Chromebook..? En welke dan..?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:45

Heyhoi,
Ik had het laatst met een vriendin over laptops, en zij had het opeens over een chromebook.
Nu leek mij dat wel wat, en heb ik het thuis op internet opgezocht. Maar het zijn er zo veel! :?
Ik vroeg mij dus af of er ook mensen hier op bokt zijn met een chromebook en welke, als jullie daar verstand van hebben, volgens jullie bij mij zou passen!

Mijn "eisen":

~Een groot scherm, ik heb nu een 15 inch compaq laptop en vind een groter scherm wel prettig.

~Snel opstarten/afsluiten.

-Goed mee te nemen naar bijvoorbeeld school(zou het als schrift mogen gebruiken MITS het weinig geluid maakt) of als ik naar vriendlief toe ga (3,5 uur met de trein, minimaal). Dus lichtgewicht en het liefst ook niet te breed zodat mijn schoolboeken er nog naast passen.

-Zoals het vorige punt al zei, geen of weinig geluid(mijn huidige laptop klinkt zowat als een vliegtuig dat opstijgt.)

~Niet al te duur (Wat noem ik te duur? Boven de 600 euro.)

-Het liefst ook offline kunnen werken (bijv. documenten aanpassen of aanmaken om mijn verhaal ideeën uit te schrijven of een opdracht voor school aan te passen als ik eens geen internet heb.)

~Niet al te klein toetsenbord.

De punten met een - ervoor zijn absolute must, de punten met een ~ zou ik wel een compromis voor willen sluiten.

Mijn vraag dus: Welke chromebook past bij mij? Als ze in het algemeen al aan mijn "eisen" kunnen voldoen dan...

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:47

Een chromebook vind ik echt flut.. :=
Er zit geen windows op, je kan er met name online super handig mee werken, maar offline...
Chromebooks hebben dacht ik geen grote schermen, althans ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Als jij een snel opstartende laptop wilt, zou je kunnen kijken naar een laptop met een SSD ingebouwd, maar ik weet niet hoe die qua prijsklasse vallen.

Ga een chromebook in het echt bekijken en test hem aub uit van te voren.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:55

Ja dat uittesten ga ik ook doen, we(mijn pa en ik) gaan morgen naar de mediamarkt om daar alle laptops eens te proberen. Ik ben tot nu toe alleen de HP Pavilion Chromebook tegengekomen met een 14" scherm (diagonaal).

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 17:57

Voor mij was eigenlijk meteen het grootste pluspunt dat het redelijk klein en ook dun is, vooral dat dunne is bij mij heel handig aangezien ik mijn klapper die nu als schrift dient zou gaan vervangen met een laptop. Dan mag die natuurlijk niet veel dikker zijn dan die klapper. Ook sprak het me aan dat deze chromebooks geen harde schijf zouden hebben, en deze dus niet beschadigd zou kunnen raken tijdens een fietsrit van en naar school..? Tenminste dat vertelde een verkoper ons... Kan natuurlijk ook een verkoopspraatje zijn.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 19:27

Niemand..?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:47

Ik ben een tijd erg geinteresseerd geweest in Chromebooks, omdat ik gek ben op Google Chrome, waar het natuurlijk op gebaseerd was. De grote afklapper is natuurlijk, dat alles via het internet gaat. Een CDtje afspelen via iTunes zit er niet meer in, of een dvd'tje kijken met VLC. Geen Photoshop, en andere bewerkingsprogramma's meer. Alles gaat via apps en het internet.
Er zit geloof ik inderdaad geen harde schijf in, omdat alles op het internet staat, heb je deze ook niet nodig (correct me if I'm wrong) en hierdoor is en blijft je computer razendsnel, en zoals ze zeggen, start hij inderdaad in 8 seconden op. Ook is 'ie het belachelijk goedkoop, groot puntje voor studenten uiteraard, geloof dat je er een hebt voor onder de 300 euro. (Ter vergelijking, voor een Macbook zit je aan de 1100)
Uiteindelijk dus niet gekozen voor de Chromebook, door het gebrek aan 'echte' programma's als iTunes en PS, ben nu erg blij met mijn Macbook. Als een laptop naast bijv een vaste computer lijkt me een Chromebook wel echt geweldig handig, mede doordat ze zo snel zijn, dit ook blijven, en je niet zit te klooien met het overzetten van bestanden, omdat alles dus via het internet gaat.
Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben! :)

Edit; op de officiele site van Chrome staan maar twee modellen trouwens?

lucifertje

Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:51

Kan je dan niet beter kijken voor bijvoorbeeld een tablet? Ze zijn dan niet zo groot maar wel heel handig mee te nemen en onder de 600 euro. Maakt geen geluid en je kan er films opkijken en sinds kort kan ik op mijn ipad ook tekstverwerken via een office app.
In de trein is er op mijn traject in het merendeel van de trein wifi en anders sluit ik hem aan op mijn telefoon :)
Verder, als je een waardige laptop wilt, ik ben heel tevreden geweest over mijn macbook air. Je hebt niet eens het idee dat je een laptop bij je hebt in je tas :) Helaas zit deze wel (ver) boven je budget.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:18

Dankjewel voor de tips!ik ga liever niet voor een tablet omdat ik het veel fijner vind om met een toetsenbord te werken. Ook is het zo dat wij een Samsung tablet en ipad thuis hebben en deze vaak vastlopen, snel leeg zijn en sommige commando's niet goed werken. Ook heb je op een tablet vaak geen mogelijkheid tot het bekijken van websites met flash oid.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:27

Waarom ga je niet voor een gewone notebook? Chromebooks zijn gemaakt voor online werken, en hij slaat al je bestanden op in de cloud voor zover ik weet. Er zijn een miljoen notebooks die meer kunnen dan de gemiddelde chromebook, voor hetzelfde geld.

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:29

Het grootste probleem voor mij bij een Notebook is waarschijnlijk de grootte.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:31

Kijk ook naar ultrabooks.. Uitgeklede notebooks die ook erg snel zijn.

Ik raad je aan om toch naar een windows ( of apple )-apparaat te kijken en niet een chromebook.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:32

er zijn ook zat kleine/dunne notebooks hoor! Broertje van m'n collega heeft een chromebook gekocht omdat het goedkoop was, maar heeft er mega spijt van omdat je er echt bar weinig mee kunt..

en dan wel windows doen. geen apple. Tenzij je geld teveel hebt uiteraard :j

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:34

Apple is inderdaad flink duur, mijn vader is er al jaren fan van en heeft zowat alles geprobeerd qua apple... Het begint te minderen haha. Ik bedoelde dat ik graag een grotere Notebook/Chromebook/Ultrabook zou willen hebben, aangezien ik een groter scherm fijner vind.

Ohja, dat is ook nog een "eis" die ik vergeten was, flash en java moeten erop kunnen draaien aangezien ik vaak gebruik maak van sites die dit gebruiken.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:36

ah op die fiets. Meeste notebooks zijn 15,4" toch, als ik het me niet vergis? Ik had een 17" notebook en een 16nogwat, groot zijn ze er ook wel :j

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:41

Ahzo, mijn huidige laptop is 15" dus dat lijkt me nogal grappig haha, een notebook(gemaakt om wss kleiner te zijn) die nog groter is dan mijn huidige laptop ook! XD

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:49

Zit zo'n ultra/notebook dan wel nog binnen mijn budget?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:54

notebook = laptop. Ik mag ze alleen geen laptop noemen omdat ze niet bedoeld zijn voor op je lap :j 't is verder hetzelfde though :j

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:59

Ahzo, tja weet je ook weer hoeveel ik daarvan afweet haha.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:33

MorganeR schreef:
Ook sprak het me aan dat deze chromebooks geen harde schijf zouden hebben, en deze dus niet beschadigd zou kunnen raken tijdens een fietsrit van en naar school..?


Met Dropbox of skydrive of iets dergelijks kun je heel eenvoudig bestanden synchroniseren, ze staan dan op je laptop, en ook (net als bij een chromebook) ergens in 'the cloud' en eventueel op je pc thuis. Daarvoor heb je dus niet per se een chromebook nodig.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 21:44

Dat klopt wel en ik gebruik dropbox al, maar het zou dus je hele computer onbruikbaar maken als je harde schijf kapot zou gaan of zoiets.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:47

Nee, als je harde schijf kapot gaat heb je dan juist je bestanden nog op dropbox staan. Kun je ze op een andere pc/notebook etc. weer opvragen :j

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

liedje89
Berichten: 7154
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:48

MorganeR schreef:
Dat klopt wel en ik gebruik dropbox al, maar het zou dus je hele computer onbruikbaar maken als je harde schijf kapot zou gaan of zoiets.


Dat klopt wel ergens maar als je je daar zorgen om maakt lijkt een ultrabook met SDD me een beter idee dan een chromebook, zeker als je hem ook onderweg wilt gebruiken, internet in de trein is niet zo geweldig vaak en ook niet altijd beschikbaar dan is het wel fijner als je ook iets offline kan.

Sowieso lijkt de kans dat je hardeschijf kapot gaat door bijv vervoer op de fiets me niet zo groot, als je gewoon een goede tas gebruikt (etv nog met een extra sleeve) gebeurt dat echt niet zo snel. In mijn omgeving fietsen een boel mensen regelmatig met een laptop en ik heb nog van niemand gehoord dat zijn HDD ineens stuk was :?

Ironically common sense is not common...

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:50

Joh ik vlieg met mijn laptop en ben echt mega onhandig met koffer, maar HDD gaat niet zomaar stuk. Zou me om HDD ook niet eens direct zorgen maken, want die kun je makkelijk nieuw kopen. Als je 't moederboard maar heel houdt :j maar dat is niet erg ontopic.

Punt is als je offline wilt werken en geheugen wilt hebben zou ik gewoon voor een notebook gaan. Ultrabook weet ik niet of je dat persé nodig hebt, maar als er wat binnen je budget te vinden is, gewoon doen :)

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:51

Tsja, als je harde schijf kapot gaat is je laptop kapot. Kan soms eventueel gerepareerd worden maar is vaak de moeite niet waard. Maar bij een chromebook kan met een val met de fiets de boel ook nog steeds kapot gaan - scherm stuk en je hebt er ook niet veel meer aan.

Het is niet helemaal gelogen (minder spul = minder dat kapot kan gaan, en harde schijven kunnen beschadigen door schokken), maar met normaal gebruik en een goede tas is dat risico toch erg beperkt. Voor mij zou het voordeel te klein zijn om daarom een chromebook te nemen, een goede backup met dropbox zou ik voldoende vinden.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Chromebook..? En welke dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:53

Wat. Als je harde schijf kapot is, is je harde schijf kapot. Koop je een nieuwe, schroef je je notebook open, klik je harde schijf erin. Je moet je pas zorgen maken als de aansluiting of het moederboard kapot is.. harde schijven zijn vervangbaar...

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, iphyn, Iris94, spookyskippy en 17 bezoekers