hoe groot potje voor de DA?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

hoe groot potje voor de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 20:40

Hallo, bokkers.

Ik vraag mij al langer af wat je apart moet houden voor de dierenarts als je een eigen paard hebt.


Groetjes.


x_Quinta_xJarig
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: hoe groot potje voor de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:42

Ik was bijvoorbeeld voor een kreupelheidsonderzoek 400euro kwijt. Ik wist wat mijn paard had, nog geen behandeling dus.

Aangeboden: bijverdienste met een parttime/fulltime inkomen
Word betaald om op social media te zitten.
Ask me how!


Lovehorses55

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-08-13
Woonplaats: denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:43

ik zou heel heel veel geld op zij zetten hier boven zie je al 400 euro voor alleen onderzoek laat staan een behandeling

http://www.bokt.nl/markt/ad/241818/paarden-klusjes

Vjestagirl

Berichten: 26627
Geregistreerd: 11-08-06

Re: hoe groot potje voor de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:44

Hangt er ook vanaf wat jij eraan uit wil geven. Je kunt voor jezelf een max hebben van €1500,-, dan weet je dat je dat dus moet hebben.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:44

Ik heb er zelf ook overnagedacht, ik zou zelf dan zo'n 1500 apart willen zetten. Met mijn ouders als back-up voor als er echt iets heel duurs is. Dus als je het helemaal zelf "op wil vangen'' dan zou ik toch voor rond de 3000 gaan. Dat is dan voor DA kosten en voor als er onverwachts iets essentieels als een deken kapot gaat die echt nodig is (eczeemdeken, winterdekens etc).

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:49

Ik heb 500 euro (maar kan zo nog meer bijleggen natuurlijk, maar 500 kan ik zo contact gelijk betalen zeg maar ipv overhevelen).

Zodat ik voor acute medische zorg kan zorgen; zoals nu het geval is. Paard zondag opeens heel erg ziek, geen enkel probleem dat ik gelijk de dierenarts kon laten komen+ medicatie geven. Maandag is de dierenarts weer geweest met nieuwe medicatie en als het nodig is kan ik dat zo direct even pinnen.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:52

Mijn paard is verzekerd. Daarnaast zo'n €1200 apart staan, dat is namelijk de maximale eigen bijdrage naast de verzekering. Maar indien nodig kan ook de gewone spaarpot worden aangesproken. Maar aangezien het paard verzekerd is spreken we dan over echt heel erg hoge bedragen :)

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 20:52

vuurneon schreef:
Ik heb 500 euro (maar kan zo nog meer bijleggen natuurlijk, maar 500 kan ik zo contact gelijk betalen zeg maar ipv overhevelen).

Zodat ik voor acute medische zorg kan zorgen; zoals nu het geval is. Paard zondag opeens heel erg ziek, geen enkel probleem dat ik gelijk de dierenarts kon laten komen+ medicatie geven. Maandag is de dierenarts weer geweest met nieuwe medicatie en als het nodig is kan ik dat zo direct even pinnen.

Aha. Ik vind het fijn dat jullie reageren.
het is voor een shetlander van 3

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: hoe groot potje voor de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:55

Tja dan is het ook belangrijk wat het je waard is. :) gewoon een bezoekje van een dierenarts is al snel meer dan €100.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

x_Quinta_xJarig
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:58

Ik denk dat als je je goed gaat inlezen op typische shet-kwaaltjes zoals hoefbevangeheid dat je al wat leed kan vermijden.
Op voer zijn ze gevoeliger dan sportpaarden (hoewel je daar ook mee moet opletten natuurlijk) maar voor de rest zijn het wel sterke beestjes.

Aangeboden: bijverdienste met een parttime/fulltime inkomen
Word betaald om op social media te zitten.
Ask me how!

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: hoe groot potje voor de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:07

Ik hou zeker 1000 opzij en daar komt een deel van mijn geld dat ik verdien met werken ook silletjes aan bij.
In dit topic vind je nog wat meningen van mensen hoeveel je opzij moet houden: [PP] Wat als de kosten te hoog oplopen?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle ~ Winston Churchill
http://facebook.com/irismaselisphotography
http://irismaselis.weebly.com/

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: hoe groot potje voor de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:23

Ik zet niets opzij voor de DA, dus geen speciale 'spaarpot' voor de paarden, maar mocht er iets gebeuren dan kan ik dat ruim betalen van mijn 'privé' geld.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ, GoogleAdsense, Zunzuncito en 31 bezoekers