Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
minetje
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:18

@Piekosjj, Stel dat je ergens nog een geldboompje vind, ik raad hem zeker aan :o

One of the greatest things in life is doing the things people said you will never be able to


Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:19

Haha dankjewel minetje, hij staat al netjes bij mijn bookmarks, dan kan ik hem makkelijk terugvinden :D

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-13 13:12

Wellicht staat Gapel er niet bij omdat er al behoorlijk wat paarden van Alania op de site staan?
De stoeterij houdt trouwens uitverkoop. Diverse interessante fokmerries en jonge paarden te koop voor relatief weinig en ook enkele dekhengsten.
Zie de site van Nadja (heb locatie Slowakije aangevinkt, maar er staan er ook van een andere fokker bij) of de site van de stoeterij.
Mocht iemand overwegen hier te gaan kijken of een AT te willen aanschaffen, stuur mij of kiekje dan even een PB. Kiekje is er afgelopen maand nog geweest en zal ook over een paar dagen weer naar Slowakije gaan heb ik begrepen.

Piekosjj: Je weet nooit hoe het gaat lopen over een paar jaar, wie weet ben je dan geen arme student meer. *\o/* En dan komt misschien ook de ruimte voor een eigen AT... :Y)

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

kiekje.be

Berichten: 121
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Waregem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:26

JoSav schreef:
Mocht iemand overwegen hier te gaan kijken of een AT te willen aanschaffen, stuur mij of kiekje dan even een PB. Kiekje is er afgelopen maand nog geweest en zal ook over een paar dagen weer naar Slowakije gaan heb ik begrepen.


Klopt, zondag vertrek in naar ginder! Wie meer foto's wil van een bepaald paard kan dus nu een verzoekje doen ;-)

www.e-horse.be

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-13 13:33

kiekje.be schreef:
Klopt, zondag vertrek in naar ginder! Wie meer foto's wil van een bepaald paard kan dus nu een verzoekje doen ;-)


+:)+ Veel succes en als je wilt kun je ook hier in het topic wat foto's plaatsen. :j
Heb zo zelf ook mijn voorkeuren maar helaas zit een tweede paard er echt nog steeds niet in.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:21

Afgelopen dagen eens lekker door die sites gescrold. Moet zeggen dat de foto's die op de site van Alania staan stukken beter zijn! En wat hebben ze veel van de paarden die ik mooi vindt. En de meeste daarvan zijn nog eens niet te koop ook. Niet dat ik geld en tijd zou hebben, maar het gaat toch kriebelen als je al die foto's ziet.
@kiekje: ben benieuwd naar je foto's! en vooral van degene die je daar niet kon achterlaten natuurlijk :D .

kiekje.be

Berichten: 121
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Waregem

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:31

Ik kan ondertussen melden dat Belgiė officieel 1 AT merrie rijker is ;) vannacht zijn we aangekomen na een lange maar veilige rit, en nu is mevrouw ons gras aan het proeven! Ik heb een pak fotos die ik zeker nog post, maar vandaag gaat alle aandacht even naar paardlief ;)

www.e-horse.be

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-13 13:15

Oh, ik heb echt hetzelfde gevoel, Tabitha! :D :D Jammer dat het niet kan momenteel, al is windowshopping ook wel leuk...

Gefeliciteerd, Sylvie! Ik heb gisteren nog aan jullie gedacht en geduimd. Erg fijn te horen dat ze veilig is aangekomen. Hopelijk kan ze snel wennen. Plaats je tzt ook foto's van de gezinshereniging? :D (Ik neem aan dat ze voorlopig apart staat?) Veel plezier vandaag, geniet ervan. Hier is het winderig maar verder wel mooi weer dus hopelijk daar ook!

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…


kiekje.be

Berichten: 121
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Waregem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:22

JoSav schreef:
Plaats je tzt ook foto's van de gezinshereniging? :D (Ik neem aan dat ze voorlopig apart staat?) Veel plezier vandaag, geniet ervan. Hier is het winderig maar verder wel mooi weer dus hopelijk daar ook!


Ze staat apart ja maar naast de drie andere, en ik heb niet echt het gevoel dat ze elkaar herkennen tot nu toe... ik heb ze apart gelaten omdat ze precies zelf geen zin had om in de kudde te lopen. Telkens die drie dicht bij de draad kwamen gingen haar oren plat in de nek en liep ze weg, deed ze ook naar Grappa. Ik vermoed dat ze in Slowakije helemaal onderaan de rangorde stond ook (gezien de vele bijtplekken die ze altijd had) en het begrip 'kudde' voor haar dus vooral 'vechten' is. Ze blijft wel in de buurt van de draad hoor, maar staat niet te drummen om naar de andere kant te mogen. Ah, ik laat haar eerst wat bekomen en wennen aan de omgeving, misschien morgen even proberen met Grappa erbij, één per één zal beter zijn voor haar, niet teveel stressen.
Ze heeft ook al een ferme Belgische bui over haar heen gehad, maar wou toch niet op stal schuilen, dan bleef ze liever dichter bij de kudde dus dat komt zeker goed!

www.e-horse.be

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-13 06:39

Ze heeft t voor de kiezen gehad! Goed dat je alle tijd neemt, dat verdient ze echt. Lekker rustig aan laten wennen en met rust en regelmaat wordt ze er vast snel veel geruster op. De mijne schuilt ook niet en elke avond tref ik een heus moddermonster aan want liggen in de blubber heeft mijn Teke ook geen moeite mee en dan is een bui helemaal niet boeiend. Apart beest. Ze straft me omdat ik als klein meisje altijd een zwarte AT wilde. :))

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-13 13:29

LET OP:

Er zijn nog diverse andere paarden toegevoegd. Hou de site van Nadja dus goed in de gaten als je interesse hebt in een AT voor niet al te veel geld. Deze stoeterij in Slowakije heeft inmiddels meerdere AT in de verkoop voor 3000 of minder.
Enkele van de merries heeft problemen met drachtig worden (en blijven). Dit kan allerlei oorzaken hebben; diverse merries hebben in het verleden wel veulens gehad.
Het is dus mogelijk dat ze met begeleiding en verandering van omstandigheden wel drachtig kunnen worden, maar daar zijn geen garanties voor te geven.
De VP is daar dan ook op aangepast.
Zie ook de site van Nadja.

Enkele van de 'probleem' merries:

Gapel staat dus inmiddels wel op de site van Nadja. Merrie met enige aandachtspunten. De prijs is daar inmiddels dan ook naar.
Bibigul is tevens een merrie waarbij problemen rondom dracht zijn vastgesteld. Ook voor deze merrie is de VP 1500 euro.
Beide staan in Slowakije, waar kiekje een aantal keer is geweest en 2 merries heeft gekocht. Zij kan je dan ook zeker meer vertellen. Ze heeft Gapel ook onlangs gelongeerd en gereden.

Bibigul is overigens een grote maat (166).

Gafera valk merrie, 10 jaar oud, 162. Tevens problemen rondom dracht, al sinds 2009 geen veulen meer gehad maar wel elk jaar gedekt.
VP 2000 euro.

Ook diverse jonge merries (en enkele hengsten) voor onder de 5000 euro, waarvan diverse 3000 euro (voor een raszuivere AT uiteraard niet veel). Een deel van de paarden is alleen geschikt voor recreatief gebruik en dus niet voor fikse sportieve ambities en bij een aantal merries is het de vraag of ze nog drachtig kunnen worden, maar zij konden dat in het verleden wel. Het gaat om een van de grootste stoeterijen van Europa, dus met meer 1 op 1 aandacht kan het al een heel ander verhaal zijn.
Je kunt met mij of met kiekje hier in het topic of via PB contact opnemen. Of neem direct contact op met Nadja. Nadja spreekt naast Russisch ook Engels en Duits. Wie hulp nodig heeft met Nadja te communiceren kan mij ook een PB sturen, dan kan ik als vertaler optreden.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

EmmaVZ

Berichten: 2703
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:41


JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-13 14:41

Ja een zwarte hengst mét sneb... ooh daar word ik ook wel hebberig van hoor. :D :D :D Ik wil (niet zo) stiekem graag een mooie zwarte hengst met sneb fokken uit mijn merrie... *\%/*

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

EmmaVZ

Berichten: 2703
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:43

Haha, dat zou wel heel gaaf zijn ja!

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-13 10:21

Toekomstmuziek. Ik ga er natuurlijk niet specifiek een dekhengst op uitkiezen.

http://akhal-teke.co/
Voor de liefhebbers nog een site van een trainings- en handelsstal toegespitst op AT, in de regio Ryazan niet ver van Moskou. Ze brengen AT uit in de rensport, dressuur en eventing. De site is in het Russisch, maar plaatjes kijken kan natuurlijk ook. Piruet, de hengst waar EmmaVZ naar linkte, staat ook hier.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:56

knappe sneb heeft hij! :j

Quarah
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:30

Lol, heb ook al meerdere keren bij Piruet zitten kwijlen. Heel knappe hengst.

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 08:56

Ik val zelf doorgaans op een wat meer massivya type. Ze hebben er wel duidelijk twee verschillende takken, nl. voor reguliere sport en voor rensport. Het verschil in morfologie (deels door training) is goed te zien. Een deel van de verkooppaarden staat ook op de site van Nadja, waaronder dus idd. Piruet.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 08:47

Ik quote mezelf even schaamteloos...

AT hengst met grijze manen. Paard is overigens ook licht metallic.

Palomino merrie met sooty. Ook licht metallic, maar op deze foto niet zo goed te zien.

Hengst met iets donkerdere benen.

Zelfde hengst in de winter inclusief grijze staart.

Vrij lichte palomino met licht metallic.

Ook een lichte palo met licht metallic (NB merrie is drachtig, vandaar de buik)

Een hengst met (licht) metallic

Het effect is op video beter te zien:

Deze staat geloof ik niet officieel als goud palomino geregistreerd (wat Russen goudpalomino noemen iig en in dit geval eigenlijk onbegrijpelijk) maar er zit ongetwijfeld metallic achter. Kan het nu niet controleren in de database van het stamboek.
Zijn vader is iig een licht valk met licht metallic.

Het effect verschilt ook van paard tot paard.
Deze valk is bijvoorbeeld extremer metallic dan bovenstaande palomino.



Daar komt dus geen glansspray aan te pas.

Op zwart heeft metallic dan weer een heel ander effect.

Nog een goudvalk

Nog een

Het lijkt een beetje op metallic spray

Weer een andere, dit keer een jonge hengst.

Valk met weer iets minder metallic

Metallic bruin

De vererving van metallic is wel erg interessant. De mate van metallic is dan weer wat ingewikkelder, lijkt het. Sommige extreem metallic ouders krijgen licht metallic veulens, en andersom. En soms wordt het blijkbaar niet doorgegeven of lijkt het een generatie over te slaan. Hoe het dus precies vererft is nog onbekend. Het gen dat hier verantwoordelijk voor is is ook nog steeds niet geïdentificeerd.

Zal binnenkort nog even een officiële fotopost doen, maar voor nu plaats ik dan alleen nog even deze beauty:

Samruk. Het is dat ik haar bloedlijn niet extreem interessant vind, maar alsnog word ik van zo'n leuk merrietje best hebberig... en dan denk ik *kan mij dat schelen... ik wil een zak geld en zeg kopen kopen kopen*

Kijk dat koppie nou! *smelt*

Oh, ik vind haar leuk!!

Als veulen trouwens al.

*vliegt er weer vandoor*

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:34

oooh ik smelt voor die Samruk <3 ben de rest alweer vergeten door haar veulenkoppie hehe, aaaaaw.

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:36

Moet wel zeggen dat de locatie van die handelsstal wel superdeluxe is....

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 11:24

Ja, Samruk is gaaf he? Vond die als veulen al helemaal leuk en nu staat ze te koop. Als ik toch een geldboompje had...

De handelsstal is mooi he? Wat een gave locatie. Zo luxe heb ik het hier in Nederland nog niet gezien, maar in Rusland is dat wel vaker zo - zeker rond St. Petersburg en Moskou. De bodem in de rijhallen is ook al zo geweldig. Daar kun je echt onder alle weersomstandigheden blijven rijden en ook geen gedoe met stof tijdens droge periodes. Maar goed, je wilt ook niet weten wat stalling daar kost want dan krijg je echt een rolberoerte. :+

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Piekosjj

Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:56

Kwijlt voor de verandering weer eens d'r gehele macbook onder. Wat een prachtige beesten blijven het toch <3
Wij hebben een meisje uit Rusland in de klas en volgens haar is stalling daar inderdaad verschrikkelijk duur, 'tis daar echt nog een sport/hobby voor de elite klasse.

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 14:06

Klopt, het is erg duur. Maar net als in NL kun je het zo duur en luxe maken als je zelf wilt. Er zijn stallen die omgerekend 1500 euro (of zelfs meer) per maand kosten voor stalling en er zijn ook stallen in regio Moskou (niet in of direct bij de stad want dat is stukken prijziger) die bijv. meer richting 350-400 euro gaan voor volpension. Maar, dan moet je wel weer rekening houden met het feit dat het leven in Rusland anders is dan in Nederland en de lonen dus ook niet hetzelfde zijn.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

sharon1703
Berichten: 26
Geregistreerd: 27-06-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:37

Afgelopen weekend ben ik op concours gestart met Ghilzai in de M1 dressuur. Zaterdag was zijn 3e wedstrijd en daar hebben we een winstpunt behaald en geëindigd in de middenmoot. Zondag hebben we ook een winstpunt behaald. Hij vindt het allemaal nog wel een beetje spannend, maar hij gaat goed voorruit :) Al met al tevreden over zijn eerste wedstrijdjes. Op naar de volgende haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers