hoe egoistisch kun je zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 19:47

Nou heel erg dus. Ik heb even de hulp van bokkers nodig want ik sta bijna te huilen van boosheid.
Begon allemaal met mijn schoonzusje en broertje die van alles wat ik in vertrouwens had gezegd tegen hun gingen vertellen aan mijn schoonmoeder, die dus boos werd op mij alleen.
Ik heb eerlijk gezegd dat ik dat inderdaad heb gezegd. Maar ook dat schoonbroertje en zusje van alles hadden gezegd.
Er leek verder niks aan de hand vergeven en vergeten.
Maarrr laatst waren mijn vriend en ik even naar mijn moeder geweest in zutphen.
Het regende dus heel hard en ja mijn vriend en ik hebben geen auto.
Dus schoonbroertje geappt of die ff kon ophalen. Zegt ie nee zijn druk in de schuur bezig. Terwijl er op zelfde moment op fb komt dat ie met candy crush highscore verbeterd. Ja hoor in de schuur aan t werk gewoon geen zin om even 10 min ons op te halen.
Vandaag trekken we per ongeluk deur achter ons dicht op weg naar verjaardag van mijn vriends oma.
Dus wij hun bellen zitten 5 min bij hem vandaan ong.
Nee want we hebben nog veel op de planning blah blah.
dus wij en 5 min rijden is teveel moeite?
Hij moet je maar een auto kopen. Hij weet heel goed dat wij dat niet kunnen betalen.

Keep in mind wij mochten wel twee zeldzame vrije avonden van mijn vriend op offeren om met hun mee te gaan auto ophalen in verwegistan.
Ik ben hun gedrag intussen spuugzat. Dus nu mijn vraag wat vinden jullie dat ik moet doen?
Hun aanspreken of gewoon negeren?

In ieder geval respect als je hebt gelezen! _/-\o_ _/-\o_


Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:49

Ik zou een gesprek met ze aangaan en uitleggen wat jullie vervelend vinden. Zo komen zij erachter hoe jullie er over denken maar ook andersom en zo kun je met z'n allen tot een compromis komen.

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:51

Hoe oud ben je?
Ik moet zeggen dat ik het ook niet erg slim vind om tegen zoon en dochter dingen over hun eigen moeder te 'roddelen'. Dat je dat met je vriend doet okee, maar de rest hou je maar voor jezelf, roddelen is niet zo aardig. :)

Daarnaast, je kunt hun niet de schuld geven dat jullie geen auto hebben. Als ze geen tijd hebben, hebben ze geen tijd, punt. Ook al hadden ze geen zin om jullie op te halen, daar hoor je vrede mee te hebben.
Nu heb je er van geleerd dat je blijkbaar niks terugkrijgt als je hun helpt met een vrije avond opofferen, dan weet je dat je dat volgende keer ook niet meer hoeft te doen.

Ik zeg praat erover met ze, anders weten zij ook niet waarom jij boos bent, en jezelf wat minder ergeren aan andere mensen. Leven en laten leven.

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:53

Ik begrijp niet wat het ene met het andere te maken heeft. Eerst gaat het over je schoonzusje en broer, daarna over je schoonbroer... Ikke niet snappen eigenlijk.

Sowieso, je kan toch praten?

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 19:54

Edit wij hebben al zo vaak om de tafel gezeten maar ik ga niet alle schuld op me nemen terwijl zij hun handen wassen in onschuld overigens heb ik niet geroddels over mijn schoonmoeder.
Verdee heb ik al meerdere keren getracht te praten met ze. Ze blijven dit doen gaat al meer dan een jaar zo. Ik ben de boeman zij de heiligen.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:55

Jij kan niet over hun tijd beslissen.
Ik heb een auto maar ben geen taxichauffeur voor de hele familie.
Je broertje hoeft niet te liegen. Maar als hij geen zin heeft om te rijden is dat zijn goed recht.

[o]

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:57

Ik vind dit niet zo vriendelijk maar in principe zijn ze toch in hun recht..

Jij vraagt hun iets wat hun tijd, energie en geld zal kosten. Hierop mogen ze ja of nee antwoorden..
Het enige waar je ze wel op kan aanspreken, als ze dit vroeger wel deden, waarom ze het niet meer doen..

'You endure what is unbearable And you bear it. That is all.'
PROVE THEM WRONG
[JHK] De New Foresters houden van de mac #3 <-- goeie he

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:58

No offense, maar heb je ooit van zinsbouw gehoord? Ik heb je bericht wel drie keer opnieuw moeten lezen voor ik er iets van kon maken..

Anyway, ik zou er gewoon als een familie over praten.

Why change the past, when you can own this day?

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 19:58

Het is niet mijn broertje het is mijn schoonbroertje en wij hebben altojd voor hun klaargestaan nu wij ze nodig hebben kunnen we in de stront zakken

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:59

Als die ritjes trouwens niet zo ver zijn, kan je toch ook wandelen of fietsen?

Je mag wel eens op je taal letten.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:01

Facebook candycrush zet dat er ook wel later op dan, op het moment dat het gebeurde. Dus wie weet was hij wel echt gewoon druk in de schuur bezig.

Ik snap er niet veel van, maar als jullie ook zo communiceren als je nu schrijft, dan snap ik dat het wel eens spaak loopt :=

Als je op 5 minuten afstand zit, dan loop je er toch even heen?

Gewoon volgende keer goed om denken een sleutel bij je te hebben ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-11-13 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:02

Ik vind je nogal verwend overkomen :x

Ik vind het allemaal wel logisch wat je zegt. Als het zo dichtbij is, kan je toch ook wel lopen?
Als ze nee zeggen, is het nee. Niet alles draait om jou.
Of begrijp ik het nou verkeerd?

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:02

als eerste moet je ervan uitgaan dat een ander jouw probleem niet op gaat lossen en dat ze dat zeker niet verplicht zijn.

Gewoon zorgen dat jij je zaakjes beter voor elkaar hebt, dan heb je ze ook niet nodig en kunnen ze je ook niet teleurstellen

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:03

Borisje schreef:
Daarnaast, je kunt hun niet de schuld geven dat jullie geen auto hebben. Als ze geen tijd hebben, hebben ze geen tijd, punt. Ook al hadden ze geen zin om jullie op te halen, daar hoor je vrede mee te hebben.
.


Nou, mee eens.
Zij zijn niet verantwoordelijk voor jullie.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:03

Ik denk dat je het los moet laten. Je zegt dat jullie veel voor hun doen. Dan is het simpel moet je dat niet meer doen. Dat is ook jouw goed recht om een keer nee te zeggen net zo goed als hun dat doen. Wat zegt je vriend er eigenlijk van want die komt niet in het verhaal voor?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:04

Zij moeten hun tijd opofferen omdat jij geen auto hebt ;)
Ik had je ook niet gaan halen :n

Mijn schoonzusje heeft ook de gewoonte gehad om er maar vanuit te gaan dat iedereen voor haar om zou rijden en taxi zou spelen. Op een gegeven moment is dat gewoon klaar.
Jij bent zelf volwassen, regel je eigen vervoer zou ik zeggen.

Hij mag zelf bepalen waar hij zijn tijd aan wil besteden. Als dat Candy Crush is, dan is dat Candy Crush

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:09

Misschien een fiets kopen of de bus nemen?
Als het zoveel gezeur is in je familie, kan je toch beter zorgen dat je onafhankelijk bent van ze?

www.fysio-osteo-paard.nl
Olivier (Flemmingh x Nimmerdor): ZZL dressuur, M springen +2, B SGW+17, Klasse 1 endurance+18, TREC, WE2.
Daimler-Utopia: Z1 dressuur, L springen, L-SGW+2, klasse 1 endurance +12color] :D
[color=#FF00BF]Uitblinker-Utopia (Metall x Equador) Z2 +5, B-SGW+1

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:13

Ik snap ook niet helemaal wat je probleem is eigenlijk. Hun hebben ook een eigen leven en kunnen niet altijd voor jullie taxi spelen. En dat doorvertellen, tja dan moet je maar niet roddelen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:18

Had je eigenlijk echt verwacht dat je tegen je schoonfamilie over je schoonmoeder kon roddelen zonder dat zij partij voor haar zouden kiezen en het doorvertellen? := Dat je met je vriend erover praat ok, maar met de rest van je schoonfamilie?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:22

Dat mensen een auto hebben, betekend niet dat ze taxi willen spelen ;)
Blijkbaar staan zij niet dag en nacht voor jullie klaar, dus maak je ook niet zo afhankelijk van ze.


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:29

Ben jij nu ook niet gewoon over je schoonfamilie aan het roddelen? >;)

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:00

heel egoïstisch, dat blijkt uit jou openingspost.

Chikiboy
Berichten: 923
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:06

Wat je doet voor een ander is jouw keuze en moet je belangeloos doen.

Als je vindt dat zij daarom ook iets voor jou moeten doen, dan zit je op t verkeerde spoor en ga je enkel nog gekwetst worden.

Doe iets voor een ander zonder tegenprestatie te verlangen en je wordt een stuk gelukkiger dan je nu bent.

Suc6 ;)

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 21:46

fijn dat iedereen zo op taal let. overigens heb ik al zo vaak geprobeerd te praten er is letterlijk gezegd dat ze mij weg willen hebben. omdat ik een indringer ben volgens hun.
Verder heb ik al eerder aangegeven met ze om de tafel te hebben gezeten wat er dan gebeurt is dat ze allemaal smoesjes verzinnen. Verder heb ik ook in het beginstuk gezet dat wij de deur achter ons dichttrokken zonder sleutels. de fiets staat in de schuur die op slot zit met dezelfde sleutel. 5 min met de auto, wij waren al een kwartier aan het lopen voor we op de 5 min afstand zitten. dit was voor ons nog 20 minuten lopen aangezien ik hakken aan had. Een fiets kopen is dus een beetje nutteloos advies.
Verder als jullie dit roddelen vinden hebben wij een hele andere definitie ervan.
Zij waren degene die over mijn schoonmoeder zaten te zeiken, ze vroegen dingen aan mij en ik gaf antwoord niet meer dan normaal. vervolgens zeiden ze dat ik van alles had gezegd wat niet eens zo was.
Overigens mijn vriend vind en ik quote: ze hoeven niet te verwachten dat we nog wat voor ze gaan doen, wij mogen van alles voor hun doen en zij willen nooit voor ons klaarstaan. zo zijn we niet opgevoed.
Overigens hoef ik geen commentaar meer over mijn nederlands daar doe ik niks mee. vind het puur kinderachtig van de mensen die denken dat ze daarmee iets bijdragen. _-:(

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:52

Dat is niet kinderachtig, dat zijn nu eenmaal de regels op Bokt. Bovendien heeft iedereen op de basisschool geleerd een fatsoenlijke zin te fabriceren met een hoofdletter aan het begin en een punt aan het eind. Geen kunst aan.

Ik vind jou heel kinderachtig en egoïstisch reageren. JULLIE hebben geen geld voor een auto, en als jullie hun auto dan niet mee kunnen krijgen zijn ZIJ egoïstisch? Die auto is op geen enkele manier jullie bezit dus ik vind niet dat je kunt eisen dat je die auto mag lenen.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, aeckker03, chinnie, corinec, lizy29, MaiMai, Ninaka, Patriesje, Sneeuwmaan, Vagabondo, Varekaj, Vecar en 76 bezoekers