laat ik ze nu in de steek?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 20:30

Hoi mensen afgelopen jaar heb ik er 2 nieuwe bijrijders bij gekregen
best goed mee bevriend geworden een half jaar geleden ging men verzorgpaardje kreupel lopen
we zijn met z'n 3en met hem bezig geweest ik rij hem al 8 jaar en was er t laatste jaar met best wel wat tegenzin heen gegaan nu heb ik afgelopen maandag besloten om te stoppen IVM mijn werk van
5 dagen en 45 uur ze zeggen dat ik me niet moet aanstellen nu word ik lastig gevallen met smsje's door allebei met de tekst dat ik hem laat vallen en nooit wat om hem heb gegeven terwijl ik de gene was die elke keer de spullen betaalde wat vinden jullie laat ik ze in de steek? zit er echt mee in men maag :(

23-manege zwolle www.manegezwolle.nl -stalmedewerker


PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:36

Je laat ze niet in de steek. Wat ik alleen niet helemaal begrijp. Je stopt i.v.m met je werk maar zoekt wel een lease paard/verzorgpaard?

Wat ik me dan afvraag, zijn er geen andere redenen dan je werk dat je wilt stoppen?

Dare to dream.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:37

Was het jou paard?
Of is het paard van een andere eigenaar?
Anders kunnen zij toch blijven verzorgen/bijrijden en stop jij er gewoon mee
Of wil je je eigen paard verkopen en verliezen zij daardoor hun verzorgpaard?

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 20:38

cooper schreef:
Was het jou paard?
Of is het paard van een andere eigenaar?
Anders kunnen zij toch blijven verzorgen/bijrijden en stop jij er gewoon mee
Of wil je je eigen paard verkopen en verliezen zij daardoor hun verzorgpaard?


het was paard van een ander (verzorgpaard he) :)

23-manege zwolle www.manegezwolle.nl -stalmedewerker

leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 20:39

PINK schreef:
Je laat ze niet in de steek. Wat ik alleen niet helemaal begrijp. Je stopt i.v.m met je werk maar zoekt wel een lease paard/verzorgpaard?

Wat ik me dan afvraag, zijn er geen andere redenen dan je werk dat je wilt stoppen?

moet alles nog aanpassen heb het werk net pas :)

23-manege zwolle www.manegezwolle.nl -stalmedewerker

furious

Berichten: 7100
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:39

Maar zo te lezen zoek je wel een ander verzorgpaard? Dan klinkt het inderdaad of je het kreupele paard laat vallen.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:41

furious schreef:
Maar zo te lezen zoek je wel een ander verzorgpaard? Dan klinkt het inderdaad of je het kreupele paard laat vallen.

Dat kwam ook in mij op..

En mag ik vragen wat je onder net verstaat dan? :)

Dare to dream.

leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 20:41

PINK schreef:
furious schreef:
Maar zo te lezen zoek je wel een ander verzorgpaard? Dan klinkt het inderdaad of je het kreupele paard laat vallen.

Dat kwam ook in mij op..

En mag ik vragen wat je onder net verstaat dan? :)


net 2 weken en sinds vandaag voor vast :)

23-manege zwolle www.manegezwolle.nl -stalmedewerker

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:43

Ik heb heel even bij je advertenties gespiekt en er staat iets van leasepaard en dat is anderhalve week geleden. Toen had je, je baan dus al..

Dare to dream.

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:43

Ik denk dat je zelf deze vraag het beste kunt beantwoorden.
Wees eerlijk naar jezelf.
Er zijn genoeg mensen die 45 uur in de week werken en het heerlijk vinden om daarnaast naar een paard te gaan om even je gedachten op nul te zetten.
Maar er zijn ook genoeg mensen die na hun werk lekker op de bank willen zitten en tv kijken.
Je weet zelf het best waarom je wilt stoppen, dat hoef je ons niet te vragen, wij weten de werkelijke reden niet.

Is het al lente?

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:44

Ik snap het probleem van die meiden niet? Ze kunnen toch gewoon een andere verzorgster zoeken?

Edit: En al zou ts dit paard willen laten vallen omdat hij kreupel loopt, het is niet haar paard, maar haar verzorgpaard.

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:45

als je stopt met verzorgen omdat paard kreupel is dan ja,, dan laat je paard inderdaad vallen, paarden verzorgen is niet alleen rijde maar ook alles erom heen


leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 20:48

miszblueeyes schreef:
als je stopt met verzorgen omdat paard kreupel is dan ja,, dan laat je paard inderdaad vallen, paarden verzorgen is niet alleen rijde maar ook alles erom heen


heb 4 x de dierenarts betaalt en ook de meeste spullen die hij nodig had om weer beter teworden laat ik hem in dat geval ook vallen?

23-manege zwolle www.manegezwolle.nl -stalmedewerker

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:49

In feite laat je ze vallen ja, maar aan de andere kant denk ik tis niet jou paard dus waarom zou je blijven als ie wat mankeert ( AL IS dat mss egoistisch maarja ieder zn ding )

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:50

[VP] wel of niet doorgaan?

Dit topic herinner ik me nog. Ik denk dat je voor jezelf wel weet of je de juiste beslissing hebt genomen. Dat de eigenaren het misschien minder leuk vinden is te begrijpen. Maar goed, je weet dat je met bijrijders de kans hebt dat ze stoppen. Ze vinden vast wel weer iemand anders :)

Fenore van Gipsy Spirit

leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 20:50

mymy schreef:
In feite laat je ze vallen ja, maar aan de andere kant denk ik tis niet jou paard dus waarom zou je blijven als ie wat mankeert ( AL IS dat mss egoistisch maarja ieder zn ding )

ben eerder gestopt ook ivm ander werk toen terug gekomen en men werk bijna kwijt omdat ik men paardje voor liet gaan

23-manege zwolle www.manegezwolle.nl -stalmedewerker

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:52

Kost het zoveel tijd dan?
als jij je niet goed voelt bij het verzorgen dan mag je er gewoon meestoppen!

Je bent je eigen baas he.. en tis niet jou paard.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:01

Je zegt toch zelf in 1 van je advertenties dat je met dit paard wilt stoppen omdat het een blessure heeft...Draai er dan ook niet omheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:02

Wat moet een kreupel paard met 3 bij rijders.
Niet schuldig om voelen en je bent hun (en bokt)ook geen verantwoording schuldig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:03

VivaLaVida schreef:
Wat moet een kreupel paard met 3 bij rijders.
Niet schuldig om voelen en je bent hun (en bokt)ook geen verantwoording schuldig.

Precies.

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:42

Jouw beslissing, jouw keuze. Dat anderen het er niet mee eens zijn is niet jouw probleem in dit geval. Omgekeerde komt ook vaak voor dat eigenaar opeens niet meer wil dat een bijrijder komt na jarenlange trouwe dienst.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:51

Zodra mijn verzorgpaard chronisch kreupel blijkt te zijn (artrose, spat) verdwijnt die lekker de weide op waar ik eens in de 1, 2, 3, 4, 5 maanden ga kijken hoe die het doet. (Is in een kudde bij een boer, bij ziekte krijgen ik en de eigenaar dus wel gewoon een telefoontje)
Voelt die zich niet goed, zorg ik ervoor dat die zich beter voelt (andere kudde, meer voer, bij teveel pijn krijgt die gewoon een spuitje en gaat die lekker hemelen), voelt die zich goed kijk ik er verder niet meer naar om, daar heeft het paard totaal niks aan. :n

Ik vind niet dat je het paard in de steek laat, hij heeft verzorging. Als die twee meiden (gok ik) nu niet zouden gaan, zou ik het wel zwak van je vinden om niet meer te gaan (afhankelijk van hoe het paard staat, bij 24/7 weidegang hoef je er niet persee naar om te kijken).

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:06

Ik vind niet dat je hem laat vallen. Juist daarom ga je een paard verzorgen toch? Als je een verzorgster krijgt, heb je niet de garantie dat ze bij je paard blijft tot het paard dood is.. want ja, niet alleen rijden maar de hele mikmak moet een verzorgster meemaken want anders ben je het paard niet trouw.
nee, dit is nog steeds verantwoordelijkheid van de eigenaar van het beest, en als je als verzorgster zegt, sorry maar ik wil liever werken en bovendien wil ik geen kreupel paard verzorgen, prima toch? Jij bent verzorger en je bepaald zelf of je een paard wel of niet wilt verzorgen.

maar, ik lees dat je wel een ander verzorgpaard zoekt, dan is het wel zo netjes om gewoon eerlijk te zijn. Dan heb je ook geen rotgevoel en kun je met een schoon geweten om t zo maar even te zeggen, aan een nieuw verzorgpaard beginnen :)

:¨·.·¨:
`·. S
pirit...

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:22

wat iedereen ook zegt, het is en blijft je eigen keuze. daarom had je een bijrijpaard. dat is nou eenmaal kort samengevat makkelijker om te besluiten te stoppen. hij heeft zijn eigen eigenaar die voor hem zorgt.
(en die andere bijrijders).

als je 45 uur werkt begrijp ik wel dat je s avonds ook niet altijd de verplichting wil hebben om er heen te moeten. naast alle andere sociale dingen.

ik ben daarom ook terug gegaan na 1 bijrijpaard voor max 2 keer per week meestal gewoon 1 keer maar als de eigenaar te druk is doe ik het nog een keer. vaker doe ik het niet meer.

edit je bent andere bokkers ook niks schuldig, omdat je nog een advertentie ergens hebt staan. wel of niet nog up to date.

The end

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:27

Het is allemaal niet zo spannend maar je moet gewoon wel eerlijk zijn tegen jezelf, het paard en de anderen.

Dus geen dingen gaan verzwijgen of verdraaien.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers