Hond erg onrustig ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 22:29

Hoi bokkers,

Sinds een paar dagen is mijn herder erg onrustig.

* Steeds rond willen lopen
* Amper 5 min. op dezelfde plaats blijven liggen
* Om aandacht vragen door middel van naast je gaan staan, en je constant aan kijken
* Overdreven hijgen

Nu hebben we van de week zijn urine weggebracht omdat we deze wat donker vonden, maar daar is niets uitgekomen.
Dierenarts vond het niet direct nodig om langs te komen, gaf als advies eerst eens een paar dagen aan te kijken.
Mijn hond is een nogal zorgenhondje, zo heeft hij spondylose, traag werkende schildklier, huisstofmijtallergie en is hij blind aan 1 oog.

Eerste gedachte was dat hij misschien pijn zou hebben, hij krijgt pijnmedicatie maar niet de volledige dosering die hij mag hebben omdat het ook goed ging op een lagere dosering.
Maar de dosering hebben we enkele dagen terug wat omhoog geschroefd, resultaat: helemaal niets !

Naar buiten om te plassen loste het ook niet op... maarja dan de vraag.. wat is het dan wel ?
We proberen niet steeds op hem te reageren, omdat je niet weet of aandacht vragen misschien wel de reden is.
Maar op een gegeven moment ben je het gedrentel en het zeuren om aandacht beu, en moet hij op zijn mat, wat hij welgeteld 5min volhoudt om dan hetzelfde riedeltje weer van voor af aan te doen.

Hebben jullie enig idee? De dierenarts is op de hoogte maar zoals al gezegd vind die het niet direct nodig om verder te onderzoeken.

Gr. Sunshine

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:35

ik herken het wel,mijn herder heeft ook spondylose en als ze veel pijn heeft word ze alleen rustig als ze bij mij ligt. ook is vaker door de pijnstiller heen gekomen dus kan best zijn dat je hond toch pijn heeft, mijn hond staat nu ook onder behandeling van de fysio, en moet zeggen dat ze daar baat bij heeft succes

Floepie86
Berichten: 1910
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:50

Heeft t wel te maken met zijn conditie?
Kan het niet zijn dat er met iemand in huis aan de hand is?

Hond van een kennis begon ook raar te doen, ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft.
Na een paar dagen was het weg. En heeft de eigenaresse een miskraam gehad

Vriendin van mijn moeder had de hond van broer van haar man als oppashond voor een weekje.
Haar man was net begonnen aan de tweede chemokuur voor kanker.
De hond deed ook raar tegen hem, grommen, rondjes om hem heen lopen, piepen.

Wil niet zeggen dat er iets is met jou of in het gezin, maar het kan zomaar zijn..

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 23:57

Eigenlijk is er niet gek veel veranderd....
Wel heb ik een flinke blessure aan mijn been ( ben al goed aan het herstellen ), die in de tape zit, mijn herder snuffelt dagelijks aan mijn been en loopt mij achterna om verder te kunnen snuffelen....
Heb wel heel veel pijn gehad, maar kan mij niet voorstellen dat hij daardoor onrustig is?

Zelf ben ik wel onrustig (hormonaal is het een nogal rommeltje), waardoor ik zelf absoluut niet lekker in mijn vel zit.

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:03

loopse teef?

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:06

Is het toevallig met de storm begonnen?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 00:10

Nee paar dagen daarvoor al....
Loopse teef weet ik niet of die hier rondloopt, mijn hond is wel geholpen trouwens en nooit gereageerd op loopse teven.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:14

Dit zijn uitingen van pijn.

Oorontsteking?
Blaasontsteking?
Tanden?
Buik?
Pootje?
Ogen?
Anaalklieren?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 00:19

Blaasontsteking is uitgesloten want daar is hij op getest :j

De rest weet ik niet hij laat geen ander gedrag zien dan wat ik nu op noem.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 02:02

Dan zou ik sowieso z'n oren laten checken bij de da..
Heb je oorreiniger thuis? Hoe reageert hij als je dat in z'n oren spuit?

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:09

is er niet iets veranderd in de omgeving? Hoe oud is de hond, gaan zijn ogen niet achteruit? Het kan stress zijn van iets in de omgeving kan ook gewoon zijn van pijn idd die door de pijnstilling heen komt. Draagt hij altijd een halsband? Mijn hond heeft dit ook een hele perdiode bij vlagen gehad. Zelfs met wegvallen en niet meer kunnen lopen en orienteren erbij. Uiteindelijk bleek hij spondylose te hebben en een halsband aan hebben is voor hem al erg pijnlijk. Dan hoeft hij niet eens aangelijnd te zijn (loopt zelden aangelijnd). Toevallig had hij in die periode hele dagen een halsband aan wat hij normaal nooit heeft maar dat moest even om diverse redenen. Na de diagnose uit gedaan en tuig aangeschaft die niet om de nek zat en alleen maar tijdens het wandelen gebruikt. Nu al bijna 2 jaar zonder problemen verder en loopt hij aangelijnd aan een jachtlijn en verder nooit wat aan. Heel soms heeft hij een paar slechte dagen als hij zich geforceerd heeft. Spondylose is niet iets wat je kan onderschatten. Als de bruggetjes helemaal vast zitten dan zijn ze niet meer zo wendbaar en is het voor de hond niet zo pijnlijk. Echter als een bruggetje afgebroken is en eventueel een of meer zenuwen bekneld dan krijg je andere problemen en veel pijn dat niet even met pijnstilling op te lossen is.

femkeonneke

Berichten: 178
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Duiven

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:13

heeft hij het niet benauwd? mijn hond die hijgt ook soms overdreven ineens, en dan lijkt t wel of die het benauwd heeft...

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:49

sunshine schreef:
Wel heb ik een flinke blessure aan mijn been ( ben al goed aan het herstellen ), die in de tape zit, mijn herder snuffelt dagelijks aan mijn been en loopt mij achterna om verder te kunnen snuffelen....

Zelf ben ik wel onrustig (hormonaal is het een nogal rommeltje), waardoor ik zelf absoluut niet lekker in mijn vel zit.


1+1 = 2. Je bent fysiek én mentaal niet stabiel, dat zorgt zeer zeker wel voor onrust bij de hond. Jij bent normaal gesproken zijn rustpunt en bescherming, nu kun je geen van beiden bieden.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:38

Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben... want gisteren was ik een avondje weg en vriendlief was alleen met de hond, en wat denk je? Hond heeft de hele avond rustig liggen slapen.


:o :o :o en vanmorgen begon het gedrentel weer.

Jemig... dus ik ben gewoon het probleem denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:47

sunshine schreef:
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben... want gisteren was ik een avondje weg en vriendlief was alleen met de hond, en wat denk je? Hond heeft de hele avond rustig liggen slapen.


:o :o :o en vanmorgen begon het gedrentel weer.

Jemig... dus ik ben gewoon het probleem denk ik..


Kan zijn dat hij inderdaad onrustig is doordat jij niet lekker in je vel zit, misschien kan je proberen om je hoofd een beetje leeg te maken met je hond samen? Lekker naar het bos/strand bijvoorbeeld, ben jij er even uit, en de hond kan zijn energie kwijt.
Ik zou hem dan wel een hogere dosis pijnstilling geven van te voren zodat hij geen pijn heeft door de wandeling.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:49

Ik probeer al lekker met hem op pad te gaan, maar misschien moet ik hem nog wat net meer uitdagen :j
Ik had niet gedacht dat een hond dat ZO goed zou oppikken zeg maar...

Anoniem

Re: Hond erg onrustig ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:52

Vooral herders zijn daar heel scherp in, het hoeft niet de reden te zijn natuurlijk maar het kan wel, ik zou idd lekker met hem op pad gaan en hem in de gaten houden, verbeterd het niet dan kan je altijd nog verder onderzoek laten doen.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:53

Het kan heel goed dat je zelf de reden bent.
Onze hond heeft dit ook heel erg (kruising herder). Als ik mij niet lekker voel, plakt de hond de hele dag aan mij, piepen, drentelen etc. Doordat je je daar weer zorgen over maakt wordt het erger, want dan gedraag je je voor de hond weer nog raarder...
Je moet het cirkeltje uit zien te komen, denk inderdaad door leuke dingen te gaan doen en je zo normaal mogelijk te gedragen!