Benodigdheden sportfotoshoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Benodigdheden sportfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 11:45

Beste Bokkers,

Binnenkort wil ik voor de gein mijn pony in de paddock losgooien en hem de ''sportpony look geven'' (die hij op zijn leeftijd niet bepaald meer heeft)

Alleen hoe krijg je zoiets voor elkaar? ik ga natuurlijk knotjes maken in zijn manen en een hoofdstel zonder teugels om doen.
Moet ik daarbij ook witte bandages of helemaal niets om de benen? zullen wel snel vies worden door dit weer denk ik :')
Bitring wel of niet om?

Iemand tips qua houding(hij loopt als een mannequin), posities, tuigage? hoe kun je hem de ultimate sportpony look geven? en dat op de foto laten terug zien?

(ik ben daar absoluut een leek in, ik ben meer van recreatierijden :') )


Dit is mijn knappe opa pony :Y)
Afbeelding


Alvast bedankt! :D

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:53

Dit seizoen is daar niet geschikt voor. De meeste sportpony's zijn geschoren, daardoor hebben ze ook die chique look. Nu beginnen de paarden al een wintervacht aan te maken dus dan ziet het er niet uit als een sportpony.
Ik zou het eerder in de lente/zomer doen wanneer hij weer zomervacht heeft.
En dan inderdaad gewoon hoofdstelletje aan (netjes gepoetst, riempjes weggestoken, bitje mooi blinken), knotjes in. Staart mooi verzorgen, vacht mooi proper, ogen en neus eventueel met een beetje babyolie accenturen (niet te veel want dat krijg je een plastic pony).

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Benodigdheden sportfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 11:54

Hmm ja daar had ik nog niet over nagedacht!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:15

Waarom zou je je pony een sportpony look willen geven?

Ik ga mee met de tips van Leen_ :)

En qua manier van lopen kun je veel doen door middel van training, maar goed dat kost wel tijd. Door training krijgen ze bepaalde spieren en leren ze een bepaalde manier van lopen aan (gebogen hals, achterhand eronder etc.) Wat ook chique is zo'n standfoto voor een poort of op zo'n lang pad met bomen erlangs. :)

Maar dit is bv. ook best wel sportpony look, zonder knotjes e.d. http://www.tophorses.nl/uploads/image.p ... pe=adlarge (foto van google).

Goed verzorgd, mooi vachtje etc. :)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Benodigdheden sportfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:17

Ik moet eerlijk zeggen dat je een prachtige opa-pony hebt en volgens mij zou hij veel beter tot zijn recht komen als hij als prachtige opa-pony wordt neer gezet :o

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Benodigdheden sportfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 15:34

Mijn opa pony is perfect zo, maar ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als sportpony aangezien hij al oud bij mij kwam en ik nooit wedstrijden met hem heb gereden ;)

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:31

Ah ik begrijp je wel hoor :D Ik vind Mahlika ook mooi als langharige wintervachtarabier, maar heb haar ooit even snel geknot en toen zag ze er ineens meteen uit als sporttype. Vond ik leuk, dus wil ik ook nog eens op de foto hebben. Niet omdat je het paard dan niet mooi vindt zoals hij eigenlijk is, maar misschien juist omdat je je paard mooi vindt in iedere 'vorm' die hij of zij kan hebben :D

- Geknot is direct al een heel ander gezicht, vooral als de ook een knotje in de voorpluk maakt.
Dat geeft veel ponies/paarden direct al een ontzettend andere uitstraling, het haar weg uit het gezicht!
- Het hoofdstel even mooi oppoetsen van te voren, bitringen (van die rubberen bedoel je?) zou ik eraf halen. Let er ook goed op dat je alle uitstekende gedeeltes van de riempjes mooi wegsteekt in de passantjes. Eventueel kan je met een zwartgekleurd manenelastiekje ook nog losse riempjes mooi wegsteken.
- Natuurlijk ponylief zelf mooi schoon hebben. Lekker extra laten stralen met bijv. speciale spray en het hoofd nog even vlak voor de shoot met een babydoekje (je ontkomt er niet aan he :P ) poetsen. Evt. rond de ogen en neus inderdaad met wat baby-olie uit een flesje via bijv. een washandje aanbrengen.
- Bandages is misschien wel leuk voor het chique (maar inderdaad niet zo schoon als je Deijs in de bak laat rennen :D ) maar natuurlijk niet echt functioneel verder in dit geval.
- Voor een portretfoto kun je hem bijv aan iets 'nieuws' laten ruiken, waardoor hij misschien iets hals geeft. Daar hoeven ze echt geen extreme spierbundels voor te zijn. Ik gebruik hiervoor wel eens het reflectiescherm, rustig introduceren en dan voor ze gaan staan en het scherm iets uitreiken, wel wat laag houden. Hierdoor strekken zij zelf vaak ook de hals iets omlaag naar dit nieuwe 'spannende'.
- De beweging is natuurlijk zo spectaculair als dat hij is, daar doe je weinig aan. Toch help het bijv. wel om in plaats van te laten rennen op zweepcommando, een klein plastic zakje aan de zweep te doen, waardoor ze het iets spannender vinden en misschien net iets meer laten zien. Ik zou ook niet blindelings 'opjagen' met de zweep zo hoog mogelijk, maar juist laag houden met dat zakje eraan als hij bijv langs komt draven, waardoor hij zich misschien iets ronder maakt omdat hij naar het zakje kijkt. Daarnaast kan het ook de moeite waard zijn om een paard vanuit stilstand te laten vertrekken in draf. De eerste passen zijn dan vaak wel wat spectaculairder!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:44

Precies Nikki, jij begrijpt het! :Y)

Ik heb inderdaad rubberen bitringen dus die zal ik er dan wel afhalen, ik ga hem gewoon eens voor de lol op de foto zetten ookal heeft hij wintervacht, dan doe ik het in de zomer gewoon opnieuw :D
Dat met een zakje aan de zweep is wel een goed idee alleen is hij echt een angsthaas, maar ook super passief(een gewoon zweepje draait hij vaak zijn hoef niet voor om) Maar het valt te proberen :D


Aan nieuwe dingen laten ruiken wordt meneer bang van. :} misschien een gewoon snoepje!

Super bedankt voor de tips, ik ga er eens wat leuks van maken :D