Je gelooft nooit wat mijn vorige paard elke dag te eten krij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 10:18

Gisteren belde de man die mijn vorige paard heeft gekocht (staat ook op plaatjesforum)weer eens op.

Hij vond dat het paard een beetje was afgevallen en hij wou weten wat ik hem voorheen voerde. Dat had ik hem al een aantal keer verteld maar goed, daar gingen we weer;
bij mij ging hij elke dag een paar uur het land in, verder kreeg hij goed hooi, 3 kilo Equiral sportbrok en als hij heel goed zijn best had gedaan 's avonds nog een halve schep muesli.

Toen somde hij even op wat het paard nu krijgt (elke dag):
Paard staat hele dag in het land,
krijgt 's avonds een net vol hooi,
3 kilo biks (merk wist hij niet)
1 volle schep zemelen
1 volle schep muesli
1 volle schep sportmuesli
wortels
appels
lijnzaadolie
knoflookolie
Hippo Max vitaminen (errug kostbaar)
elektrolyten
biontine

volgens mij is dit nog niet alles maar die hele waslijst kon ik niet onthouden.

Wordt dit paard vertroeteld of niet?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:20

Hallo zeg Vork Vork
Dat dat paard zijn buik nog niet op de grond hangt Knipoog
Wel een Vork vreetzak als 'ie alles nog opeet ook!

:evaw:

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:35

Dat paard heeft de tijd van zijn leven!!! Staat ie ook nog een beetje in het werk, anders mag hij wel gaan oppassen voor koliek joh!

Toch zegt het niks qua dik worden. Mijn paard kreeg op de vorige stal 3 kilo biks, 3 kilo 5granen mix, 1 kilo musli, hooi, voerde zelf nog kuilgras bij en een schep maismeel omdat ie steeds zo optrok. Hij kreeg ook nog SelenavitE..voedingssupplement
Daar werd dus niet regelmatig en goed gevoerd. Nu krijgt ie maar 4 kilo biks, eenhalfje musli, 2x pd hooi/kuil en dus ook in het land nu. Ik voer verder niks meer bij,ook geen voedingssuplementen en hij zag er na een week al veel beter uit. Nu zijn we 3 weken verder en is hij helemaal niet meer opgetrokken bij de flanken. Minder voer dus, maar hij wordt dikker!!!! Dat heeft dus alles met de regelmaat te maken en de kwaliteit hooi en voer.

Groetjes Suzanne

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:59

Mijn paarden krijgen 4 x op een dag 1/2 kilo brok. En 2x op een dag kuilhooi (zit tussen kuilgras en hooi in ) en elke dag een plak stro (ze staan op zaagsel en eten het stro gewoon op en ze hebben wat te doen) en af en toe appels en wortels . En ze zijn volop in training en zien er super uit.

Je kan een paard ook overvoeren...

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 12:19

Citaat:
Op 2001-06-06 10:59, schreef Mytens 1:
Je kan een paard ook overvoeren...


Precies... Hij kreeg van mij op zich niet veel voor een paard van 1.80m, maar ja ik stond wel een beetje met mijn mond vol tanden, bij mij stond hij zwaar in het werk en die indruk kreeg ik van hem niet.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 18:50

Tsja...onderhoudsbrok misschien? Bij ons op stal staan 2 paarden die door een blessure stil staan, die krijgen een speciale biks waar heeeeeeel weinig in zit aan voedingsstoffen...dus misschien moet hij andere (betere Verward) biks proberen...anders snap ik het ook niet. Haha! Maar eh...je paard heeft het volgens mij wel getroffen ook met zijn nieuwe baasje, zal je wel blij om zijn he?!!
Groetjes, Jasja

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:27

De eerst vraag die bij mij opkomt is of het paard ook al eens een wormenkuur heeft gehad?

En in de BIT van deze maand staat wat over voedingssuplementen, misschien wel interressant voor de huidige eigenaar?

Sprakeloos

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 23:26

sjeemig de peemig zeg!!!
die kan een hoop uitmesten hahaha.
moet ook wel opletten voor hoefbevangenheid ed!!!
toedeledoki
gillian


Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:31

Tjong jonge zeg dat dat paardje nog niet ontploft is! Was hij zo actief in de paardensport of kreeg hij zo veel te eten vanwege vertroetelheid en liefde? groetjes claudia

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 09:25

Ik wil me eigenlijk er niet mee bemoeien het is tenslotte mijn paard niet meer,... maar aan de andere kant belt hij me wel iedere keer op voor advies.
Koliek, hoefbevangheid, vetzucht, vitamine vergiftiging dat schoot natuurlijk ook bij mij al door mijn hoofd. Ik weet zeker dat het paard niets te kort komt wat betreft ontwormen, enten e.d. Het paard is toen ik hem verkocht helemaal gekeurd toch heeft die man de week erna zijn eigen dierenarts erbij gehaal voor een "kennismaking".

Ik kan me ook niet voorstellen dat het paard daar enorm zwaar in het werk staat. Hij vertelde wel dat hij twee keer in de week een uur privé les neemt, maar toen hij voor drie maanden terug het paard bij mij uitprobeerde kon die man alleen wijken verders had hij geen dressuurmatige ondergrond (en ook niet echt aanleg hiervoor, zonder kwetsend over te willen komen).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, _RobinA_, Articuno, Balou_k, Contemplate, dollyspikkel, herous, Ineke2, Ladyson, Milow2018, Miran, rocky_1995, Slagroomsoes, WendyKtH en 97 bezoekers