Paard heet van slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bamboe1984
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-07-13

Paard heet van slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 13:17

Hallo


Sinds enkele maanden heb ik een overstap gedaan van een bepaald voeder naar een ander voeder. Sinds dien is mijn paard veel rustiger in z'n hoofd en minder schrikachtig. Alles rond hem heen blijkt plots allemaal minder spannend en onrustwekkend te zijn...

Sinds enkele weken is mijn vriend begonnen met het bijgeven van lauwe slobber aan de paarden n.a.v. de barre weersomstandigheden.

We spreken hier over 3/4e schep (droge) slobber (ik weet niet wat dit inhoud als het klaargemaakt is) / dag.

Nu heb ik opnieuw het gevoel dat mijn paard aan het veranderen is tijdens het rijden. Hij is niet heter of bokachtiger maar is wel terug iets schrikachtig. Zo was ik gisteren aan het rijden, kwam iemand aan de zijkant staan kijken met een witte cowboyhoed op en wou hij er absoluut niet meer langs. Dit zijn zaken waar ik de laatste maanden helemaal geen problemen meer had...

Nu is mijn vraag: kan het dat mijn paard terug kijkeriger/schrikachtiger wordt door de slobber? (Pavo)




LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Paard heet van slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:37

Pavo zit erg veel suiker in, dus het zou kunnen. Ik geef nu die van Cavalor, is alleen tarwezemelen en wat granen.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Paard heet van slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:23

als je paard gevoelig is aan krachtvoer dan kan dat zeker wanneer je het extra bijvoert. Na tarwezemelen is het hoofdbestanddeel haver en andere granen. Als je een maaltijd erdoor zou vervangen zou je het mss niet merken.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Bamboe1984
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-07-13

Re: Paard heet van slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 15:00

Petitparis: een maaltijd erdoor vervangen kan zeker een optie zijn en is het proberen waard!

LizMD: gelukkig heb ik een kleine zak Pavo gekocht en geven we het aan meer dan 1 paard... Volgende keer dan maar 1 van Cavalor meebrengen, bedankt voor de tip!

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:10

Nog een toevoeging, in die van Cavalor zit ook geen geplette haver. Alleen ongeplet en naar wat ik weet poepen ze die heel weer uit. De mijne reageert normaal gigantisch op haver, maar met deze slobber niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers