Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnet50

Berichten: 141
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Gelderland

Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 07:52

Ik ben op zoek naar een paard, alleen toen keek ik op brave paarden.. Alleen voordat ik daar misschien een paard koop wil ik graag weten wat jullie ervaringen bij deze stal zijn

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:23

Zoals bij elke handelsstal :
Neem iemand mee met kennis van zaken, en laat paard altijd (her)keuren !!!

punkd
Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:27

heb hier goede ervaringen mee doet niet moeilijk met terugnemen in de proeftijd en is betrouwbaar heb hier ook mijn topper vandaan

zonnet50

Berichten: 141
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:15

Goed om te horen! En qua prijsklasse? Over wat spreken we dan?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:16

Vriendin heeft er een, lief beestje hoor en ze zijn volgens mij zoals ik heb mee gekregen wel eerlijk. Prijsklasse is laag tot normaal/midden

SylCan
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:57

Mijn ervaring met bravepaarden.nl is niet zo positief. Ongeveer 1,5 week geleden belde ik hen met de vraag of een bepaald paard dat op hun website staat nog beschikbaar is. Morgen zou ik namelijk toch richting Nijmegen rijden en dan zou ik het graag willen bezichtigen. Hij gaf aan dat er zoveel mensen bij hun wekelijks langskomen en dat hij dus geen afspraak voor over 1,5 week wilde maken. Prima, begrijpelijk, dacht ik. Ik vroeg dus of ze misschien mij op de hoogte wilden houden over dit betreffende paard zodat ik misschien toch nog zou kunnen besluiten om eerder langs te komen. Die moeite wilde hij echter beslist niet nemen want er komen zoveel mensen wekelijks langs. Ik moest de dag van te voren maar eens bellen of mailen of het paard nog beschikbaar was. Een paar dagen terug stuurde ik hen een mailtje met een aantal vragen over het desbetreffende paard. Geen enkele reactie terugontvangen. Vandaag heb ik hen gemaild dat ik van plan was om morgen langs te komen. Nu krijg ik wel ineens een antwoord terug met de mededeling dat ik niet welkom ben omdat er niemand is die mij te woord kan staan. Of ik voor de komende week een afspraak wil maken. Nou ja! Volgens mij gaat het een beetje te goed met bravepaarden.nl en dat in tijden van crisis. Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat hun adres helemaal niet op hun website staat. Ik ben er wel achtergekomen, dat wel, maar ik houd niet zo van zo'n ontransparante manier van zakendoen.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:59

zonnet50 schreef:
Goed om te horen! En qua prijsklasse? Over wat spreken we dan?


Ik heb een keer prijsklasses gevraagd en toen kwam het neer op ongeveer 4000 - 5000 voor een basispaard.
Ben toen zelf meteen afgehaakt dus weet niet of dat bedrag flexibel is.

zonnet50

Berichten: 141
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 15:00

Dat wordt dus geen bravepaarden.nl heb al wel een paardje op bokt gezien wat aan mijn wensen voldoet! Alleen dit wordt mijn eerste paard dus ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken..

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:33

Je neemt iemand mee die jij vertrouwt en die veel verstand van paarden heeft.

Je laat het paard poetsen, benen optillen en uitkrabben, opzadelen en je laat het voorrijden. Als alles je bevalt, ga je zelf ook rijden. Als het je dan nog steeds wat lijkt, zeg je dat je het paard wil laten keuren door de DA van je eigen keuze, neit door hun eigen DA. Als het paard goed lijkt en je het met de prijs eens bent vraag je of je het kan laten keuren door een DA van jouw keuze, een andere dan er normaal op stal komt. Met die DA maak je een afspraak. Het liefst met de oude eigenaren bij die DA op het terrein, niet op de stal waar het paard nu staat.

Als het paard goedgekeurd is betaal je het en dan is het jouw paard.

Je kan natuurlijk meerdere keren willen komen kijken en proefrijden, sommigen houden dan het paard voor je vast, anderen laten ook andere kijkers komen.

Je kan je rijden en de omgang laten filmen of fotograferen om het later terug te kijken.

Zorg dat je van te voren een goede paardendierenarts in de buurt hebt opgezocht op internet, zodat je kan laten weten als je wil laten keuren door welke kliniek je dat wil laten doen.

Klinisch of röntgenoligisch keuren laat ik van het bedrag van de aankoop afhangen, tot zo'n 3.500,-- euro laat ik niet röntgenologisch keuren.

Zo doe ik het in elk geval, misschien dat anderen het weer anders doen.

xxpeppertje
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:44

ik snap niet wat mensen lopen teklagen over bravenpaarden.nl

Ik heb er stage gelopen helpter mee in de stallen bijna 3 jaar. En het is een klantvriendelijke stal!Mooie paarden worden goed onderhouden enzien er altijdtoppie uit! Natuurlijk heeft booy het ook wellens drukom niet tegelijk tereageren op zijn emailtjes!

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:11

xxpeppertje schreef:
ik snap niet wat mensen lopen teklagen over bravenpaarden.nl

Ik heb er stage gelopen helpter mee in de stallen bijna 3 jaar. En het is een klantvriendelijke stal!Mooie paarden worden goed onderhouden enzien er altijdtoppie uit! Natuurlijk heeft booy het ook wellens drukom niet tegelijk tereageren op zijn emailtjes!


Ik klaag niet, ik vond ze alleen (te) prijzig.

magnolia
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-10-13

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:31

Ik heb mijn paard ook bij bravepaarden.nl vandaan, nu bijna twee jaar geleden. Paarden stonden er netjes bij. Paarden die ik graag wilde zien werden keurig voor gereden en ze namen alle tijd voor me. Hoewel mijn huidige paard eigenlijk boven mijn budget was zijn we er prima uit gekomen. Paard was en is super braaf in de omgang, zal nooit bokken of steigeren en super gezond. Ik heb dan ook nog nooit een seconde spijt van mijn koop gehad.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:14

Ook hier geen goede ervaringen met deze stal. Voor een leerling op zoek gegaan naar een braaf paard, en we kwamen er een tegen bij hun op de site. Afspraak gemaakt voor dag X tijd Y. Komen wij op afgesproken dag iets eerder dan afgesproken aan, zien we het dier al rondlopen met iemand op zijn rug. De verkoper aangesproken, die verklaarde dat deze mensen spontaan aan waren komen rijden en interesse hadden getoond, het dier was door hun gekocht. Hij sloot af met 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. PARDON? Waren wij niet eerder, doordat wij een afspraak hadden gemaakt om naar dat paard te komen kijken? Die stond vast, daar wist hij van. Hij had vast nog wel een ander paard wat aan onze wensen voldeed zei hij vervolgens. Sorry, maar schuif die maar onder een ander zijn kont...
Er kon niet eens een fatsoenlijk sorry vanaf.

Deze stal heeft voor ons dik afgedaan, en ik raad andere zoekenden in mijn omgeving af om daar te gaan kijken.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:19

Zo gaat het gewoon in die business. Als hij tegen die mensen had gezegd nee er komen al mensen kijken en zij gaan weer weg en komen bij wijze van nooit meer terug of bellen niet of hij er nog staat. Hij heeft hen weggestuurd en laat jou komen. Jij koopt hem niet is je keus, terwijl die andere mensen hem wel zouden hebben gekocht. Hij loopt een verkoop mis. Als het paard dan pas een maand later wordt verkocht heeft het dier nog een maand geld gekost. Dus ja, wie het eerst komt wie het eerst maalt...

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:23

Daar ben ik het deels mee eens Batlow, maar deels ook niet. Hij wist dat wij onderweg waren, dan was een simpel berichtje toch voldoende om ons om te laten keren. Hij had ook tegen die andere mensen kunnen zeggen even een half uurtje geduld te hebben zodat wij eerst hadden kunnen kijken. Hadden we bij wijze van spreken nog op kunnen bieden als we allebei geïnteresseerd waren. Zoals het nu gegaan is , is gewoon slechte service, een afspraak maak je niet voor niets, we hebben flink kilometers gemaakt voor Jan banketstaaf. Dat zorgt voor slechte reclame.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:29

Is inderdaad slechte service, maar aan 1 kant begrijpelijk. Dat krijg je weer, mocht hij bellen dat er mensen zijn en jij keert om, mensen die er nu zijn kopen het paard niet en jij had het wel gedaan := Maar jij wilt niet meer terug komen om te kijken, omdat je moest omkeren terwijl je al onderweg was en de service niet goed vond... Haha nou ja zo kan ik bezig blijven maar het is zeker rot om voor jan l*l daar naar toe te rijden. Als ik in jouw schoenen stond was ik zeker ook boos geweest...

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:31

Het is juist de service waar een bedrijf eht van moet hebben, die zorgt voor positieve reclame. Stel dat ze het ons hadden laten weten, en we waren omgekeerd. Dan hadden we een veel minder negatieve ervaring met ze gehad en hadden we wellicht de site in de gaten gehouden voor iets anders. Nu laten we ze gewoon links liggen en zoeken we elders...

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:36

tjaaa "kleinvosje", ik begrijp heel goed jouw boosheid, ik zou zelf ook boos geweest zijn.
Maar idd er had mssn net iets anders gereageerd moeten worden, eventueel idd even aan die andere kandidaat kopers zeggen wacht heel even ik had een afspraak met iemand die nu onderweg is idd, maar anderzijds is het ook een deel begrijpbaar, deze situaties komen in elke sector waar handel gedreven wordt frequent voor.
Maar dit betekend niet dat de stal onbetrouwbaar zou zijn.
De verkoper wou je een ander paard tonen en dit weigerde je gewoon uit boosheid, mssn miste je zo een superkans, dat weet je nooit, of zou er heel mssn een extra korting gekund hebben, net door deze onvoorziene lastige situatie, .....

kleinvosje schreef:
Het is juist de service waar een bedrijf eht van moet hebben, die zorgt voor positieve reclame. Stel dat ze het ons hadden laten weten, en we waren omgekeerd. Dan hadden we een veel minder negatieve ervaring met ze gehad en hadden we wellicht de site in de gaten gehouden voor iets anders. Nu laten we ze gewoon links liggen en zoeken we elders...

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:39

Ik zeg nergens dat de stal onbetrouwbaar zou zijn, alleen dat wij een negatieve ervaring met ze hadden. We kwamen specifiek voor dat ene paard, de andere paarden die ze hadden, hadden we al op de site gezien en voldeden niet aan onze wensen. Dat heeft niets met boosheid te maken. We waren wel boos, maar dat was niet de reden om andere paarden niet te willen zien.

bontelunaJarig
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:38

ik ben hier nu voor het eerst op bokt.nl dus weet niet precies hoe het werkt. maar ik zag jullie berichten over bravepaarden en wil graag iedereens aandacht vragen. Zij hebben een 10 jarige bonte merrie tekoop staan. Dat is mijn paard die ik in feb heb moeten verkopen. De vrouw die haar heeft gekocht heeft haar zomaar zonder het aan mij te zeggen blijkbaar aan deze handelaar verkocht. Dat is de grootste nachtmerrie voor iedere paardenliefhebber. De tekst op hun site klopt niet. Bravepaarden reageerd niet op mijn berichten zoals ik bij andere ook heb gelezen. Graag wil ik vragen of iemand iets weet over Luna. Ik wil haar terug.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:44

bonteluna schreef:
ik ben hier nu voor het eerst op bokt.nl dus weet niet precies hoe het werkt. maar ik zag jullie berichten over bravepaarden en wil graag iedereens aandacht vragen. Zij hebben een 10 jarige bonte merrie tekoop staan. Dat is mijn paard die ik in feb heb moeten verkopen. De vrouw die haar heeft gekocht heeft haar zomaar zonder het aan mij te zeggen blijkbaar aan deze handelaar verkocht. Dat is de grootste nachtmerrie voor iedere paardenliefhebber. De tekst op hun site klopt niet. Bravepaarden reageerd niet op mijn berichten zoals ik bij andere ook heb gelezen. Graag wil ik vragen of iemand iets weet over Luna. Ik wil haar terug.


Kan je haar dan niet terugkopen?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:46

Bonteluna, vervelend, maar waarom zou degene die het paard van jou gekocht heeft, aan jou moeten vertellen dat ze het paard weer ging verkopen?

*edit: om welk paard gaat het op die site? Er staan er nu maar twee op en allebei niet bont.

Safc

Berichten: 38
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:51

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... 1-58m.html

Deze plaats ik even voor Bonte luna
Beste Brechtje dat zou ze wel willen maar ze reageren helemaal niet ook ik had namelijk een bod en een mail en sms gestuurd .
Het enige wat ik terug kreeg was bedankt voor de info?
En het bedrag wat ze vragen is belachelijk voor een paardje die een blijvende blessure heeft gebroken griffelbeentje wel genezen ( ingekapseld) maar kan alleen recreatief gereden worden...
En dat word dus niet vermeld .
Dit paardje werd daarom door bonteluna (Esther) toen verkocht voor 1250,-
Laatst bijgewerkt door Safc op 05-11-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bontelunaJarig
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:53

kleinvosje omdat wij die mondelingen afspraak hadden. Het was voor mij heel belangrijk dat Luna op een goede plek terecht kwam dus de zoektocht naar het juiste baasje was een emotionele reis.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wie heeft er ervaringen met bravepaarden.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:54

Je hebt waarschijnlijk niets vastgelegd op papier, dan is het jouw woord tegen het hare. Vervelend voor jou om dat zo te moeten ervaren, maar ik vrees dat er niets aan te doen is.