is de afmeting minimaal ( !! ) 2m2, maar begrijp van jou dat je middelgrote konijnen hebt ?
Dan is 4m2 toch wel waar je aan moet denken

Helemaal mee eens. Zitten ze binnen of buiten? Buitenhokken heb je wel in groot formaat!

http://www.dierenhandelhoogendoorn.nl/uploads/images/Dierenverblijven/Konijnenhokken/Konijnenhok%20Westkapelle%20grote%20foto.JPG Zoiets? Maar dan met de goede maten? (Ik zou niet weten hoe graag dit hok is, pluk het plaatje van google)

Edit: Zoiets? Lijkt me nog beter.
Afbeelding

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:28

2m2 is pakweg 2 x 2 meter. Voor een binnenhok erg groot dus. Worden ook bijna niet verkocht. Als je het overigens in een dierenwinkel vraagt zullen die je vertellen dat een standaard hok van 1 meter x 50 cm (zoals http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... 0cm/218196) prima kan. Maar daar ga je je konijnen niet bepaald blij mee maken....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:29

Als je ze buiten houd kun je natuurlijk ook gewoon een standaard hok pakken met een mooie ren eronder ;)

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:30

troi, 2 m2 is 1 x 2 meter. Die hokken worden wel verkocht. Ook als je in verdiepingen denkt dan zou het hok 1 meter lang moeten zijn en dan 2 verdiepingen hebben. Al vind ik dat wel heel krap voor 2 nijntjes.

2x2=4 m2 :)
Laatst bijgewerkt door Muronia op 08-11-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:31


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:48

troi schreef:
Zo'n ren kan je trouwens ook prima binnen neerzetten: http://www.dekonijnenwinkel.nl/artikel% ... enren.html

Dan hebben ze lekker de ruimte!


Ik geloof dat zon paneel geen meter lang is, als permanent hok gaat dat in een gemiddeld huis ook echt niet handig zijn.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:29

Maar kunt natuurlijk zoveel panelen als je wilt aan elkaar koppelen en in elk gewenst figuur zetten. Alleen nog kwestie van zeiltje eronder!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:35

troi schreef:
Maar kunt natuurlijk zoveel panelen als je wilt aan elkaar koppelen en in elk gewenst figuur zetten. Alleen nog kwestie van zeiltje eronder!

Zeker waar, maar vier vierkante meter is echt groot, de woonkamer waar ik nu zit is 20 vierkante meter wat toch vrij normaal is en staat net als bijna alle woonkamers gewoon vol. Daar past geen hok van 1/5e van de kamer meer in, en met panelen kan je geen of moeilijk verdiepingen realiseren.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:49

hier heb ik op dit moment een tijdelijk dubbel hok staan voor mijn 2 dwergjes:

Afbeelding

omdat dit alleen voor de winter is en er een ren voor staat is het ruimte genoeg. Dit hok was 60 euro. Na de winter krijgen ze hier meer ruimte na de tuinverbouwing maar vind het hok wat ik nu heb met ren ervoor voor 2 konijntjes wel op ze minst de ruimte die ze nodig hebben.

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:51

Zolang je de ren niet vergeet is een giga groot hok niet zo van belang.
Maar de ren wordt nogal eens vergeten of er wordt gezegd, ja maar die zit eronder. Een ren onder het hok die even groot of maar iets groter is dan het bovengedeelte heeft een konijn niks aan. Dan kunnen ze in het schuilgedeelte ven veel huppen als in de "ren", dat mag het woord ren dus niet hebben.

Hier heb ik wel wat ideeën geplaatst hoe en wat en waarvoor geschikt en niet geschikt:
http://www.konijnenparadijs.com/index.p ... sting.html

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:54

Doel je dan op mij Faniek?

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:22

Nee, want jij geeft aan dat een ren voor staat, maar in in algemeen. Ik krijg dit verhaal namelijk heel vaak te horen aan de telefoon als opvang.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mooi hok voor 2 konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:28

Ah oke ik denk al :) Hier staat altijd de ren vóór het hok zodat ze in t hok droog kunnen zitten en ook lekker rond kunnen rennen buiten t hok. T dubbele hok vind ik ook geen permanente verblijf...maar dat ben ik, zolang er voor t hok wel ruimte is vind ik het wel weer geschikt.

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:29

Faniek schreef:
Zolang je de ren niet vergeet is een giga groot hok niet zo van belang.
Maar de ren wordt nogal eens vergeten of er wordt gezegd, ja maar die zit eronder. Een ren onder het hok die even groot of maar iets groter is dan het bovengedeelte heeft een konijn niks aan. Dan kunnen ze in het schuilgedeelte ven veel huppen als in de "ren", dat mag het woord ren dus niet hebben.

Hier heb ik wel wat ideeën geplaatst hoe en wat en waarvoor geschikt en niet geschikt:
http://www.konijnenparadijs.com/index.p ... sting.html


Mee eens!

Het hok hoeft niet groot te zijn, als je maar een ren eraan vast hebt. Een ren, dus geen klein stukje waarin ze niet kunnen sprinten en alles wat ze doen als ze maar de ruimte hebben :D

Buitenhokken zijn vaak erg duur, maar te klein.. Kan je beter een kleinere (water en winddicht) nemen en daaraan een ren maken.
En als binnenhok kan je gewoon een kooi nemen en daar een permanente ren aan vast maken, of ze gewoon 24/7 los laten lopen natuurlijk :D


Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:31

Het ligt eraan wat je bedoelt met "hok". Is het een hok voor in de ren, dan hoeft dat niet zo heel groot te zijn. Is het het verblijf waar ze constant moeten verblijven, dan is alleen zo'n 'nachthok' niet voldoende. Konijnen hebben meer ruimte daaromheen nodig. :j

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:31

Een fatsoenlijk groot hok waar twee konijnen in passen is inderdaad moeilijk te vinden.
Ik ben ook heel lang op zoek geweest toen ik een nieuw hok moest hebben.
Bij mij hebben ze met hok en panelenren altijd in de tuin gestaan waar ze 24/7 in konden. Toen ik naar een appartement ging hebben ze een jaar in het hok gezeten zonder ren op mijn balkon. Ik vond het zo zielig en heb me er het jaar echt schuldig over gevoeld ondanks dat iedereen zei dat het een mooi groot hok was en dat ik me er niet zo druk over moest maken. Uiteindelijk dus besloten om ze een nieuw plekje te geven met alle toebehoren die ik had erbij.
Onderstaande was de eerste keer dat ze bij de nieuwe eigenaren nu staan zoals ze altijd hebben gestaan voordat ik in het appartement ging wonen (Dus dubbelhok en ren eromheen). En als ik Frits zo zie springen ben ik zo blij dat ik deze keus heb gemaakt en me ook echt voorgenomen om dieren gewoon echt niet meer in een te klein hok te stoppen. Dan maar geen dieren als ik ze de ruimte niet kan bieden :)

Afbeelding .

Overigens heb ik de panelenren bij zooplus gekocht. Daar hadden ze ook een hoog panelenren ipv de standaard lage uit de dierenwinkel. Hierdoor heb ik ze altijd zo buiten durven laten.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:37

Laura_x_ schreef:
WinSel schreef:
2 dwerg konijnen is de afmeting minimaal ( !! ) 2m2, maar begrijp van jou dat je middelgrote konijnen hebt ?
Dan is 4m2 toch wel waar je aan moet denken

Helemaal mee eens. Zitten ze binnen of buiten? Buitenhokken heb je wel in groot formaat!

http://www.dierenhandelhoogendoorn.nl/uploads/images/Dierenverblijven/Konijnenhokken/Konijnenhok%20Westkapelle%20grote%20foto.JPG Zoiets? Maar dan met de goede maten? (Ik zou niet weten hoe graag dit hok is, pluk het plaatje van google)

Edit: Zoiets? Lijkt me nog beter.
[ Afbeelding ]


Hihi, das mijn hok :D
En daar zitten 2 middelgrote konijnen in :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:40

ChantalSmook schreef:
Een fatsoenlijk groot hok waar twee konijnen in passen is inderdaad moeilijk te vinden.
Ik ben ook heel lang op zoek geweest toen ik een nieuw hok moest hebben.
Bij mij hebben ze met hok en panelenren altijd in de tuin gestaan waar ze 24/7 in konden. Toen ik naar een appartement ging hebben ze een jaar in het hok gezeten zonder ren op mijn balkon. Ik vond het zo zielig en heb me er het jaar echt schuldig over gevoeld ondanks dat iedereen zei dat het een mooi groot hok was en dat ik me er niet zo druk over moest maken. Uiteindelijk dus besloten om ze een nieuw plekje te geven met alle toebehoren die ik had erbij.
Onderstaande was de eerste keer dat ze bij de nieuwe eigenaren nu staan zoals ze altijd hebben gestaan voordat ik in het appartement ging wonen (Dus dubbelhok en ren eromheen). En als ik Frits zo zie springen ben ik zo blij dat ik deze keus heb gemaakt en me ook echt voorgenomen om dieren gewoon echt niet meer in een te klein hok te stoppen. Dan maar geen dieren als ik ze de ruimte niet kan bieden :)

[ Afbeelding ] .

Overigens heb ik de panelenren bij zooplus gekocht. Daar hadden ze ook een hoog panelenren ipv de standaard lage uit de dierenwinkel. Hierdoor heb ik ze altijd zo buiten durven laten.


Helemaal top van je! Zo'n instelling zouden meer mensen moeten hebben.

Hok is inderdaad echt veel te klein zonder ren.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:43

Ik had een hok van 1,50x0,50 met een hangend nachthok. Ik had er een ren aan verbonden van 2x1. Opzich hadden ze wel genoeg ruimte, al had ik ze graag nog meer ruimte gegeven. Helaas mocht ik niet meer tuin inpikken van mijn moeder. Vroeger hadden ze een hok in de paardenstal van 2 bij 3 meter.

Mijn huidige hok
http://img688.imageshack.us/img688/5636/konijnenren.jpg
En mijn oude hok (dit was de voor foto, was het hok aan het uitmesten en de stal aan het opruimen :'))
http://imageshack.com/a/img7/9066/l7jc.jpg
Dit was voor een dwergkonijntje en een iets groter konijn. Helaas zijn ze nu allebei overleden op 10 jarige leeftijd en is het hok leeg ;(

Myraxhorsey
Berichten: 502
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 15:30

Oke is weet iemand of het moeilijk is om zo'n super grote hok met ren te maken van 6 meter ofzo

Bowie Beertje

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:38



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers