[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:14


cp112

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 01:26

Staat eerder in dit topic ook al :j

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:49

Zijn hier ook mensen met paardgefokte pony's?

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:19

Stiekem zijn er toch best wat mensen die starten met hun ponytje tussen de paarden. Leuk!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:39

Talindos schreef:
Zijn hier ook mensen met paardgefokte pony's?

Ik! Althans, dat denk ik haha. Er zit geen stamboekpapier bij mijn pony, maar we denken dat hij van Remiro HM is (1,63) en dus gewoon wat te klein is gebleven. Hij heeft ook de bouw van een paard en ruime gangen. Zelf meet hij 1,58/1,59 denk ik, volgend jaar moet ie voor het laatst gemeten worden en hoop ik dat ze hem toch nog in willen meten, zodat ie de rest van z'n leven lekker tussen de pony's rond kan tuffen. Ik heb hem met 5 jaar nog een jaar tussen de pony's gestart en dus staat ie nog officieel in het paspoort als 1,56,5 m. Toen was hij eigenlijk al 1,58.

Shanna: Dat starten komt wel goed met jullie! Met jouw ervaring en zijn talent kan dat toch niet anders.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:46

Jaaa ik meld me!! Ik rij met mijn geliefde E-pony ook tussen de paarden! :) Gaat super, eigenlijk altijd wel een winstpuntje en 2x al derde geworden. Het bewijs dat het dus wel degelijk kan ^^

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:50

lisannee93 schreef:
Haha moet ik me al aangesproken voelen als Z ruiter? :+ Maar het klopt wel inderdaad dat het vaak die ruiters zijn die een arrogant gezicht opzetten en gewoon doorkachelen. Ik heb inmiddels geleerd dat ook gewoon te doen oomdat ik anders nergens kom. Met het losrijden voor Z proeven heb je gewoonweg wat meer ruimte nodig, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen rekening meer met elkaar kunt houden natuurlijk.
Ik merk overigens niet dat ik vaker van de sokken word gereden dan anderen.

Ja oke, paarden maken meer meters natuurlijk, dus een volte zal voor hun gevoelsmatig wat kleiner zijn, maar wat betreft verzameling maakt het toch echt niks uit. Er zit nog weleen verschil tussen een uit elkaar vallende pony die een volte 8 meter draait en een gesloten pony. Het draaien is inderdaad met een paard wat moeilijker, maar het basisprincipe is hetzelfde.
Ik vond wel de ring met mijn paard van 1,69 een heel stuk kleiner lijken, maar dat kan ook komen door haar niet werkende stuur zo af en toe. :p
Mijn pony is er een met paard-achtige gangen dus wat dat betreft heb ik niet eens zoveel voordeel.

Paroeska, leuke pony's en met jouw lengte staat het gewoon perfect. Waarschijnlijk zelfs mooier dan op een paard!


Haha nee hoor! M / Z ruiters onderling valt wel mee, maar de lagere ruiters rijden ze toch wel snel er vanaf. Maar sommige B/L ruiters snappen ook af en toe niet als je een zijgang in zet je niet zomaar snel van de hoefslag af kan.

Bedankt! :) Als ik ooit een paard zou willen (kleine kans) dan zal het ook echt een mooi fijn damespaardje worden. Zo'n grote joekel zal er echt niet uit zien bij mij en denk dat het ook moeilijk bij elkaar te rijden is met mijn korte beentjes :')

Wat een knapperd is het Shanna! Jij past er ook nog super op. Ik hoop hem toch nog eens in het echt te zien :)

Annash
Blogger

Berichten: 26481
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:53

Je bent welkom hoor... :-)

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:58

Gaat hij naar de hengstenshowdag 2014? Dan hoop ik hem daar te zien en anders kan ik altijd eens langs komen :)

Annash
Blogger

Berichten: 26481
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:01

In principe wel. Aan de hand of onder het zadel weet ik nog niet, ligt een beetje aan mijn lijf. Toon hem het liefst onder het zadel omdat aan de hand zijn ding niet zo is, maar als mijn lijf niet meewerkt, wordt het toch aan de hand. Helaas pindakaas, dan maar een rondje stuiteren. :')

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:05

Talindos schreef:
Zijn hier ook mensen met paardgefokte pony's?


Jeps hiero!
Afbeelding

Al is ze al een tijd niet gemeten, mss is ze stiekem nu net paard :j

Ik ben 1.68

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:13

Annash schreef:
In principe wel. Aan de hand of onder het zadel weet ik nog niet, ligt een beetje aan mijn lijf. Toon hem het liefst onder het zadel omdat aan de hand zijn ding niet zo is, maar als mijn lijf niet meewerkt, wordt het toch aan de hand. Helaas pindakaas, dan maar een rondje stuiteren. :')


Ben benieuwd! Hopelijk kan je hem onder het zadel tonen, vind dat toch ook wel altijd het mooiste dan aan de hand.

Splinter; zo op de foto lijkt ze echt dik in de 1.60m! Wat een mooi paard heb je zeg :9

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:15

Ze toont veel groter ohz :j en thanks!

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:27

Leuk zeg dat er zoveel mensen met de pony's tussen de paarden rijden :D, geeft toch wat meer moed om lekker gewoon met mijn pony naar de wedstrijden te gaan :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:16

Die zwarte is wel een knapperd inderdaad! Vind je er ook heel goed op passen :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:17

Ik mag me hier denk ik ook melden... beide paarden zijn in Nederland "pony's".. :)
En de toekomstige topper zou ook niet boven de 1.56 mogen uit komen.. (hoop ik :') )

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:18

Splinter schreef:
Talindos schreef:
Zijn hier ook mensen met paardgefokte pony's?


Jeps hiero!
[ Afbeelding ]

Al is ze al een tijd niet gemeten, mss is ze stiekem nu net paard :j

Ik ben 1.68




<3 :~ Die mag zo hier worden afgeleverd, hoeft geen strikje om hoor :D :D

Annash: Dylano mag er zeker wezen zeg :~ Ben gek op palomino!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:20

Ayasha schreef:
Ik mag me hier denk ik ook melden... beide paarden zijn in Nederland "pony's".. :)
En de toekomstige topper zou ook niet boven de 1.56 mogen uit komen.. (hoop ik :') )


Welkom!




Over het inrijden met z'n allen in de bak, dat lijkt mij nog echt onwijs pittig.
Ik vind het al moeilijk als ik met 1 iemand anders in de bak moet rijden. Kan echt helemaal opgaan in m'n eigen rijden namelijk. Vroeger wel vaker met meerdere ruiters (4 a 5) in 1 grote bak gereden, maar dat vond ik toch best moeilijk.

Annash
Blogger

Berichten: 26481
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:24

Leuk Kath! :D

Inrijden met meerdere ruiters vind ik ook lastig, ik train bijna altijd alleen. Pony/paard maakt daarin voor mij niet uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:25

Hmm heb ik eigenlijk nooit last van... Behalve als er iemand bij in de bak zit die idd zo gefocussed is op zichzelf dat ie naar niks kijkt... na 2x die van mij op de rem te moeten trekken wil ik dan wel eens vragen of ze aub een beetje rond zich zouden willen kijken... :o Dat de handrem goed geïnstalleerd is betekent nog niet dat ik 'm graag gebruik.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:27

Ik rij thuis eigenlijk altijd alleen, hooguit 10x per jaar met zn 2'en :') Met losrijden geen problemen mee, alleen mensen die les krijgen op het losrijterrein vind ik bloedirritant! Heb er ook geen moeite mee om die praktisch omver te rijden. :o

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:29

Ayasha schreef:
Hmm heb ik eigenlijk nooit last van... Behalve als er iemand bij in de bak zit die idd zo gefocussed is op zichzelf dat ie naar niks kijkt... na 2x die van mij op de rem te moeten trekken wil ik dan wel eens vragen of ze aub een beetje rond zich zouden willen kijken... :o Dat de handrem goed geïnstalleerd is betekent nog niet dat ik 'm graag gebruik.


:= Zo iemand ben ik dus.
Ik kan echt helemaal blind en doof zijn als ik op een paard zit. Best onhandig :') Ik probeer er wel goed op te oefenen, maar het blijft lastig haha.


Nies_: _O- Ik vind het ook best aso om les te nemen op het inrijdterrein....
Kijk, stel je instructeur is mee en die geeft via een oortje wat tips ofzo, prima. Maar heel die baan door blèhren en je van hot naar her laten racen is denk ik vrij vervelend voor de rest van de bakgebruikers :=
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 01-11-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:29

eerste keer vraag ik dan gewoon vriendeiljk of ze willen uitkijken, de 3e keer kan er wel eens een gefrustreed "ja g*dverdomme!!" uit komen. :o

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:30

Focussed schreef:
Ayasha schreef:
Ik mag me hier denk ik ook melden... beide paarden zijn in Nederland "pony's".. :)
En de toekomstige topper zou ook niet boven de 1.56 mogen uit komen.. (hoop ik :') )


Welkom!




Over het inrijden met z'n allen in de bak, dat lijkt mij nog echt onwijs pittig.
Ik vind het al moeilijk als ik met 1 iemand anders in de bak moet rijden. Kan echt helemaal opgaan in m'n eigen rijden namelijk. Vroeger wel vaker met meerdere ruiters (4 a 5) in 1 grote bak gereden, maar dat vond ik toch best moeilijk.

Wat dacht je van 15-20 man? :=

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:31

My gokd, 15-20 man.... Ik ga wel alvast screenen op wedstrijden waar weinig mensen komen _O- _O-