De VHO Trofee Dressuur: KWPN's got talent!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

De VHO Trofee Dressuur: KWPN's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:32

www.dehoefslag.nl / http://www.bokt.nl


De VHO Trofee Dressuur, waarvoor tijdens de KWPN Hengstenkeuring in 's - Hertogenbosch op vrijdag wordt gestreden door de KWPN goedgekeurde hengsten die in de lichte - en zware tour uitkomen, zal dit jaar in "KWPN's got talent" - stijl gepresenteerd worden.

In deze wedstrijd, worden de hengsten in een kür op muziek aan het publiek voorgesteld, die gelijkenissen vertoont met een talentenjacht. De jury bestaat uit een dressuurjurylid en twee Bekende Nederlanders met ervaring als jurylid bij talentenjachten als gastjuryleden, die uiteraard tot verrassende beoordelingen kunnen komen.
Creativiteit van de ruiters is dus erg belangrijk, want het is niet vanzelfsprekend dat de ruiter met het beste paard of de technisch gezien de beste proef heeft gereden als winnaar uit de bus komt.
In de kür op muziek moeten alle oefeningen worden getoond die behoren bij het niveau waarop de hengst in de sport uitkomt, maar zowel het dressuurjurylid als de gastjuryleden zullen overtuigd moeten worden van de prestatie en presentatie van de combinatie.

Er kunnen maximaal zes hengsten deelnemen, waarvan de uitnodiging geschiedt op basis van geleverde sportprestaties in de periode van 22 maart 2013 tot en met 22 december 2013.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: De VHO Trofee Dressuur: KWPN's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:31

Vind het wel interessant klinken, wanneer is dit?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:54

Leuk voor het publiek maar of de winnende combinatie nu zoveel opschiet als ze deze trofee op hun erelijst bij kunnen schrijven als er zo gejureerd word?? Gerard Joling een optie als jury en die blonde dame, kan niet op de naam komen.

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:12

bigone schreef:
Leuk voor het publiek maar of de winnende combinatie nu zoveel opschiet als ze deze trofee op hun erelijst bij kunnen schrijven als er zo gejureerd word?? Gerard Joling een optie als jury en die blonde dame, kan niet op de naam komen.

Britt Dekker???

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: De VHO Trofee Dressuur: KWPN's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:23

Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat ze er zon show van maken. Voorheen was het gewoon een kur op lichte tour of grand prix niveau voor dekhengsten. Ik moet wel zeggen dat het niveau niet altijd heel goed was en dat er weinig deelnemers waren. In die show hoeven ze niet echt een kur te rijden maar rijden ze gewoon wat oefenen op muziek en doen ze dus de dingen die het paard makkelijk kan vaker en dingen waar ze minder in zijn zie je bijna niet. Het komt op mij over alsof ze zo het mindere niveau (uitzonderingen daargelaten) wat willen verbloemen. Eigenlijk gewoon een reclameshow dus voor die hengsten. Is op zich niks mis mee maar wel als je het achter de hengstencompetitie finales aan doet die wel gewoon "serieus" beoordeeld worden. Ik zie dan liever wat ze echt op dat niveau kunnen.

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Re: De VHO Trofee Dressuur: KWPN's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:47

Op wat voor nivo wordt hier gereden en wat voor leeftijd hebben deze?

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: De VHO Trofee Dressuur: KWPN's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:36

lichte tour en grandprix niveau. Leeftijd is volgens mij vanaf 7 jaar lichte tour en vanaf 8 grand prix.