ADHD 'bestaat niet'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:10

lifaya schreef:
Ik meld me ook even als ADHDer ;) ik was voor mijn 10e gediagnosticeerd, nu mijn hyperactiviteit vrijwel kwijt maar in mijn hoofd echt nog een adhder. ik vind het heel spijtig dat mensen nu gaan claimen dat het allemaal tussen de oren zit en dat we ons in feite zouden aanstellen als we zouden zeggen dat we een concentratiestoornis hebben (want dat is ADHD in mijn ogen vooral).


Ik denk dat jij nu de spijker op zijn kop slaat: op één of andere manier beginnen hier mensen te reageren die zich aangesproken voelen of automatisch er vanuit gaat dat er wordt gezegd dat 'zij zich aanstellen'. Waar stáát dat precies?


Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:10

Als het alleen voor het geld zou zijn, waarom werken de medicijnen dan zo ideaal bij mij?
Geen negatieve bijwerkingen en voel me er top door.
En waarom is het dan tegenwoordig ook te vinden in de hersenen of je AD(H)D hebt?

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:11

Magiccc schreef:
of ADHD echt niet bestaat kan ik niet over oordelen. Ik denk wel dat een heleboel drukke kinderen eens op een suikervrij dieet moeten worden gezet, dan zal het aantal ADHD gevalletjes wel met driekwart verminderen :)

Jo frost (the nanny) had daar dacht ik een onderzoekje naar gedaan en daar kwam uit dat kinderen niet drukker werden van suiker.

Daarnaast geloof ik wel zeker in het bestaan van adhd alleen ben ik het niet altijd eens met hoe er met deze mensen omgegaan word.

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:11

Aleeneh schreef:
Magiccc schreef:
verklaar je nader? lijkt mij heel logisch wat ze hier zegt. Het is niet 1 lijn die getrokken wordt en als je daarboven zit heb je BAM adhd. Zomaar ineens. Zou die grens niet wat vager zijn? Of is het echt een ziekte?


Het heeft er mee te maken dat je hersenen een stofje niet of minder aanmaken dan zou moeten :) Dus in die zin zou je het inderdaad een ziekte kunnen noemen. Een afwijking is misschien een beter woord.


ow oke, ik snap het. En toch blijf ik erbij dat een hoop kindjes gewoon teveel suiker binnen krijgen :P Er zullen genoeg mensen zijn die het echt hebben maar ken er genoeg die gewoon vervelend en onopgevoed zijn..

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:12

WildWings schreef:
lifaya schreef:
Ik meld me ook even als ADHDer ;) ik was voor mijn 10e gediagnosticeerd, nu mijn hyperactiviteit vrijwel kwijt maar in mijn hoofd echt nog een adhder. ik vind het heel spijtig dat mensen nu gaan claimen dat het allemaal tussen de oren zit en dat we ons in feite zouden aanstellen als we zouden zeggen dat we een concentratiestoornis hebben (want dat is ADHD in mijn ogen vooral).


Ik denk dat jij nu de spijker op zijn kop slaat: op één of andere manier beginnen hier mensen te reageren die zich aangesproken voelen of automatisch er vanuit gaat dat er wordt gezegd dat 'zij zich aanstellen'. Waar stáát dat precies?

Ik zeg het als voorbeeld. Ik zeg niet dat het hier word gezegd :) je wil niet weten hoe vaak mensen een discussie met me aangaan dat het aanstellerij is en tussen de oren zit en dat het gewoon een labeltje is die mensen krijgen die geen zin hebben om te werken/leren en noem maar op. En dat doet pijn. :)

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:13

Kimbers schreef:
Magiccc schreef:
of ADHD echt niet bestaat kan ik niet over oordelen. Ik denk wel dat een heleboel drukke kinderen eens op een suikervrij dieet moeten worden gezet, dan zal het aantal ADHD gevalletjes wel met driekwart verminderen :)

Jo frost (the nanny) had daar dacht ik een onderzoekje naar gedaan en daar kwam uit dat kinderen niet drukker werden van suiker.

Daarnaast geloof ik wel zeker in het bestaan van adhd alleen ben ik het niet altijd eens met hoe er met deze mensen omgegaan word.


Interessant! Ik dacht juist altijd van wel. Heb zelfs een keer een kind aan een halsband + riem zien lopen omdat hij zo druk was :oo

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:14

Dat mensen zonder ADD of ADHD ook rustig zouden worden van Ritalin is niet waar.
Ik slik pas sinds kort het medicijn en mijn psychiater was er heel simpel over: als je AD(H)D hebt, werkt het in de zin dat je je beter kan concentreren / rustiger wordt en als je dat niet hebt, werkt het juist als iets waar je drukker van wordt (als pepmiddel).

Ik vind het een beetje raar dat er hier uitspraken worden gedaan over de werking van een medicijn als je zoiets triviaals als dit niet weet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:15

Ik heb zelf dus ADHD, maar waar ik echt strontziek van wordt dat mensen adhd of add gebruiken als excuus om te kunnen zeggen wat ze willen en als excusus voor hun slechte cijfers, met adhd leren is gewoon mogelijk ??? of het als excuus gebruiken voor alles wat voor hun maar uit komt. Dat hoor ik écht veel te vaak.

Ik zit op een school waar niet geheel toevallig veel autisten en mensen met autisme in combinatie met ADHD op zitten (die worden samengevoegd met reguliere havo TOP, waar ik op zit) en bij ons worden die gewoon normaal behandeld. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat vind ik.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:15

Erg voorspelbaar 'nieuws'. Is net zoiets als ADD. Mensen die zich niet kunnen concentreren en die eigenlijk gewoon een schop onder hun kont nodig hebben. Diagnosticeren zich zelf dan maar even met ADD, want dan hebben ze tenminste een rede voor hun laag concentratievermogen en uitstelgedrag... Niet iedereen heeft hetzelfde concentratievermogen, maar als die laag is, ben je nog niet meteen ADD'er. Dokters vinden het natuurlijk ook helemaal prima, iedereen aan de Ritalin! Een jongen bij mij in de klas heeft ook 'ADHD'. Erg opvallend dat meneer vooral niet meer weet wat hij met zichzelf aan moet als hij zijn zin niet krijgt, een antwoord niet weet, of een discussie niet naar smaak verloopt. En zo heb ik alle ADHD patiënten ervaren, zowel leeftijdsgenoten als de kindjes van de crèche waar ik eens stage heb gelopen. Afwijking van normaal gedrag, maar gebrek aan een hokje? ADHD. Ik denk eerder dat we door moeten blijven zoeken naar de oorzaak van afwijkend gedrag van de kinderen van tegenwoordig, ipv ons tevreden stellen met en halfslachtige verzamelnaam voor behoorlijk wat symptomen.

Interessante uitbreiding over ADHD:

http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 06-11-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:16

ADHD bestaat zeker wel, maar ik denk ook dat de kinderen van tegenwoordig overprikkeld worden. Denk aan tv, computer, media enz.
Vervelen bestaat niet meer. Terwijl dat juist heel gezond kan zijn. Even een moment rust.
Buitenspelen, in de plassen springen. Nee, met vies weer voor de tv.

Ik denk dat het aantal ADHDers toenneemt omdat ook de wereld verandert. En dat je daarin ook al heel veel kan doen.
Maar dat neemt niet weg dat voor anderen medicijnen nodig zijn.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:19

Ach zo kan je dan wel over elk ding na gaan denken.
Maar het is gewoon aan te tonen dat AD(H)D wel degelijk bestaat.
En misschien horen we er nu eenmaal meer over omdat het een steeds bekender iets is?
Als het niet zo bekend is kan je iemand de diagnose ook niet geven.
Durf te wedden dat ze op scholen tegenwoordig meer van afwijkingen af weten dan 'vroeger'

En ja er zullen er ook wel zijn die de diagnose krijgen zonder dat ze het misschien hebben.
Maar om daar iedereen met de diagnose op aan te kijken vind ik behoorlijk lomp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:19

Ik ben ook benieuwd bij hoeveel mensen die ADHD hebben het dopamine-tekort dan medisch onderzocht is (kan dit?), vind dat wel interessant. Vind nu ook al wel onderzoeken hoor, die het verband hebben aangetoond tussen stoornissen en dopamine-tekort. Als daar het label 'ADHD' op hoort, prima.

Deze is oveigens ook interessant (nee, zo snel lees ik niet, still working on it). Hier gaat het erover dat het vooral om een foutieve interpretatie in de vertaling gaat, en dat dr. Eisenberg niet gezegd zou hebben dat ADHD volledig 'verzonnen' was, maar meer dat het te veel en te snel als diagnose wordt gesteld:
http://www.snopes.com/politics/quotes/adhd.asp"

Zou zouden volgens experts ongeveer 5.4 miljoen Amerikaanse kinderen met symptomen van ADHD kampen. Psycholoog Dr. Jakan geeft daarin ook weer aan dat 90% van deze kinderen waarschijnlijk geen afwijkingen in hun dopamine aanmaak hebben. Terwijl wel een groot gedeelte daarvan op Ritalin wordt gezet..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:20

Lara_Silver schreef:
Erg voorspelbaar 'nieuws'. Is net zoiets als ADD. Mensen die zich niet kunnen concentreren en die eigenlijk gewoon een schop onder hun kont nodig hebben. Diagnosticeren zich zelf dan maar even met ADD, want dan hebben ze tenminste een rede voor hun laag concentratievermogen en uitstelgedrag... Niet iedereen heeft hetzelfde concentratievermogen, maar als die laag is, ben je nog niet meteen ADD'er. Dokters vinden het natuurlijk ook helemaal prima, iedereen aan de Ritalin! Een jongen bij mij in de klas heeft ook 'ADHD'. Erg opvallend dat meneer vooral niet meer weet wat hij met zichzelf aan moet als hij zijn zin niet krijgt, een antwoord niet weet, of een discussie niet naar smaak verloopt. En zo heb ik alle ADHD patiënten ervaren, zowel leeftijdsgenoten als de kindjes van de crèche waar ik eens stage heb gelopen. Afwijking van normaal gedrag, maar gebrek aan een hokje? ADHD. Ik denk eerder dat we door moeten blijven zoeken naar de oorzaak van afwijkend gedrag van de kinderen van tegenwoordig, ipv ons tevreden stellen met en halfslachtige verzamelnaam voor behoorlijk wat symptomen.

Interessante uitbreiding over ADHD:

http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html


"Eigen" diagnose geven is sowieso nooit en nergens geldig.
Voordat een dokter ergens een diagnose AD(H)D aan hangt ben je echt een stukje verder hoor. Was bij mij meerdere gesprekken van bij mekaar 4 uur ofzo.

Dat hij niet weet wat hij moet op het moment dat hij zijn zin niet krijgt heeft niks met ADHD te maken en dat doet er ook niks aan af dat er echt wel mensen zijn met werkelijke problemen, en ik denk dat je die teniet doet door hier zo makkelijk over te spreken.

Ja, de term wordt soms te makkelijk gebruikt. Maar ja, er is ook een echt probleem, en dat moet je niet onderschatten.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:20

Poess91 schreef:
Ach zo kan je dan wel over elk ding na gaan denken.
Maar het is gewoon aan te tonen dat AD(H)D wel degelijk bestaat.
En misschien horen we er nu eenmaal meer over omdat het een steeds bekender iets is?
Als het niet zo bekend is kan je iemand de diagnose ook niet geven.
Durf te wedden dat ze op scholen tegenwoordig meer van afwijkingen af weten dan 'vroeger'

En ja er zullen er ook wel zijn die de diagnose krijgen zonder dat ze het misschien hebben.
Maar om daar iedereen met de diagnose op aan te kijken vind ik behoorlijk lomp.


Maar als er steeds meer afwijkingen komen, is het dan nog wel een afwijking? Of misschien gewoon een karaktereigenschap?

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:21

Nou als een afwijking komt door een stof te kort in de hersenen. Dan vind ik dit een afwijking :).

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:21

ADHD bestaat wel. Als aandoening zeker! Mijn zoon heeft t als gevolg van zijn hersenbeschadiging en ja die is duidelijk te zien op de mri beelden. Volgens de neuroloog zouden veel adhders onder een mri vergelijkbare (wrs wel kleinere) hersenbeschadigingen vertonen.

Normaal hebben mensen remstoffen in de hersenen. Deze worden aangemaakt als het lichaam daarom vraagt, door een trigger. Dus er is een aanleiding in de vorm van een stofje. Daardoor wordt de pomp aangezet om remstoffen te produceren.

Zoon heeft hersenbloeding gehad voor geboorte. Bij hem zijn er aanleidingen zat, maar zijn pomp wordt niet aangezet. Gevolg: overmatige emoties, geen rem op eetlust, geen rem op woede, geen concentratie want kan de inkomende prikkels niet afremmen.

Geef hem concerta of ritalin, overigens zijn dit stimulerende (!) middelen en geen verdovende (!!), en zijn pomp wordt wel geactiveerd. Gevolg: hij voelt wanneer hij moet stoppen met eten, hij kan zijn emoties beheersen en kan prikkels afremmen waardoor hij zich kan concentreren. Het werkt zo goed dat die pomp bij hem langer doorwerkt dan de concerta gebruikelijk werd.

Verdiep je eerst in het ziektebeeld, in de biochemie en hersenen in het bijzonder, voor je mensen op t verkeerde been zet.

Tip: lees "wij zijn ons brein" van Swaab maar eens!

En ja, dopamine onderzoeken zijn er heel veel gedaan. Oja. Klassiek ADHD werkt iets anders dan bij mijn zoon, maar kent hetzelfde principe: remstoffen worden niet of onvoldoende aangemaakt.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 06-11-13 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:22

Poess91 schreef:
Nou als een afwijking komt door een stof te kort in de hersenen. Dan vind ik dit een afwijking :).



En bij iedereen die de diagnose ADHD krijgt wordt dat gecontroleerd?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:22

Ik denk wel dat de diagnose te snel word gegeven tegenwoordig.. ik hoor echt te vaak "hey ik heb ook adhd :oo " en dan merk je verder niks aan die persoon dat die een concentratieprobleem heeft ofzo :+ Ik dwaal echt de hele tijd af met mijn gedachte, je moet iets duidelijk tegen mij zeggen wil het een beetje doordringen en soms dan voelt mijn hoofd aan alsof die vol met watten zit :') Maarja, ik kan niet in hun hoofd kijken, maar soms dan zie je het gewoon aan mensen dat ze echt wel "iets" anders zijn zeg maar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:24

lifaya schreef:
Ik denk wel dat de diagnose te snel word gegeven tegenwoordig.. ik hoor echt te vaak "hey ik heb ook adhd :oo " en dan merk je verder niks aan die persoon dat die een concentratieprobleem heeft ofzo :+ Ik dwaal echt de hele tijd af met mijn gedachte, je moet iets duidelijk tegen mij zeggen wil het een beetje doordringen en soms dan voelt mijn hoofd aan alsof die vol met watten zit :') Maarja, ik kan niet in hun hoofd kijken, maar soms dan zie je het gewoon aan mensen dat ze echt wel "iets" anders zijn zeg maar.

Ik zit soms echt serieus met mijn hoofd te schudden zo van "HERSENS GA OP ON" :')

Linea
Berichten: 661
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:24

@ Magicc en Aleeneh:

Ik wilde uitgebreider reageren maar moet helaas weg, zal er misschien binnenkort op terug komen want misschien was mijn reactie wel erg kort door de bocht. In het kort: met ADHD is geen ziekte, bedoel ik dus te zeggen dat de oorzaak van ADHD tot nu toe niet bekend is, er zijn wel aanwijzingen maar om te zeggen, het ligt aan een tekort van stof X is niet mogelijk. Ik ben van mening dat de denkwijze omtrent ADHD, autisme enz. omgedraaid moet worden: bepaalde persoonskenmerken die bij een persoon tot uiting komen zijn zo erg aanwezig dat we het de naam ADHD geven, en niet: Pietje heeft ADHD, daarom is hij altijd zo druk. Let wel: ik ontken zeker het bestaan van ADHD niet, en ik weet uit ervaring in de praktijk heel goed dat veel mensen zijn die baat hebben bij een behandeling met o.a. Medicijnen.

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:25

Bizzybijtje schreef:
Poess91 schreef:
Nou als een afwijking komt door een stof te kort in de hersenen. Dan vind ik dit een afwijking :).



En bij iedereen die de diagnose ADHD krijgt wordt dat gecontroleerd?


Nee, maar sowieso krijg je die diagnose echt niet 123.
Daar gaan echt wel heel wat gesprekken met deskundigen aan vooraf.
Denk je dat ritalin zomaar wordt voorgeschreven?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:25

MarlindeRooz schreef:
lifaya schreef:
Ik denk wel dat de diagnose te snel word gegeven tegenwoordig.. ik hoor echt te vaak "hey ik heb ook adhd :oo " en dan merk je verder niks aan die persoon dat die een concentratieprobleem heeft ofzo :+ Ik dwaal echt de hele tijd af met mijn gedachte, je moet iets duidelijk tegen mij zeggen wil het een beetje doordringen en soms dan voelt mijn hoofd aan alsof die vol met watten zit :') Maarja, ik kan niet in hun hoofd kijken, maar soms dan zie je het gewoon aan mensen dat ze echt wel "iets" anders zijn zeg maar.

Ik zit soms echt serieus met mijn hoofd te schudden zo van "HERSENS GA OP ON" :')

Inderdaad :') liefst stop ik mijn hoofd dan maar in ijswater zodat het eff wakker word hihi :))

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:25

Magiccc schreef:
of ADHD echt niet bestaat kan ik niet over oordelen. Ik denk wel dat een heleboel drukke kinderen eens op een suikervrij dieet moeten worden gezet, dan zal het aantal ADHD gevalletjes wel met driekwart verminderen :)


Hier kan ik me ook in vinden. Ik geloof wel dat ADHD bestaat maar veel kinderen zouden geholpen zijn met minder suiker. (vooral de minst erge gevallen)
Mijn zoontje is ook ADHD patiënt maar als ik goed op zn voeding let is het heel goed in de hand te houden. En dit zonder medicijnen.

Ik vrees ook dat er vaak te snel wordt gezegd dat het ADHD is.

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:26

Mensen die zeggen dat ADHD niet bestaat, mogen zich vrij melden om onze jongste een dag of langer bij te houden.
Hier gaat het, omdat wij hem niet anders kennen van baby af aan, maar voor anderen is hij een felle stormwind, tenminste zo omschrijven ze hem. Ze nodigen hem vaak uit, of willen eens een dagje op hem passen. Ze zeggen dan ook na afloop tegen hem, je mag nog eens terug komen. Alleen... die eens komt nooit meer, want langs andere bronnen hoor je dan waaien dat ze het niet nog eens willen meemaken. *zucht*
Zo is hij hier, dan is hij weer daar, nu doet hij dit, twee seconden later doet hij dat.
Enorm druk, niet alleen in doen en laten, maar ook in zijn hoofdje.
Neen, hij drinkt geen cola of andere frisdranken, al zeker geen light producten, eet zoveel mogelijk suikervrij, mag geen aspartaam (dan wordt alles eens zo erg, plus dat hij er ziek van wordt), geen kleurstoffen.
Dus buiten het drukke, moet je ook de ganse dag opletten wat hij binnen krijgt.
Wij eten dus terug op de "goede ouderwetse" manier, hier komt zo min mogelijk van die kant en klaar rommel binnen. Heel uitzonderlijk eens een pizza omdat de kinderen daar dol op zijn, je kan ze tenslotte niet alles ontzeggen.
Hij verdraagt geen medicatie, heeft rilatine (ritalin bij jullie) geprobeerd maar daar kreeg hij hallucinaties van.
Ondertussen heb ik een lange lijst met medicatie die hij getest heeft en waar hij niet tegen kan.
Nu krijgen onze kinderen NIETS meer van medicatie, maar dat is eigen keuze. Onze dochter is immers door medicatie tegen ADHD opgenomen geweest in kinderpsychiatrie voor 10 weken, omdat ze een psychose deed. En de jongste heeft tweemaal in het ziekenhuis gelegen dankzij medicatie, dus voor ons hoeft het echt niet meer.
Daar is iedereen vrij in, bij anderen werkt het supergoed.
Wij weten hoe onze kinderen zijn en doen, en laten hun zichzelf zijn. Vind het dan wel vaak jammer als je met "drukke" kinderen in een winkel of zo bent, dat je dan nagekeken of gewezen wordt, of dat men achter je rug zit te praten. Nét hard genoeg dat je hoort : dat moest er eens eentje van mij zijn ... die zou ik wel eens leren ...
Ik kan er iets van krijgen als vreemde mensen heel hard de bel gaan luiden, terwijl ze verdorie nog niet eens weten waar de klepel hangt !!!

Sorry, soms moet een moeder ook eens stoom af laten ;)

De gevaarlijkste plaats ter wereld is tussen een moeder en haar kind (eren).

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:27

Toen ik jong was zat ik op een suikervrij dieet en stuiterde ik nog steeds alle kanten op en was ik met allemaal dingen tegelijk bezig (die ik uiteraard allemaal niet afmaakte voor ik met iets anders begon :') ) . Alleen als ik tekende was ik de rustigheid zelfde :) Toen zijn ze maar met medicijnen begonnen en ging het al stukken beter


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ginny135, Marlou91, Padoertje, Poekkie, Winged en 95 bezoekers