[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:43

Ik kan alleen een HK topic vinden, en ik zocht eigenlijk naar een meer informatief topic over dit onderwerp... Dus vandaar, een nieuw topic :D

Ik zit er aan te denken om te gaan starten met een pony die ik bijrij. Altijd al wedstrijd ambities gehad, helaas door verschillende medische redenen bij mijn eigen pony er nooit van gekomen. Met dit paard voelt rijden zo goed aan, dat het me leuk lijkt vanaf 2014 eens zo nu en dan te starten.

We starten dus gewoon vanaf de B. Het gaat om een grote E-pony.

Wie o wie heeft ervaringen met starten van een pony tussen de paarden in de dressuur :D

Alle tips, truuks, leuke verhalen, stomme verhalen en de rest wat je kwijt wilt hierover is welkom. Wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen? Waar moet je extra op letten?

En heb je een leuke foto van de pony waar mee gestart wordt tussen de paarden :D :D ?

Dit is de witte prins waar ik mijn bips op neervlei :D :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Martine op 15-09-14 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK tag toegevoegd

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:45

Als jurylid wil ik meteen al het vooroordeel ontkrachten dat je met een pony tussen de paarden harder je best moet doen om punten te rijden. Als je goed rijdt, krijg je punten, of het nou een pony of een paard is.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:49

kleinvosje schreef:
Als jurylid wil ik meteen al het vooroordeel ontkrachten dat je met een pony tussen de paarden harder je best moet doen om punten te rijden. Als je goed rijdt, krijg je punten, of het nou een pony of een paard is.


+:)+ +:)+ Dat is in ieder geval goed om te horen!

knaasje
Berichten: 853
Geregistreerd: 26-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:37

Ik heb met mijn D-pony vanaf het M2 tussen de paarden moeten starten. We konden heel goed meekomen en we werden ook geregeld eerste. Ik kon uiteindelijk Z2 starten maar ben toen gestopt met rijden omdat ik het te druk kreeg. Het had iig makkelijk gekund. Als je gewoon goed rijdt, krijg je gewoon je punten inderdaad. Je hoort veel verhalen dat je met een pony wordt benadeeld tussen de paarden maar dat is echt niet waar. Dat ligt gewoon aan het feit dat ze slecht rijden, makkelijk om het dan af te schuiven op het feit dat je met een pony rijdt. Onzin. Ik heb maar een keer meegemaakt dat ik voor mijn idee lage punten kreeg maar dat heeft iedereen wel een keer volgens mij, ongeacht pony of paard. Dat was met mijn haflinger, die heb ik tot en met het M1 gestart, waar ik ook hartstikke goed meekwam tussen de paarden. Ik ben van plan om hem weer verder te gaan starten. Gewoon een startkaart aan gaan vragen. Je pony loopt harstikke leuk en heeft mooie ruime gangen zo te zien. Succes! :D
Laatst bijgewerkt door knaasje op 13-10-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:43

Ik had er vandaag twee in de L1 tussen de paarden. In de eerste proef won de één en in de tweede proef was de ander tweede. Ik vind het leuk hoor om te zien, zeker als ze goed gereden worden. Niet iedereen wil en kan met een joekel van een paard rijden, en waarom zou je, als je zelf niet zo heel groot bent!

Gewoon doen!

Amritsar

Berichten: 1
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:47

Ik ben nooit met mijn pony gestart, omdat ik simpelweg geen goede ondergrond heb waar ik met regelmaat op kan trainen, maar anders had ik het zeker gedaan! Top dat je het wilt gaan doen en zeker met een grote E, en dan ook nog zo'n mooie verschijning, zul je zeker niet misstaan. Ik heb op mijn oude stal regelmatig ponyformaten - meestal fjorden - zien starten, en die werden naar mijn idee net zo beoordeeld als de grotere paarden.

Veel succes en vooral veel plezier!

*** Liefde overwint ***

annnneeee

Berichten: 305
Geregistreerd: 08-05-11
Woonplaats: Berkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:48

ik rijd op dit moment met mijn pony tussen de paarden. Vorig jaar hebben we nog Z2 tussen de pony's gestart en dit jaar zijn we in april voor het eerst in het Z2 tussen de paarden gestart, we mochten zelfs door voor de regionale kampioenschappen van de zomer. En ik moet zeggen dat het heel erg lekker gaat, 27 oktober gaan we voor het eerst ZZ-Licht starten. Ik ben heel erg benieuwd!

Ik zou gewoon lekker gaan starten als ik jou was!

One day you'll leave this world behind, so live a life you'll remember

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:51

Ik heb met Tommie M1 gereden tussen de paarden. Het kan prima.
Dus gewoon proberen. Als je denkt dat je er wel aan toe bent, moet het gaan lukken.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:53

Ambre hier op bokt start z2 met haar epony tussen de paarden! En mag zz-licht starten!
Laatst bijgewerkt door _coquette_ op 13-10-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:54

Ik start in het L1 met mijn D-pony ;) Het valt mij helemaal niet tegen, we hebben tot nu toe bijna altijd onze wp gehaald, alleen de middengangen worden bij mij voor mijn gevoel wat ondergewaardeerd. Mijn pony heeft geen mega ruim voorbeen, maar verruimt wel degelijk. Toch krijgen we vaak 4-en of 5-en voor de middendraf.
Foto:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 9670_n.jpg

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:54

Ik twijfel nog steeds om met mn pony (D) af en toe te gaan starten. Hij loopt super OHZ. Tis alleen een dikkie en ook met 6x p/w trainen blijft ie zo. :=

Mn moeder zei van de week tijdens het rijden dat we niet zouden misstaan tussen de paarden, mijn vader vond het lachwekkend. := Dus ik weet het nog steeds niet.. Maar ik twijfel al 3 jaar ofzo.. :P

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:55

Ik heb met mijn Haflinger van 1.40m tussen de paarden gestart. En ik wil nu al zeggen dat het een groot vooroordeel is dat je met een pony minder hoge punten krijgt. Als je gewoon goed rijd, krijg je echt wel je punten.

*pum**pum**pum**pum**pum*

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:56

Mijn bijrijdster start met mijn kruising haflinger x groninger (1.52 ) tussen de paarden in het Z1.
Als jij je basis goed voor elkaar hebt en technisch de oefeningen goed uitvoert, moet je goed mee kunnen komen. Mijn pony heeft eigenlijk totaal geen sportfiguur, maar houdt van dressuur en is er een die altijd loopt en graag werkt. Dat scheelt al een heleboel.
Gewoon doen dus.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:57

Ik rij met een E pony (1.52m) ook tussen de paarden. Ze is een kruising haflingerxgroninger. We zijn binnen 2,5 jr Z1 geworden en regelmatig 1e geworden en eigenlijk bijna altijd wel in het bovenste deel van de uitslagenlijst te vinden tussen alle 'sportpaarden'.
Ze heeft niet hele ruime gangen in draf en galop, dus voor de verruimingen krijgen we niet vaak 7-ens, maar we zorgen ervoor dat we technisch heel correct rijden en dat levert heel veel op! Gewoon netjes en correct rijden, dan kom je heel ver, pony of paard.

Succes!

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:58

he das toevallig daph!! je bent me net voor.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:00

Ja ik ben snel he :D

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:01

Ik start ook met een D-pony tussen de paarden. Af en toe heb je er wel eens een paard tussen zitten die echt alle bewegingen al mee heeft, en dus ook automatisch meer punten scoort. Maar als ik er dan ff een mooi dressuur paard ''uit'' rijdt, met mijn boerenpony dan ben ik toch wel supertrots :)) Dus ook een pony die niet alle bewegingen mee heeft kan hoger scoren dan een super gefokt dressuur paard! :))

Jotnie
B+11 L1+11
Rust zacht Ivaantje Y;(

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:09

kleinvosje schreef:
Als jurylid wil ik meteen al het vooroordeel ontkrachten dat je met een pony tussen de paarden harder je best moet doen om punten te rijden. Als je goed rijdt, krijg je punten, of het nou een pony of een paard is.


Daar ben ik het, als jurylid zijnde, helemaal mee eens. Het maakt mij geen klap uit wat ik in de baan heb, het moet gewoon lekker lopen.

En als amazone zijnde ben ik het er óók helemaal mee eens. Inmiddels twee tussen de paarden gestart (een goedgekeurde hengst van B t/m M1 en een vierjarige pony L1 en L2) en daar ben ik absoluut niet op benadeeld.

De hengst: http://img57.imageshack.us/img57/1135/hilbert7et7.jpg
De vierjarige pony: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8585_n.jpg

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:24

Ik rijd sinds deze zomer met mijn E-pony tussen de paarden in de klasse B :j Ik heb ook nog nooit last gehad van het hebben van een pony van een ras dat veel mensen niet geschikt achten voor dressuur. Denk vooral dat de jury de schuld geven een beetje excuses zoeken is...
Ik heb laatst juist een hele leuke opmerking van de jury gehad na de wedstrijd dat het zo'n leuke pony is en dat we zeker door moeten blijven rijden tussen de paarden :D

♡ A.R. Noah el Nadir ♡
Dressuur L2+3 Springen B+7
Belle Chance
Dressuur B+22

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:21

Ik rij Z1 met mijn pony tussen de paarden! Mag bijna Z2 starten :)

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:28

Ik heb ook een tijdje gestart met een E-pony tussen de paarden, dat gaat inderdaad prima :j

Enige wat ooit lastig was, was als er een concours was waar je zowel ponywedstrijd had als paardenwedstrijd. Mijn zusje (nog geen 18) startte onze pony dan bij de pony's en ik (wel al 18) startte hem bij de paarden. Daar raakte het secretariaat nog wel eens behoorlijk van in de war :+


different1
Berichten: 3619
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:31

Ik heb met een te klein gebleven paard gestart, werd altijd geroemd om zijn krachtige achterbeen.
helaas door zijn hete karakter niet verder dan het m1 gekomen, maar buiten het te klein gebleven was hij nog "lelijk" ook en van tuigpaard-afstamming, toch hoorde je vanaf de kant regelmatig lovende woorden.
Als mijn huidige beestje er klaar voor is, ga ik hem ook weer starten.
Beestje is 4jr, 1,55m en springgefokt ;) ik ga er dressuur mee rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:31

Ik spiek even mee, ik wil volgend jaar ook gaan starten met m'n D pony omdat we nu op een stal staan waar 's zomers wedstrijden gehouden worden. Wel erg fijn om te lezen dat je dus niet afgerekend wordt op het feit dat je een pony rijdt in plaats van een groot paard!

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:07

Kijk, dat zijn nou berichten waar ik vrolijk van word :D

Volgens sommige doemdenkers moet je namelijk maar helemaal niet starten met een pony omdat je nog net niet alleen maar verlies zou rijden :')

Fijn om te horen dat de realiteit anders ligt!!!

Nog even de puntjes op de i gaan zetten en dan moet het goed komen :D

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:38

Ik heb met mijn Epony ook tussen de paarden gestart. kruising tuiger dus echt niet mooi en geen topper qua beweging maar kon altijd goed meekomen tussen de paardjes regelmatig een rozet mee naar huis tot het M gereden toen is ie met pensioen gegaan onverwacht

Suena
Mijn spaanse droom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers