[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:23

Wauw focussed wat gaaf zeg zon pony! :wow:
Dikke gelukzak ben je wel!
Als je gewoon een nette proef rijt kapen jullie zo alle 1e prijzen. ;)

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:37

Wauw gaaf hoor zo'n kleine die dat niveau loopt!

RobinA jij hebt ook een stel gave pony's! Mijne is ook van beaucandan brendan (opa). Polsbury pirelli klinkt ook erg bekend maar kan hem zo even niet plaatsen.. In die lijn zit ook Valentino die nu op de voorpagina staat, helaas overleden!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:19

Bedankt voor de leuke complimentjes, word er verlegen van!!

Wordt nog wel een uitdaging, netjes rijden. Ik rijd voor m'n gevoel snel rommelig zeker onder spanning.... Maar dat wordt gewoon lekker veel oefenen.... Komt 't hopelijk van zelf goed :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:35

Lijkt me heel veel voldoening geven als je zelf je pony's ingereden hebt en ze doen het dan succesvol in de ring.

Leuk schimmeltje Focussed, je bent een bofkont dat je zo'n paardje mag rijden. Geloof het meteen als je zegt dat het voelt alsof je van een Fiat Panda overgestapt ben naar een Ferrari.

Ik ben vorige week voor het eerst weer gestart sinds een jaar maar dat ging niet echt lekker. Ik had voor ik ging losrijden een stom ongelukje met een paniekhaak. Gevolg was een gekneusde duim en winkelhaak in mijn wijsvinger, beetje bloederige toestand en vinger moest verbonden worden. Hierdoor zat ik veel te laat op mijn paardje om los te rijden voor mijn 1e proef. Uiteindelijk na overleg met de jury mijn 1e proef gereden op de tijd van mijn 2e proef. Maar echt een succes was het niet met een hand die behoorlijk pijnlijk was en waarmee ik niet echt lekker ophoudingen kon geven. 's Middags toch maar even naar hap geweest voor tetanusprik en meteen paar hechtingen in mijn vinger gekregen.

Het lijkt wel of er een vloek rust op mijn wedstrijdrijden want 2 weken ervoor zou eigenlijk mijn eerste wedstrijd van dit jaar zijn maar toen was het zulk vreselijk takkenweer met hoosbuien dat ik heb afgezegd. Ik zag het niet zitten om in hoosbuien los te moeten rijden. Gelukkig was ik daarin niet de enige.

Deze maand voor 2 wedstrijden ingeschreven dus hopelijk nu wat meer geluk.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:38

Jammer Gast8253 maar ik denk dan altijd 'het zal wel zo bedoeld zijn', en dan kun je voor de volgende wedstrijden extra goed voorbereid gaan knallen!

Ik moet nog iets zien bij te schrijven, ik wil Devdan in november en december graag nog een of twee keer per maand in het M starten, maar ik kon nog niks inschrijven omdat ik niet wist op welke dag de selecties (die ik met mijn zwarte ruin rij) vielen dus dan moet je daar het hele weekend voor vrij houden. Vind ik zo irritant steeds!

Voor wie mijn andere wedstrijdpaard niet kent:
Afbeelding
Maar dat is dus een paard. (Mijn gezicht op die foto _O- )
En dan heb ik nog een grote donkerbruine merrie die ik dringend weer op moet pakken maar die er steeds bij inschiet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:42

Urielle, zo denk ik ook hoor want schiet er niets mee op om er mezelf druk over te maken. Het zij zo een volgende keer doen we weer nieuwe poging.

Waardeloos is dat wanneer je ene wedstrijd niet kunt plannen omdat er van andere nog geen datum bekend is. Jou zwartje is toch een OOSeven?

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:21

Klopt, een OO Seven x Mooiman x Sultan, zwarte ruin van 2003 en 1.68 groot/klein (al naar gelang hoe je het beziet). Om het compleet te maken. :+

Ik hoop dat de vorst het nog lang laat afweten, vorig jaar kon ik rond deze tijd volgens mij al niet meer rijden en in de winter wordt zo vaak alles aan wedstrijden afgelast.

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:33

Ik heb de afgelopen winters ook niet of nauwelijks kunnen rijden door het weer, gebrek aan goeie bak en niet hebben van een trailer. Twee van die drie zijn opgelost, goeie bak en trailer zijn nu aanwezig dus ik hoop dat de derde factor winterweer ook heel lang wegbljft en ik lekker door kan blijven rijden en starten.

Annash
Blogger

Berichten: 26504
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:53

Ik ben blij dat ik sinds vorig jaar een binnenbak heb. Zeker met die regen vannacht... strakjes lekker rondje sturen met pukkie.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:00

Dat is minder... Hier vorig jaar een week niet kunnen rijden door het weer :j!
Wij hebben geen trailer en rijden in een buitenbak, dus het was echt super :)).

Ik had met mijn haflinger ook nooit last van onderwaardering, ik kreeg eerder altijd teveel punten.
Ik heb nog wel ergens een filmpje van bestgaande haflinger :j. Hij kon echt goed strekken voor een haflinger :)).

Laatst bijgewerkt door knetterhard op 04-11-13 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:02

Annash schreef:
Ik ben blij dat ik sinds vorig jaar een binnenbak heb. Zeker met die regen vannacht... strakjes lekker rondje sturen met pukkie.

Je hebt echt een pony om te kwijlen :wow:, ik zie hem zo vaak voorbij komen! Wauw

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:06

Ik heb een hele hele fijne ondergrond. :) gisteren gewoon kunnen rijden ondanks dat de straten wel blank stonden (kennen jullie die uitdrukking?)
Zal ik mijn "pony's" dan ook maar voorstellen?
Pretty Woman, geen recente foto want inmiddels is ze drachtig en ze is al een flinke tijd niet meer mee op wedstrijd geweest:
Afbeelding
En Royal Samber op zijn laatste wedstrijd:
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26504
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:11

knetterhard schreef:
Annash schreef:
Ik ben blij dat ik sinds vorig jaar een binnenbak heb. Zeker met die regen vannacht... strakjes lekker rondje sturen met pukkie.

Je hebt echt een pony om te kwijlen :wow:, ik zie hem zo vaak voorbij komen! Wauw


Serieus? Toch niet op Bokt dan want zoveel topics heeft hij niet gehad het laatste jaar.
Maar tof om te horen, thanks!

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:59

Citaat:
Serieus? Toch niet op Bokt dan want zoveel topics heeft hij niet gehad het laatste jaar.
Maar tof om te horen, thanks!

Nee klopt, maar ik kijk stiekem altijd even in je profiel :o

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:28

Bedankt iedereen :) Ik ben ook mega trots op Ysabella! En het is inderdaad heel leuk dat ik haar zelf van groen naar Z heb opgeleid.

Ik kan helaas de filmpjes niet zien Focussed. Kan je niet wat foto's van de pony posten?

En middendraf... een paard wat geen verruiming laat zien krijgt ook gewoon een 4 of 5 hoor. Sommige koudbloeden kunnen niet strekken, maar sommige paarden en pony's ook niet. Mijn jonge pony's kunnen zowieso nog niet strekken en Ysabella kon dat 3 jaar geleden ook niet. Het enige nadeel wat arabieren al snel hebben is dat ze de neiging heeft om ruim te gaan achter in de middendraf. De ene keer heb ik een 7, soms doet ze dit en dan krijg ik ook gewoon een 5.

Leuke pony's Ayasha! Zitten ook wel flink aan de maat zo te zien toch?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:31

Sam is 1.48 ongeveer en Pret 1.52 :)
Beide zijn wel kwa bouw echt "kleine paardjes" zeg maar. Kwa verhoudingen. :) Zeker Pret (die ook paard-gefokt is maar te klein gebleven is.)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:33

Ik dacht altijd dat Pretty een paard was, ze ziet er zo groot uit :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:34

Pret heeft alles wat ze in de hoogte niet gehaald heeft, omgezet naar breedte. _O-

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:36

Haha maar dan kom je wel binnen vind ik! Ik vind grove paarden altijd wel mooier :j

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:36

Dat had ik ze inderdaad niet gegeven! Dacht zeker toch wel dik in de 1.50m. Je past er nog prima op zo te zien!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:38

Paroeska: Heb helaas niet echt goede foto's. Laat m'n vriend namelijk als hij mee is alleen filmen, als hij fotografeert dan zijn het allemaal van die duikboot momenten _O-
Mooi stel paarden heb je trouwens, Ysabella doet me heel erg denken aan mijn eigen merrie! Die is alleen geen volbloed, maar 75% (ingeschreven bij NRPS).

Pretty Woman maar 1.52, dat zou ik idd ook niet zeggen!!! Ze oogt echt groot! Je past ook nog super netjes op allebei!!


knetterhard: Wat een mooie haflinger zeg! Wauw!

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:42

Jammer! Had je pony graag willen zien :) Dankje! Leuk dat je een Dosator merrie hebt, mooie merrie is het.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:44

Ik ben zelf ook maar 1.52. Dat helpt. :D

knetterhard: dat wel, maar Pret heeft zoals je ziet een flinke hals (en op latere foto's heeft ze die nog meer). Sam kan ik er nog wel doorheen rijden als die z'n kop er op zet maar als Pret haar hals er op gooit dan heb ik niks meer in te brengen.. :) Op dat gebied vind ik haar kracht (want ze is zo sterk als ze uit ziet) wel een beetje een "nadeel". :)
het grootste nadeel is wellicht dat ze weet dat ze sterker is.. Sam kan ik nog wel eens overbluffen maar Pret niet.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:52

Paroeska schreef:
Jammer! Had je pony graag willen zien :) Dankje! Leuk dat je een Dosator merrie hebt, mooie merrie is het.



Dit is het beste foto van wat ik heb denk ik:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3227_n.jpg

Ook weer een deels Arabje, vader is Jaguar ox. :D

Ayasha: Wow ben je maar 1.52! Dat is wel handig idd, ziet er echt super uit zo op de pony's ! :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:02

Jep, mijn broer van 1.95m heeft alles aan lengte mee genomen en ik heb het verstand gekregen. :j