welk zadel voor paard met korte rug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 21:27

Hallo,

Zoals de titel al zegt... welk merk zadel heeft zadels voor een korte rug? Is bedoeld om recreatief mee te rijden. Zowel boomloos als met boom mag genoemd worden...

Alvast bedankt


donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:30

Massimo, en dan vooral de Trail. Wel om voor te sparen, maar heb er nu sinds kort zelf een en het is echt een geweldig zadel! Kan er heerlijk op zitten, heb geen last van mijn zitbeenknobbels. En heb Franse kussens voor mijn paard, aangezien het anders niet paste.

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:45

Veel boomloze zadels zijn prima geschikt voor kortere ruggen. Ook al steekt het zadel iets verder uit, de druk ligt toch alleen op de plek waar je zit (mits je niet op het achterboogje gaat zitten uiteraard).

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:46

tekna!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:49

De boomloze westernzadels van de bosrand in soest. Liggen geweldig op mijn haflingers. En zitten heerlijk!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:54

Ik heb een veelzijdigheid kent&masters ook speciaal gekocht omdat mijn paard een korte rug heeft

SnuitjeLove
Berichten: 1073
Geregistreerd: 18-05-09

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:56

ik heb zelf nog wel een zadeltje met boom te koop liggen als je geïnteresseerd bent?
Heeft altijd op een Arabier met korte rug gelegen en brede schoft. Is een vzh zadel (staat ook bij advertenties)

En anders zou ik je een boomloos Cheyenne barefoot aanraden deze heb ik op dezelfde pony een keer uitgeprobeerd en zat erg fijn.

pamelien

Berichten: 190
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:03

Trekker zadel, semi boomloos. je kunt de kussens aanpassen via klittebenband, de boommaat zelf instellen. super zachte zitting !

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:04

Tekna ligt ook prima op mijn Quartertje met korte rug

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:05

Ik ben fan van de Trekker zadels, er kort en traploos verstelbaar. Ze zitten ook nog eens heerlijk! Ik heb je ook een pb gestuurd :)

pamelien

Berichten: 190
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:03


Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:14

Voor onze arabier met zijn korte rug hebben we van kennissen een oud Kieffer zadel overgenomen. Welk soort Kieffer het is, weet ik niet. Het is een zadel van 30-40 jaar oud ( en nog in prima staat). Het zitgedeelte ( voor je billen) is een normale maat, maar de kussens steken minder ver uit, waardoor het zadel korter is.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019


Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:52

Wat voor soort zadel zoek je (dressuur, western, endurance, klassiek), hoe is je paard verder gebouwd en wat is je budget?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 00:00

Wat voor zadel zoek ik, ik heb geen bepaald model zadel waarnaar ik op zoek ben... Aangezien we bijna niet in de bak rijden, maar voornamelijk lekker buiten dus een zadel waar je lekker uren op rond kan rijden. Het paard is wat korter gebouwd, niet heel breed denk dat ze medium boom heeft. En budget dat moet ik overleggen met mijn man..

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:53

Ik heb zelf de barefoot Arizona op mijn korte paardje. Met de afgeronde hoeken ligt het ideaal op een korte rug. En de knop is geweldig voor buitenritten.. kunnen tassen omheen, ik leg er de teugels overheen, en ik hou me er vaak aan vast als we steile bergjes beklimmen :) en het zit gewoon heerlijk!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: welk zadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:13

Het gaat niet alleen om de lengte van de rug, maar ook om de verder bouw. Bij een rondgeribt paard zou kunnen passen: Massimo, thorowgood cob, kent & masters cob.

marije1109

Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:24

Als je paard een korte rug heeft maakt het niet veel uit wat voor zadel je koopt maar welke maat. Zo heeft mijn haflinger een korte rug en ondanks mijn wat forse bips rijd ik met een 17" zadel. Zelf heb ik een nieuwe Thorowgood zadel. Deze zijn qua prijs gunstig, verwisselbare boom en omdat ik voor kunststof heb gekozen ideaal voor buiten.

Succes met je zoektocht!

Life is good, Marie mijn topper!

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:18

marije1109 schreef:
Als je paard een korte rug heeft maakt het niet veel uit wat voor zadel je koopt maar welke maat. Zo heeft mijn haflinger een korte rug en ondanks mijn wat forse bips rijd ik met een 17" zadel. Zelf heb ik een nieuwe Thorowgood zadel. Deze zijn qua prijs gunstig, verwisselbare boom en omdat ik voor kunststof heb gekozen ideaal voor buiten.

Succes met je zoektocht!

Dat is niet helemaal waar er zijn zadels met ander soort kussens. mijn vorige zadel was een 17, 5 inch en was te lang voor mijn pony en mijn tekna van 18 inch past ruim.

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:58


tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers