[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:34

Mijne is 1.49 en ik start hem ook tussen de paarden, in de B :)

Afbeelding

Afbeelding

    Prix.
      B+2 :D

retivi

Berichten: 867
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:44

Ja hoor, kan makkelijk.
Ik heb niet de makkelijkste PRE ruin van 1.52, maar wij zijn M1 startgerechtigd. Gewoon in de B bij de paarden begonnen. Wel met ups en downs in de L1, maar dat lag aan ons zelf. De B en L2 zijn eigenlijk snel gegaan gezien het aantal keren wat wij starten in een jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Senado VI L2+8
PRE Luna Llena 2e Campeonato 2012 sectie 11, 7 jarige merries en ouder!

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:09

nou best wel veel pony's tussen de paarden als ik dat zo lees! super leuk!!!
Ik rijdt ook met mijn nrps pony van 1.47 tussen de paarden in het M2.
Eigenlijk heb ik best wel goede ervaringen, als we een nette proef neerzetten krijgen we mooie punten en als het prut gaat hebben we vaak net geen winstpunt, vaak had ik de punten dan slechter verwacht, maar misschien ben ik dan iets te kritisch ;) we winnen ook nog wel eens een prijsje en daar ben ik dan super blij mee! het hangt ook wel een beetje af van de concurrentie, want soms heb je van die super mooie paarden die lopen te zweven door de bak, tis dan een beetje onmogelijk om die te verslaan met mijn simpele poony :D
Zo heb ik afgelopen zomer meegedaan aan de selectie's van de Utrechtse kampioenschappen en de jury's hebben daar gewoon netjes en eerlijk gejureerd waardoor ik mij dik geplaatst had voor de Utrechtse kampioenschappen (186 punten 6e plaats en 185 punten 5e plaats, en dat van de 15 deelnemers!)
Helaas kon ik niet meedoen met de kampioenschappen, omdat mijn pony een luchtpijpontsteking had en zich helemaal suf hoestte.

Ik heb wel 1 keer meegemaakt dat de jury mij lage punten gaf terwijl het een dikke winstpunt waard was. er stond verder ook geen commentaar bij dus ik wist ook niet waarom ik lage punten had. Ik kwam die jury later tegen en ik vroeg waarom ik die punten had gekregen en vervolgens zei ze heel bot: 'ja een pony tussen de paarden is toch geen gezicht!' nou oke... :(:) ik weet alleen niet meer hoe de jury heet, ik zal ff zoeken naar de coupon.
Maargoed dit kan je dus ook overkomen, maar gelukkig kijken 99 v/d 100 jury's naar het rijtechnische gedeelte en niet alleen naar de lengte van je pony.

Voor de geïnteresseerden een foto van mijn schatje!
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:12

de naam van de jury mag je toch niet plaatsen, dus voor je alles ondersteboven haalt... :D

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:24

ik ben 22 jaar geleden met een E pony tussen de paarden in de Zdressuur begonnen. Ik had in het begin veel problemen met sommige mederuiters, ik ben letterlijk uitgescholden.
Ik werd daar alleen maar meer vastbesloten van en na een tijdje reed ik wat in de prijzen en hield het schelden op.

Ik had vooral problemen met 1 mannelijk jurylid (is ondertussen al overleden), die kwam me persoonlijk vertellen dat ik nu nooit geen wp meer van hem zou krijgen. Ik had idd elke keer 179 (toen was 180 nog een wp), toch knap dat ie dat zo kon plannen :D
Ook ben ik een keer (waarschijnlijk) op de kampioenschappen naar beneden gepunt, omdat 'je zoiets niet naar de nederlandse kon sturen'. Hier werd ik door een jurylid, die daar ook jureerde) op gewezen. Ze wou wel getuigen in mijn verweer ertegen, maar ik was toen nog maar 18-19 jaar en niet zo mondig. Later werd dat iets beter :D

Ik heb vele overwinningen behaald met die pony, waaronder provinciale titels en o.a. ook reserve kamp. NRPS van nederland in de Z2.
Hij is daarna verkocht omdat je toen niet ZZlicht met een pony mocht starten en heeft daarna nog met een paar amazones veel overwinningen gehaald bij de pony's en de paarden. Bij de laatste amazone (dagmarr hier op bokt) is hij fries kamp. in de ZZlicht geworden op 27 jarige leeftijd. Echt een geweldig paard (pony)!
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 21-10-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

#snotterzegt

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:25

Urielle schreef:
de naam van de jury mag je toch niet plaatsen, dus voor je alles ondersteboven haalt... :D


haha was ik ook niet van plan, maar dat wil ik zelf ff weten ;)

SaskiaLucia

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:23

Ook ik start met mijn arabier tussen de paarden. Gewoon starten en plezier erin hebben!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:23

Ik start ook met een E pony bij de paarden, ze is 1.55, hiervoor startte ik een Haflinger tussen de paarden, nooit vervelende reacties gehad.
Haflinger heeft tot het M1 meegelopen, en E pony gaat M2 starten. :)

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:29


Gina

Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:37

Ik start sinds kort ook met mijn pony van 1,39 tussen de paarden in de B. Ook geen last van negatief commentaar.

If you can dream it, you can do it!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:40

Een goede proef = een goede proef, dus snap niet dat sommige jury's dan commentaar kunnen geven, gelukkig ook nooit meegemaakt.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:32

Kaatjemuts: jeetje... dat gaat wel heel erg ver...heel jammer hoor!
Wij hebben wel eens bij een selectiewedstrijd gehad, dat we op een locatie moesten starten waarbij iedereen ons nogal vreemd bekeek.
Ik hoorde al flink smoezen en omdat ik langs de kant sta (mijn bijrijdster start mijn pony Z1) hoorde ik natuurlijk alle verhalen zonder dat ze wisten dat ik erbij hoorde....
Van j*zus met zo'n dikke prop ga je toch niet starten tot nou ik ga lachen als die zo proefjes moet rijden.
Natuurlijk zei ik niets en wachtte rustig af.
Toen mijn bijrijdster de ring in reed, kwam werkelijk iedereen kijken rondom de ring. De proeven gingen (gelukkig) supergoed en iedereen was muisstil. Zeker omdat ze toen doorkregen dat ik bij haar hoorde, omdat ik voorlas :D
Twee eerste prijzen en winstpunten mee naar huis genomen... danku!
Hebben we op de terugweg erg om gelachen :D

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:28

@Def: dikke prop? ik vind het een hele knappe pony, stoer ding hor! helemaal leuk dat jullie nog gewonnen hebben ook!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:30

Ach het kan soms best een dikke prop zijn hoor :P

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:36


Danser, mijn allesje <3
Officiëel lid van : de BosCrossKnolliesClub = Beekdal Cross Kampioenen Club

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:48

Focussed schreef:
Kijk, dat zijn nou berichten waar ik vrolijk van word :D

Volgens sommige doemdenkers moet je namelijk maar helemaal niet starten met een pony omdat je nog net niet alleen maar verlies zou rijden :')

Fijn om te horen dat de realiteit anders ligt!!!

Nog even de puntjes op de i gaan zetten en dan moet het goed komen :D


Ik heb werkelijk nog geen verliespunt gereden :)
Moet zeggen dat ik daar eerst wel bang voor was, helemaal omdat ik Asra 2 jaar na mijn ongeluk kocht met de instelling :"Ik koop wel een haflinger en dan ga ik daarmee buiten rijden als ik hem/haar zadelmak heb gemaakt wanneer de leeftijd daar is, concours hoeft van mij niet meer perse , ik wil wel een luxere type haf".

Echter, valt er met ons 2 geen buitenrit rustig te rijden :') , en doet ie het op concours heel goed na aandringen van mijn eerste instructrice om toch te starten :+
Ik had hem nog niet zo lang onder zadel gereden toen ze er al over begon.

We sloten regelmatig in de B / L1 af met rond de 185 punten en hoger, hoogst was geloof ik 199.
En we reden ook in de prijzen, vorig jaar ook in Almelo, daar werden we 6de in het L1.

Nu in de L2 zijn we nog maar 3 keer gestart en en 4 winst.
1ste concours werden we 2x 1ste *\o/*
Het concours daarna geen winst maar de protocollen verder bekeken en was alleen de eerste prijs die net 180 punten had.
En het laatste concours in augustus was Ermelo, overigens wel een haflinger concours en werden we 2de.

Het lukt best, rij echt geen speciale haf concoursen met mijn pony maar gewoon tussen de paarden veelal, omdat de haflinger concoursen te ver weg zijn.

En als ik jou pony zo zie, moet het lukken hoor :D
Dit is overigens mijn pony , op het concours waar we 2x 1ste werden :)
Afbeelding

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 1922_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 5400_n.jpg

Mac rider bij ons op stal
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 9703_n.jpg

Hoewel ik wel twijfel, want wil ook graag springen, hij kan het zo goed alleen is bij de paarden B al 1 meter , komen we of de B niet uit of we halen net de L
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 1066_n.jpg

Ook bij overstap naar een klasse hoger vind ik het in het begin wel eng hoor , snap dus goed wat je bedoelt :j
Want je kunt bij dressuur niet zo een niveau terug, bij springen meende ik wel...

Succes gaat je vast wel lukken joh :D

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:12

kaatjemuts schreef:
ik ben 22 jaar geleden met een E pony tussen de paarden in de Zdressuur begonnen. Ik had in het begin veel problemen met sommige mederuiters, ik ben letterlijk uitgescholden.
Ik werd daar alleen maar meer vastbesloten van en na een tijdje reed ik wat in de prijzen en hield het schelden op.

Ik had vooral problemen met 1 mannelijk jurylid (is ondertussen al overleden), die kwam me persoonlijk vertellen dat ik nu nooit geen wp meer van hem zou krijgen. Ik had idd elke keer 179 (toen was 180 nog een wp), toch knap dat ie dat zo kon plannen :D
Ook ben ik een keer (waarschijnlijk) op de kampioenschappen naar beneden gepunt, omdat 'je zoiets niet naar de nederlandse kon sturen'. Hier werd ik door een jurylid, die daar ook jureerde) op gewezen. Ze wou wel getuigen in mijn verweer ertegen, maar ik was toen nog maar 18-19 jaar en niet zo mondig. Later werd dat iets beter :D

Ik heb vele overwinningen behaald met die pony, waaronder provinciale titels en o.a. ook reserve kamp. NRPS van nederland in de Z2.
Hij is daarna verkocht omdat je toen niet ZZlicht met een pony mocht starten en heeft daarna nog met een paar amazones veel overwinningen gehaald bij de pony's en de paarden. Bij de laatste amazone (dagmarr hier op bokt) is hij fries kamp. in de ZZlicht geworden op 27 jarige leeftijd. Echt een geweldig paard (pony)!

Zo dan wat in en in triest, en vooral laag.

Top dat je daarna zo ontzettend geknald hebt! Je kunt met de pakken neer gaan zitten of er enorm sterk van worden! +:)+

Asra ♥♥ L2 + 22 || M1 + 7 <3 S_uus @ [RIJ-ITP] Asra na 2 jaar weer eens op bokt.
Profiel vernieuwd 17-11-2012 Mijn werk nu ook op FaceBook https://www.facebook.com/pages/Suus-Fot ... 533?ref=hl
10-03-2015 Djaga star in heaven ;(
Nouschka mijn vechtertje!! 31-12-06 ;(

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:31

S_uus: je komt me heel bekend voor!
Ik zie dat je niet echt uit de buurt komt, maar ik zit best vaak in het juryhokje te schrijven, dus misschien heb ik je eens op wedstrijd gespot?

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

UnitedxWest

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:07

Urielle schreef:
Ik merk trouwens wel verschil tussen de pony's die kleine paarden zijn (wel gewoon lange benen, ruime gangen, goed kunnen strekken, makkelijk buiging kunnen tonen) waarmee het wel iets gemakkelijker gaat dan de echte ponygebouwde pony's (compact, ponygangen, minder souplesse in huis). Bij de laatste blijft het makkelijker op een zesje hangen en als er dan wat fout gaat, dan kun je winst al vergeten. Bij de eerste groep rij je makkelijker zevens en achten om foutjes te kunnen compenseren.

Sorry, dubbele post.... (poedersuiker tablet)
Laatst bijgewerkt door UnitedxWest op 21-10-13 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

UnitedxWest

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:10

Urielle schreef:
Ik merk trouwens wel verschil tussen de pony's die kleine paarden zijn (wel gewoon lange benen, ruime gangen, goed kunnen strekken, makkelijk buiging kunnen tonen) waarmee het wel iets gemakkelijker gaat dan de echte ponygebouwde pony's (compact, ponygangen, minder souplesse in huis). Bij de laatste blijft het makkelijker op een zesje hangen en als er dan wat fout gaat, dan kun je winst al vergeten. Bij de eerste groep rij je makkelijker zevens en a :)chten om foutjes te kunnen compenseren.


Kijk en hier was ik dus bang voor, omdat ik mijn pony (1.56) in hokje 2 plaats en op zich al een hele uitdaging blijft om hem op concours uit te brengen. Maar als ik jullie verhalen zo hoor, krijg ik steeds meer vertrouwen erin dat het volgend jaar bij de paarden wel goed komt. Blijf nog maar even dit topic volgen om dit vertrouwen vast te blijven houden hihi.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:19

Hier nog iemand die met een pony tussen de paarden gestart is! :) Vanaf het M2 tot en met Z1, de rest reed ik bij de pony's. Reacties waren altijd wisselend, maar mensen onthouden je in ieder geval wel met zo'n ouderwets gebouwde Haflinger :))
Nu heb ik een paard die ook niet al te groot is, hij komt net boven de 1,60 uit.

_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:35

Hier iemand die van plan is om met een pony tussen de paarden te gaan starten.

Gaaf dat het bij jullie allemaal zo goed gaat! En eigenlijk ook niet meer dan logisch, want indd: goede proef = goede proef.

Mijn pony is nu 1,5 jaar en wordt als het goed is een E-pony. Zal lekker opvallen, een pony en ook nog met stippen :D
Ik moet alleen eerst L2+winst zijn gestart voordat ik met hem mag starten, als hij hengst blijft(dat hangt af van de situatie).

Tot nu toe zie ik het somber in, weet niet hoe en waar ik moet beginnen met een pony of paard te vinden die ik zou mogen uitbrengen. Dus tot zover is het nog onzeker of ik daadwerkelijk met m'n poown tussen de paarden kom.


lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:52

Je mag op eigen kosten een van mij uitbrengen hoor, maar je zal hem dan in de buurt moeten plaatsen, anders is het niet te doen :P
Hier ook plannen:
Delano net mee begonnen:
http://www.youtube.com/watch?v=3uM7CJcBYsU
En dan drie in de opfok, twee jaarlingen en een veulen, waar ik plannen mee heb.

Ik wil starten omdat ik dan een doel heb om naar toe te werken, of hij nu wel of niet zijn puntjes haalt is nog niet zo belangrijk.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:05

UnitedxWest schreef:
Kijk en hier was ik dus bang voor, omdat ik mijn pony (1.56) in hokje 2 plaats en op zich al een hele uitdaging blijft om hem op concours uit te brengen. Maar als ik jullie verhalen zo hoor, krijg ik steeds meer vertrouwen erin dat het volgend jaar bij de paarden wel goed komt. Blijf nog maar even dit topic volgen om dit vertrouwen vast te blijven houden hihi.

Het kan wel hoor, met een typische pony met dribbelgangen zeg maar, alleen moet je echt zorgen dat je het voor elkaar hebt: stille aanleuning, exact rijden, met impuls de baan door blijven gaan. Omdat je je met een zesjesdier geen fouten kunt veroorloven.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

UnitedxWest

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:11

Urielle schreef:
UnitedxWest schreef:
Kijk en hier was ik dus bang voor, omdat ik mijn pony (1.56) in hokje 2 plaats en op zich al een hele uitdaging blijft om hem op concours uit te brengen. Maar als ik jullie verhalen zo hoor, krijg ik steeds meer vertrouwen erin dat het volgend jaar bij de paarden wel goed komt. Blijf nog maar even dit topic volgen om dit vertrouwen vast te blijven houden hihi.

Het kan wel hoor, met een typische pony met dribbelgangen zeg maar, alleen moet je echt zorgen dat je het voor elkaar hebt: stille aanleuning, exact rijden, met impuls de baan door blijven gaan. Omdat je je met een zesjesdier geen fouten kunt veroorloven.


Ik heb alleen nog een extra uitdaging, draver. Zeg het niet vaak omdat veel mensen hun vooroordelen hier over hebben en vindt dat het niet in de wedstrijdsport past. Al heeft hij een hele nette galop voor zijn doen, scheelt per jury of het voldoende is of niet... Dus dat moet ik sws al weer oprijden. En het is ook niet een dribbel pony, maar heeft geen mooie ruime gangen met swung en expressie zoals ik het liefst bij de paarden zie (of zijn mijn eisen nu te hoog?).

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Fly_high, lina1998, MyWishMax, robbie88, Roulette_, Rubio en 41 bezoekers