Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 23:48

Na mijn eerste keren oefenen met de fotostudio en mijn katten ([BB-ITP] Fotostudio test met de poezenbende) ben ik nu een stapje verder gegaan.
Aanstaande zaterdag en zondag ben ik fotografe op de huisdierdagen in Assen, en dus wilde ik zeker weten dat het goed zou gaan komen. Hoe kom je daar het beste achter? Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Nu dat ik mijn katten al meerdere keren met felle lampen en flitsen geterroriseerd heb, was het tijd om honden voor de lens te krijgen. Oproepje op facebook, en hupsa, voor je het weet heb je al 7 aanvragen/aanmeldingen in je inbox _O-
Gisteren heb ik al drie honden gehad, en morgenavond komen er nog 5. Vrijdagochtend de laatste, en dan gaan we ervoor op het evenement +:)+

Mijn eerste modelletje was Amy, een jonge border collie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tante van Amy, Noya, was ook aanwezig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even saampjes:
Afbeelding

In de middag kwam rottweilerkruising Cassan ook langs :) Cassan was een bonk energie die zijn neus in de verkeerde zaken stak (lees; rattenhok met een blind wordende rat die alles probeert te verslinden wat door de tralies gestoken word)
speciaal voor Cassan maar even het rattenhok verplaatst :') het zag er niet echt naar uit dat hij anders op de foto zou komen (want ja, de uitdager was nog in de kamer natuurlijk _O-)
ratten naar de hal toe, en de fotosessie kon beginnen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het overzichtje alweer :D Hoop dat je hebt kunnen genieten van de foto's :)
Mocht je nog tips hebben; deze zijn welkom! Wil natuurlijk een zo goed mogelijk resultaat afleveren op de huisdierdagen :D

Wil nog even een manier bedenken om het kleed mooi strak te houden, de kreukels maken het er niet makkelijker/mooier op :) dus meedenken daarbij -> zeer welkom!
Laatst bijgewerkt door Tigress op 07-11-13 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:02

Hmm, ik persoonlijk ben er niet weg van. Het doek stoort mij vooral, het gedeelte waarop gezeten/ gelegen word. Al die PLOOIEN vind ik best afleiden. Ook heb ik het idee dat je belichting nog niet 100% afgesteld staat.

- Op de meeste foto's zie ik schaduw(en). Daardoor is het zwart 'zwart zonder structuur' voor mij.
- Focus beter instellen, mijn aandacht wordt vaker naar de hondenborst getrokken dan naar de kop.
--> Kop Cassan is donkerder dan de borst bijvoorbeeld ... zo zonde, want die kop is geweldig (zie de close up daarvoor)
--> Foto van de 2 border, kop van Amy is overbelicht. Probeer te spelen met het licht. Wellicht doet een andere lamp(kleur) wonderen.

En als het kan/ lukt pak een doek die gebroken/ cremé wit of pastel geel is. Dan heb je minder last dat een witte hond wegvalt tegen de achtergrond.

Wegens een dikke laag stof en najaarsopruiming bied ik deze peesbeschermers en bandages aan.
http://www.bokt.nl/markt/ad/290989/zwarte-peesbeschermers-kieffer
http://www.bokt.nl/markt/ad/290997/set-witte-bandages-pagony

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 00:06

Super! Dankje voor de tips! Dit is de eerste keer dat ik honden probeer, dus aan deze tips heb ik erg veel. Zal er morgenavond eens even mee spelen :)
Plooien, dat was het goede woord _O- Maar dat bedoelde ik inderdaad, daar stoor ik mijzelf ook gigantisch aan. Ik zal eens even kijken of ik op korte termijn nog een doek erbij kan vinden. Ik vind het inderdaad lastiger/minder mooi uitkomen op het witte.

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 07:58

Daarom heb ik dus papieren rollen :)

Dus een papieren rol raad ik je aan :D

ook vind ik het lijken of je de achtergrond meer verlicht hebt dan de dieren zelf

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:08

Niet slecht voor een eerste keer! Maar het lijkt of alle fotos wat gelig zijn? Fit kun je in lightroom wel rechttrekken en eventueel naar de instelligen van je camera kijken :)

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Kaula

Berichten: 2482
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:16

LhinnOlijf schreef:
En als het kan/ lukt pak een doek die gebroken/ cremé wit of pastel geel is. Dan heb je minder last dat een witte hond wegvalt tegen de achtergrond.


Dat zou ik je dan weer echt willen afraden. Zeker met dieren zou ik het fris houden, lekker fris wit.
Er zijn weinig witte honden die echt wit zijn, als je goed belicht hoeven ze dus zeker niet weg te vallen.
Je mag de dieren inderdaad wat meer belichten, ze lijken zelfs nu een beetje korrelig.
Als je meer licht op de dieren laat komen krijg je ook een mooiere schittering in hun ogen.

Wel leuke foto's geworden!

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:28

Vanavond bulletjes als model gehad. Gelijk even wat met de tips gedaan ^^
Heb voor extra licht erbij gezorgd vanavond, en de resultaten beginnen naar mijn idee al wat beter te worden :)
Afbeelding

Al is wit op wit nog wel een moeilijk punt. Hiervoor wil ik denk ik eens een mooi bruinkleurig doek/papier aanschaffen. Zwart staat ook nog op mijn lijstje.
Afbeelding

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:32

:) En laat ik nu vooral de witte prachtig vinden!!


Iedereen een Connemara!!


.

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 23:34

hihi dankje :o
De tips van vandaag hebben me goed geholpen met de shoot van vanavond :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:00

Al veel beter *\o/* Persoonlijk zou ik bij de zittende bull meer licht op de kop zien. Ik zie nog steeds schaduw in het gezichtje. En de plooien vallen nu een stuk minder op!
Jammer van de belichting (schaduw) bij de witte. Ik denk dat als je de positie veranderd het al veel beter is qua contrast.

Wegens een dikke laag stof en najaarsopruiming bied ik deze peesbeschermers en bandages aan.
http://www.bokt.nl/markt/ad/290989/zwarte-peesbeschermers-kieffer
http://www.bokt.nl/markt/ad/290997/set-witte-bandages-pagony

Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Fotostudio test nr.2 It's doggytime!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 00:04

Dankje! Blij om te horen dat er verbetering in zit :) Morgen krijg ik nog een tollertje langs om mee te oefenen :)
Heb vandaag een bouwlamp als extra licht erbij gebruikt :o
Ik kan geen professionele lamp zo snel (en goedkoop, studentenbudget :p) regelen, dus dit was even een andere optie, maar het gaf me in ieder geval extra licht :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers