Zadelslot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maykoe
Berichten: 184
Geregistreerd: 14-02-12

Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:37

Hallo,

Een vriendin van mij heeft een beetje een probleem. Ze heeft een verzorgpaard waar ze zelf een zadel voor heeft gekocht. Ze heeft daar ook een kast met al haar spullen zodat ze die niet de hele tijd mee hoeft te slepen, nu heeft ze ook een eigen zadel gekocht voor haar verzorgpaard maar die past net in haar kast (dan ligt hij op de bodem van de kast en dat is niet echt een ideale positie voor een zadel.) Er is ook een ander meisje die daar rijd op de paarden en ze kan niet heel erg goed met haar overweg en ze vertrouwt het niet om haar zadel gewoon daar neer te leggen omdat dat andere meisje hem dan waarschijnlijk gaat gebruiken. Bestaat er iets van een zadelslot of een hoes die je eromheen kan doen en op slot kan doen (ik verzin maar wat) zodat dat zadel nog wel een beetje netjes ligt?

Sorry als het verhaal een beetje onduidelijk is ik hoop dat iemand me kan helpen

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:40

Laatst bijgewerkt door Kidde op 05-11-13 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:42

is heb die zelf ook, erg handig

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:50

Maar volgensmij wilt ze hem laten liggen

Maykoe
Berichten: 184
Geregistreerd: 14-02-12

Re: Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:56

Wauw ik had echt nooit verwacht dat zoiets zou bestaan XD Bedankt!

16Denters

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Voor mij een weet, voor jou een vraag

Re: Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:09

Ik moest ook aan die van brechte122 denken, maar wat voor achterwand heeft de kast? Als de achterwand erg dun is kan het zadel + de steun te zwaar worden en zal de kast het niet meer houden. Kijk dus of de kast het kan houden!

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:21

16Denters schreef:
Ik moest ook aan die van brechte122 denken, maar wat voor achterwand heeft de kast? Als de achterwand erg dun is kan het zadel + de steun te zwaar worden en zal de kast het niet meer houden. Kijk dus of de kast het kan houden!


Volgens mij bedoelde ze buiten de kast, want in de kast kon hij alleen op de grond liggen.

16Denters

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Voor mij een weet, voor jou een vraag

Re: Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:23

Dat kan natuurlijk ook, maar ik ben altijd van het extreem netjes opbergen!

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:38

16Denters schreef:
Dat kan natuurlijk ook, maar ik ben altijd van het extreem netjes opbergen!


Dat zou ook mijn voorkeur zijn. In een kast, netjes op slot, en waar het geen beschadigingen kan oplopen. Maar wat ik uit het verhaal opmaak is dat het zadel niet netjes in de kast past, alleen op de grond en dat is niét goed voor het zadel, en anders zou dat andere meisje er niet bij kunnen, als het goed is. Daarom wil ze er een slot op, zodat dat meisje niet zomaar bij haar zadel kan.

TS als je mogelijkheid hebt om zo'n zadelhanger op te hangen, dan zou ik die brechte122 heeft gestuurd maar eens goed bekijken, zoiets is denk ik ideaal in jou situatie.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:44

Op de manege van school hebben ze gewone zadelsteunen. Mijn dochter, en alle anderen daar, gebruiken een ketting met hangslot. Als dat goed strak zit kan het zadel niet van de steun gehaald worden. Dat is een goedkopere oplossing.
Voor zadeldieven een eitje maar voor de gelegenheidsdief of ter voorkoming dat iemand je zadel "leent" normaal gezien afdoende.