Iets 'opzij' zetten...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 19:17

Hoi Bokkers,

Hoe doen jullie dat, iets opzij zetten waar je je eigenlijk zorgen om maakt. Maar je moet optijd rust nemen omdat dat nu noodzakelijk is?

Ik ben nu op facebook aan het kijken,huiswerk aan het maken en een beetje tv aan het kijken maar nog spoken er allerlei gedachten door mijn hoofd heen.
Deze zet ik liever niet openbaar op internet maar kan ik wel vertellen via PB.

Dan word tegen mij gezegd: Neem je rust, zet het even opzij/aan de kant en denk er morgen weer over na.
Ja uhm, hoe doen jullie dat dan?? Waar zit dat knopje wat je aan/uit kan zetten? :D


WinSel

Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:18

Heerlijk onder een warme douche staan !!

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:19

Ehm, niet. Dat kan ik niet, en vindt het enorm knap van mensen die het wel kunnen doen. Ik probeer dan meestal alles op een rijtje te zetten en op te lossen, want los laten kan ik het toch niet.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:19

Het delen, mensen hun mening vragen, want als het veel door je hoofd maalt word het steeds erger, bij mij iig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:19

Ik spoel weleens mijn gezicht met koud water en probeer de positieve kant te bekijken. Maar ik maak me niet zo heel vaak zorgen, af en toe over cijfers haha.


RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:21

Aan iets leuks denken. Ik had gister ook een rotdag, toen heb ik direct met een vriendin een kick-boks les gepland, omdat ik dat al lang wilde.

Friends are like snowflakes, when you pee on them, they disapear.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:22

Afleiding zoeken hoe moeilijk dat kan zijn. Hoe vaker je het doet hoe makkelijker het doorgaans gaat.

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:22

Ik probeer altijd iets te gaan doen waar ik mijn hoofd goed bij moet gebruiken. Op die manier ben je psychisch even met wat anders bezig dan rondraaien in of met je probleem :-)

En idd... soms een hernieuwde frisse kijk op zaken kan wel eens goed helpen daarbij.
Succes!

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:23

Pfoe, dat is moeilijk en ik kan t ook niet zo goed.
Wat soms helpt bij mij is om het even op te schrijven/ff in word te typen. Dan zijn de woorden even uit mijn hoofd en alles lijkt overzichtelijker als het even op scherm/papier gezet is.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:23

Het opschrijven? of lekker gaan paardrijden helpt bij mij altijd. Gewoon hoofd leeg maken op buitenrit.

minkxx
Berichten: 317
Geregistreerd: 04-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:24

helaas, dit is iets wat ik ook niet kan! en oei wat is dat lastig soms.... :(:)

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:26

Bespreken met iemand en voor mij werkt toch wel het beste een buitenritje maken met mijn pony voor de kar. Dan ben ik alleen maar op mijn pony en de omgeving aan het letten.

La Vie en Rose 

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:27

Dat vind ik heel moeilijk.. onmogelijk eigenlijk .
Meestal ga ik eerst alles op een rijtje zetten/op proberen te lossen.
Maar als er echt niets is wat ik er op dat moment aan kan doen dan probeer ik afleiding te zoeken,
voor mij is dat flink sporten (hardlopen/kickboxen enzovoorts) of even naar stal toe.
Succes TS, hopelijk kun jij wel een knopje vinden! :D

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:28

Bij mij ... niet gaan lachen, maar ik spaar pokémonplaatjes (ik mag het want ik ben nog maar 15 :'3)
Dus dan zet ik mijn favoriete muziek aan, schreeuw ik lekker mee met de muziek en ga ik lekker mijn pokémonplaatjes sorteren :'D

Ik denk dus dat het heel persoonsgebonden is waardoor je dingetjes even op zij kan leggen, want in een warme douche/bad ga ik dus juist nog meer stressen omdat ik dan pas ga denken, en ik neem ook aan dat niet iedereen blij wordt van pokémonplaatjes haha.

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:32

Er even flink over praten met iemand, er zelf een half uur echt over nadenken (en dus niets anders doen). Daarna is het meestal wel 'klaar'.

09/10/2023 <3

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:32

Ik schrijf het op, dan word het vaak al veel kleiner. Daarnaast luister ik muziek, ga ik naar de paarden en lees een boek. Dan denk ik er even niet aan, maar daarna weer wel. Meestal slaap ik slecht als ik iets aan mijn hoofd heb waar ik me zorgen over maak, want dan blijft het maar malen. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor.

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:33

Ik doe elke avond een visualisatie oefening, als ik slecht kan slapen. Ik heb veel zaken om over te piekeren (zus ernstig ziek, gezondheid vader niet te best, situatie zus maakt t niet eenvoudiger voor mijn ouders, zoon heeft beperkingen en ik lig soms wakker van zijn toekomstbeeld etc)

Wat ik doe is voorstellen dat ik in een kamer sta met allemaal luiken. Die staan open en betreffen allemaal een onderwerp. Dus bijv zus, ouders, zoon, dochter, paarden, werk, etc. Ik kijk even bewust naar de inhoud van zo'n raam en doe dan het luik dicht. Zo ga ik ze allemaal af tot ze allemaal dicht zijn en dan trek ik er een gordijn overheen. Zo sluit ik me dus echt even helemaal af en slaap ik beter in. Vergt misschien wat oefening, maar werkt bij mij wel. Pb staat open als je je verhaal kwijt wilt.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:35

De sportschool! Gister begon ik met een vol hoofd, uurtje bodystep en Sh'bam er achter aan en ik was leeg!

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:35

Even iets totaal anders gaan doen (iets huishoudelijks, naar het paard of de sportschool), met iemand er over praten of het inderdaad van mij afschrijven werkt goed voor mij. :)


كن سالما ولا تنكسر

Ibbel

Berichten: 48930
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:36

Wat heel erg helpt is bepalen of je invloed kunt uitoefenen op wat je bezig houdt. Zo ja, doe dat. Zo nee, ga kijken of er onderdelen zijn waar je wél invloed op uit kunt oefenen. Is er echt niets waar je invloed op kunt uitoefenen? Dan kun je alleen maar accepteren.

Afbeelding

fresley

Berichten: 2291
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 20:09

Bedankt voor alle tips! :D

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:53

Ik ben ook zo'n piekermiep, kan alleen maar focussen op wat er dan in me omgaat en het lijkt alsof er dan geen oplossing voor te vinden is. Warme douche, maskertje, kop thee, goede nachtrust en de dag erna ziet het er vaak toch alweer anders uit.
Stom is dat, wat ik ook doe, voor mijn part ga ik op m'n staan.. ik krijg het dan niet van me afgezet.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:55

Ik herken het.. Maar het beste werkt bij mij om er toch over na te denken want als je continue er NIET aan wilt denken dan blijft het toch aan je knagen, dus ik ga er bewust even een kwartier over nadenken en het afsluiten en dan 'duwt' het wel minder..

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Iets 'opzij' zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:56

Ik kan dan denken wat ik wil, maar tot een oplossing komt het niet. :')

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:57

Maskertje op, muziekje aan of nog lekkerder; even onder de zonnebank en daarna een warme douche en de pyjama aan en in bed tv kijken <3

Schoonmaken en opruimen werkt voor mij ook goed; lekker ordenen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Buxy, Chonelly, darkangel23, Esther, gigil, Googlebot, IASCrawler, Ineke2, janna, Julimy, NinaCharlie, Paulaa_, RenskeFrea, Rooss_24, stoeltafel en 82 bezoekers