suuuuuuuuper slome pony...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

suuuuuuuuper slome pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 19:36

Heej!
Ik rijd altijd op een suuuper slome pony! Heeft iemand tips?
-xxx- Party!! Inge Party!!
P.S. met sporen is een oplossing want ik rijd op een manegepony en daar mag je geen sporen op gebruiken en de hele tijd zachtjes of stevig aansporen helpt ook niet...


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:44

Vee lovergangen rijdne, zodat ie attent blijft op e hulpen.
Verder, het blijft natuurlijk een manegepony .Die worden door veel verschillende mensen gereden en op veel verschillende manieren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 19:46

dat probeer ik ook, dan gaat het (soms, als ze een goede bui heeft) wel wat beter maar iniedergeval bedankt voor de tip! Het is ook niet zo dat IK het erg vind dat ze zo langzaam is maar ik rijd carrousel en voor de andere mensen is het wel vervelend als ik steeds niet gelijk met de rest rijd...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:24

Geef haar als ze niet reageert op je been eens een paar flinken tikken, ze moet gewoon luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:45

Als het een manegepony is, dan kun je het eens aan je instructrice vragen, die weet misschien een goede oplossing.


Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:54

Heb hetzelfde probleem zelf jarengeleden met Jip gehad. Die is van nature ook liever lui dan moe. Bij hem helpt het om heel consequent te drijven. Als jij je kuiten aandrukt, moet je reactie krijgen, zoniet, of een tik bij met je zweepje of een schop met je been (ligt eraan waar hij beter op reageert) Zodra hij gereageerd heeft, niet blijven klopperen met je benen, maar rustig stil laten hangen. Tot hij weer langzamer gaat dan jouw bedoeling was, dan begint het weer opnieuw.
Jip loopt nu nog steeds in de manegelessen en die kinderen hebben dan ook dat probleem. De grootste fout die de kinderen maken, is om hem een tik met de zweep te geven, zonder dat ze met de kuiten eerst verteld hebben wat hij moet doen. En als hij dan onterecht een tik krijgt, dan gaatie staken, staathij stil en op een tik met de zweep slaat hij zijn achterbeen uit. Als ze nu wel echt netjes drijven en hij luistert niet en ze laten de hand los van de teugel om op zijn kont bij te tikken, 9 van de 10 keer reageert hij dan al, voordat de zweep zijn billen geraakt heeft. Hij weet dus heel goed onderscheid tussen wanneer hij een tik verdient en wanneer niet. Best leuk om te zien als je dat eenmaal hebt duidelijk gemaakt aan zo'n ruitertje, want dan zie je hem ineens beter luisteren.
Dus let p dat je je benen stil hebt en niet te veel klappert en schopjes zit te geven. Als je dan wel aandrijft, moet er ook reactie uitkomen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 58 bezoekers