Super super súper trots!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:39

Mijn zusje en ik hebben sinds kort een leasepony. Een new forest ruin van 9 jaar oud.
Hij komt van een manege af en staat nu bij mensen thuis.
Helaas is hij erg tegen het been (in de zin van niet reageren en er naar trappen), dit is niks medisch dat is onderzocht maar nu zijn we bezig met hem weer voorwaarts te rijden doormiddel van consequent zijn (niet luisteren naar been > tik ) en het rijden van (schijn)overgangen. En het gaat met de keer beter.

Maar meneer zijn grote passie is springen, en laat mijn zusje nou dól zijn op springen!
Dus om een lang verhaal kort te maken, mijn zusje gaat de hoogte in! :D

Hier een filmpje, helaas kwam hij niet perfect uit bui de eerste maar zowel mijn zusje al de pony moeten nog veel leren!
Zoals je aan het begin zit gaat het aangalopperen wat moeizaam, maar dit is de derde keer dat ze hem serieus rijdt nadat hij lang heeft stilgestaan en de eerste keer kreeg ze hem met geen mogelijkheid in draf. Dus dit is echt iets om trots op te zijn vind ik!

Het is btw mijn zusje die hem rijdt. :P


Heeft iemand nog tips om zijn probleem te verbeteren, ik sta voor alles open. :)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 05-11-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt


WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:43

Ik denk dat je iets meer tempo moet maken en dat het paard grotere galopsprongen maakt als je snapt wat ik bedoel! Verder ziet het er goed uit!

Ik zoek geen prins mét het witte paard, mijn prins ìs het witte paard!

IlovePuk
Berichten: 540
Geregistreerd: 14-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:43

Wat leuk!
Het rijden komt vast ook helemaal goed! :j

A dream costs nothing unless you want it to come true

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:47

Bedankt voor de reacties!

Valerieex schreef:
Ik denk dat je iets meer tempo moet maken en dat het paard grotere galopsprongen maakt als je snapt wat ik bedoel! Verder ziet het er goed uit!

Dat tempo is juist het probleem een beetje haha, maar de hindernissen waren uitgezet voor een paard van 1.80 dus het was sowieso een beetje ruim. :)


Corelli

Berichten: 9991
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:31

Wat een leuke pony! Vind het alleen niet zo handig dat je een combi die beide nog veel moet leren, hindernissen laat springen die qua afstand verkeerd staan. Je wil juist dat de combinatie plezier heeft en succeservaringen opdoet, en dat werk je nu tegen want hij komt gewoon niet lekker uit en je zusje heeft niet de kennis en kunde om hierop in te spelen en hem wel uit te laten komen.
Dit werkt niet motiverend voor je pony en/of je zusje

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:37

Leuke pony.
Vind alleen dat je zusje de pony heel erg in de weg zit tijdens de sprong. (vooral bij de laatste goed te zien)
Ze zit er heel erg achter de beweging aan, en zit te veel in de mond...
Verder ga ik met de post hierboven van Corelli mee.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:37

Leuk dat jullie nu een lease pony hebben. Ik vind het tempo alleen veel te laag liggen, eigenlijk te laag om normaal over een hindernis te komen. Goed dat je zegt dat jullie consequent willen zijn, maar alsnog zie ik je zusje constant drijven. Je ziet dan ook dat hij alles behalve voorwaarts is. Voor de volgende keer is het misschien ook beter om de hindernissen op pony afstand te zetten.

Veel succes verder samen!

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Re: Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:44

Misschien eerst goed alles leren voor je de hoogte ingaat... Ben het eens met bovenstaande

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:10

Ik heb het idee dat ze haar armen in het eerste stukje galop een beetje vast zet.
Verder zou ik wat meer tempo maken en na de sprong (die laatste) nog even doorgaloperen.
Het zijn maar tips, ik ken je pony en je zusje niet, ik weet ook niet hoelang en vaak jullie springen, maar verder ziet het er goed uit en de pony lijkt er plezier in te hebben!

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Super super súper trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:15

aleen moet je geen combinaties maken. dit kan later wel maar nu is dat een beetje teveel voor de pony. je zusje doet het goed. aleen de afstand klopt echt niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker