[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:44

Ziet er gaaf uit :))

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:45

knetterhard schreef:
Ziet er gaaf uit :))


Dan zie ik der op zo stoer welshje en denk ik oooh wil ik ook ik MOET afvallen, maarja afvallen tja eten is nogal lekker :')

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:46

Ik denk dat je bij die kleine ponys goed moet opletten of je nog met je kont in het zadel past.
Als ik zie dat mijn pony een 17 inch zadel past, maar groter echt te lang is, kan ik me voorstellen dat een kleinere kortere pony belast wordt door ruitergewicht op een te groot oppervlak op de rug.
Die benen maken eigenlijk nog niet eens zoveel uit. Al is het voor het mooie misschien minder.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:46


Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:47

je video staat op prive!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:48

Ja maar met die link kunnen jullie hem toch zien of niet? dacht dat dat was dat je hem niet kon vinden voor mensen die zomaar gaan zoeken op youtube

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:52

Ik kan hem wel zien iig.
Persoonlijk vind ik hem wat aan de kleine kant om echt mee te gaan starten. Ik vind jou (niet rot bedoeld he) niet fijntjes genoeg gebouwd voor deze pony. helemaal niet dat je dik of fors bent, maar voor dit plaatje, dan moet je echt van die hele dunne beentjes hebben wat tieners soms hebben)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:54

Oh ja, ik zie hem nu ook!
Ik ben het met Urielle eens. Vind dat je hem toch wat in de weg zit.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:55

Nicole: Achh.. jij kan dat makkelijk hoor, daarvoor hoef jij in ieder geval niet af te vallen :n.

Ik vind mij eerlijk gezegd voor het mooie plaatje net wat te groot.
Qua gewicht ben ik volgens mij wel normaal (48.5 kilo :o). Bovendien zwaart Baroe nog genoeg uit denk ik :j

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:57

Ik vind je ook echt tw groot. Je ziet ook dat het zadel eigenlijk tw klein is voor jou. Maar een groter zadel gaat de pony niet passen

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:59

Daar was ik al bang voor. Ik hoop dat hij nog wel wat groeit (was 133 bij aankoop, 2 maanden later 135) en hij was sterk ondervoed bij aanschaf. Hij is al veel aangekomen maar heeft nog heel weinig body, vetjes en spiertjes. Hoop dat hij daardoor wel wat massiever word, ook voor voor de koets straks. En ik ben bezig met wat kilootjes te lozen, ben er al een paar kwijt. Maar kleiner zal ik daar niet door worden helaas...

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:59

knetterhard schreef:
Nicole: Achh.. jij kan dat makkelijk hoor, daarvoor hoef jij in ieder geval niet af te vallen :n.

Ik vind mij eerlijk gezegd voor het mooie plaatje net wat te groot.
Qua gewicht ben ik volgens mij wel normaal (48.5 kilo :o). Bovendien zwaart Baroe nog genoeg uit denk ik :j


Nou dan mag er bij mij nog wel wat af := :oo
Ik kom zacht gezegd niet eens in de beurt van onder de 50... *jank jank*

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:01

Het komt inderdaad ook dat de pony vrij smal is :), ik denk als je een grovere pony hebt, dat het wel beter zou passen!

Nicole: je moet dit ook niet willen, ik kan zo naar de kinderafdeling qua kleding, dat is ook om te huilen als je niet aan komt :n

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:45

cp112 schreef:
Ik vind je ook echt tw groot. Je ziet ook dat het zadel eigenlijk tw klein is voor jou. Maar een groter zadel gaat de pony niet passen

Dacht ik dus ook. :j

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:47

Zal ik mijn knapperd dan ook maar even showen? :+
Afbeelding

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:53

MisticRider schreef:
Wat een leuk topic! Wat een prachtige pony's/combinaties komen er voorbij zeg!

Ik heb een 6 jarige NRPS er (idzard). Ik heb hem pas 3 maanden en hij is van verwaarloosd duf ponytje, naar stoere hengst, naar lieve ruin gegaan haha. Heb hem dus ook nog maar 2 maandjes ohz, en heeft vorige week voor het eerst in zijn leventje een bak gezien haha.

Het was eigenlijk de bedoeling opknappen, en dan een leuk huis je zoeken. Maar ben echt helemaal verlieft geworden op mijn knappe zoemmmmm haha. En hij doet het super leuk ohz, ook echt geen kleine pony gangetjes ofzo. Maar ik ben wel 170, en mijn knappe man is maar 135 (groeit nog wel wat, en is body aan het ontwikkelen) maar ben toch wel een beetje groot voor um. Hij sjouwt er zo mee weg, dat is het probleem zeker niet. Maar voor het plaatje is het toch een beetje vreemd.... Kom toch wel een stukje onder zijn buikje uit. En een Ctje starten bij de paarden, of dat nu wat is? Ik twijfel nogal!



Ik start ook met een C-pony bij de paarden in de L1. Toevallig ook een Idzard! Afgelopen zondag nog 189 en 185 behaald en 2x 8e (in een deelnemersveld van 28!). Tuurlijk vinden sommigen het helemaal niets en het is ook niet mijn toekomst in de dressuursport, maar ik heb op dit moment geen ander paard/pony te rijden. En hij is zo leuk om te rijden. Heb er echt plezier in.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:54

MisticRider schreef:
Daar was ik al bang voor. Ik hoop dat hij nog wel wat groeit (was 133 bij aankoop, 2 maanden later 135) en hij was sterk ondervoed bij aanschaf. Hij is al veel aangekomen maar heeft nog heel weinig body, vetjes en spiertjes. Hoop dat hij daardoor wel wat massiever word, ook voor voor de koets straks. En ik ben bezig met wat kilootjes te lozen, ben er al een paar kwijt. Maar kleiner zal ik daar niet door worden helaas...

Je bent echt niet te dik hoor, daarvoor zei ik het helemaal niet. Het is gewoon net in combi met deze pony. Je hebt de bouw gewoon niet voor een kleineponyruiter. Sommige volwassenen blijven zo'n smal elfachtig lijf houden, die kunnen dat, maar de gemiddelde volwassene niet.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:57

Urielle schreef:
MisticRider schreef:
Daar was ik al bang voor. Ik hoop dat hij nog wel wat groeit (was 133 bij aankoop, 2 maanden later 135) en hij was sterk ondervoed bij aanschaf. Hij is al veel aangekomen maar heeft nog heel weinig body, vetjes en spiertjes. Hoop dat hij daardoor wel wat massiever word, ook voor voor de koets straks. En ik ben bezig met wat kilootjes te lozen, ben er al een paar kwijt. Maar kleiner zal ik daar niet door worden helaas...

Je bent echt niet te dik hoor, daarvoor zei ik het helemaal niet. Het is gewoon net in combi met deze pony. Je hebt de bouw gewoon niet voor een kleineponyruiter. Sommige volwassenen blijven zo'n smal elfachtig lijf houden, die kunnen dat, maar de gemiddelde volwassene niet.

Inderdaad, het is maar een enkeling die dat kan en waarbij het echt past!rDe pony is ook best smal gebouwd, maar misschien komt dat nog wel (al denk ik van niet)? Als je kijkt naar de volwassenen die op pony's rijden, zijn het meestal de grovere pony's, die ze rijden :).

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:00

@ MisticRider: Ik zie net je filmpje pas, je bent inderdaad wel te groot. Ik ben zelf 1,54 en mijn C is 139 (op papier 136,5, dus nog ingemeten in de C)
Ik heb er een 16,5 inch JC dressuurzadel op. Die is wat korter op de rug. Voor mijn kont wat te klein, maar hij ligt goed op de pony. In mijn 17.5 inch zadel kan ik zelf beter zitten, maar die schuift op de pony. Dus ik moet het dan maar bezuren

Ik heb dit album op FB even openbaar gezet. Deze foto's zijn afgelopen zondag gemaakt
https://www.facebook.com/lisette.bonger ... 423&type=3
Laatst bijgewerkt door Setteli op 29-10-13 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:01

__Astrid schreef:
Zal ik mijn knapperd dan ook maar even showen? :+
[ Afbeelding ]


Wat een schatje!


MisticRider: Ik denk dat je lengte nu vooral geaccentueerd wordt doordat je pony vrij smal gebouwd is! Ben wel benieuwd als hij wat verder in de opleiding is, hoe jullie er dan uitzien!

Hoe passen wij bij elkaar? Ik ben 1.69m en rond de 58 kg, hij is 1.56 geloof ik. Beugels mogen nog wel een gat langer, maar op dit moment vind ik de extra steun nog wel prettig.
(Grappig is dat ik mezelf vééél groter vind lijken op mijn eigen pony, maar die is maar 4 cm kleiner: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6345_n.jpg)
Afbeelding

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:09

Nou dat kan makkelijk focussed!
Ik vind mezelf op Evita net aan nog passen, vorig jaar was ze een stuk ieler, toe vond ik het eigenlijk net niet.
Ik ben 1.75 en weeg 63 kg, poown is denk ik 1.45/46 zoiets?
Stiekem hoop ik dat der veulen een goeie 5 cm groter wordt dan der moeder, dan zou het netjes passen. :)

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:09

Met de mijne begon ik te starten toen ze 1.56 was, te klein gebleven paard, mss is ze nu wel rond de 1.60 geen idee, nooit meer gemeten. :+
We mochten M2 gaan starten, helaas raakte ze geblesseerd maar ondertussen weer 100%!! Starten zal nog even duren aangezien ik zwanger ben :D

Voor foto's check m'n profiel :D

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:46

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7223_n.jpg

Dit ben ik op mijn pony! Dit is trouwens de 4e keer dat ik erop zet.. Ik had hem net opgezadeld en ik kwam erachter dat ik mijn hoofdstel was vergeten (Lag in de verkeerde auto), dus ging ik maar rijden met mijn halster :P! Normaal zou ik dit nooit doen bij een jonge pony, maar hij is echt super betrouwbaar en aangezien ik toch niet aan de teugels trek ging ik het gewoon proberen :')

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:37

Leuke combinaties komen er voorbij!

Vriendin van mij is 1.80 en past imo ook nog wel op mijne tink van 1.50 :j. Eigenlijk willen ze gaan springen/crossen.
Op deze foto met dressuurzadel dus lange beugels. Ik denk dat met een springzadel en kortere beugels springen ook prima gaat.
Afbeelding
Afbeelding


Deze pony heb ik helaas niet meer, was de bedoeling mee te starten.
Zelfde vriendin pony is 1.47
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:45

Focussed, is gewoon een mooie combi, niets op aan te merken!