[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:08

Jeetje, heel veel sterkte allebei.

@Chary_xX, wat een knap hengstje!

@Inowa, succes met de verkoop

@Luna2006, fijn dat het zo goed gaat

Rose Mountain Welsh pony fokkerij
9 april 2017 RoseMountain's Diolch geboren en helaas overleden
www.DL-paardencoaching.nl Voor gedragstraining zonder geweld

Tevens gediplomeerd instructeur


Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:17

Dankjewel ! :)

Sterkte beide ! Nooit fijn om zo iets te lezen, maar al zeker niet om het zelf mee te maken...

Inowa, hopelijk deze keer wel succes ! Ze verdient een goede thuis, al vind ik ze toch het beste bij jou hoor :j

‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO Aurora ‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:20

Wat vreselijk rienne! En ook Dyonne heel veel sterkte met jou zware verlies.

Ik ben afgelopen week voor het eerst naar Wales geweest, ook de Hay sale bezocht op zaterdag. Wat is het prachtig daar in Wales! Ook wel een hele mooie merrie gezien, maar was daar niet om te kopen. Moet eerst zelf nog wat verkopen :D
Hier zijn de 3 veulens net voor het slechte weer gespeend en ze doen het heel goed. Binnenkort ook nog de jaarling hengst ophalen, ben zo benieuwd hoe die het gedaan heeft. Ook wel leuk om hem dan naast zijn volle broer te zien.

Caesar
Berichten: 9301
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:41

Jeetje, sterkte Dyonne en Rienne! Nooit leuk zulke dingen, ondanks dat het in sommige gevallen voor het dier zelf beter is.

Hier ook druk aan de slag. Had het plan om de boel buiten te houden, maar met dit weer is er geen droog plekje om te liggen. Zondag dus meteen alles in de stal op gaan ruimen zodat er een tijdelijke stal kan komen voor C.atootje. Die staat nu in een afkalfstal voor koeien van 4 x 6 en mijn andere 2 in normale box grootte :D Der stalletje wordt straks 2 x 3 dus daar past ze ook nog wel in.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:00

@Rienne, wat naar, veel sterkte!

Hier ook één natte bende, maar gelukkig staan ze allemaal op een wei met bomen en naast een flinke schuur met ook nog een dijk in de wei, dus ze kunnen daar allemaal achter schuilen en op liggen.... anders zou het wel een beetje triest zijn. Ik wil ze eigenlijk dit jaar zo lang mogelijk 24/7 buiten laten staan.

We hebben doordat het zo droog was deze zomer nu eigenlijk pas profijt van de kunstmest die gestrooid is en het gras groeit (nog steeds) als kool!

Mocht het erg lang slecht (lees nat) blijven dan komen ze wel naar huis (ze staan nu bij de buren) en dan gooi ik de grote container open zodat ze (als ze willen) kunnen schuilen.

Voor de stier en onze kalfjes wordt het waarschijnlijk deze week in de loopstal binnen lekker op stro, we bereiden ons voor op veel zeurende koeien, wie heeft er nog watjes! :j

Ik hoop op droog weer tot december :D

WEBSITE STAL OOSTDIJK
Volgend jaar verwachten we 1 x B (Oostdijk's D. Royal Nijinski x Stougjeshoeve Dancing Queen, ster, preferent) en 1 x A (Vechtzicht's Cymro Bach x Oostdijk's Ceridwen Memory, vrl. keur) :D
FACEBOOK STAL OOSTDIJK

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:06

Rienne, sterkte! Heftig hoor.

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:58

Sterkte Rienne en Dyonne! Wat vreselijk ook altijd weer om er eentje te moeten afgeven.

Hier nog alles buiten, alleen de hengst s nachts binnen, veulentjes staan ook weer bij de 2 merries in en dat gaat goed, veulen drinkt in elk geval niet meer.

Hier een stal af (die voor de veulens), stal voor de hengst in aanbouw en de stal voor de merries wachten we nog op de fronten, maar als ik hoor hoe de meeste weides erbij liggen dan hoop ik heel erg dat ze deze week nog komen (al vrees ik ervoor)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:43

Het is 1 september gebeurt. Nu was ze niet helemaal fit meer maar kom ze was 22 jaar. Ze heeft waarschijnlijk een trap gehad van 1 van de andere paarden en is gevallen tegen 1 van de betonnen palen van de buren. Ze was op slag dood. We waren er niet bij want we waren beide aan het werk.

Het leven duurt maar even, dus vergeet niet te leven
17 augustus is ons zoontje geboren

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:19

Ach riennie, da's wreed seg, hopen dat ze dan idd geen pijn heeft moeten lijden :/

Hier staan de pony's wel nog lekker dag en nacht op de weide, maar de weide is hoger gelegen en wordt niet zo snel een modderpoel, dus hier is het nog goed doenbaar :)

‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO Aurora ‘°ºO•❤•.¸✿¸.•❤•.❀•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ‘°ºO

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:45

Hier staat alles binnen sinds zondag. Wei was niet meer te doen zo nat. Droogt nu wel weer maar niet genoeg om ze er weer op te zetten.
Wel even wennen om alles weer op stal te hebben. We zijn nog niet helemaal klaar met de stallen dus het is wat behelpen :)
Dit weekend haal ik 1 merrie van het veulen weg (Curstey). Ze trekt het niet meer nu ze van het gras af zijn.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:57

Hier staan de veulens + jaarling op de weide met schuilstal,betonplaten en zand. Met goed weer,mogen ze ook het land oo. Merries staan op stal. Wel weer gezellig.
Alleen de jaarlinghengst staat op het land zonder luxe,maar wel in een groep. Vind dat wel jammer, maar hier is het ook niet veel beter voor hem. (geen vriendjes en zou hij veel op stal moeten staan)

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:40

3 merrieveulentjes rijker en die staan gezellig en verdraagzaam samen in een stal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren even voor het eerst op de foto. Als ze goed handzaam zijn gaan ze misschien nog een poosje de wei op, maar dat ligt ook aan het weer.Ze eten goed hooi en brokjes, misschien gaan ze ook wel direct door naar de uitloopstal met paddock.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:45

De verrassing. We wilden geen schimmel,en als we een pony zouden kopen moest het eigenlijk een dragende merrie zijn. Het werd, juist, een tweejarige schimmel.En manlief bood ook nog mee op het halfzusje, maar ik heb hem gedwongen te stoppen, omdat ik 1 projectje wel genoeg vond. Maar nu ze thuis staat en we ermee aan de slag zijn blijkt ze zo braaf te zijn. Ok, alles is nieuw en onwennig, maar niks gemeen of angstig.

Afbeelding

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:53

Jullie hebben echt weer super ponies gekocht! Ik ben zo weg van het vosje. Ben er nog over aan het nadenken :)

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:21

We zijn er zelf ook blij mee, ik vond de 2 van Sardis die wij kochten veel mooier dan de andere 2.Dit werd ons ook nog bevestigd door vrienden van mr Marshallsea, die ze al vanaf de geboorte meegemaakt hadden.


miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:51

Wat een mooie diertjes komen er weer voorbij.

Sinds vorige week is mijn 2e veulen ook gearriveerd. Maar deze is nog niet veel in de hand geweest. Dit vormt momenteel dan ook een groot probleem. Hij loopt keurig mee over de weg naar de wei. Maar hij is met geen mogelijkheid meer te vangen. Ook niet met voer. Zijn maatjes komen overigens wel gelijk. Hebben jullie als welsh kenners een idee hoendit aan te pakken? Nadat mijn familie al de hele week ongeveer 3 kwartier nodig heeft om hem te vangen spandr hij vandaag echt de kroon. Hij moest los over de.weg mee naar binnen. Dit willen we echt nier meer.

Als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:54

Zet je ze in een stal vanuit de weide? Is het niet een idee om er in de stal eens mee bezig te gaan? Is de ruimte een stuk kleiner. Gaat wel even wat tijd in zitten denk ik, maar als je eenmaal wat vertrouwen hebt zal het wel sneller gaan.

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:21

Ik zet ze inderdaad in een stal. Probeer m elke dag even een kroel te geven. Op stal vangen is geen moeite. Kan hem zo zijn halster om doen...

Eilinora

Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:24

Weide verkleinen.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:31

Laat je het halster om? Doe er een klein stukje touw aan, desnoods een balentouwtje. Zo kun je het touwtje pakken op afstand.
Je kan ook een stukje in het land afzetten en de groep daarin lokken. Dan daar het veulen pakken.
Ik neem ze vaak wel los met de groep mee. Uiteindelijk leren ze het wel.
Zelfs mijn half wilde oude merrie kan ik na 4 jaar pakken in het land zonder halster :)

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:31

Laat ze eerst maar gewoon los meelopen, het is een (leer) proces en het komt gaandeweg. Ook een touwtje is een goed idee, maar je zou ook een lang touw kunnen doen. Wij hebben als oplossing voor moeilijk te pakken ponies gewoon een vanghok in elke wei. Indien nodig, laat je ze daarin lopen, geen stress voor jezelf en geen stress voor de pony.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:21

Ik wil graag nog een paar foto's delen met nakomelingen van Top Notch. Deze hebben we gekocht van de fokker, die zelf nooit hengsten in opfok neemt. Zonde om ze te laten verdwijnen. We hadden ze afgelopen zomer al gezien, maar bij 32C en heel veel lastige vliegen.Ze waren toen al mooi, maar wat zijn ze enorm gegroeid. Wij zijn er blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:41

Prachtig gekleurd/getekend. :)

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:36

Kleinzoon van mijn Sikyra!
Hij.is echt gaaf Jenny

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Caesar
Berichten: 9301
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:10

Die eerste heeft een leuk koppie Jenny!! Leuk weer die nieuwe aanwinsten :D

Gefeliciteerd met je verjaardag Dyonne :D Zag een cadeautje bij je naam staan.

Hier ook goed nieuws, Cato is dragend van Regtur's hengst Drummer Boy. Even laten bevestigen door de kliniek omdat ik zelf een beetje twijfelde maar toch zekerheid wilde ivm voeren. Dus nu kunnen we gaan aftellen... :D

De praktijk is de leermeester van alle dingen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers