Ik weet het gewoon niet meer :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Ik weet het gewoon niet meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 21:38

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen...Ik begin maar helemaal bij het begin.

Het was 3 jaar geleden toen ik haar zag staan, mijn eigen Haflinger. Het klikte meteen, ze was de enige die uit de groep naar ons toekwam.
Ze was licht bereden en verder heb ik haar zelf wat meer doorgereden. Ze kwam bij ons achter het huis te staan. Stalletje gebouwd en crossen maar Lachen Voornamelijk reed ik veel buitenritten, vonden we allebei heerlijk. Het ging echt goed tussen ons.

In de winter ging ik tijdelijk op een pensionstal staan bij ons in het dorp. Met bak erbij en zo. Heerlijk en veel meer mensen en paarden om ons heen. We besloten dat we haar hier lieten staan. Het rijden in de bak vond ze niks aan (lees: ging amper vooruit) dus wij lekker buitenrijden.
Na een tijdje ben ik overgestapt op Western, ik kreeg eens per twee weken les. Zadeltje aangeschaft en ga zo maar door. Hartstikke leuk allemaal. Toen kwam het jaar waarin ik niet graag meer aan wil terugdenken. Minimaal iedere maand moest de veearts komen. Dan kreupel, dan koliek, dan slijmbeursontsteking, weer kreupel. Het was veel huilen en snikken dat jaar.

Vorig jaar augustus zijn we naar een andere pensionstal verhuisd (samen met een vriendin) perfecte locatie, beter kun je niet treffen. Het Western rijden wilde maar niet vlotten en ik ben er in die tijd flink wat keren lelijk van afgevallen. Ik reed met bosal en daar reed ze soms gewoon doorheen als ze wilde. Ik was mijn vertrouwen kwijtgeraakt en durfde niet meer in de bak te rijden.
Ik stapte weer terug naar engels, les genomen en rustig aan weer terug opgebouwd. Ging allemaal prima, gaat nog steeds prima. Ze loopt als een trein en ze vindt het allemaal heel spannend en leuk...

Maar nu ik.... Scheve mond Ik heb er de laatste weken geen lol meer in, het werkt gewoon niet meer. En als ik haar dan in de paddock zie staan of alsik haar borstel, dan breekt mijn hart dat ik gewoon WEER niet ga rijden. Ik baal zo van mezelf. Heb al vaker op het punt gestaan om er helemaal mee te kappen (toen er elke keer wat aan de hand was) maar ik weet het nu allemaal niet meer Huilen Ik heb het zo ontzettend druk met school en soms heb ik gewoon geen ZIN om naar Maartje toe te gaan, en dan haat ik mezelf gewoon en dat verdient dat lieve beest gewoon niet!

Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen? Ik vraag jullie meningen

Bedankt voor het 'aanhoren' van mijn verhaal Huilen Huilen

Het leven is een gebakje!


Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:53

tja.... andere dingen gaan proberen, terug naar de oude stal waar jullie stonden waar jullie wel een hartstikke leuke tijd hadden? I don´t know..
Neem ´r anders een keer weekend of een weekje mee weg, naar de bossen ofzo. Lekker rijden en dingetjes doen met je paardje.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:58

Klinkt alsof je professionel hulp moet gaan zoeken. Kies voor dressuur of voor western en blijf daar bij. Zoek daarna na een stal waar je je paard in opleiding kan, en in ieder geval verder komt dan het punt waar je nu bent. Hou er rekening mee dat ook jij weer terug moet naar de schoolbanken.

En mocht je het daarna met haar nog steeds niet zien zitten, zou ik zeggen: zet haar te koop en zoek een ander paardje.

Je kunt natuurlijk ook meteen op zoek gaan naar een ander paard, maar denk je dan niet dat je je Haffie te kort doet?

Je suis Charlie.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 22:01

Nee, sorry, mijn schuld. Het ligt absloluut niet aan haar! We hebben 1,5 jaar Western gereden en 1,5 jaar gesukkeld. Sinds een paar maanden ben ik dus overgestapt naar dressuur. Dat gaat hartstikke goed! Boven verwachting zelfs. En ik krijg les en daar ligt het ook helemaal niet aan. Het ligt gewoon aan mij...ik heb er geen lol in.

Peet > deze stal is vele malen beter. Op onze oude stal werkt na verloop van tijd het werk versloft. De paarden kregen niet op tijd te eten en te drinken en gingen amper de wei in. Dat was de reden van het verhuizen.

Iig bedankt!

Het leven is een gebakje!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:08

Als je het even niet meer ziet zitten omdat je het zo druk hebt, zoek een bijrijder.
En als je echt het gevoel hebt dat je de paarden bent ontgroeid, zul je toch de beslissing moeten nemen om haar te koop te zetten. Misschien heb je, als je klaar bent met school en vervolgopleiding, wel weer tijd en energie om te rijden.

Je suis Charlie.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:12

Als ik jou was zou ik gewoon even rustig aandoen. Neem zoals cassidy zegt een bijrijder en kijk dan nog eens of je het zat bent. Ik heb zo'n periode ook wel eens. dan staat mijn paard alweer kreupel en dan heb ik niet eens zin om te gaan (ik doe het wel hoor). Tsja na een anatal maanden wordt je dat ook wel zat.

Succes!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:16

Maak anders eens bewust de keuze om bijv. een half jaar NIET te rijden en haar alleen te verzorgen. Dan hoef je je ook niet iedere dag schuldig te voelen, jij hebt die keuze gemaakt, even adempauze als het ware. Na dat half jaar ga je gewoon vol goede moed weer beginnen. Wedden dat het dan veel beter gaat?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:17

Mieke schreef:
Maak anders eens bewust de keuze om bijv. een half jaar NIET te rijden en haar alleen te verzorgen. Dan hoef je je ook niet iedere dag schuldig te voelen, jij hebt die keuze gemaakt, even adempauze als het ware. Na dat half jaar ga je gewoon vol goede moed weer beginnen. Wedden dat het dan veel beter gaat?


Maar meer tijd krijgt ze daardoor niet.... Lips are sealed
Het is juist fijn als je een dagje er NIET heen hoeft.

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:28

Mieke schreef:
Maak anders eens bewust de keuze om bijv. een half jaar NIET te rijden en haar alleen te verzorgen. Dan hoef je je ook niet iedere dag schuldig te voelen, jij hebt die keuze gemaakt, even adempauze als het ware. Na dat half jaar ga je gewoon vol goede moed weer beginnen. Wedden dat het dan veel beter gaat?

Yep, goed idee. verkopen heb je zo gedaan, en dan vergeet je de slechte tijden en dan krijg je spijt. Je hoeft je zelf toch niets op te leggen. Wat je ook kunt doen is effe stoppen met de dressuurlessen en doen wat je vroeger veel deed: buitenrijden en crossen. Misschien moet je eens af en toe een klein sprongetje maken. Ik herken het ook wel een beetje hoor. HEt maakt bij mij niet uit of de dressuur goed of slecht gaat, maar er zijn soms periodes dat ik er helemaal geen zin in heb. Dan ben ik echt toe aan iets anders.

De hond is de betere mens

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:45

Sizzy, gun jezelf en je paard gewoon een adempauze. Je maakt het jezelf onnodig zwaar door je schuldig te voelen. Je paard vindt het heus ook wel lekker om eens een paar weken niets te hoeven, net zo goed als jij dat lekker vindt. Misschien heb je na een poosje vakantie weer echt zin om ermee te beginnen, misschien ook niet, maar daar kan je dan je conclusies ook uit trekken. Desnoods gooi je haar een hele winter in de wei of zo.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:55

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Vorig jaar winter, ik had het zo druk en ik moest wel elke dag heen en soms had ik inderdaad geen zin om om 21.30u nog een keer die stal te gaan uitmesten en Pol te longeren, meer kon niet in het donker, en dat 3x in de week.
Van de zomer op het land voelde ik me ook vreselijk schuldig als ik eens een paar daagjes niet kwam maar mijn meissie vermaakte zih wel.
Ik heb nu een verzorgster, ga alleen 's avonds even een knuffel brengen, op de dagen dat ik niet kan word ze gevoerd, gemest en ze krijgt beweging.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 11:51

Bednakt voor jullie lieve reacties, het heeft de hele dag al in mijn hoofd lopen rondspoken wat ik moet doen.

Een bijrijder zoeken zeggen velen van jullie, maar in onze buurt zijn amper serieuze bijrijders te vinden die ook die ervaring hebben dat zo goed met een paard om kunnen gaan. Ik bedoel, iemand met wat minder ervaring kan ik niet op Maartje zetten, want ze heeft ook haar kuren en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Bovendien lijkt me dat heel moeilijk om iemand anders met je paardje bezig te zien terwijl het op een hele andere manier gaat dan ik normaal doe. Ik zou denk ik constant willen controleren of ze het wel goed doen en zou zo'n persoon moeilijk kunnen vertrouwen. En dan heb ik wel een paardje, maar dan heb ik er zelf amper plezier van en geen tijd voor.
Dat staat mij dan een beetje tegen.

Ik heb zo'n dip wel eens vaker gehad, zoals ik al zei. Maar ik heb nu zo het idee, ben ik bang, dat het niet zomaar is nu. Maar als ik er dan weer aan denk dat ik haar de trailer op zie lopen en weg zie rijden van het erf en naar een ander plekje gaat, dan springen de tranen in mijn ogen. Ook nu ik dit stukje typ zit het erg hoog. Huilen
Maar aan de andere kant, moet ik dan alleen aan mijzelf denken? En Maartje niet een baasje gunnen wat wel veel tijd heeft en wel veel met haar wil rijden. Huilen Huilen Het is allemaal zo dubbel. De tranen rollen nu al weer over m'n wangen...

Het leven is een gebakje!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:14

Misschien is het toch een tijdelijke dip. Dan ben je heel erg blijd als je Maartje toch niet hebt verkocht. Kan je haar niet een half jaartje (ofzo) met vakantie sturen. Zet haar ergens op het weiland en pak het na een half jaar rust weer eens op. Kijk dan nog eens of je er geen zin in hebt of misschien wel met frisse moed er tegen aan wil!

Heel veel succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:02

Sluit me zowiezo aan bij het tijdelijke rust nemen, maar waarom ga je geen lekkere buitenritten meer maken? Gewoon de keren dat je erop stapt fijn naar buiten, waar je altijd het meest van genoten hebt!

Veel succes ermee hoor!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:06

mijn paard staat op een stal waar alles wordt gedaan. Ik wil het soms ook opgeven, het rijden gata wel heel erg goed allen het naar buiten gaan, buitenritten doet hij niet. Hij stopt draait zich om en rent terug. Dat is ook niet leuk. Ik dnek dat ik maar moet opgenven....
EN ik ben het helemaal met Nikita eens!

keep your head up

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:18

toen ik jou op galderzicht zag rijden zag ik een leuke cobi rijden, ondanks dat maartje toen niet de dunste was, en jij wel, vormde het gewoon een heel leuk plaatje. Wat ik ervan gezien heb zag er goed uit, en ik had geen idee van je problemen.
Misschien kan je voor een tijdje een verzorgster/bijrijder zoeken zodat jij voor jezelf uit kan maken wat je wilt?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 14:38

Ik zal even wat foto's hier wegzetten, dan hebben jullie ook een beetje een idee van ons:

Maartje:
Tijdens Rassendefilé op Duindigt:
Afbeelding
Haar koppie:
Afbeelding
Toen we Western reden:
Afbeelding
Dit zijn we nu:
Afbeelding

Het leven is een gebakje!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 18:44

Kan je anders geen verzorgster zoeken?Leer dat meisje op jouw manier poetsen,longeren etc.Dus niet rijden.Dan kan je al een dag of 2 minder in de week gaan.En anders misschien je lesgever?Of iemand anders die echt goed rijd van je stal,die haar een dag of 2 per week bij wilt nemen (rijden of longeren).

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 12:41

Hoi allemaal, heb er nog eens heeel goed over nagedacht. Dagenlang gehuild en gesnotterd. Maar ik wil het toch gaan proberen met een bijrijder.
Ik wil haar niet kwijt. Het idee alleen al dat ze op de klep van de trailer loopt en het erf afrijdt op weg naar een nieuw stalletje...

Dus bedankt voor jullie adviezen!! Lovers

Het leven is een gebakje!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:54

Hoi meid, Ik denk dat wel meerdere mensen last hebben van een moeilijke periode. En dat zo even niet zoveel zin hebben. Vaak gaat dat vanzelf weer over naar een paar weken. En je hoeft toch ook niet altijd te rijden, ga is lekker wandelen of freestylen of leuk spelletjes bedenken. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Groetjes Marjolein

ps het kan ook aan de tijd van het jaar liggen misschien?

Het is zo fijn om klein te zijn!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:08

Ik heb ook een tijd in een dipje gezeten en was helemaal aan het doordraaien omdat ik nergens meer tijd voor had alleen maar werken, paard en slapen en ik heb toen besloten om toch een verzorgster te nemen maar wel een leuke verantwoordelijke meid en het liefst 18+. Ik heb via een stalgenootje nu een hele leuke bijrijdster die 2 dagen in de week voor Omar zorgt en op dezelfde manier over paarden denkt als ik. Ik ben heel er blij met haar maar ik vind het ook nog steeds moeilijk om los te laten hoor... Haha! het was de bedoeling dat ik op deze manier 2 dagen even iets voor mezelf kon doen maar ik betrap me er nu op dat ik elke keer een ander excuus heb om naar stal te gaan als ze er is Schijnheilig Het is niet zozeer dat ik haar niet vertrouw hoor maar ik mis Omar dan toch heel erg en wil hem graag een knuffel geven Lovers

Probeer het gewoon met een verzorgster en ga desnoods een hele tijd kijken. Zodra je misschien niet meer het gevoel hebt dat je verplicht naar je Maartje moet dan zal het beter gaan en heb je er straks gewoon weer meer plezier in. Het is nu voor Maartje niet eerlijk en voor jou ook niet. Als je haar verkoopt dan krijg je straks misschien zo'n spijt als je uit je dipje bent. Neem gewoon even een beetje de tijd voor jezelf en je zult zien dat alles weer goed komt.

Groetjes en succes

Leuke foto's trouwens van Maartje en jou!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Goldwynn, IASCrawler, Irma_Maandag, sterregoud en 47 bezoekers