[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:53

Ja helaas de zool van mijn rijschoenen eraf gelopen, maar heb nu mijn laarzen weer spinvrij gemaakt nadat ik ze opgezocht had op zolder. brrr.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Alina1989

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-09-10
Woonplaats: Friesland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:42

Ik start mijn haf (1,40) ook tussen de paarden.
Ben t/m L2 door de klassen heen gevlogen, maar merk dat het in het M1 al wel moeilijker wordt.
Je kunt je minder fouten perimenteren dan met een paard met super gangen.
Maar het is dus zeker wel mogelijk ! :)

Donja oet oale Kloosterveen (Maeije x Ulbert)

Boris L2 + 11, Mauritz M1 + 3 & Herre B+15 // Verkocht

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:48

Mijn bijrijdster en pony hebben vandaag hun twee laatste winstpunten gereden in het Z1 en mogen nu Z2!!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:55

Goed zeg Def!

Heb vandaag ook weer wedstrijd gehad met m'n C pony in de L1. Ik had 189 en 185 en beide proeven net buiten de prijzen |(
Maar toch weer een stuk of 20 grote paarden achter me gelaten, hahaha

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:07

Wat leuk dat de TS ook gaat starten.
Hier hoorde ik van iemand die met haar grote E laag beoordeeld werd op haar gangen, en in de pony's veel gemakkelijker werd beoordeeld.
Met name op de korte pas en op voorhand (Beide hoor je rijtechnisch op te lossen)

Maar zoals ik dit lees, neem ik dat maar met een korrel zout.

Zal dan wel aan de ruiter liggen.
Pony is namelijk NET geen paard.....

Als de financien mee mogen lopen, dan wil ik misschien over 2 a 3 jaar ook wel starten, mocht ik mijn fries nog onder mij mogen hebben (Je weet het nooit natuurlijk! Maar ga er wel vanuit)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:30

Setteli schreef:
Goed zeg Def!

Heb vandaag ook weer wedstrijd gehad met m'n C pony in de L1. Ik had 189 en 185 en beide proeven net buiten de prijzen |(
Maar toch weer een stuk of 20 grote paarden achter me gelaten, hahaha

Goed bezig zeg!

En gefeliciteerd Def!

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:38

Eline_Lady schreef:
Gaaf om te horen dat er zoveel pony's nog meestrijden tussen de paarden!
Ik rijd zelf met mijn "grote vriendin" van 136,5 (schimmeltje, valt net wat extra op.. jippie...) Z1 tussen de paarden, alleen krijgen we die vervelende vliegende wissels d'r nog niet op; anders gelijk naar 't Z2.. Daarnaast nog met D - pony in 't M1!:-)

Mag ik vragen hoe groot jij dan zelf bent?

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:40

mijn KWPN pony loopt wel een een BB parcour (Springen maar wou het toch even zeggen. Sorry als ik jullie irriteer) Met iemand die boven de 18 is en hem leert springen. En de eerste keer riep een springruiter door heel de bak ''een pony?'' en moest lachen. :') Maar hij kende de ruiter van mijn pony goed. En dat was eigenlijk best grappig als ik er zo over terug denk.

Maar ook bij de pony dressuur krijgen soms toch de pony's met de mooie gangen hoger beoordeelt ondanks dat die gene soms niet eens zo goed rijdt. maar dat maakt ook niet uit. Ik rij voor mezelf!

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:11

maralyn schreef:
Met name op de korte pas en op voorhand (Beide hoor je rijtechnisch op te lossen)

Niet per definitie hoor, als jij een pony hebt met krabbelgangen kun je hem correct krijgen, maar er nooit Totilasbewegingen uitpersen. En een dier wat flink overbouwd is kost echt heel veel moeite en training eer je die zo verzameld krijgt dat hij optisch zakt van achteren, ALS het er al ooit inzit.
Maar dat is los van de stokmaat want dat kan net zo goed voorkomen bij een paard van 1.80 als een pony van 1.20.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:13

Urielle schreef:
maralyn schreef:
Met name op de korte pas en op voorhand (Beide hoor je rijtechnisch op te lossen)

Niet per definitie hoor, als jij een pony hebt met krabbelgangen kun je hem correct krijgen, maar er nooit Totilasbewegingen uitpersen. En een dier wat flink overbouwd is kost echt heel veel moeite en training eer je die zo verzameld krijgt dat hij optisch zakt van achteren, ALS het er al ooit inzit.
Maar dat is los van de stokmaat want dat kan net zo goed voorkomen bij een paard van 1.80 als een pony van 1.20.


Nee okeey, daar zit wel wat in.
Maar dat zou een jury dan toch ook wel zien?
En in de B zouden ze daar toch niet te zwaar aan tillen?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:15

In de B moet je met een nette exacte proef ook je punten wel kunnen rijden. Dat een bewegingskanon met een nette proef voor je staat, moeten ook de 'gewone' paarden het mee doen natuurlijk.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

biaamber04

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-10-10
Woonplaats: rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:18

ik start ook met een E pony (duitse rijpony) tussen de paarden nu
inmiddels M2+6 en bij het springen L+8.....

Amber(2004):duitse rijpony *dressuur B+14 L+12 M1+10 M2+7*springen B+23 L+8 = VERKOCHT
[ITP] foto's van mijn knapperd op het strand!!! AMBER
Dygo vd tojopehoeve(2008): KWPN *dressuur B+13 L1+15 L2+13 M1 +12 M2 +1*springen B+16 L+2
[ITP] mijn vriendje met zonsondergang op het strand!!! ((Dygo))
[ITP] Stoere gup op het strand van Rockanje!

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:20

Urielle schreef:
In de B moet je met een nette exacte proef ook je punten wel kunnen rijden. Dat een bewegingskanon met een nette proef voor je staat, moeten ook de 'gewone' paarden het mee doen natuurlijk.


Daarom....

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:02

maralyn schreef:
Urielle schreef:
In de B moet je met een nette exacte proef ook je punten wel kunnen rijden. Dat een bewegingskanon met een nette proef voor je staat, moeten ook de 'gewone' paarden het mee doen natuurlijk.


Daarom....


Met een gewoon paard / pony zonder super gangen kan je ook gewoon Z worden, moet je hem wel voor elkaar hebben
en een nette proef rijden, maar dan kan het prima.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Ineke_Britt

Berichten: 1187
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Stadskanaal

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:01

Hier nog een z ruiter met een d pony (fjord)
Ik heb nooit iets gehoord (van een jury) over mijn lengte, voor het mooie vind ik mezelf te groot maar ja Britt besloot dat 1.40 groot genoeg was...
Ik had regelmatig prijs en kwam met 2 of 3 wp's thuis. vanaf het m2 werd het wat lastiger.

Britt: Z1+2, een A voor de zadel + menproef dus prestatiemerrie *\o/*

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:15

Maar ik denk dat je met ieder paard je best moet doen :)!

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:05

In Nederland is het dus al goed aanvaard, maat hoe zit het in België?
Zijn hier Belgen die VLP (HROV of HGVBB) starten met hun pony tussen de paarden?
Ik ga over 3 weken voor t eerst een oefenproefje rijden met een Welsh K (net nog D pony gokken we), als het deze winter wat goed loopt denk ik eraan om in het zomerseizoen officieel te starten, maar twijfel nog beetje of hier wel zo "ponygezinde" juryleden zijn. :+

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 07:51

Ik rij komende winter een competitiereeks van de VLP mee met de hengst, maar ik twijfel ook hard aan de objectiviteit van de beoordeling gezien maat en kleur. Ik heb toen ik nog in pension stond al vaak gehoord dat ze hem gaaf vinden maar dat ik er echt niet mee in Belgie moet gaan starten. Nou ja, iemand moet de eerste zijn, als niemand start verandert het idee nooit en voor mij hangt er niks vanaf omdat ik verder KNHS rijd met hem.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:06

Welke competitiereeks is dat mss?
Nouja, bij HROV reed er een aantal jaar geleden een grote(er) haflinger mee, die reed ook soms wel dikke punten. Maar die reed ook gewoon nette proeven.
En dan af en toe zat er echt een jury tussen die er niet van moest weten en eindigde ze soms helemaal vanachter...

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:08


May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:11

Dat is toch gewoon een (onofficieel) wintercriterium, niet officieel van VLP? Of ben ik nu mis?
Normaal jureren ze daar niet zo streng als officieel, nee?

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:15

:D ik was een van de eerste pony ruiters die in 1997 met haar D-pony tussen de paarden ging rijden.
Vroegger mocht je tot je 16e bij de ponies en had je een apart rubriek 18+ dat was tot je 21e en dan was er niks meer.

Bij de NBVR mochten we tussen de paarden gaan starten mijn laatste wedstrijd met de pony dateert uit 2000
Was leuke tijd en reed vaak zat prijzen :j gewoon doen

30-11-2015
03-07-2018

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:46

Heb je helemaal gelijk mee Urielle! Of je nou een gewoon paard hebt of een pony, tegen bewegingskanonnen rijden blijft altijd moeilijk (maar zie regelmatig dat dit toch vrij sensibele paarden zijn die fouten maken, en rijd ik ze er toch nog uit). Gisteren zijn we toch maar mooi eerste geworden in de M2! :D Mijn pony word nu sinds kort in de B gestart tussen de pony's, door een meisje van 11. Ik dacht ook dat ze hier wel soepeler gejureerd zou worden, maar dit is dus echt niet waar. Op gangen krijgt ze regelmatig 6-jes, terwijl ze gewoon goed loopt. Toen ik B met haar reed, haalde ik zelfs hogere punten en liep ze veel meer op de voorhand en galop vond ze nog echt heel moeilijk. We reden toen bijna altijd dik 2 winstpunten en werden zelfs kampioen. Wat er wel niet veranderd is in 4 jaar tijd :Y)

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend
[color=#FF0040]...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

Eline_Lady
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:01

Citaat:
Eline_Lady schreef:

Gaaf om te horen dat er zoveel pony's nog meestrijden tussen de paarden!
Ik rijd zelf met mijn "grote vriendin" van 136,5 (schimmeltje, valt net wat extra op.. jippie...) Z1 tussen de paarden, alleen krijgen we die vervelende vliegende wissels d'r nog niet op; anders gelijk naar 't Z2.. Daarnaast nog met D - pony in 't M1!:-)


Mag ik vragen hoe groot jij dan zelf bent?]


1.60! Wat was ik blij toen ik hoorde van de GGD dat ik uitgegroeid was :-)!

Foto's zou ik zo niet weten hoe ik die erop kan zetten..

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:42

__Astrid schreef:
Dat is toch gewoon een (onofficieel) wintercriterium, niet officieel van VLP? Of ben ik nu mis?
Normaal jureren ze daar niet zo streng als officieel, nee?

Ik ben er nog nooit eerder geweest maar ik ben al gewaarschuwd dat er juist ontzettend streng gejureerd wordt dus ik ben overal op voorbereid :Y) Het is van iets aangesloten bij de VLP en VLP is ook de hele winter onofficieel dus verder weet ik het niet.
Voor mij maakt het verder ook niet uit want ik rij met de hengst verder gewoon door bij de KNHS, alleen leuke afwisseling om wat ritme te houden terwijl ik hem nog beter voor elkaar breng voor het M. Eegisteren liep hij thuis zijn proeven als een zonnetje, gisteren op wedstrijd sloeg het nergens op.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers