Vraag voor de katten liefhebbers...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:49

Maak je geen zorgen :D ik heb een broer en zus en het lijkt wel alsof ze elkaar niet kennen... Slappen nooit samen, kijken elkaar aan alsof ze vreemden zijn, als je de ene eerst aait is de ander gepikeerd.. en zodra de ene ook maar kijkt naar de ander word er al geblazen...

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:50

Typisch om te lezen dat het in andere thuisjes zo anders gaat. Die van ons kunnen amper zonder elkaar maar niet gerealiseerd dat het ook anders kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:56

De mijne zijn moeder en dochter en dochter word 4 in februari, hebben elkaar altijd gewassen en bij elkaar gelegen tot nu een half jaartje geleden. Nu neuzen ze nog even maar dat is het. Moeder blaast ook vaak naar dochter (die dat als uitnodiging tot irriteren ziet haha) en als ze mot hebben word er heel wat afgekrijst!
Lekker laten gaan ze ontlopen elkaar wel als ze dat willen.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:57

Roosch schreef:
Typisch om te lezen dat het in andere thuisjes zo anders gaat. Die van ons kunnen amper zonder elkaar maar niet gerealiseerd dat het ook anders kan zijn.

Dan heb je geluk veel katten zijn liever niet zo close met andere huisdieren. Hoewel ik ooit een kat heb gehad die dol was op de hond. maar meestal zijn ze liever op zich zelf

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:59

(ze zijn beide doof)

Als de een boven is en de ander beneden loopt ze al te miauwen waar het dinnetje is. :D
Samen slapen, knuffelen, wassen, waar Kedi is, is Liara ook. :D

Maar in het begin.. oei oei..

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:04

zou willen dat die van mij erg close waren, helaas. Heb nog wel foto's van dat ze als kitten bij elkaar slapen.. nu kijken we al verbaast en staan we foto's te maken als ze een meter van elkaar vandaan liggen, dat is al een wonder hahaha. Dacht juist leuk een broertje en een zusje :P

Anoniem

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:35

Maar roosch die van jou zijn nog jong toch.. mijne waren eerst ook leuk met elkaar
Kan altijd veranderen (of niet) dat is de psyche van de kat :')

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:36

Ja die van ons zijn nu ruim een half jaar. Hoop niet dat dat gaat veranderen. :D
Is nu net Jut en Jul, klik.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:51

Roosch die beestjes zien er geweldig uit :D

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 09:15

Ah wat een liefjes allemaal en dat het bij de meeste precies gaat als hier is best een geruststelling.
Ik denk als de jongste de oudste niet meer zou bespringen al zou schelen, dat dat is wat de oudste stoort en wat schrikkerig maakt!
Als onze honden rustig zijn zoeken ze die eerder op als elkaar, ze doen ook regelmatig een blokje mee om :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:47

Roosch schreef:
Ja die van ons zijn nu ruim een half jaar. Hoop niet dat dat gaat veranderen. :D
Is nu net Jut en Jul, klik.



Aaaah lief!! Ook van die heerlijk grote oren <3

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:03

Ik zou ook nu ze meer binnen zitten wat meer met de jongste spelen. Mijn kat wordt ook gekker als hij veel binnen zit, maar als ik dan wat meer speel merk je daar de rest van de dag niks meer van.

Mitch_Beauty

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:13

Wij hebben 2 poezen die toen ze klein waren (komen uit hetzelfde nest) onafscheidelijk waren en samen bij elkaar in de mand sliepen. Sinds ze een jaar of 5 zijn, kunnen ze elkaar niet meer luchten of zien. Zodra ze elkaar zien, begint de een te blazen en halen ze wel eens naar elkaar uit. Ze hebben allebei hun eigen ruimtes en kunnen naar buiten wanneer ze willen. Ze gaan elkaar uit de weg maar ik heb het idee dat ze het prima naar hun zin hebben hier! Zien er heel tevreden uit :) Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was...

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 15:22

Dat zeker scheelt ook wel, alleen is onze jongste wat ook geen echt hele jonge poes meer is, ze is een jaar geleden rond de 2/3 jaar geschat wat betekent dat ze nu 3/4 jaar zou zijn! En dat ze luier is en meer binnen dan de oudste (altijd zo geweest en ze kunnen allebei naar buiten waar neer ze willen). Waar ik wel achter ben gekomen is dat ze gewoon heel erg op de oudste reageert, ze wacht haar altijd op voor het katten luik, ze komt altijd van haar stekkie af of om te begroeten of om te bespringen :o Gister met eten geven begint ze de oudste kopjes te geven wat meteen resulteerde in een lel, dus vanaf haar kant is er zeker genegenheid (en niet altijd plagen) alleen andersom niet...