Problemen met dekens.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evaac

Berichten: 1062
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: amersfoort

Problemen met dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:59

Hoi,
Ik heb sinds dit jaar mn paardje meer dan 0 gram op, en nu ligt hij vaak (precies in de blubber) te rollen.
Meestal word hierdoor ook de onderdeken wel iets vochtig/vies/nat.. Is dit nat genoeg om echt ziek van te worden voor hem? Hij is geschoren.

En dan mn andere vraag, iemand ervaring met de powerhorsedekens? Leek me goed, gekocht bij Country Mill, niet de goedkoopste maar ook niet de duurste, was €80,-. De mijne is dus niet waterdicht, maar wel als waterdicht verkocht, ga donderdag terug naar de winkel, maar paardlief was wel mooi nat, gelukkig heeft de onderdeken het meeste tegengehouden.
Ik denk dat ik over ga naar Nika, alleen twijfel ik of ik geen als doe, of toch een halve (ben bang dat meneer coupe pleeborstel krijgt).
Wat raden jullie aan?

Groetjes Eva

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 04:19

Hoi Eva, mijn ruin rolt ook graag in de blub, en dan worden zijn pens en de onderkant van zijn deken ook nat. Ziek wordt hij er niet van, hij heeft alleen een natte buik (die hij zonder deken ook zou hebben) en natte flappen die langs zijn dus natte buik hangen. Hij heeft het ook niet koud, en als je je hand onder zijn buik houdt zorgen de zijkanten van de deken, die een beetje onder zijn buik uit steken, ook voor wat warmere lucht onder zijn buik. Hij is goed winddicht en ventileert goed, ik kan mijn paard zelfs nat onder die deken zetten en dan is hij de volgende dag droog ondanks de regen. De pasvorm is voor veel paarden goed, zelfs voor mijn ruin met nogal zware halsaanzet. Enige nadeel (voor sommige paarden) is dat er maar 1 bilkoord aan zit. Die van mij mest er niet overheen maar er zijn paarden die dat wel doen. Het voordeel van die bevestiging is dat de deken heel stabiel blijft liggen, en je trekt 'm ook erg gemakkelijk om je paard wanneer je 'm op doet, of eraf als je 'm af doet.

Dit is dan een ongevoerde deken maar zo'n zelfde deken kun je ook gevoerd kopen, of met liners. Dat is een onderdeken die je aan de binnenkant van je outdoordeken kunt doen.

Ze zijn wel ietsjes duurder dan de deken die jij hebt (die ik heb, dus de ongevoerde, is 101 euro nog wat als je bij Agradi de code invult) maar veel fijner in gebruik, en ook absoluut waterbestendiger, dan de huismerkdeken die ik eerst had.

Weidemaatje van mijn paard heeft wel een deken van Nika gehad maar dat regende te veel in bij de hals. Die heeft nu een Bucas en dat bevalt veel beter. De pasvorm is natuurlijk ook afhankelijk van de bouw van je paard. Ik weet alleen wel dat ik nog nooit een paard met een Amigo met schuurplekken heb gezien (behalve als de deken te groot was en de liner ging schuiven) Rambo's zijn ook erg goed maar die zijn veel duurder :$

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Problemen met dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 07:41

Ik ben ook heel tevreden over de horseware amigo dekens. Mijn paard heeft geen schuurplekken meer en de deken blijft super goed liggen! De dekens zijn niet heel goedkoop maar als je hem met bijvoorbeeld 20% korting kunt bestellen bij agradi dan scheelt dat al aardig wat!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Problemen met dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 07:53

Ik heb alleen rambo's geweldig goed.
Alleen nu moet ik 3 dekens aanschaffen wat dan toch richting de 800 euro gaat. Overweeg ik nu overvet stappen naar amigo alleen schijnt kwaliteit van stiksels minder te zijn.

Als je het financieel kan missen zou ik voor rambo's gaan via josie op bokt betaal je sowieso al minder.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:07

Bedoel je qua doorlekken of qua loslaten tita? Ik merk er namelijk helemaal niks van.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Problemen met dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:12

Los laten

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:19

Heb ik echt totáál geen last van. Ik heb die flappen aan de voorkant eraf gehaald omdat dat paard er bij elke stap tegenaan schopte met z'n knieën. Natuurlijk de bies van de afgeknipte stukken weer gebruikt om om te zomen. En die biezen moest ik eerst losvechten, zo stevig als die vast zaten aan de stof. Net als de rest. Vandaag heeft dat paard met behulp van z'n deken een paaltje uit de grond getrokken... deken is nog helemaal heel.