William en ik springen -thuis-

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

J_Verlangen

Berichten: 262
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Terborg

William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 15:59

hayhayy

Hier wat foto's toen ik laatst met mijn paardje William (wim) aan het springen was in de bak. Mijn houding is niet altijd goed en dat weet ik, hij is heeel enthousiast waardoor ik niet altijd meekom. Verder zijn mijn verbeterings punten handen meer naast de hals dan op de hals en benen meer op de plaats houden.

Verdere opbouwende kritiek is welkom.

Naam paard: William
vader : Negro
leeftijd : 9jaartjes

hij vond die houten balkjes (kleine boomstronkjes) wel heeel spannend hahah.

1. losdraven :
Afbeelding

2. galopje
Afbeelding

3. Beeetje enthousiast
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. I got my eye on you O_O
Afbeelding

6. Dit bedoel ik dus dat ik niet meekom, beetje vroege sprong
Afbeelding

7. Nog steeds heel spannend
Afbeelding

8. Over deze foto ben ik wel tevreden
Afbeelding

9. En dit bedoel ik dus met mn handen
Afbeelding

10. hier weer mn handen
Afbeelding

11. Al iets beter?
Afbeelding

en nog 2 dressuurfototjes van de vorige keer :

Afbeelding

Afbeelding


Bedankt voor het kijken en laat gerust een reactie achter ! xxxx

William B +8 -- Sold
Golden Oldie B +2 -- Heaven


Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:49

Hahah ziet er leuk uit :D ! Springen wil die wel hahah !

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

J_Verlangen

Berichten: 262
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Terborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 19:35

DoxLover schreef:
Hahah ziet er leuk uit :D ! Springen wil die wel hahah !




Haha inderdaad ! Iets meer tempo controle en dan kunnen we B starten :)

William B +8 -- Sold
Golden Oldie B +2 -- Heaven

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:38

Hmm voordat je B gaat starten (was het serieus of sarcastisch? :'))denk ik dat je toch echt eerst flink aan de bak moet. Dat is namelijk zeker de dubbele hoogte van wat je nu springt en je paard valt compleet uit elkaar voor/boven de sprong. Rijtechnisch hou ik het hier maar even bij omdat het bij springen-foto's staat.
Wel erg leuk dat hij zo graag springt en hij heeft zeker potentie om goed te leren springen en dus hoger te kunnen!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:42

ik zie erg veel spanning ook bij de dressuurfoto's merk je dat ook?

denk ook aan het wisselen van de grondbalk als je de sprong vanaf de andere kant neemt,

nog veel succes samen

groetjes lemanthia

F6 +2 F7 + 2 F8+1

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:46

Met n B parcours zou ik idd. echt ook nog even wachten... Je paard doet z'n best maar jullie beiden moeten veel meer routine krijgen. En inderdaad, help je paard een beetje door de grondbalken aan beide kanten te leggen en dan liefst nog wat verder er van af dan hoe ze nu liggen. Ik denk dat je met goede en regelmatige begeleiding je er echt wel n leuk springpaard van kunt maken. Veel succes!

Anoniem

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:51

Ga eerst eens werken met een drafbalk voor de sprong zodat het paard wat beter gaat afzetten. Nu zet hij constant te vroeg af en doordat jij zo ver naar voren komt haal je je paard behoorlijk uit balans. Ik zie aal jou dat hij een beetje flegmatiek oop de sprong is en dat je hem wat over de sprong wilt duwen met je lichaam. Niet doen. Blijf afwachten, blijf met je billen bij het zadel. Ga oefenen met je zit, in-uitjes, tijdens drussuurrijden gewoon eens een kwartiertje in verlichte zit rijden.

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:56

Zo, die kan springen! Hij is lekker enthousiast :) .

Wat mij heel erg opvalt, er vallen mij wel meer dingen op maar deze is wel erg belangrijk denk ik, is dat je ontzettend ver uit het zadel komt. Je gaat haast op je paard liggen. Doordat je zo ver uit het zadel komt, steun met je handen op de hals van het paard en gooi je je teugels zo ver los, want je bovenlichaam zit ook ver op de hals. Snap je wat ik bedoel? En doordat je zo ver uit het zadel komt, breng je je onderbenen veels te ver naar achter. Dus ik zou allereerst, niet zo ver uit het zadel komen, kijken of dat lukt ;) . Door namelijk zo ver uit het zadel te komen, breng je je paard ook heel erg uit balans, niet alleen tijdens de sprong, maar ook bij de landing. Hij krijgt dat echt een klap op zijn voorbenen.

Ik vind de dressuurfoto's geen dressuurfoto's te noemen. Je paard loopt niet over zijn rug, hij kijkt sterren en zet dus zijn onderhals er heel erg op en hij gebruikt zijn achterhand totaal niet. Heb je les? Dit zou je erg kunnen helpen hem ontspannen te kunnen rijden en dan zul je zien dat het springen ook veel beter gaat.

Verder ga ik mee met de personen boven mij.

Heel veel succes met je paardje!

J_Verlangen

Berichten: 262
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Terborg

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 21:34

Bedankt voor jullie reacties ! En dat B starten wa sarcastisch hahah ! Ik weet dat mijn zit bagger is, maar het advies over minder ver uit het zadel komen ga ik gebruiken! En bij de dressuur foto's is het zo.. Hiervoor reed er iemand mee op Z1 niveau. Hij heft bij haar altijd op de onderhals gelopen, vraag me niet hoe ze het heeft gered. Bij mij loopt hij gewoonlijk fijn en diep. Lekker over de rug dat ik alles met hem kan doen. Bedankt voor jullie reacties !

William B +8 -- Sold
Golden Oldie B +2 -- Heaven

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:36

Volgens mij vind je paardje het wel ongelofelijk leuk!!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: William en ik springen -thuis-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:16

Paard vindt het springen hartstikke leuk zo te zien! Probeer je bovenlichaam niet naar voren te gooien. Wat ik ook op de foto's merk is dat je het paard los gooit van voor boven de sprong, probeer contact te houden, je gooit je teugels los. Een paard vooral een die onervaren is in het springen, heeft hulp nodig. Je laat het hem eigenlijk uitzoeken nu. Houdt het vertrouwen erin.

Didoe

Berichten: 630
Geregistreerd: 14-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:49

Wat een mooi beestje ,
Hij heeft er wel zin in zo te zien haha!
En springt die van te voren al eerder dan dat de sprong staat ??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Googlebot en 3 bezoekers