Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 22:04

Hello hello,

Ook ik heb dit jaar GENOTEN van een heerlijk cross-seizoen, vind het zooo jammer dat het alweer voorbij is! Chocolate is een 6-jarige merrie van de hengst Rubiquil. We hebben haar zelf gefokt, wat haar successen extra speciaal maakt <3 Ze heeft vorig jaar 2 crossen in de B gelopen, daarna kon ik een tijdje niet rijden door een lompe actie :+

Gelukkig waren daar de indoorcrossen in de Meern, waardoor we ons toch weer een beetje konden voorbereiden op het nieuwe seizoen. Het slootje in het parcours leverde de volgende geniale foto op:
Afbeelding

Daarna op naar Chaam, wat een spannende dag werd. Zou het doorgaan, stopt het met sneeuwen, is de bodem wel ontdooid? Uiteindelijk in de vrieskou toch geweest en in de volle sneeuw gereden, wat een ervaring was dat. Gelukkig verblikte of verbloosde Choc niet en kwamen we foutloos de cross door! Weer 2 punten erbij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Special effects :brr:

Aangezien we geen fouten hebben gemaakt in afgelopen B crossen vond ik het op 14 april wel een mooi moment, op Choc haar verjaardag, om ons debuut te maken in de klasse L in Westerbork. Jammer genoeg was de bodem in de cross best zwaar, waarbij ik merkte dat ze toch nog niet helemaal sterk genoeg was hiervoor. Toch foutloos uitgereden, maar wel veel werk aan de winkel voor de volgende crossen!

Afbeelding
Vol gas tegen de wind in! :D

Afbeelding

Daarna een maand rustig getraind en veel galopwerk gedaan, ook nog gestart in Oudkarspel. Deze cross ging niet van harte, vooral het springen ging echt niet goed en ook in de cross voelde ze niet lekker aan. Uiteindelijk bleek dat onze trainingen ervoor hadden gezorgd dat het borsttuig veelste strak was komen te zitten, waardoor ze niet goed durfde te springen. Dus ander borsttuig en daar was ze weer ;)

Maarsbergen is voor ons om de hoek en wat liep ze daar fijn zeg. Voor het eerst echt gas gegeven en we waren gewoon binnen de tijd! Met onze goede dressuurscore leverde dat een 2de plek op *\o/* Ontzettend gave foto aan overgehouden, die hangt inmiddels uitvergroot aan de muur!

Afbeelding

Afbeelding

Op naar de Vlietlande, al jaren trouwe toeschouwer en voor het eerst dit jaar meegedaan :D Na het lopen zag ik best op tegen de afsprong en de coffin, maar toch vol goede moed de cross en en gewoon alweeer foutloos!



Tussendoor met de studentenruiters nog superfijn getraind bij Alice. Complimenten gekregen van haar over de opleiding van het paard, geeft je toch wel even een bult zelfvertrouwen mee!

Afbeelding

Daarna op naar Wieringerwerf, bij de dressuur een verkeerde inschatting van de bodem gemaakt, waardoor we de verkeerde stiften hadden gedraaid. Ze liep voor mijn gevoel niet top, maar de jury plaatste ons op een 3e plek na de dressuur :) Springen en cross gingen weer als vanouds, wat ons alweer een 2de plek opleverde! Toen ik over de finish ging stond daar Hannah van Eventingphoto, wat onwijs gave foto's tot resultaat had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog in Norg gestart, waar we tot op het bot natgeregend zijn. Er stond een mooie cross, het was jammer van al het water dat was gevallen! Toch weer 2 winstpunten erbij, wat betekent dat we M-startgerechtigd zijn! Wauw, wie had dat ooit gedacht!

Toen Neede het regiokampioenschap. Dressuur ging goed en ik stond 5e na de dressuur, met een juryverschil van 13 punten! Springen ging vreselijk, ritme was ver te zoeken en het was een beetje overleven. Toen de cross, alles ging goed tot het water. Mevrouw schrok nogal van de diepte, waardoor ik haar echt niet meer over de zwaan kreeg helaas. Snel alternatief genomen en toen alsnog goed gefinisht :)

Daarna alweer de laatste wedstrijd van dit jaar, het NK in Bathmen! Ook hier vreesden we voor het weer. De dressuurbodem was erg slecht en het was jammer dat de jury daar geen rekening mee had gehouden. Hebben hier onze laagste punten dit seizoen gereden, maar helaas het was niet anders. Springen en cross gingen weer als vanouds lekker! Zeker de cross heb zo erg genoten! Wel de schrik van mn leven toen er bijna een fietser onder ons lag...

Afbeelding


Special thanks to mn lieve grooms die keihard heen en weer hebben gerend!

Ik ben echt enorm trots op dit superfijne paard en stiekem ook wel een klein beetje op mezelf. Dit jaar hebben we echt onze grenzen verlegd en dingen gedaan waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze ooit zou doen. Ik was voorheen als de dood voor afsprongen en greppels, en nu ben ik zelfs blij als ze in de cross zitten! Deze winter gaan we even rustig doortrainen en nog meer conditie kweken en dan wil ik volgend jaar toch wel de overstap naar het M gaan maken :=

Nog even een hartelijk dank aan Eventingphoto voor de ontzettend gave foto's van dit jaar (en uiteraard ook de andere fotograven!), aan mijn trouwe moeder die elke keer weer meegaat en de superlieve grooms voor de gave filmpjes!

Op naar 2014! :wave:

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur


Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:13

Wat leuk! Super leuke combinatie! Veel succes volgend jaar!!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:15

Leuk overzicht, leuke combi!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:18

Nog zo'n leuk overzichtstopic!
Fijn paard hoor! Helemaal leuk als het dan zelfgefokt is.

Veel succes in de M volgend jaar!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 22:23

Dankjulliewel!

@Bar, ik zag jullie fokproduct ook voorbij komen, echt leuk is dat he als het zo goed gaat :)

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:26

Ja dat is nog net even wat leuker!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:37

Knap gedaan zeg! Super! :D

bvw

Berichten: 4796
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:44

Super met zo'n jong paard! En eigen fok is natuurlijk helemaal super :D

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:54

Wat een prachtig verslag en jaaroverzicht heb genoten van de mooie foto´s en die jullie uitvergroot aan de muur hebben hangen is echt ontzettend mooi!
Wens jullie veel succes het volgend jaar in de M want dat gaat jullie lukken.
Geweldig team!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 22:59

Dankjewel :o moet m'n moeder nog even overtuigen dat we het M ook echt wel aankunnen :P

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:11

Wat zijn jullie goed gegaan dit jaar. succes volgend jaar

Enphalu

Berichten: 772
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:21

Super leuk paard! :)

& heel veel succes in het M :j Maar dat gaat vast lukken.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:45

Ik snap jouw moeder :o . Ben blij dat mijn "fokproducten" nog niet zover zijn.... :+

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:55

Haha, inmiddels is de mijne wel al zover dat ze kan kijken ipv met haar rug naar t parcours te staan en alleen maar naar de speaker te luisteren. Dus dit komt vast ook goed ;)

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

_Carien

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 03:46

Die eerste foto :+ Daar moest ik echt om lachen :D
Heel veel plezier volgend jaar!

Keep shining, keep smiling...

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:59

Erg leuk overzicht!
Volgens mij gaat het M helemaal goed komen.

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:01

Dat ziet er echt ontzettend goed en sympathiek uit! Ik denk ook dat de M helemaal moet lukken :) Veel plezier en succes!


shaddy82

Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:03

Wat een leuk paard !
Ziet er goed uit zeg en mooi overzicht van je cross seizoen :)
Veel plezier en succes voor volgend jaar

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:14

wat doen jullie het gaaf zeg!
Heel leuk om te zien.. Je moeder een hartversterker en lekker weer gaan volgend jaar :D
Doet Dex het ook zo goed?

[o]
Winchester Z1* 14/03/2003-28/06/2012
Als ik Winchester heet, waarom noem je me dan altijd Chesniedoen??

[RIJ-ITP] Winchester@Fotoshoot meeting Zuid-Holland [RT-HAW] Winchester @ debuut L2
Evanity (Uphill x Farrington)

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:45

Die fietser %)
Wat gaan jullie goed! En wat heb je een fijn paard aan Chocolate :) Komt vast goed in 't M.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 14:48

Dankjulliewel!

Ja die fietser was levensmoe volgens mij, maar de persoon die daar stond lette ook totaal niet op!

@chessie, Dexter doet het ook goed, vooral in de dressuur ring. Crossen vind hij heel leuk, maar hij is een beetje bang voor het water, dus daar gaan we volgens jaar hard op trainen! En wie weet gaat hij dan zijn grote zus achterna ;)

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:13

Leuk overzicht, en gaaf om te zien!
Ook leuk dat je bijna overal mensen hebt staan die je kunnen filmen :))

Vond je de overstap van B naar L erg groot?
Want ik zit er ook aan te denken om over te gaan naar de L, maar twijfel nog erg :o

Veel spullen te koop/ruil, oa Eskadron/Eurostar/Anky/Scapa, zie mijn advertenties/profiel! *klik*
"Success is the ability to go

Turbo haf tussen de paarden :D Dressuur: Z1, Springen: B+2 en SGW L+5
from one failure to another

with no loss of enthusiasm"

Sir Winston Churchill

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:19

Wat een mooie foto's en een leuk verhaal! Ik snap dat je ontzettend trots bent op je eigen gefokte paard! Super gaaf!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:30

Hahahaha die eerste foto :') _O-

Wat een prachtig overzicht... Zat echt even te genieten en zin te krijgen in volgend jaar :D

Die fietser :oo echt knap dat je die hindernis nog gehaald hebt...

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re: Ook Chocolate haar cross-seizoen 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 18:34

Ik heb ook nu al superveel zin in volgend jaar! Kan niet wachten tot de kalender er is om te gaan plannen :)

@ shetties, ik vond de overstap zelf heel erg meevallen, maar had al eerder L gereden met een ander paard. Wij zeggen hier thuis altijd dat je minstens 3 wedstrijden achter elkaar foutloos (en veilig) moet rijden voor een overstap.

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers