Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:16

Voor een kennis ben ik op zoek naar foto's en filmpjes van een menongeluk waarbij het rijtuig is omgeslagen. Het liefst een rijtuig met groom omdat het voor een presentatie is "positie van de groom bij vaardigheid".

Ikzelf heb (helaas) ook al hieraan kunnen bijdragen met een fotosessie van mijn ongeval, maar ik had geen groom ( was met een sulky).

Wie heeft er foto's / filmpjes van zijn menongeluk en zou deze beschikbaar willen stellen voor een presentatie?


SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:21

Probeer het volgende in google
driving horse carriage accident

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:36

Heb wel een foto van dubbel span. Wagen ligt hierbij om. Dit is gebeurt doordat rechter pony uit de waterbak sprong

Alwyn welsh, 6 jaar, mennen dr B+12 L+9 / va L+2 / SMW klasse 1 + 1
Yourien welsh, 6 jaar, mennen dr B+4 / va L+ / SMW klasse 1
Dubbelspan Yourien/Alwyn, mennen dr B+5 / va L+ / SMW klasse 1

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:46

SETEFURII schreef:
Probeer het volgende in google
driving horse carriage accident

als je gevoelig bent voor erge beelden, dit niet doen. ik zag een hoop kapotte koetsen zelfs een bruidskoets en paarden die zwaar gewond zijn.

The end

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:21

Oh, daar heb ik wel het e.a. van gevonden in de loop der tijd op youtube. :+

*Even zoeken hoor*
Déze heeft echt 100% met de positie en handelingen v/d groom te maken, dat is in dit geval overduidelijk dat de wagen daarom omsloeg. Vind hem zowiezo best vreemd groomen; lijkt wel alsof hij extra moeite doet om zoveel mogelijk te 'slippen' door juist soms op de verkeerde kant kracht te zetten. Al heeft hij ook niet de beste ruimte om te groomen.....


Deze is minder duidelijk, volgens mij is het gewicht v/d groom niet voldoende om de wagen overend te houden, en wordt groom door het hoogteverschil van het terrein ook op het laatste moment de verkeerde kant op gezwaaid:


Deze op 1.35 min.:


Dit is imo gewoon een staaltje ongecontroleerd raggen en geluk hebben dat de wagen niet omslaat (maar wel de pony's vól tegen de wand laten knallen en gewoon weer verder raggen)


Deze meteen in het begin:


En deze:


Deze is best heftig maar heeft meer met materiaalpech te maken:


Hier gaat het al niet zo heel lekker, en op 0.35 min. slaan ze om:


slowmotion beelden van scurry-driving die omgaat:


En last but not least; zélfs onze eigen Ijsbrand Chardon overkomt het wel eens:



Dit zijn overigens allemaal filmpjes van wedstrijd/marathon-situaties (dus met groom).

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 22:18

Wow bedankt Joyce!!! Ik stuur ze wel gewoon de link van dit topic door :D Ik heb de filmpjes nog niet gekeken, ga ik nu doen!

Youtube en google daar had ik in eerste instantie niet eens aan gedacht :+

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:32

hahaha, geen dank hoor :D

Van mezelf kan ik je gelukkig geen materiaal toesturen. Ben 2x omgeslagen maar dan thuis; 1x door stuurfoutje in combinatie met onstabiele wagen, en 1x door onbetrouwbare wagen + materiaalpech.
Mijn huidige wagen blijft nog altijd overend, zelfs tijdens de marathons en zelfs die 2x dat Roos in het hele begin besloot om een droogstaand slootje in te springen :+
heerlijk stabiele en betrouwbare wagen :D


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 23:08

Ik ben maar 1x omgeslagen, en gelijk op een groot evenement onder toeziend oog van tig mensen :o, ik heb er dus ook een hele fotosessie van.
Mijn paardje ging aan de kletter en ik moest een bocht maken anders gingen we dwars door de omheining. Doordat ik net die dag voor het eerst een bokkussen op mijn sulky had, in het midden, kon ik niet helemaal aan een kant tegenhangen, ik heb het nog wel geprobeerd maar het is niet gelukt... Ik denk nog steeds dat zonder dat bokkussen ik de sulky wel overeind had kunnen houden en na die bocht had ik hem ook wel weer terug kunnen krijgen denk ik. Het is daarna in ieder geval nooit meer gebeurd (dat hij zo aan de kletter ging) gelukkig.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:15

Veel brave paarden op die filmpjes die keurig blijven staan en volledig op hun menner vertrouwen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:35

Ik heb ook eenmaal omgelegen. Fralla maakte met kar en al een supergrote boog om naar mij terug te galopperen. Ikz ie haar nog op me afkomen. Geen schade geen schrammetje alleen zweep kwijt; wel een deuk in mijn ego :oo

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:07

Dat filmpje waar het paard de kar er gewoon van af slaat en dan in vrijheid wegrent.
Lijkt net alsof hij wil zeggen....bekijk het maar, ik doe hier niet meer aan mee!

Dat vierspan vosbonte shetten, prachtig hoe braaf ze blijven en dan weer volle kracht vooruit verder

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 21:51

Volgens mij is er bij dat filmpje iets gebeurd met de borst, kapotgescheurd? Waardoor de kar aan de schoft gaat trekken en daarom dat de hele schoft zo over het paard naar achter wordt getrokken? Teminste, daar lijkt het op. Wel echt heel raar als er ineens zo'n kaal paard met alleen hoofdstel en leidsels eraan voorbij komt rennen in het parcours, is eigenlijk ook wel een prestatie om dit voor elkaar te kunnen krijgen :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:15

Is wel gelijk een filmpje waar je eraan herinnerd wordt dat je er zorg voor moet dragen
dat het tuig ook geschikt is voor het doel!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:51

Maar je ziet bij de meeste ook gewoon echt fouten bij het groomen...
Ze staan op een paar uitzondering na veel te ver achter op de koets en totaal niet boven de as van de wielen.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Gezocht: foto's / filmpjes omgeslagen combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:40

Het valt mij vooral op dat het voornamelijk de meerspannen zijn die om gaan....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

wph1

Berichten: 611
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:47

Wij hebben het helaas ook al 1x meegemaakt maar onze pony bleef niet staan die was zo geschrokken ging met wagen en al aan de kletter...zo zielig!!!!
http://youtu.be/h-ppKuMqzSg
Bij 1.11 gebeurd het.
Zal het gelijk even uitleggen voordat er allemaal speculaties komen.
Hij moest dat poortje nemen maar daar stond een man in de hoek die net een stap naar voren deed.
Daar schrok de pony van en ging naar rechts met de achterband over de pion die overigens van hardplastic is dus niet inklapte en daardoor werd het een schrans.
Dochter enkelbanden gescheurd en mijn man had verder niets.
De pony hebben ze tegen gehouden en losgekoppeld lang leven snelkoppelingen want zoals je ziet op het filmpje komt zijn kont steeds omhoog omdat hij trapte tegen alles wat tegen zijn benen kwam.
Hij had gelukkig na genoeg niets 1 schram op zijn been.
Maar wat schrik je dan zeg pfffffff
Hij loopt nog steeds voor de wagen en er is nooit iets meer gebeurd,gelukkig.

For some there's therapy, for me there's my horse...
[ITP] Fotoshoot spooky met Fries
Je gaat nog meer van je beesten houden als je de mens beter leert kennen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers