Vermiste poes laten gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 12:58

Ik moet dit echt even van me afschrijven want ik zit echt te huilen op me werk en ik heb er vannacht niet van kunnen slapen.
Maandag toen ik om 17:00 naar huis ging vanaf mijn werk liep er voor de deur van mijn werk een prachtige ontzettend lieve Bengaalse poes.
Ze was ontzettend aanhankelijk en ze bleef maar mouwen en tegen me op springen, ik had al het gevoel dat het een verdwaalde poes was maar wist dit natuurlijk niet zeker maar toch pakte ik haar op en zette haar in mijn auto om mee te nemen om de dierenambulance te bellen maar omdat ze daar een beetje paniekerig op reageerde heb ik haar weer laten gaan.
Ook om de rede dat er een half jaar geleden een prachtige Main Coon op het terrein liep die ik nog nooit eerder had gezien en die had ik dus wel mee genomen en die bleek achteraf vlakbij te wonen waar ik haar had gevonden.
Dat is ook een rede waarom ik de poes weer heb laten gaan.
De volgende dag vond ik een papier waar op stond dat deze poes vermist is en de tranen sprongen in me ogen en me maag draaide om.
Deze poes had me gisteren om hulp gevraagd!! en ik heb die niet gegeven!! ik heb haar laten staan in de regen en in de kou!!
Ik ben nog wezen zoeken en heb geroepen, ik heb nu eten neergezet, op facebook een oproep gedaan, bij de supermarkt een papier opgehangen.
Maar ik blijf me zo ontzettend rottig voelen, als mensen aan me vragen of ik al wat van de poes heb gehoord dan barst ik gewoon in huilen uit.
Ik begrijp niet waarom ik zo emotioneel reageer maar ik voel me echt verschrikkelijk! |( |( |(

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:00

Meer dan de eigenaren laten weten waar je het dier gezien hebt kun je nu toch niet doen? Dan heb je toch goed gehandeld? Kat komt vast wel boven water!

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:02

Op dit moment is mijn eigen kat alweer ruim 2 weken vermist.
Stel dat iemand mijn kat gezien zou hebben, dan zou ik hartstikke blij zijn als die persoon zich meldde. Meid, je hebt op dat moment gedaan wat je kon, je hebt het goed gedaan. Want wat heb je er aan als de kat overstuur raakt?

Yris

Berichten: 157
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:02

Ach... Ik ga bijna met je meedoen als ik je verhaal lees!
Ik heb ook een kat en ben er heel erg gek op...

Heb je de mensen gebeld die hem kwijt zijn? Ze hebben er waarschijnlijk al heel veel aan als jij verteld dat je hem gezien hebt! Dan weten ze dat hij nog leeft!!!

Trek je niet de ellende van een ander aan... Je hebt gedaan wat goed was! Je kan idd niet zomaar elke kat meenemen die je ziet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:09

Iig de eigenaren laten weten dat ze gezien is. Dan weten ze dat ze nog leeft en waar ze in de buurt zit.
Ze is vast niet ver weg!

Jij kon ook niet weten dat ze vermist was. Huilen is nergens voor nodig hoor meid :)

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 13:31

Bedankt voor de steun.
Uiteraard heb ik de eigenaren laten weten dat ik hun poes heb gezien, ze zijn nu zelf ook hier in de buurt aan het zoeken.
Ik hoop zo ontzettend dat de poes weer levend terecht komt.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 14:29

Ik heb haar gevonden!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:31

Jeeej *\%/*

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:31

Jeej wat goed!!

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:32

Super !!!!

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:33

Wauw, goed nieuws!! Dat is nou dierenliefde, top!

nnicolex

Berichten: 1231
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:37

Wat een fijn nieuws, kreeg zelf bijna tranen in mijn ogen toen ik je openingspost las. Gelukkig is ze terecht en ik vind jou een echte dierenvriend!!

Somebody85

Berichten: 258
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:38

Dat is fijn! Mooie afloop!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:39

Wat een geweldig nieuws!!!
Heb je al contact met de eigenaren gehad?

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:42

*\o/* *\o/*
En?Heb je de eigenaren al gebeld?

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 14:50

Ik bleef maar uit het raam staren en zag toen aan de overkant achter een schutting een poes lopen, ik ben er naar toe gerend en het was er!!!
De eigenaren hadden gisteravond al een reismandje hier op het terrein gezet en daar heb ik haar in gedaan, ze hebben haar net opgehaald :D

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:52

Arrabel schreef:
Ik bleef maar uit het raam staren en zag toen aan de overkant achter een schutting een poes lopen, ik ben er naar toe gerend en het was er!!!
De eigenaren hadden gisteravond al een reismandje hier op het terrein gezet en daar heb ik haar in gedaan, ze hebben haar net opgehaald :D


HELEMAAL TOP !!! *\o/* *\o/* *\o/*

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:53

*\o/* Goed bezig meid!!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:58

Wat top zeg!!!!
Wat zou ik blij zijn met iemand zoals jij, wanneer ik ooit 1 van m'n beestjes kwijt zou zijn :j

Yris

Berichten: 157
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:07

Wauw! Je hebt dus een hele goede daad gedaan!!

Schouderklopje heb je wel verdiend!!!
Laatst bijgewerkt door Yris op 06-11-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 15:08

:o Heel erg bedankt.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:24

Wauw!!! Echt super dit! Heb zelf ook katten, moet er niet aan denken er ooit 1 kwijt te zijn, mocht dat toch gebeuren dan zou ik zo ontzettend blij zijn met iemand zoals jij *\o/*

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:27

Wauw wat top!!! :D Ik snap je gevoel wel. Een paar maanden terug was ik een buitenritje aan het maken in het bos en toen zag ik vlakbij ineens een rode kat zitten. Ik dacht die hoort daar niet... En ik had in de buurt al wat briefjes zien hangen van een vermist dier maar had er nog niet goed op gekeken dus ik wist ook niet om wat voor dier het ging. Ik belde iemand daar woont en ja hoor het ging om een rode kat die vermist was en ook nog wel blind. Ik kreeg het telnr van die eigenaresse en ik heb haar gebeld.. Punt was dat ze niet in de buurt was dus die kat ook niet kon pakken.. Of ik het wou doen.. en ze was helemaal emotioneel dus veel keus had ik niet :+ Alleen ik was met een paard en die kat was best bang. Dus ben snel terug gereden, paard in de wei gegooid, reismandje gehaald thuis en weer terug. Nouja kostte bij elkaar wel een half uur tijd maar ik wilde persé die kat vinden. Het was erg warm weer, de kat zou blind zijn en had waarschijnlijk al dagen niks gegeten en gedronken..

Nouja kat was nergens meer te vinden :\ Maar ik heb een uur door de varens heen gestruind en toen zag ik 'm uiteindelijk :D Maar ze liet zich niet zomaar vangen en rende weg, ik ben erachter aan gegaan en heb dr gegrepen, want met voer lokken en alles lukte niet. Heb flink wat krabben gekregen maar dat maakte niet uit. De eigenaresse was ongelooflijk blij en daar doe je het om.. :) Om de kat en de eigenaresse. Had me wss echt rot gevoeld als het niet was gelukt.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 15:33

Ja echt he?
Dat blijft dan maar door je hoofd spoken...

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Vermiste poes laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:06

Oh wat goed van je! Dat is nou hart voor dieren hebben. +:)+ :D