paard dik been maar niet meer kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

paard dik been maar niet meer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 16:40

hallo iedereen!
mijn pony Coco was een tijdje kreupel maar dat is nu gelukkig weer goed, alleen zijn been is nog wel een beetje raar...
er zit namelijk nog een knobbeltje vocht in dat niet weg gaat, gelukkig heeft hij hier geen last van :) en loopt hij weer 100%
toch zou ik wel eens willen weten waarom het niet weg gaat:/
hebben jullie een idee?
xjes eva


Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: paard dik been maar niet meer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:48

Zoek eens met de zoekmachine naar 'zachte beengebreken' misschien staat daar iets herkenbaars. Mij zegt het in ieder geval niets als ik zo je post lees. Zelf laat ik rarigheidjes waar ze zelf geen last van lijkt te hebben gewoon wachten tot het eerst volgende dierenartsbezoek en vraag ik het dan. Moet ik wel zeggen dat ik bulten die overblijf na kreupel zijn niet helemaal zou vertrouwen dus of ik het dan zou aandurven om het te laten wachten...

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:40

Persoonlijk zou ik de DA vragen om even te kijken. Als er bij een van mijn paarden iets achterbleef na de kreupelheid zou ik het niet vertrouwen en het laten onderzoeken. Nu weet je namelijk niet of het kwaad kan..

A mind is like a parachute, it only works when it is open

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

Re: paard dik been maar niet meer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 12:18

okee ik heb op met de zoek machine opgezocht en ik kwam uit op een gal. toch ga ik het binnenkort even vragen aan de DA, ik hoorde trouwens ook ergens dat het kan komen door een zachte/zware bak... dat hadden we wel namelijk (rijd nu in een andere bak, bij een vereniging naast onze manege haha)

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: paard dik been maar niet meer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:21

Het kan een gal zijn (niet ernstig) tot een peesblessure (wel ernstig).
Het laatste had helaas de mijne.
Ze hoeven nl niet (meer) kreupel te lopen ondanks dat er wat kapot is aan de pees.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

Re: paard dik been maar niet meer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 14:31

okee, ik denk eigenlijk niet dat het een peesblessure is maar ik stel het niet buiten. Het bultje zit trouwens bij de kogel, kan het dan nog een peesblessure zijn?

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: paard dik been maar niet meer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:34

Het kan een pees zijn die vast zit aan de kogel... Ik zou een scan laten maken door een DA

Endurance klasse III + III

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 17:49

ik heb het nagevraagd en het is gelukkig gewoon vocht in zijn been, waarschijnlijk zit het te diep maar ik ga wel proberen of het met vochtafdrijvers weg gaat:)
gelukkig kan het geen kwaad zegt de DA


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Babootje, DotBot, GoogleAdsense, Pova, sterregoud, Vagabondo, XladyX en 42 bezoekers