[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:43

Achja, pony's...
Zo onvoorspelbaar als het weer. :=

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:47

__Astrid schreef:
Achja, pony's...
Zo onvoorspelbaar als het weer. :=

Nou! Over het weer gesproken... uitgerekend tijdens mijn proef een enorme kletterbui, mijn lezer brulde op alle kracht en ik hoorde helemaal niks meer. Dus uiteindelijk reed ik ergens verkeerd (ik wist voltes links en rechts maar niet meer waar dus ik ging er bij B af en op X voltes links en rechts maar ik had er op C af gemoeten) maar de jury was heel coulant en heeft het niet afgestraft. De proef was zo al slecht genoeg hahaha.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:17

Daarom ga ik binnenkort vanbuiten rijden. :j
En bij gebrek aan een (goede) bijlezer en om het feit dat ik met zo weinig mogelijk mensen bij me op wedstrijd wil.
De eigenaar is chauffeur en groom, dan evt nog een fotograaf of filmer, vind ik genoeg. :Y)


S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:53

Afgelopen zaterdag weer gestart voor het eerst binnen (de keren dat we binnen zijn gestart is op 1 hand te tellen) en we zijn geëindigd op de 6de plaats van de 8 prijzen van de 19 deelnemers.

Het ging niet heel best, veeeeel spanning maar ben blij.
L2+5

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:11

Ik hoop in 2014 ook met mijn pony tussen de paarden te kunnen starten :D
Je kent hem gelukkig wel :P

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:22

Je kent hem gelukkig wel?

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:24

Ook nog mensen die met hun (D)pony springen?

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:32

Thuis wel niet op wedstrijd.
In Ermelo met haflingerdagen wel geprobeerd maareh alle hindernissen vond ie zo''n beetje eng

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:34

Nicole schreef:
Ik hoop in 2014 ook met mijn pony tussen de paarden te kunnen starten :D
Je kent hem gelukkig wel :P

Ik denk dat special wel onder de term "bewegingskanon" valt hoor Nicole. :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:37

S_uus schreef:
Thuis wel niet op wedstrijd.
In Ermelo met haflingerdagen wel geprobeerd maareh alle hindernissen vond ie zo''n beetje eng
Ik bedoel op wedstrijd.. Was eigenlijk van plan begin volgend jaar wat BB parcourtjes te doen, maar paard is ziek dus zal blij zijn als we tegen die tijd uberhaupt kunnen springen. :=

Straks kom ik daar aan met een pony, die ook nog eens een fjord is die niet wil springen :')

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:47

Das ook mijn angst _O-
Thuis springt ie heel goed, maar tussen de paarden is B al 1 meter, kom ik misschien net de B uit.
EN inderdaad voort weigert ie alles omdat het 'eng' is nou dan ben ik bang (tussen mn oren) dat het 'publiek' al meteen een conclusie trekt als in :"Tja haf he ".

Ga ik ze daarna gewoon af met deze foto:
Afbeelding
hahah

Btw wat heeft ie :(

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:52

Haha, nee, precies! Vorige maand oefenparcours gesprongen en toen viel ie wel in de smaak, dus dat is al iets :')

DA denkt een virus, maar ik vind t wel erg lang duren := Precies een maand nu.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:53

S_uus schreef:
Je kent hem gelukkig wel?


Ik bedoelde daar eigenlijk op het bericht van de topic starter :) ze vroeg om een foto maar ze heeft hem in levende wijze mogen bewonderen :D

Nies_ schreef:
Ook nog mensen die met hun (D)pony springen?


We springen zo af en toe wel met hem, in april gaat hij tussen de pony starten in springen. Ik wacht er nog even mee (al vind ik het geweldig) het is niet fair voor hem om straks met 4 jarige leeftijd B paarden te moeten springen (M D pony's)

Hij heeft laatst wel zijn aller eerste keer balkjes parcour gesprongen puur om te kijken hoe hij het deed en hij vond geweldig!! 2x foutloos
Afbeelding

__Astrid schreef:
Nicole schreef:
Ik hoop in 2014 ook met mijn pony tussen de paarden te kunnen starten :D
Je kent hem gelukkig wel :P

Ik denk dat special wel onder de term "bewegingskanon" valt hoor Nicole. :+


Dank je wel :) Special kan wel lopen maar nu moet ik weer even leren :Y)
http://img62.imageshack.us/img62/3233/apsg.jpg

Ik ben nu al zenuwachtig voor ons eerste wedstrijdje :')

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:53

Ja ik zit er ook aan te denken om in het springen te gaan starten. Maar nu kwam een stalgenoot van de week naar me toe met de vraag wanneer ik nou eens ging springen. Want hij was ook voor het eerst officieel gestart en hij vond het best pittig. En dat zegt dan een stoere vent met een groot springpaard wat echt niet bang is aangelegd. Dan ga ik toch ook weer twijfelen. :=

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:55

Wat een leuk topic trouwens! :D

mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:07

:+ Ik kom hier ook maar even steun zoeken.
Komend weekend sinds iets meer dan een jaar weer starten met mijn B pony tussen de paarden.
Vorig jaar gewoon lekker op bekend terrein 2 keer gestart, zodat ik echt voor de lol kon gaan (3 wp's gehaald in 4 proeven).
Maar nu ga ik op een stal starten waar ze het plaatje niet echt kunnen waarderen denk ik (haha kan ik zelf ook niet altijd, had graag gehad dat ze wat groter was geweest. Ooit wil ik een baby van Special en die van mij als opvolger :D ). Dus de zenuwen beginnen al te gieren.
Dus doel word lekker voor mezelf rijden en kijken waar het schip strand.
Ben trouwens niet zozeer bang voor de jury, als het goed is is het goed en is het bagger dan verdien ik de slechte punten ook. Het inrijterrein vind ik erger haha.
Laatst bijgewerkt door mooney op 28-10-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt


Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:11

mooney schreef:
:+ Ik kom hier ook maar even steun zoeken.
Komend weekend sinds iets meer dan een jaar weer starten met mijn B pony tussen de paarden.
Vorig jaar gewoon lekker op bekend terrein 2 keer gestart, zodat ik echt voor de lol kon gaan (3 wps gehaald in 4 proeven).
Maar nu ga ik op een stal starten waar ze het plaatje niet echt kunnen waarderen denk ik (haha kan ik zelf ook niet altijd, had graag gehad dat ze wat groter was geweest. Ooit wil ik een baby van Special en die van mij als opvolger :D ). Dus de zenuwen beginnen al te gieren.
Dus doel word lekker voor mezelf rijden en kijken waar het schip strand.
Ben trouwens niet zozeer bang voor de jury, als het goed is is het goed en is het bagger dan verdien ik de slechte punten ook. Het inrijterrein vind ik erger haha.


Heb je foto's dat je er op rijd? Als het past waarom niet? Je zult inderdaad vast wel gepraat horen maar laat ze lekker een poepie ruiken! :Y) Pony power!!
De vrouw waar Special momenteel weer in training staat heeft vorig weekend ook met een D pony debuut gemaakt gelijk tussen L1 en werd ook zoveel over haar gepraat maar ze haalde toch wel even 2keer 2de prijs binnen!

Ja baby Specials! *\o/*

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:16

Voorlopig start ik op onderlinge en zijn pony's en paarden door elkaar, dus valt niet zo hard op.
Maar heb er voor gezorgd dat we met een stralende outfit opvallen op de juiste manier. *D
Ben wel reuze benieuwd hoe ze t gaat doen, of vooral hoe ik t ga doen.
Alweer jaren geleden, en eerste keer dat ik nu echt regelmatig ga starten. :=

mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:19

Netjes van Special! Ik heb echt een zwak voor hem, heerlijk dier.
Qua gewicht kan het met gemak, qua lengte ligt het aan wat je gewend bent. Als ik aan het rijden ben wordt ik vaak aangezien voor een 13 jarige en dan is het een leuke combi, vaak vinden mensen het opeens wel ongepast als ze horen dat ik 20 ben :P
Mijn instructrice en vrienden vinden het prima kunnen, ik vind het wel confronterend op foto's maar merk aan haar geen ongemak (ben sportmasseur, dus kan ook voelen of haar lichaam er last van heeft dus ga niet alleen af op gedrag etc). Mensen die graag grote paarden zien vinden het geen gezicht.
De verhoudingen zijn hetzelfde als Mees en haar baasje hier op bokt, pony's zijn ook even groot volgens mij.
Dit is een foto van vorig jaar
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3455_n.jpg


Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:22

__Astrid schreef:
Voorlopig start ik op onderlinge en zijn pony's en paarden door elkaar, dus valt niet zo hard op.
Maar heb er voor gezorgd dat we met een stralende outfit opvallen op de juiste manier. *D
Ben wel reuze benieuwd hoe ze t gaat doen, of vooral hoe ik t ga doen.
Alweer jaren geleden, en eerste keer dat ik nu echt regelmatig ga starten. :=


Foto's van je outfit! Ik heb ook al helemaal voor me hoe ik wil starten, maar dat geldschip zinkt elke keer weer :')

mooney schreef:
Netjes van Special! Ik heb echt een zwak voor hem, heerlijk dier.
Qua gewicht kan het met gemak, qua lengte ligt het aan wat je gewend bent. Als ik aan het rijden ben wordt ik vaak aangezien voor een 13 jarige en dan is het een leuke combi, vaak vinden mensen het opeens wel ongepast als ze horen dat ik 20 ben :P
Mijn instructrice en vrienden vinden het prima kunnen, ik vind het wel confronterend op foto's maar merk aan haar geen ongemak (ben sportmasseur, dus kan ook voelen of haar lichaam er last van heeft dus ga niet alleen af op gedrag etc). Mensen die graag grote paarden zien vinden het geen gezicht.
De verhoudingen zijn hetzelfde als Mees en haar baasje hier op bokt, pony's zijn ook even groot volgens mij.
Dit is een foto van vorig jaar
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3455_n.jpg


Ik vind je er nog erg goed oppassen!! Wat een lijntje ook.. Ik moet eigenlijk van me zelf ook wat afvallen om geheel toch nog wat mooier te maken..
Wat ik zo vervelend vind bij me zelf is dat ik een ''lang'' bovenlijf heb en korte benen is nogal vreemd gezicht :')

serenta

Berichten: 2274
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:12

Ik heb afgelopen weekend zelf een proef gereden waar ik winst bij kreeg welke in mijn ogen niet echt klopte.
Eerste proef ging duidelijk minder dan 2de. En kreeg voor beide zelfde aantal punten!

El Niardo : B+10 L1+10 L2+1

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:14

Ik ben ook wel benieuwd naar je outfit Astrid :D
Special gaat het vast ook goed doen Nicole, een pony met uitstraling helpt ook al een beetje mee!
Mooney, dat inrijterrein moet je lekker schijt aan hebben.
Ik heb eerder in dit topic daar een mooi verhaal over geplaatst.
Je rijdt voor jezelf en als anderen daar iets negatiefs over hebben zijn ze niet genoeg met hun paard en de wedstrijd bezig.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:22

Ook ik start met een E-pony tussen de paarden! Niet omdat ik zelf niet zo groot ben (1,79), maar omdat ik vanwege mijn leeftijd over moest. Heb hem met 4 jaar zelf ingereden en met 5 jaar ben ik in de B tussen de pony's gestart en eind dat jaar waren we samen L2. Het jaar daarop moesten we tussen de paarden starten en inmiddels komen we dit jaar alweer voor het tweede jaar uit tussen de paarden en zijn we inmiddels Z1. Ik heb besloten om hem mee te nemen naar de paarden omdat hij mijn inziens zoveel talent had dat ik het zonde vond dat hij anders stil kwam te staan. (pony is niet van mij en er was verder niemand die hem over kon nemen) Tot nu toe heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik benadeeld ben door zijn grootte of wij als combinatie (ben voor 'het plaatje' wat lang). Krijg regelmatig leuke en mooie complimenten en heb altijd bovenin mee kunnen rijden. Het valt me overigens ook op dat er steeds meer kleinere paardjes/pony's te vinden zijn tussen de paarden!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:24

Nicole schreef:
Ik vind je er nog erg goed oppassen!! Wat een lijntje ook.. Ik moet eigenlijk van me zelf ook wat afvallen om geheel toch nog wat mooier te maken..
Wat ik zo vervelend vind bij me zelf is dat ik een ''lang'' bovenlijf heb en korte benen is nogal vreemd gezicht :')


Same here! Ik heb ook een lang bovenlichaam en korte beentjes, dan lijk je toch al gauw te lang, terwijl je dat eigenlijk niet bent. En ik vind ook dat ik wat af moet vallen voor hem, maar de discipline is ver te zoeken.. :')


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:28

Ook ik start met mijn haflinger van 1.40 tussen de paarden en mag inmiddels M2 starten.

22 maart geboren Unique Ulvano

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Googlebot, Roos0605 en 45 bezoekers