Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 20:23

Hoe doen bokkers dat als je zelf een of meerdere paarden hebt?

Staat jou vriend / man achter de keuze dat je paarden hebt?
Betaal je de paarden helemaal zelf dus ook onverwachte dierenartskosten?
Hoe verdeel je je tijd?

Kortom brand los.

[O]


Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:29

Als hij daar niet achter stond was het mijn man niet geworden.
Ik betaal ze helemaal zelf maar moesten er hoge kosten komen die ik niet zou kunnen betalen en het is realistisch om ze te doen dan ben ik er van overtuigd dat hij me die zal voorschieten. Al zou ik hem dat niet willen vragen.

We hebben allebei een tijdrovende hobby (in zijn geval ook zijn job) 's avonds zijn we lekker samen op de zetel.

dakpan
Berichten: 166
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:34

Mijn man heeft eigenlijk helemaal niets met de paarden. Vind het maar dure kostgangers! Als het moet zet hij ze wel buiten of binnen, doet zelfs een stalletje, als ik niet kan, maar voor hem hoeft het niet.
Maar hij zal mij nooit voor de keuze laten; hij of de paarden. (Mss omdat hij diep in zijn hart weet wat de keuze dan is)
Hij vind het leuk dat ik ze leuk vind, luistert braaf naar mijn verhalen, maar als ik morgen alles de deur uit zou doen, zou hij er geen traan om laten.
Ik probeer zo veel mogelijk bij de paarden te zijn als hij aan t werk is, 's avonds ben ik eigenlijk altijd thuis.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:36

Die van mij heeft vroeger wel hoog niveau wedstrijd gereden trouwens maar wilde er tot hij mij leerde kennen niets meer mee te maken hebben. Nu luisterd hij braaf naar mijn verhalen, adviseerd me zelfs als ik dat vraag. :')

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:41

felicity schreef:
Hoe doen bokkers dat als je zelf een of meerdere paarden hebt?

Staat jou vriend / man achter de keuze dat je paarden hebt?
Betaal je de paarden helemaal zelf dus ook onverwachte dierenartskosten?
Hoe verdeel je je tijd?

Kortom brand los.

- Hij steunt mij wel omdat hij van me houdt en ook wel weet dat ik heel ongelukkig zou worden zonder paarden, maar de dag dat ik aankondig dat alles verkocht wordt springt hij een gat in de lucht. Dat hangt vooral samen met hoeveel geld het allemaal kost en dat we niet op vakantie kunnen enzo.
- Nee, want ik mag mijn geld volledig aan de paarden geven dus ik hoef niks bij te dragen in het huishouden/vaste lasten.
- Praktisch: hij voert wel eens voor me, mest een stal als ik het vraag en schopt me onder mijn kont als ik moeite heb met gaan trainen.
- Ik doe de paarden zoveel mogelijk overdag als de kinderen naar school zijn en beperk de avondactiviteiten tot voeren en soms lessen. De weekends ben ik bijna standaard weg.

Ik mag in mijn handjes klappen :)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:49

Mijn vriend heeft er niet zoveel mee, maar vind het verder wel prima.
Ik betaal alles zelf, ook onverwachte dierenartskosten.
Wij hebben sowieso aparte rekeningen (en een gezamenlijke alleen voor het huis) dus we betalen gewoon alle twee voor onze eigen dingen.
Ik ga na m'n werk of voor m'n werk (werk onregelmatig) naar mijn paard en in het weekend ga ik wanneer ik zin heb of een wedstrijd.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:52

Staat jou vriend / man achter de keuze dat je paarden hebt?

Mijn paard is de reden waardoor wij elkaar ontmoet hebben, dus ja :j


Betaal je de paarden helemaal zelf dus ook onverwachte dierenartskosten?

Nee, wij betalen beide. Hij de vaste kosten zoals huur stal, hooi en stro en ik de dierenarts (ook nu de onverwachte kosten), hoefsmid en extra verzorgingsproducten/dekens etc.


Hoe verdeel je je tijd?

Hij voert vooral, maar 2 keer per week gaan wij samen naar de paarden en dan is hij praktisch bij de stal bezig en ik met het paard.
'S avonds zijn wij niet bij de paarden :)

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:03

Ik had eerder al 2 paarden en sinds deze zomer zijn er nog 2 bijgekomen , allemaal met inspraak van mijn vriend. Paarden staan hier bij zijn thuis ( woon bij hem en zijn ouders).
Kwa tijdbesteding met paarden doen we alles samen : in de ochtend stallen mesten , eten geven , binnen/buiten zetten , rijden , aankopen doen en noem maar op.
Het liefst is hij er altijd bij als er iets met hun moet worden gedaan , aangezien hijzelf veel wilt bijleren ,helpen en de hobby delen.. zo erg dat hij zelf wilt leren paardrijden , en hij ment zelf ook met ons dubbelspan ( NMPRS en shet).
Kwa kosten betaal ik alles , maar moesten de kosten echt onverwacht hoog worden zouden hij/zijn ouders bij willen springen en eventueel mijn vader ook :)

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:30

felicity schreef:
Hoe doen bokkers dat als je zelf een of meerdere paarden hebt?

Staat jou vriend / man achter de keuze dat je paarden hebt?
Betaal je de paarden helemaal zelf dus ook onverwachte dierenartskosten?
Hoe verdeel je je tijd?

Kortom brand los.


Ik heb er 6.
2 in principe voor mijn vriendin maar die doet meer mee voor mij dan voor zichzelf.
Helpt met álles GELIJK als ik ook maar een kík geef doch ik doe/betaal al omdat het gewoon niet haar hobby is.
Tijd verdelen is niet echt een onderwerp want we drijven een eco-boerderij en de paarden leven daar ook.
Daarbij; omdat we ze paardgericht houden/rijden, kost onze groep niet zoveel tijd/geld.
We hebben een vriendin die gráág samen met me een stuk van de paardenhobby deelt. Win-win-win, want als zij samen gaan winkelen hoef ík niet als ik niet wil (wat ik vaak wel wil want het is heel aangenaam gezelschap die twee).

www.homocaballus.net

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:33

Mijn vriend heeft er niks mee, maar hij is wel heel erg geïnteresseerd, dus dat is wel erg leuk. :) Hij vindt het prima als ik later een eigen paard neem, zolang hij er maar niks mee hoeft te doen, haha.
Al denk ik dat hij te nieuwsgierig is om niet af en toe eens mee te gaan. Erop gaan zie ik niet gebeuren, maar ik denk dat hij paarden wel kan gaan zien als een soort hele grote honden (waar hij dan wel weer veel mee heeft), dus dat het toch een beetje leuk voor hem is. Is wel zo gezellig, kan je ook nog eens samen naar stal.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


maaikiemike

Berichten: 559
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:39

Hij heeft er helemaal niets mee. Ook hij heeft een tijdrovende en geldverslindende hobby, dus qua plannen voor mij prima te doen. De kosten zijn voor mij, in nood zijn er altijd mogelijkheden, alhoewel ik dat liever niet doe.
Maar toch, het lijkt me best wel leuk als je samen deze hobby hebt.

Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:45

Mijn man heeft niet veel met paarden (heeft er absoluut geen hekel aan gelukkig).
Het werk eromheen vindt hij het leukst (weide onderhoud enz).
Ook helpt hij met stallen mesten, haalt hij voer en loopt met water in de winter.
Qua tijd is het moeilijk in te schatten, dagelijkse dingen doe ik het meest (binnen/buiten zetten, voeren, mesten enz), maar het groot onderhoud vergt ook veel tijd. Daarnaast is hij nooit beroerd om gras bij te zetten, tijdelijke weitjes te maken en 's avonds de laatste voerronde te doen.

Qua kosten: hij betaald alles.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:23

Ik heb 4 eigen paarden waarvan de volledige verzorging op mij valt.
Vriendlief heeft in principe niets met paarden, sterker nog, hij is er zwaar allergisch voor :=
Maar toch...helpt hij regelmatig met onderhoud aan de weide, de zware plastic hooibalen verplaatsen voor mij, of soms zelfs braaf een paard binnen zetten om te helpen.

Tuurlijk.... Een paardrijdende vriend was super geweest, maar ik klaag niet, hij respecteert dat ik ze heb, en hoewel niet altijd handig ( weekendjes weg of vakanties is drama vanwege zorg paarden laten overnemen) blijft hij netjes richting de paarden

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Vriend / echtgenoot die niks met paarden heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:27

Mijn vriend had echt niks met paarden toen we wat kregen. Ik stond toen ook op een vrij drukke stal, hij vond het niks om dan mee te gaan.
Nu sta ik bij iemand particulier thuis, waar het heerlijk rustig is. Sindsdien vind mijn vriend het erg leuk om mee te gaan. Hij helpt vaak met voeren en met andere klusjes op stal. Ook is hij sinds enkele weken begonnen met rijden op 1 van mijn paarden.

Wel betaal ik zelf alles voor de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:29

Mijn vriend heeft in die zin 'niks' met paarden dat het zijn hobby niet is. Maar het lijkt me toch dat je elkaar, in een goede relatie, hobby's en passies gunt en elkaar voorthelpt waar dat kan.

Ik betaal nu alles zelf, maar hij biedt altijd aan om mee te betalen bij onverwachte kosten en als we gaan verhuizen naar een duurdere plek wil hij ook meebetalen. Verder gaat hij regelmatig mee, soms voor klusjes, maar vaak ook gewoon uit interesse.

Qua verdeling van tijd zorg ik dat ik de dieren grotendeels verzorgd heb als hij 's avonds thuis komt, zodat we dan tijd voor elkaar hebben. Maar hij heeft ook zo zijn tijdrovende hobby's, dat is van beide kanten nooit een probleem. Gelukkig niet.

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:29

Mijn vriend heeft er ook weinig mee, maar dat vind ik ook wel prima, mijn pony is mijn ding.
Hij komt af en toe wel eens mee (paar keer per jaar) en luistert naar mijn verhalen. Hij vind het wel fijn dat ik een hobby heb geloof ik.
Ik betaal mijn pony zelf, maar hij heeft ook maar een klein inkomen.

Qua tijd is het nooit echt een probleem. Af en toe zie je elkaar wel weinig, maar dat ligt niet altijd aan mij. Pony staat nu een stuk dichterbij dan voorheen, dus als het moet ben ik in een uurtje klaar.

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:34

Mijn vriend heeft niets met paarden , maar heeft wel dit paard voor mij ( met mijn instemming :') ) gekocht.

Als ik lang genoeg zeur gaat het wel eens ooit mee, maar dan voert hij paardlief een plukje hooi of een wortel en that's it. Hij zal echt geen stal uit mesten voor me :+

Kosten worden wel gedeeld, maar dat is bij ons wel met alles zo :j

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:36

dakpan schreef:
Mijn man heeft eigenlijk helemaal niets met de paarden. Vind het maar dure kostgangers! Als het moet zet hij ze wel buiten of binnen, doet zelfs een stalletje, als ik niet kan, maar voor hem hoeft het niet.
Maar hij zal mij nooit voor de keuze laten; hij of de paarden. (Mss omdat hij diep in zijn hart weet wat de keuze dan is)
Hij vind het leuk dat ik ze leuk vind, luistert braaf naar mijn verhalen, maar als ik morgen alles de deur uit zou doen, zou hij er geen traan om laten.
Ik probeer zo veel mogelijk bij de paarden te zijn als hij aan t werk is, 's avonds ben ik eigenlijk altijd thuis.

Ja dit dus :)

Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan!

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:36

dakpan schreef:
Mijn man heeft eigenlijk helemaal niets met de paarden. Vind het maar dure kostgangers! Als het moet zet hij ze wel buiten of binnen, doet zelfs een stalletje, als ik niet kan, maar voor hem hoeft het niet.
Maar hij zal mij nooit voor de keuze laten; hij of de paarden. (Mss omdat hij diep in zijn hart weet wat de keuze dan is)
Hij vind het leuk dat ik ze leuk vind, luistert braaf naar mijn verhalen, maar als ik morgen alles de deur uit zou doen, zou hij er geen traan om laten.
Ik probeer zo veel mogelijk bij de paarden te zijn als hij aan t werk is, 's avonds ben ik eigenlijk altijd thuis.


Bij ons is het grotendeels hetzelfde. Mijn man vindt het oprecht leuk dat onze dochter en ik zo van de paarden genieten maar voor hem hoeft het niet. Eigenlijk vindt hij paarden (maar dan vooral andermans paarden en dan met name grote KWPN'ers :P) nog eng ook maar roemt wel (zelfs bij vreemden) hoe goed opgevoed onze kleine kudde is en dat zelfs hij ze binnen kan zetten (kwestie van hek opendoen en alles loopt zijn/haar eigen stal in ;) )

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

VogeltjeM

Berichten: 3723
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:37

Mijn vriend heeft zelf helaas niets met paarden. Hij steunt me wel ontzettend, luistert altijd naar mijn verhalen en is blij voor me dat ik zo blij word van mijn paard. Ook financieel steunt hij als het nodig is (betaal mijn paard wel zelf). Ik zou hem niet vragen om klusjes te doen of te helpen bij de verzorging, omdat hij het gewoon echt helemaal niet leuk vindt. Qua tijdsverdeling werkte ik tot nu altijd 's avonds, dus dan ging ik 's ochtends of 's middags naar mijn paard. Vanaf volgende maand ga ik stage lopen, iedere dag tot 17.00. Dan ben ik dus in de avond bij mijn paard, tot een uur of 21.00. We houden 1 doordeweekse avond vrij voor elkaar en in het weekend doen we ook dingen samen.

Instagram: lusitano_roux

Kirrr

Berichten: 6184
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:40

Ik twijfel steeds meer of het kan.. In mijn geval dan.
Heb er 4 staan, doe alles zelf. 3 daarvan worden Gereden.
Zondag en zaterdagavond heb ik training. Soms nog een keertje in de week een training meepikken. De rest rij ik ze zelf, zodat ze elke 5x per week werken.
Dan nog hooi en eten halen, stallen doen, hoefsmid, dierenarts ed.
Heb nu geen vriend, maar zou ook niet weten waar daarvoor tijd te halen..
Hond en huishouden vragen ook aandacht, en af en toe eisen vriendinnen ook nog aandacht. Of wil ik wel eens een wedstrijd meepikken.

Volgens mij zijn er dan maar 2 opties, of een man die even gedreven is, zodat e alles samen kan doen.
Of een man die paarden accepteert, maar dan ga je tochwat minder uur daar moeten doorbrengen.
Wat in mijn geval zou willen zeggen dat ik paarden zou moeten wegdoen. Not happening :-D.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:44

Vriendin had nooit wat met paarden, maar ze staat nu regelmatig met de pony's te knuffelen. Ook achterop de menwagen gaat ze nu mee met wedstrijden en vind ze ook erg leuk.

Maar als ze had gezegd dat ze verder niks mee wilt ook prima. :j ieder zijn hobby, als de ander het maar accepteerd.

Scheelt wel dat pony's hier aan huis staan, dus we hebben iig zat tijd voor elkaar ook.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Dona85

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:47

Manlief vind er ook niets bijzonders aan...
Ik had al een paard toen ik met hem verkering kreeg die eigenlijk met pensioen was maar ik deed nog wel eens een ritje.
Mijn man is vrachtwagenchauffeur en veel weg, dus begon het bij mij weer te kriebelen, ik had 's avonds toch veel tijd over...
En 3 jaar later heb ik mijn tinker erbij gekocht, en dat vond hij prima
Hij vond het fijn dat ik een hobby had waar ik plezier in heb
Als ik een keer ziek ben en hij is thuis dan gaat hij ook uitmesten voor me als ik dat vraag
onverwachte kosten helpt hij me zeker te weten mee
's Avonds probeer ik wel thuis te zijn als hij dat ook is hoor, anders zie je elkaar ook bijna nooit meer
Maar ik laat hem ook met plezier zijn auto-hobby uitvoeren dus ja... leven en laten leven toch?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:48

Ik meld me!

Mijn partner geeft niks om paarden. Gaat ook nooit mee naar mijn paard en komt dus ook nooit naar een wedstrijd kijken. Daarnaast doe ik ook nog eens het wedstrijdsecretariaat van onze vereniging dus ben best veel tijd kwijt daarmee. Ik probeer met m'n tijdsindeling met hem rekening te houden. Dus wedstrijd bv. op zaterdag of zondagochtend zodat we de middag nog wat kunnen gaan doen. Hij is dan 's morgens wielrennen. Doordeweeks heeft hij 's avonds ook zijn eigen bezigheden en is het dus zowiezo geen probleem.

Verder heb ik altijd m'n paard zelf betaald. Ik wil niet financieel van iemand afhankelijk zijn. Inmiddels zijn we getrouwd en gaat alles uit 1 pot. Hier heeft hij geen problemen mee. Grotere uitgaven overleg ik gewoon altijd even. Ik heb bv. m'n paard een keer onverwachts moeten laten opereren aan koliek. Een rip uit m'n lijf maar hij zij meteen dat ik het moest doen wanneer er een reële kans op slagen was.

In het begin had ik er best moeite mee dat hij niets met paarden heeft, maar hij heeft mij ook laten zien dat er meer in het leven is dan alleen maar paarden :j . Ik denk dat mijn wereltje zonder hem nl. alleen uit paarden zou bestaan en er zijn nog zoveel andere leuke dingen....

NikkivanOlst

Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:49

Vriendlief vind er niks aan en zegt regelmatig dat het rotbeesten zijn en dat ze stinken. Maar hij was aardig verslagen toen mn pony werd opgehaald door de nieuwe eigenaar en wil graag helpen met de trekpaarden inrijden en is helemaal gevallen voor een trekpaard veulentje :Y)

Dus ik vind het prima :) Hij wil ook perse mee als ik weer een eigen paardje ga aanschaffen dus ach... Zo serieus neem ik zijn 'paardenhaat' niet :')

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2092059
Info over vrijheidsdressuur, klassieke dressuur en positief trainen?

http://www.visibreteam.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers