Kittens: Kattenbak of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:01

Hoi Bokkers!

Volgende week vrijdag is het zo ver! Onze twee kitten zusjes komen bij ons wonen :) !
Ik heb altijd katten gehad, heerlijk.. Ben sinds kort uit huis en mis de beestjes om me heen, heerlijk dus dat de dames ons komen vergezellen in huis :)

Nou het volgende.. De kittens gaan inmiddels al op de bak. Mams leert het ze allemaal prima..
We willen de dames eigenlijk graag buiten hun behoeftes laten doen. Nou twijfelen we over het volgende: Binnen houden tot ze beide geholpen zijn met zes maanden, of voor die tijd al naar buiten..
Hoe hebben jullie dit gedaan? Wat adviseren jullie? Wat is verstandig?

Alvast bedankt!

Afbeelding
Onze twee vriendinnetjes

LieveLoes

Berichten: 1687
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:04

Wij hebben onze kat na één of twee weekjes naar buiten gedaan.
Maar wij wisten zeker dat er geen katers in de buurt waren. Bij
ons gelukkig geen oeps-nestje dus!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:04

Behoeften lekker binnen laten doen. Binnen no time ligt je hele tuin of die van de buren vol. Wordt niemand vrolijk van.

Moht je vrij wonen is het natuurlijk een ander verhaal ;)

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:07

Ik zou ze sowieso binnen houden tot ze geholpen zijn, je wil echt niet het risico lopen op nestjes met kittens van die leeftijd. Daarnaast vermoed ik dat als je buren hebt, zij het ontzettend waarderen als je je katten hun tuin niet als wc laat gebruiken :)

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:07

Ik heb mijn kat ruim een half jaar binnen gehouden maar tegen de tijd dat het mooier weer werd en de openslaande deuren open gingen,ging hij ook naar buiten. Hij doet beide,als hij binnen is {we hebben geen katteluik} dan gaat hij op de bak,maar als hij buiten is zie ik hem ook in de paardezandbak zijn behoefte doen. Ik heb wel eens gehoord dat kittens die je lang binnen houd nooit ver van huis gaan......maar daar heb ik mijn twijfels over want onze beer bereid zijn territorium steeds verder uit. {hij is wel geholpen by the way}

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:10

Als je ook maar enigszins met buren woont altijd op de kattenbak, anders mogen zij de stront van jouw katten opruimen.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:12

Ik zou wachten tot ze geholpen zijn het kan sneller gaan dan je denkt. Bij ons bleven ze zowiezo binnen tot ze 6 maanden waren (en geholpen), de tuin werd altijd afgezet zodat ze zeker niet weg kunnen (wil andere mensen niet tot last zijn en wil ook geen vergiftigde of plat gereden katten). Als je ze buiten de tuin wilt laten zou ik daarvoor toch wachten tot ze een jaar zijn, jonge katten kunnen nogal onbezonnen zijn en iets te onverschrokken en soms nogal onhandig. Maar zo denk ik erover.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:12

Ik heb beide.
Er staat een kattenbak binnen, maar ze hebben ook een luikje waardoor ze altijd naar buiten kunnen.
Ze gebruiken ook beide, ze doen hun behoeftes buiten en ook af en toe op de kattenbak.

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:14

Graag alleen reactie over het feit of ze voor de castratie naar binnen of buiten hun behoeften doen..

De tijd daarna kan ik zelf erg goed inschatten :)

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:15

Weet je, ik vind het een heel ander verhaal als een kat toevallig buiten is en zijn behoefte moet doen dan dat je een beest bewust leert buiten zijn behoefte te doen. Ik vind dat niet netjes tegenover de buren want ze doen het echt niet altijd ergens achteraf.
Laten we het nog maar niet hebben over ongeholpen katten naar buiten te sturen.

Het zijn jouw dieren, zorg er dan ook voor dat er een kattenbak is om de behoeften te doen. Als ze dan een keer buiten wat doen, so be it.

Het zijn wel schatjes, veel plezier met ze!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:16

Ik heb mijn katten inderdaad ook binnen gehouden totdat ze geholpen waren. Geen zin in nestjes. Daarna zijn ze naar buiten gegaan maar gebruiken nog altijd vaak de bak dus ik zou die altijd wel laten staan als je ze naar buiten laat.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:17

Er staat nergens dat ze de katten bij de buren hun behoefte wil laten doen, ze zegt gewoon buiten.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:19

en dan denk je , dat ze alleen in hun eigen tuin schijten ? think again ;)
lekker binnen houden. bak netjes binnen. hebben de buren nergens last van, en geen kans op een ongewenst nestje.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:19

Katten maken geen onderscheid tussen grond van de buren en grond van jezelf/waar ze hun behoefte mogen doen, dus je kunt er donder op zeggen dat ze ooit eens een mooie drol in de tuin van de buren leggen.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:20

Tuin kan toch al afgezet zijn ofzo? Mijn tuin is ook afgezet.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:20

De vraag van TS was binnen of buiten voor de castratie. Lijkt me wel de bedoeling om bij de vraag te blijven en niet de eeuwig durende discussie over stront bij de buren er weer bij te halen.

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:21

Roosch schreef:
Katten maken geen onderscheid tussen grond van de buren en grond van jezelf/waar ze hun behoefte mogen doen, dus je kunt er donder op zeggen dat ze ooit eens een mooie drol in de tuin van de buren leggen.

Ik geloof dat ik duidelijk was en dat dit niet de vraag was.
De discussie over katten die in andermans tuin poepen kunnen we op een later tijdstip en in een ander topic voeren.

We zitten inderdaad niet te wachten op een nestje en neigen ook zeker meer naar binnen houden tot de castratie..
Je leest en hoort zoveel verschillende verhalen van mensen.. Toch altijd fijn om de ervaringen van anderen te lezen :)

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:40

Wij deden ze al vrij vlug naar buiten. Niks smeriger dan een kattenbak in huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:54

_Patriciaa schreef:
Graag alleen reactie over het feit of ze voor de castratie naar binnen of buiten hun behoeften doen..

De tijd daarna kan ik zelf erg goed inschatten :)


Tot de castratie zeker binnenhouden, dat je hier uberhaupt over twijfelt snap ik niet.. Er is al zo'n kattenoverschot en voor je het weet werken die van jou eraan mee..

Verder vind ik dat je ze moet leren om gewoon binnen op de bak te gaan, als je ze dan later buiten laat en ze doen hun behoeftes buiten, dan zij dat zo. Maar om ze bewust te leren het buiten te doen en ze binnen geen mogelijkheid te geven, vind ik niet kunnen. Er zijn al zoveel mensen die katten haten en dat wordt door dit soort katten nogal in de hand gewerkt.. :n

Anoniem

Re: Kittens: Kattenbak of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:58

Hier doen we de katten al voor de castratie naar buiten. Maar worden ook al gecastreerd voordat ze geslachtsrijp zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:59

ingedebruijn schreef:
De vraag van TS was binnen of buiten voor de castratie. Lijkt me wel de bedoeling om bij de vraag te blijven en niet de eeuwig durende discussie over stront bij de buren er weer bij te halen.


De titel geeft duidelijk aan kattenbak of buiten, dus ik snap de discussie heel goed.. Dan had TS beter de vraag en OP anders kunnen formuleren..

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:00

Wij hebben twee mannetjes, niet geholpen. Zijn dag en nacht buiten, maar wij hebben wel een groot terrein waar ze kunnen lopen, dus de buren zullen geen last hebben van de kattenpoep. Ik zou met de kittens wachten tot ze geholpen zijn, je wilt geen ongewenst nestje op die leeftijd!

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:04

mika11 schreef:
Ik heb beide.
Er staat een kattenbak binnen, maar ze hebben ook een luikje waardoor ze altijd naar buiten kunnen.
Ze gebruiken ook beide, ze doen hun behoeftes buiten en ook af en toe op de kattenbak.


Dit heb ik ook.

en verder TS, eerst laten helpen en dan pas naar buiten is mijn advies.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:11

Kim_14 schreef:
Wij hebben twee mannetjes, niet geholpen. Zijn dag en nacht buiten, maar wij hebben wel een groot terrein waar ze kunnen lopen, dus de buren zullen geen last hebben van de kattenpoep. Ik zou met de kittens wachten tot ze geholpen zijn, je wilt geen ongewenst nestje op die leeftijd!



jij bent lekker.

tegen anderen zeggen dat ze geen ongewenste nesten willen en ondertussen wel je eigen katten ongecastreerd buiten laten lopen ....OMG 8)7 .

TS: Netjes kattenbak in huis. Deze hoef je niet te ruiken als je hem elke dag schoonmaakt en de juiste korrels gebruikt. Bij AH hebben ze goed kattengrit waar een geur korreltje inzit....ruikt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:15

Cowgirl schreef:
Kim_14 schreef:
Wij hebben twee mannetjes, niet geholpen. Zijn dag en nacht buiten, maar wij hebben wel een groot terrein waar ze kunnen lopen, dus de buren zullen geen last hebben van de kattenpoep. Ik zou met de kittens wachten tot ze geholpen zijn, je wilt geen ongewenst nestje op die leeftijd!



jij bent lekker.

tegen anderen zeggen dat ze geen ongewenste nesten willen en ondertussen wel je eigen katten ongecastreerd buiten laten lopen ....OMG 8)7 .


Nou idd.. Meten met 2 maten.. :roll: