Adres van Chip wijzigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:06

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort verhuizen maar de paarden staan natuurlijk op dit adres met hun chipnummer. Hoe kan ik dit wijzigen?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:06

Door een berichtje te sturen naar het stamboek waar het paspoort vandaan komt.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:08

ik heb geen stamboek alleen een paspoort van het knhs

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:10

Dan even mailen met de KNHS.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:10

kan je da dit niet?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:14

is goed ik stuur de knhs een mail. Ik heb geen idee of dierenartsen dit zomaar doen. Met honden gaat dit wel makkelijk maar met paarden weet ik het niet

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 19:29

Tot nu toe nog niks terug gekregen.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:38

Nog steeds geen reactie van knhs. Nogmaals dezelfde email gestuurd met de vraag of ze willen reageren.

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:33

Bij mijn weten zijn er helemaal geen adresgegeven verbonden aan de chip in een paard? Een stamboekpapier kun je op naam laten zetten maar zover ik weet heeft dit niets met de gegevens gekoppeld aan de chip te maken. Daar staat namelijk enkel in welk paard het is (geslacht, aftekeningen, afstamming ed). Dus imo hoef je ook helemaal niets te doen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:14

Misschien bedoel je in de http://www.ndg.nl/ ? Dat kan via internet. Mijn paarden heb ik daar ook ooit ingevoerd, wel al 10 jaar geleden, dus weet niet of er nog paarden in gezet kunnen worden.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 16:15

Natuurlijk zit er wel een eigenaar van het paard aan de chip!! Wat heb je anders aan een chip? Als een paard gestolen is. Hoe vind je hem dan weer? Kan iedereen zeggen dat het zijn of haar paard is.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:55

Er is geen eigenaar-registratieplicht in Nederland, je hoeft het paspoort dus niet over te schrijven bij verkoop. Veel mensen doen dit dus ook niet, omdat er vaak behoorlijke kostenaanzitten.

In de database op nl-paardenpaspoort.nl kun je zoeken op levensnummer (UELN) en op chipnummer en je krijgt dan te zien bij welke paspoortuigevende instantie het paard geregistreerd is en de koppeling tussen chipnummer en UELN nummer.
Bij de betreffende paspoortuitgevende instantie is dan na te gaan welke persoon als eigenaar geregistreerd staat. Maar dat kan best de eigenaar zijn die het paspoort ooit heeft aangevraagd en het paard kan al wel 6 eigenaren verder zijn.

In jouw geval heb je dus alles netjes geregeld. Een adreswijziging zal waarschijnlijk hetzelfde gaan als een eigenaarswijziging: paspoort opsturen naar de uitgevende instantie (in jouw geval dus de KNHS) die wijzigen net adres in paspoorten database en sturen (na betaling) het paspoort weer terug.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Adres van Chip wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:37

okay heel vreemd allemaal! Ik kreeg een mail terug van het knhs maar niks waarin stond dat ik de paspoorten op moest sturen.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:28

Marije_jiplover schreef:
In de database op nl-paardenpaspoort.nl kun je zoeken op levensnummer (UELN) en op chipnummer en je krijgt dan te zien bij welke paspoortuigevende instantie het paard geregistreerd is en de koppeling tussen chipnummer en UELN nummer.
Bij de betreffende paspoortuitgevende instantie is dan na te gaan welke persoon als eigenaar geregistreerd staat.


Gister wilde ik dus opzoeken via het chipnummer, of de pony op het adres van eigenaar staat. Of nog van de oude eigenaar.. Maar dit kon ik nergens vinden? Je kan dus wel een chipnummer invullen, en dan krijg je te zien waar hij is ingeschreven, maar niet de huidige eigenaar? Klopt dit of doe ik iets verkeerd?